Prophecy
Prophecy już czwarty format z rzędu pozostaje bardzo solidnym deckiem, dwa formaty utrzymywał się jako deck nr 2 w stawce, nadal trzyma się na wysokim poziomie. Potomkowie Dark Magicianów powykupowali magiczne księgi z Hogwartu i wraz z nimi są w stanie rzucać potężne zaklęcia. Na szczęście skończyli już naukę i trochę uleciało im z głowy, nie pamiętają jak rzucać
Spellbook of Judgment, a w raz z minionym kolejnym rokiem coraz mniej adeptów magii potrafi rzucać
Spellbook of Fate. Mimo tego granie z nimi nadal nie należy do wybitnie przyjemnych. Tym dłużej gra trwa, tym bardziej człowiek jest sfrustrowany, dlatego recepta na wina brzmi: kill them fast. Trudno wygrać z tym deckiem na card advantage, tym dłużej trwa gra, tym lepiej dla Prophecy, bo łatwo generują darmowe karty, podczas gdy Ty tracisz co turę zasoby. Może i z Prophecy nie gra się zbyt przyjemnie, ale polecam deck każdemu, kto lubi kontrolki + chce być trochę lepszy w Yu-Gi-Oh! i mieć w miarę skillowy deck do grania, bo Prophecy z całą pewnością do nich należy.
Deck opiera się na mieleniu + recyklowaniu książek z zaklęciami, książki są z każdej dziedziny nauki, mogą odpowiedzieć na każde twoje zagranie.
Spellbook of Power pomoże położyć w walce większe stwory,
Spellbook of Wisdom to nic innego jak
Forbidden Lance, kontra w sam raz na różowe karty przeciwnika. Jeśli jest już za późno na bronienie naszych potworów to no prob -
Spellbook of Life i mamy je z powrotem. Jeszcze drobiazg w postaci
Spellbook of Fate - najlepszej karty w decku -, co by mieć jakąś obronę przed rozpaczliwymi próbami wbijania nam damage + S/T removal w jednym.
1/3 kart decku szuka następne. Bez dobrania którejkolwiek z nich mamy poważny problem, na tyle poważny, że kończy się to pasowaniem tur i szybką wtopą. Zwykle jednak coś dobierzemy i robimy standardowe mielenie!
Spellbook of Secrets szuka każdej książki a także
Spellbook Magician of Prophecy, którego możemy sobie od razu wstawić i wyszukać
Spellbook of the Master, którą z kolei skopiujemy sobie efekt Secretsa, żeby szukać dalej! Coby łatwiej było się dobrać do Secretsa gramy karty w stylu
Spellbook Library of the Crescent i
Pot of Duality.
Standardowy 1st turn play to Crescent -> Sectets -> Magik -> Master na Secretsa -> po Fate + zwykle coś z tych elementów już mamy, więc można wyszukać robiące co turę +1
The Grand Spellbook Tower. Fate + dodatkowe trapy bronią nas przed playami przeciwnika, a Tower co turę recykluje nam Fate'a do decku. Proces ciągłego recyklingu wieńczy
Spellbook of Eternity - wracamy z banisha Spellbook of the Master, kopiujemy nim Eternity, bierzemy usuniętego Secretsa, a nim z kolei szukamy wróconego do decka Fate'a. I tak możemy w koło Macieju o ile przeciwnik nie będzie zbytnio ingerował
.
Sęk w tym, że nasze Magiki są bardzo małe i bijąc co turę po 500 za szybko nie wygramy. Stąd boss monstery i
Temperance of Prophecy, który je przywołuje, a
Justice of Prophecy szuka na rękę. Kartą gigantem jest
World of Prophecy. Wystarczy przeczytać efekt, wpuszczenie tego z Temperanca i zresolvowanie efektu bardzo często kończy grę, generujemy zbyt dużą dla przeciwnika advantage + czyścimy mu całe pole. Problem gdy World dochodzi na rękę, wtedy możemy się ratować zrzucając ją na grave kartami typu
Raigeki Break,
Divine Wrath i wskrzeszać Lifem, albo wrócić do decka dzięki
Herald of Pure Light. Drugi boss to
High Priestess of Prophecy, z ręki wcale nie tak łatwo ją przyzwać o ile nie koncentrujemy swojego buildu na Justice of Prophecy. Niektórzy ją preferują, bo nie lubią otwierać z Worldem :P. Można również spotkać buildy mieszane z Temperencami, 2 Priestess i 1 Worldem.
Największym wrogiem Prophecy są ich własne wciągi. Nietrudno o dobranie zestawu martwych w danej sytuacji książek, wszystko uzależnione jest od Magika / Secretsa / Justice. Z tego powodu niekoniecznie jest to najlepsza talia do wyboru na turniej, bo bez względu na to jak świetnie umiesz nią operować, może dać Ci kopa w tyłek i dać na start karty z którymi nie będzie można nic zrobić.
Przykładowa decklista
Priestess Build (moim skromnym zdaniem najlepszy):
Monsters: 11
3 Spellbook Magician of Prophecy
3 Justice of Prophecy
3 High Priestess of Prophecy
2 Maxx "C"
Spells: 21
3 Pot of Duality
3 Spellbook Library of the Crescent
1 Book of Moon
1 Spellbook of Life
1 Spellbook of Fate
1 Spellbook of Power
2 Spellbook of Wisdom
2 The Grand Spellbook Tower
2 Spellbook of the Master
2 Spellbook of Eternity
3 Spellbook of Secrets
Traps: 8
2 Mirror Force
1 Torrential Tribute
1 Solemn Warning
1 Bottomless Trap Hole
3 Fiendish Chain
Extra Deck: (rzadko się korzysta)
Rank 7
Rank 2 (przede wszystkim
Daigusto Phoenix i
Shining Elf)
Downerd MagicianInne grane karty:
Reckless GreedStoic of ProphecyKontry:Eradicator Epidemic VirusMistakeShared RideDNA SurgeryMind CrushThunder King Rai-OhWarto też ogarniać parę istotnych kwestii:
- Chainuj
Forbidden Lance bezpośrednio do Spellbook of Power, bo jak się już zresolvuje to Lanca nie zniesie magicznie efektu Powera. Chainuj
Book of Moon do Powera, bo jeśli przeciwnik będzie chciał się obronić Wisdomem to zaneguje własnego Powera. Jeśli przeczekasz do ataku to Wisdom nie zniesie Powera tak samo jak Lanca.
-
Solemn Warning /
Maxx "C" aktywujesz na reveal Priestess w ręce, jak dotknie pola, to już za późno i żaden Niemiec nie przepuści.
- Spellbook of Life to nie
Premature Burial xD. Jak dochainujesz
Mystical Space Typhoon do aktywacji, to ok, zadziała, ale jak już Life się zresolvuje a ty go postanowisz MSTknąć, to pota tym nie zdejmiesz.
- Ze Spellbook of Power można nadal szukać gdy pot wpadnie w jakiegoś
Ryko, Lightsworn Hunter, albo obiją sie poty z takim samym atakiem.
- Drugi efekt The Grand Spellbook Tower ma when... can... tj. łatwo można sprokurować missing the timing. Najbanalniejszy sposób to dochainowanie MST do efektu Towera w Standby Phase, także nie rzucać MST w wieżę na pałę.
- Spellbook of the Master może kopiować Crescenta, a potem nadal można aktywować zwykłe spelle.