Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Scena Turniejowa => Raporty i relacje => Wątek zaczęty przez: Raviael w 22 Styczeń, 2022, 10:00:10

Tytuł: [2022-01-22][Wrocław][ADV][Speed Duel] Warsaw Warm Up + Speed Duel Side
Wiadomość wysłana przez: Raviael w 22 Styczeń, 2022, 10:00:10
Temat raportowy turnieju [2022-01-22] [Wrocław][ADV][Speed Duel] Warsaw Warm Up + Speed Duel Side
Tytuł: Odp: [2022-01-22][Wrocław][ADV][Speed Duel] Warsaw Warm Up + Speed Duel Side
Wiadomość wysłana przez: Raviael w 24 Styczeń, 2022, 19:17:49
Aby trochę wypromować format i pokazać, że coś się dzieje w temacie we Wrocławiu, postaram się w miarę regularnie wrzucać małe raporty z turniejów Speed Duel :D Z tą myślą kolejne będą pewnie bardziej szczegółowe, ale na temat ostatniego też kilka słów:

Speed Duel Tournament, 22.01.22

Na turnieju postanowiłem dać odetchnąć mojej talii RelinquishedShadow Reborn i wypróbować deck, który moim zdaniem ma spory potencjał, a Gaia The Fierce Knight na Skillu Knight of Legend. Ostatecznie zjawiło się 7 graczy, a jedyna talia jaka się powtórzyła to... Gaia the Fierce Knight, którą akurat też przyniósł Kvothe xD

1. vs XYZ Union Combination (Thamil)

Jeden z metowych decków, ale niekoniecznie metowych kierowników, niemniej były cięższe momenty. Przeciwnik zaczął, wstawił Union Hangar, wyszukał Y-Dragon Head, wstawił go i od razu podpiął Z-Metal Tank. Uznałem, że nie ma sensu startować agresywnie i nie tracić aktywacji setów, zatem zasetowałem Book of Moon i Command Knight, żeby zobaczyć, co się stanie. Turę później opp wstawił dla odmiany Z-Metal Tank i podpiął Y-Dragon Head, więc musiałem odpalić Sphere Kuriboh i Book of Moon, jednocześnie pozbywając się jednego z equipów i setując kolejnego Boma. W kolejnej turze przeciwnik uznał, że odepnie uniona i przywoła z Extra Decku YZ-Tank Dragon, który też został sprawnie zasetowany drugim bomem. Był to najlepszy moment na wjazd ace monstera i zrobiłem bezpłatny summon Gaia the Dragon Champion przejechał się przez większego potwora zadając piercing dmg i generując hand advantage dzięki skillowi, a Command Knight pozbył się kolejnego z pola. W kolejnych turach przeciwnik próbował odbudować przewagę, ale narobiłem zbyt dużych plusów, kontrowałem playe i zrobiłem grę.

W drugiej grze przeciwnik rozkręcił się nieco bardziej wstawiając sprawnie XYZ-Dragon Cannon, ale również zdążyłem zebrać trochę zasobów w early game, więc nawet strzał w Gaia The Fierce Knight nie bolał za bardzo, gdyż chwilę później dzięki
Summoner's Art wstawiłem kolejnego i dzięki Command Knight spokojnie rozjechałem boss monstera przeciwnika. Niemniej turę później przeciwnik odpalił Union Scramble i ponownie wstawił XYZ-Dragon Cannon zabijając Command Knighta. Brakowało mi zasobów w ręce, żeby pozbyć się drugiego, ale top deck Offerings to the Doomed pozwolił pozbyć się zagrożenia i zabrać punkty życia atakując mniejszymi potworami.

Win 2:0

2. vs Jinzo/Clausolas Spell Proof Armor (Razmus)
Match-up i przeciwnik, którego najbardziej się obawiałem :D Ally of Justice Clausolas ma dokładnie tyle ataku co Gaia The Fierce Knight, a Jinzo 100 więcej, oba są mocno odporne na większość removalu/tricków dzięki skillowi i umiejce Jinzo, ale liczyłem, że uda mi się przejechać je brutalną siłą Bashing Shield i buffom od Command Performance. W pierwszej grze przeciwnik dwukrotnie Book of Moonował moje ataki, a ja za pomocą dwóch Sphere Kuriboh skutecznie obracałem do defa jego Clausolasa, co pozwoliło mi go ostatecznie przejechać, zdobyć przewagę i zrobić grę.

Szybki side-board, w którym wyrzuciłem cały Spell-row (wszystkie Book of Moon i Offerings to the Doomed), który był bezużyteczny przeciw maszynom pod Spell Proof Armor. W drugiej grze opponent skutecznie wysearchował pół decku dzięki kilku sztukom Summoner's Art i Allure of Darkness. Ponownie dwa BoMy przerwały moje playe, ale nawet Sphere Kuriboh i Santa Claws nie pomogły odzyskać przewagi na polu i przegrałem.

