Fire King
Fire King miał swoją premiere TCG w lutym tego roku podczas wydania 24 Structure Decka-
"Onslaught of the Fire Kings" . Nazwy, oraz wygląd kart są oparte na motywach buddystycznych i hinduistycznych. Działanie Fire Kingów jest wybitnie proste- gdy zostają zniszczone (najczęściej przez card effect) to w następnej Standby Phase od czasu ich zniszczenia automatycznie odpalają sie ich zdolności.
Bossem naszego ognistego gangu jest
Fire King High Avatar Garunix. Samo spotkanie z klockiem mającym 2700 ataku nie należy do przyjemności. Jeszcze mniej przyjemnie staje się gdy ośmieli się go "usunąć" z pola i w zależności jak zostaje on zniszczony taki odpala się efekt- jeżeli zostaje zniszczony przez card effect to w
następnej Standby Phase wraca na pole i staje się chodzącym
Dark Holem niszcząc wszystkie poty będące na polu (przyprawiając tym samym oppa o ból głowy, a samemu będąc często na plusie jeżeli Garunix nie był jedynym Fire Kingiem zniszczonym w tym momencie); z kolei zniszczenie go przez walkę owocuje automatycznym special summonem innego Fire Kinga z decka. Ta śmiertelna kombinacja często gwarantuje nam bezbronnego oppa czekającego na direct ataki, ale równie często pozwala nam przetrwać agresywne ataki klocków większych od naszego feniksa i jednocześnie przygotować sobie pole pod summon Xyz lub Synchro. Nasze destrukcyjne perpetum mobile skutecznie uzupełniają inne, "mniejsze" Fire Kingi, które maja jeden wspólny efekt- jeśli jakiś Fire King będacy na polu zostanie zniszczony przez card effect można przywołać innego Fire Kinga, którego mamy w danej chwili na ręce. To sprawia, że twój przeciwnik zastanowi się dwukrotnie zanim odpali efekt niszczący, bo sprzątnięcie jednego Fire Kinga, często skutkuje pojawieniem się 2 innych na polu i insta Xyz, Synchro, lub po prostu mięsem, które bedzie zbijało w walce lp. I tak
Fire King Avatar Barong to nasza szukajka innych Fire Kingów z decka do łapy, by gang nie był w danej chwili zbyt przetrzebiony.
Fire King Avatar Yaksha to nasz sabotażysta do zadań specjalnych, który raz na turę może zniszczyć jedną naszą karte, którą mamy na polu, lub na łapie i którą zazwyczaj jest inny Fire King, który tym samym odpali swój efekt.
Fire King Avatar Garunix to młodsza wersja naszego bossa, która pozwala nam przywołać innego Fire Kinga z decku. Ostatni członek gangu
Fire King Avatar Kirin wysyła nam ognistego potwora z decka do grave'a.
Jak sami widzicie same w sobie maja potężne efekty, jednak działa wraz z nimi też sporo innych kart, które skutecznie wspierają je w ciężkich bojach.
Coach Soldier Wolfbark to praktycznie jednokartowy
Brotherhood of the Fire Fist - Tiger King przy wyciągnięciu byle jakiego Beast-Warriora z grave'a. Jeśli już mowa o Fire Fistach, to
Brotherhood of the Fire Fist - Bear i
Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla świetnie współgrają z tym deckiem zabierając oppowi resztki nadzieji na zwycięstwo wraz z jego potworami/tisami. Kolejnym świetnym beaterm jest
Blaster, Dragon Ruler of Infernos, którego przywołanie w tym decku nie kosztuje nic, w zamian otrzymujemy raz na ture niszczarke dowolnego celu na polu + dostep do najlepszych w grze rank 7 xyz:
Mecha Phantom Beast Dracossack,
Number 11: Big Eye. Jeśli tęsknicie za zbanowanym
Heavy Stormem, to jego obecność w formie potwora jakim jest
Sacred Phoenix of Nephthys napewno rozgrzeje wasze serca.
Zajrzyjmy do spelli, które są równie imponujące jak monster lane. Najważniejszy-
Onslaught of the Fire Kings pozwala nam puste pole zamienić w Garunixa, który ma gdzieś fakt, że jego efekt zostaje znegowany na polu, skoro i tak odpali się po destrukcji w gravie i tym samym poraz kolejny zrobi Wietnam w pojedynkę.
