Ja również nie zgodzę się z zarzutem, że nowa mechanika ogranicza.
Z przykrością muszę stwierdzić że te nowe zasady są bezsensownym ograniczeniem, ubijającym spokojnie połowę dostępnych decków, nie będzie już różnorodnej mety, gdzie grało np. Zombie synchro, metal foes, DDD też nie pogra. (...) Ograniczenie wynikające z Mechaniki linków jest cofnięciem gry o kilka lat w wstecz, gdzie gra była powolna, czasami nudna, typowe set, pass.
To, że gra ostatnimi latami przyspieszyła nie znaczy, że jest lepsza. Wiem, że YGO i szachy to dwie różne gry, ale posługując się analogią do szachów - gdyby zasady gry pozwoliłby mi przesunąć kilka figur w jednej turze to mógłbym zrobić szacha (albo i mata) przeciwnikowi w pierwszej turze. Po wyuczeniu się posunięć nie byłoby z tym problemu. Zwykłe piony i słabsze figury byłyby tylko zasobami, które trzeba poprzesuwać, żeby poruszyć się hetmanem, a zasady pozwalałyby graczowi posiadającemu droższy zestaw figur wykonać więcej ruchów od przeciwnika (podobnie jak to ma obecnie miejsce w ygo). Tyle, że gdzie tu skill? DDD było tak różnorodne, że w 95% wychodziło pierwszą turę z Crystal Wingiem, Omegą/Siegfriedem i liczyło, że przeciwnik przegra nie mogąc nic rozsądnego zagrać już na starcie. Wcześniej też podobną maksymę wyznawało ABC - zablokuj przeciwnika i licz, że nie wyjdzie z tego.
Sorry, ale wolę grę, gdzie jest przeciągnie liny, a nie sytuacja 0-1 na początku gry. Taką, gdzie muszę roztropnie rozdysponowywać zasobami, a nie zrobić all out w pierwszej turze i podać rękę przeciwnikowi.
Co do BTH w secie - zabija Decode Talkera tak samo jak innego xyz/synchro, na które zmarnujesz zasoby. Czemu BTH się obecnie nie gra? A no tak - gra tak przyspieszyła, że trapów (które są przecież integralną częścią gry) w obecnej mecie nie opłaca się grać. No tak, poza Solemn Strike, który dopełnia zamknięcia przeciwnika w pierwszej turze ^^
Nie uważam, że Link monstery i nowe zmiany zupełnie naprawią grę, ale że jest to już jakiś krok w dobrym kierunku. Gra wymagała naprawy, a do tej pory jedyne co Konami robiło to wymieniało tiery za pomocą banlisty i ładowało powercreep. To, że g***o się posoli to nie znaczy, że będzie lepiej smakowało i chyba w końcu zrozumieli, że potrzebne jest gruntowne spowolnienie gry. Dla mnie linki to właśnie ciekawa zmiana, która rozwiąże w pewnym stopniu problemy gry i czuję, że w końcu Konami zamiast g***wna próbuje podać graczom tartę czekoladową (wiadomo, że taką za którą trzeba zapłacić). Zwłaszcza interesują opcją jest taktyka na polu gry - odpowiednie umieszczanie potworów, niszczenie stworów znajdujących się w konkretnych miejscach, zajmowanie odpowiedniego extra monster zone, czyli coś czego w grze mi brakowało. Liczę tylko, że po zjedzeniu tej tarty nie okaże się, że nadzienie było z g***a, innymi słowi, że Konami ogarnie się i nie zrobi Linków, które ponownie doprowadzą grę do obecnego stanu
Co do Pendulum'ów - może i srogie nerfy, ale przypomnę, że:
a) robią sobie takie plusy, że te 2 karty w skali to nie tragedia
b) przy obecnym hitach w extra deckowe potwory, które spowolnią inne talie, pendulum decki mogłyby bezmyślnie wysypywać się co turę z extra (czy też po same siebie, czy też po linki, żeby iść w potem xyz/synchro/fuzje)
Co z tego wynika? Pendulumy będą dobrze grać i na tych zasadach, tylko będą wymagały więcej planowania i kombinowania bez nieograniczonego summonowania z extra.
1) po update, artykuł nie mówi nic o tym, że linki nie mogą być face-down. Moje pytanie ciągle istnieje #rekt
Cytat z yugioh wikia dotyczący Link Monsterów:
Because they do not have DEF, Link Monsters cannot be changed to Defense Position (either manually or through a card effect), and cannot be affected by any cards that would change them to face-down Defense Position, such as "Book of Moon". By extension, as they can only exist in Attack Position, they cannot be affected by any cards that change battle positions.
Nie wiem, czy artykuł na ygo wiki jest aktualny, czy nie, ale wydaje się to być sensownym rozwiązaniem
EDIT: Przy efektach przyszłych link monsterów zamiast "Once per turn: nie daj przeciwnikowi grać" zobaczyłbym efekty typu "Enemy monster linked to this card loses 1000 atk", "When your opponent's effect would destroy spell/trap card linked to this card you can prevent it's destruction by sending one card from your hand to graveyard. You can use this effect once per turn." etc. Potencjał jest i powinien zostać wykorzystany