Dragon Rulers Smoki dwa formaty przetrwały jako bezapelacyjny best deck. Banlista wrześniowa ucięła bodajże 17 kart - nie pomogło, ba, Smoki dominowały kolejny format i to nawet jeszcze wyraźniej. Banlista grudniowa - 16 kart z talii na liście, w tym i główni winowajcy - Dragon Rulery - polimitowane. Wydawałoby się, że to już nie ma prawa żyć. Jednak jak mówi klasyk "Smoka pokonać trudno".
W poprzednich formatach Dragon Ruler jawił się jako jeden z najbardziej (najbardziej?) stabilnych decków w historii. Mimo ograniczania ilości dostępnych w decku smoków + hitów dla najlepiej współpracujących z nimi kart, nadal zostały opcje na wykorzystanie ich potencjału. Nie jest to może best deck, zdecydowanie nie jest już tak samo stabilny jak kiedyś, ale nadal jak najbardziej grywalny, wykorzystuje tony supportu, które Dragony dostawały na przestrzeni lat.
Nowym planem na wygrywanie jest szybkie napełnienie grave, przekopanie się przez deck, agresywna gra i szybkie redukowanie LP oppa do 0, kreowanie crazy fieldów przy pomocy
Soul Charge, bądź opieranie się na
Skill Drain, który gwałci większość decków a naszym Rulerom pozwala zostawać na dłużej w stole. Podstawową częścią talii jest Blue-Eyes engine i współpracujący z nim draw power w postaci
Trade-In i
Cards of Consonance. Foolish Burial i
Dragon Shrine w zależności od sytuacji dają nam target pod Trade-In (zrzut
The White Stone of Legend na cmentarz) lub któregoś z Dragon Rulerów.
Główną ideą całego draw enginu jest zrzucanie dużej ilości smoków na grave, dokopywanie się do Dragon Rulerów i przygniecenie przeciwnika najazdem dużych beaterów w pole. Talia oferuje wciąż to samo, tj. łatwy dostęp do najlepszych w grze XYZ Rank 7 oraz Synchro. Każdy z rulerów nadal ma istotne targety do szukania.
Flamvell Guard - głównie target pod Consonance i coś do zrzucania ze Shrinów, bądź tuner do szybkiego synchro w Stardusta, który w połączeniu ze Skill Drainem wygrywa gry.
Debris Dragon wskrzesza White Stony, a te użyte do Synchro dają kolejne Blue-Eyesy, tj. więcej smoków do usuwania.
Influence Dragon daje dostęp do kolejnego mocnego openingu w postaci
Leo, the Keeper of the Sacred Tree oraz złodzieja gier -
Trident Dragiona.
Mythic Tree Dragon i
Mythic Water Dragon z kolei to oczywiście dostęp do Rank 8, przede wszystkim mowa o
Divine Dragon Knight Felgrand - opening z nim to nie lada orzech do zgryzienia dla oppa.
Wszystko fajnie, deck ma jednak dość istotny problem, a mianowicie nieraz otwiera tak, że ręce opadają. Samymi Blue-Eyesami czy armią białych jajek nie powalczymy, trudno też grać w yugioh mając rękę pełną draw spelli bez targetów z którymi można by je użyć. Deck niekiedy przegrywa sam ze sobą. W dodatku łatwo się na niego sidować.
Aby pokonać smoka musisz grać agresywnie. Smoki co do zasady wchodzą za darmo, więc im dłużej grasz, tym na więcej darmowych summonów się narażasz. Poza tym szybko wbijając damage obchodzisz Soul Charge, czyli główne win condition tej talii.
Przykładowa decklista:16
1
Blaster, Dragon Ruler of Infernos1
Redox, Dragon Ruler of Boulders1
Tempest, Dragon Ruler of Storms1
Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls2
Blue-Eyes White Dragon2
The White Stone of Legend2
Flamvell Guard1
Debris Dragon1
Mythic Water Dragon1
Mythic Tree Dragon1
Kuribandit2
Card Trooper18
3
Upstart Goblin2
Cards of Consonance3
Trade-In3
Dragon Shrine3
Soul Charge1
Gold Sarcophagus1
Foolish Burial1
Burial from a Different Dimension1
Sacred Sword of Seven StarsT: 6
2
Skill Drain2
Phoenix Wing Wind Blast1
Vanity's Emptiness1
Torrential TributeExtra Deck:
2 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Number 11: Big Eye
1 Divine Dragon Knight Felgrand
1 Number 15: Giant Grinder
1 Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis
1 Azure-Eyes Silver Dragon
1 Colossal Fighter
1 Crimson Blader
1 Scrap Dragon
1 Stardust Dragon
1 Black Rose Dragon
1 Star Eater
1 Lavalval Chain
1 Evilswarm Exciton Knight
Kontry:Crimson Blader
Maxx "C"
Dimensional Fissure / Macro Cosmos
Imperial Iron Wall
Vanity's Emptiness
Debunk
...
Całe mnóstwo kart.