Circle of the Fire Kings to morderca skutecznie utylizujący efekty Fire Kingów. Nikomu nie życzę otwarcia z Onslaughtem, Circlem i Nephtysem, które na zmianę z Garunixem będa siały spustoszenie na jakichkolwiek próbach skutecznego summonu/setu. Zdecydowana większość Fire Kingów (z wyjatkiem Garunixów) posiada 200 deffa, a tak sie miło składa, że
Rekindling- jedna z tych tak zwanych "popieprzonych kart jugioł"- idealnie współgra z nimi zamieniając puste pole w plac zabaw wypełniony Fire Kingami (i nie tylko) z których można skleić łatwo dowolne xyz rank 4. To "nie tylko" napisane przeze mnie wcześniej tyczy się głównie wesołej dwójki -
Flamvell Firedog i
Flamvell Magician, które są idealnymi targetami pod ww. Rekindling, a Magician- jako, że jest Tunerem- przy waszej niechęci do Xyz otwiera wam dostęp do ogromnej ilości Synchro i to głównie tych najlepszych- ósemek (
Crimson Blader,
Scrap Dragon,
Stardust Dragon,
Red Dragon Archfiend etc.). Jeżeli macie zastój na łapie to
Trade-In z potencjalnym zrzuceniem Garunixa/Nephtysa skutecznie wam pomoże rozwiązać ten problem. Przy tak ogromnej ilości Beast-Warriorów w decku nie granie
Fire Formation - Tenki i/lub
Fire Formation - Tensu wydaje się być czystą profanacją.
Trap lane jest sprawą dość indywidualną, jednak najlepszą wydaje się być opcja ze
Skill Drainem, którego aktywacja (przy zmniejszonej ilości tis removali do którego przyczyniła się wrześniowa banlista) bardzo zaboli przeciwnika, ku waszej radości, gdyż większość Fire Kingów aktywuje swój efekt w gravie, na który to Skill Drain nie ma wpływu. Jeżeli wolicie opcje bezpieczniejszą i chcecie mieć pełen komfort w spamowaniu efektami Wolfbarka, Fire Fist core'u etc. to godnym polecenia jest chociażby
Call of the Haunted- przyzwanie Fire Kinga z grave'a to jeden plus. Zniszczenie Call of the Haunted, pod którego podpięty jest Fire King i jednoczesne odpalenie efektu tego drugiego- to kolejny plus ;)
Torrential Tribute to wisienka na torcie, która odpalona we właściwym czasie gwarantuje wam potencjalnego wina.
Extra deck to głównie Xyz rank 4, 7(przy mainowaniu Blastera), oraz 8, a takze ww. Synchro głównie lvl. 8, które z Magicianem i wiekszością Fire Kingów, które mają lvl. 4 wchodzą w pole łatwo i przyjemnie.
Inne mainowo grane karty:-
Effect Veiler-
Maxx "C"-
Beast King Barbaros (opcja ze Skill Drainem)
-
Earthbound Immortal Ccarayhua-
Fencing Fire Ferret-
The Seal of Orichalcos-
Pot of Duality-armia innych trapów, którymi wam sie lepiej gra -
Solemn Warning,
Breakthrough Skill,
Vanity's Emptiness i wiele, wiele innych
KONTRY:-
Banisher of the Radiance-
Archlord Kristya-
Fossil Dyna Pachycephalo-
Abyss Dweller-
Evilswarm Ophion-
Dimensional Fissure-
Macro Cosmos-
Bottomless Trap Hole-
Soul DrainCzyli w skrócie wszystko to co:
a) Blokuje summon kloców pokroju Garunixa - Ophion, Dweller etc.
b) Banishuje poty przeciwnika uniemożliwiając wysłanie ich na grave- Macro, Dimensional etc.
c) Blokuje możliwości aktywacji efektów potów w grave- Soul Drain
Przykładowe buildy- January 2014:
Monsters:
-3x Fire King High Avatar Garunix
-3x Fire King Avatar Barong
-3x Fire King Avatar Yaksha
-2x Brotherhood of Fire Fist - Bear
-3x Coach Soldier Wolfbark
-1x Blaster, Dragon Ruler of Infernos
Spells:
-3x Onslaught of the Fire Kings
-3x Circle of the Fire Kings
-3x Fire Formation - Tenki
-2x Fire Formation - Tensu
-2x Rekindling
-3x Upstart Goblin
-2x Mystical Space Typhoon
Traps:
-3x Call of The Haunted
-1x Torrential Tribute
-2x Fiendish Chain
-1x Compulsory Evacuation Device
Extra:
-2x Brotherhood of Fire Fist - Tiger King
-2x Diamond Direwolf
-1x Gagaga Cowboy
-1x Daigusto Emeral
-1x Lavalval Chain
-1x Number 50: Blackship of Corn
-1x Gem-Knight Pearl
-1x Photon Papilloperative
-1x Number 85: Crazy Box
-1x Maestroke the Symphony Djinn
-1x Abyss Dweller
-1x Divine Dragon Knight Felgrand
-1x Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis
Przykładowy Build - April 2014