W trzeciej grze zmusiłem przeciwnika do grania wokół Hyper Hammerhead, który chwilę potem wyposażony w Solitary Sword of Poison zrobił robotę i pozbył się Jinzo. Udało się wstawić Gaia The Fierce Knight i dzięki plusom w ręce ostatecznie przejąć inicjatywę i mimo Widespread Ruin opp'a wygrać ostatecznie grę.

Win 2:1

3. vs Blue-Eyes White Dragon Caller (Snufkin)

Wygrałem kostkę i wiedziałem, że Blue-eyes lubi pójść drugi. Jednak wizja puszczenia go przodem i pozwolenia na wstawienie 2 Blue-Eyes White Dragon pod protekcją Lord of D. była zbyt ryzykowna, więc postanowiłem zacząć pierwszy licząc, że uda mi się przerwać combo. Klasycznie zacząłem od setu Book of Moon i Command Knight. Tak jak się spodziewałem przeciwnik ruszył z kopyta, odpalił skilla, pokazał The Flute of Summoning Dragon, wysearchował Lord of D. i wstawił go w pole. Na aktywację fletu odpaliłem BoMa, co skutecznie zapobiegło wstawieniu dużych smoków, a następnie przejechałem Lorda Gaia The Fierce Knight i biłem w LP Command Knightem. Turę później przeciwnik nie był w stanie zrobić wiele więcej i wygrałem.

Spodziewałem się, że drugą grę przeciwnik rozpocznie, niemniej puścił mnie pierwszego, co pozwoliło zacząć z nieco podobnym set upem - Command Knight + Offerings to the Doomed. Przeciwnik też zaczął od aktywacji Skilla, pokazał The Flute of Summoning Dragon, dobrał Lord of D., z Summoner's Art dobra, ale tylko zasetował potwora i usunął mojego za pomocą Tribute to The Doomed. W kolejnej turach musiałem zużyć Offerings to the Doomed i przeszedłem do szybszej ofensywy nie mając odpowiedzi na ewentualnego dużego potwora, wstawiłem Gaia The Fierce Knight, dałem mu Bashing Shield i przejechałem po secie zadając spore obrażenia. Turę później przeciwnik miał niemały orzech do zgryzienia mając 4 karty w ręcej - 3 combo piece  (lorda, flet i niebieskookiego) i Tribute to The Doomed. Wstawienie Blue-Eyes White Dragon nie było najlepszym planem przeciwko Gai z ATK 3300, zatem przeciwnik usunął mojego rycerza spellem jednocześnie pozbawiając się możliwości wstawienia w tej turze swojego bossa. Jego miejsce turę później zajął Charging Gaia the Fierce Knight, który dokończył grę.

Win 2:0

Ogólnie bawiłem się dobrze, zająłem pierwsze miejsce a w nagrodach padło Pot of Extravagance. Na turnieju z decków widziałem jeszcze Relinquished na Thousand-Eyes Spell, Manget Warriory na Magnetic Attraction, więc było całkiem różnorodnie ;)
Tytuł: Odp: [2022-01-22][Wrocław][ADV][Speed Duel] Warsaw Warm Up + Speed Duel Side
Wiadomość wysłana przez: Kvothe w 24 Styczeń, 2022, 21:01:41
Może do szczegółowego raportu to daleko, bardziej do krótkiej notki z przeżyć, ale wyklepie coś od siebie.
Był to mój pierwszy turniej „Spidów” od 2021 roku, jeśli nie dalej. Powtarzam sobie od dawna, że jeśli już mam brać udział, to tylko w Spidach.

Na pierwszy pojedynek dało mi Razmusa i w sumie bardziej był to dla mnie tutorial przypominający how to play niż poważna gra. Tak czy tak, Razmus swoim Spell Proof Armor  mnie rozniósł 2:0.

Drugą walkę miałem sam ze sobą (xd) więc runda poświęcona przyglądaniu się, jak inni grają.

W ostatniej dano mi przeciwnika (stary, totalnie nie znam inicjałów) z Magnet Warriorami. Było to moje pierwsze spotkanie z tym deckiem i gdyby nie te brakujące 50 pkt DMG u mnie na Gai do piercingu, to byłby pierwszy i ostatni win tego turnieju, a tak wyszło 2:1.
Wrażenia? Było fajnie, jak zwykle, a mój deck Gaia The Fierce Knight w którym ani krzty było Battle City (chlip) czasem zaskakiwał i mnie. Pozostaje czekać na kolejne turnieje i kolejny dodatek (GX).