Wątek: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem  (Przeczytany 792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FoureM

wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« 19 Luty, 2020, 20:57:24 »
0
słuchajcie, taka sprawa, jak ktoś robi mi np. z fuzji konstrukta, to czy typ może robiąc go np z beasta i jakiegoś lighta zrobić chain typu cl1 construct, cl2 beast? bo z tego co się orientuje, wpierw wysłał beasta, potem summonował kosntrukta, więc beast cl1, potem construct cl2, więc ash blossom działa.... ktoś się nie zgodzi ?

Nimrod

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #1 19 Luty, 2020, 21:29:01 »
0
Może sobie tak ustawić, bo przy triggerujących się efektach zasada kolejności jest taka:

1. efekty, które MUSZĄ się aktywować, kart gracza, którego jest tura
2. efekty, które MUSZĄ się aktywować, kart przeciwnika gracza, którego jest tura
3. efekty, które MOGĄ się aktywować, kart gracza, którego jest tura
4. efekty, które MOGĄ się aktywować, kart przeciwnika gracza, którego jest tura

Ale w obrębie tych kategorii można sobie ustawiać chain linki jak się chce.

MateMatyk

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #2 19 Luty, 2020, 21:57:07 »
+2
Jestem prawie pewny że kiedyś, kiedy Shaddoll grał w 2014, faktycznie było tak jak pisze FoureM, że ponieważ w takiej sytuacji Shaddoll Beast napotkał swój trigger wcześniej, to obowiązkowo musiał wejść przed El Shaddoll Construct. Prawdopodobnie stąd wynikają wątliwości.

Natomiast zdecydowanie obecne zasady pozwalają ustawić te chain linki dowolnie, tak jak napisał już Nimrod.

FoureM

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #3 20 Luty, 2020, 07:21:31 »
0
w 2014 obowiązywały te same zasady, i wtedy też trzeba było składać chaina z konstruktem na końcu.... no ale ok, skoro wszyscy mówią, że się coś zmieniło, to się coś zmieniło

Illidan

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #4 20 Luty, 2020, 08:47:57 »
0
Ogólnie w okolicach 2014 często to zależało od sędziego jak ten chain miał wyglądać. Pamiętam że w stanach było to tak własnie rulowane że kolejność w które spotkany był triger faktycznie był brany pod uwagę , w europie często znowu to nie miało znaczenia. Do tej pory np Call of the Haunted + np Elemental HERO Stratos vs Mystical Space Typhoon są rożnie rulowane
« Ostatnia zmiana: 20 Luty, 2020, 08:50:08 Illidan »

FoureM

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #5 20 Luty, 2020, 10:52:54 »
0
Dalej, kolejny problem przy shaddollu, teraz z innym rulingiem. Mam w polu time thief redoera, przeciwnik aktywuje shaddoll fusion. chainuje redoera, banishuje go, nagle przeciwnik stwierdza, ze nie ma co przyzwać z extrta bo nie ma na fusion material w ręce. no to ja do niego "pokaż rękę". A on, że nie, że chciałoby mi się w rękę zajrzeć. Podobno niby teraz jest tak z mind crashem, że mówisz nazwę karty, a przeciwnik tylko mówi "mam" i zrzuca, albo "nie mam" i trzeba wierzyć na słowo. Ja pamiętam, że w yugioh była zasada tzw. fair play, dlatego np jak bierzesz coś z sangana, to musisz pokazać, że to ma <1500 ATK itp. Bo z kolei inny przeciwnik miał taką sytuacje: mam jakąś harpię na polu, zasetowany swallow's nest. Przeciwnik odpala mi fuzję, ja chanuje swallow's nest i przyzywam barrier statue of winds. A on "oj", pokazuje mi extra, tam wendigo nie było, wgl nie mół przyzwać żadnego winda i tyle z fuzji. Ale extra pokazał. Powiecie mi jak to w końcu jest?

Illidan: ja wiem o co chodzi, bo mam to samo  z hysteric party; ktoś targetuje mojego seta shaddoll dragonem, ja mam w GY harpie oracle, harpie harpist, zrzucam harpie perfumer jako koszt. I potem się summonują wszystkie 3, co powinno pozwolić mi na użycie oracle i perfumer. Natomiast dowiedziałem się, że te efekty typu "when this card leaves the field, destroy equipped monster(s)" nie zaczynają chaina, więc stratos przy CotH, tak jak moje harpie mijają timing. Wtedy mogłem użyc tylko harpist. BTW, jak się linkuje karty, żeby były widoczne od razy przy postach? :D
« Ostatnia zmiana: 20 Luty, 2020, 11:08:14 FoureM »

Drzymorda

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #6 20 Luty, 2020, 10:56:45 »
+1
1. przeciwnik nie może aktywować shaddol fusion kiedy nie ma materiałów pod niego
2. przeciwnik nie może Ci pokazać co ma w ręce z Mind Crusha - po prostu zrzuca tą kartę - jedynie wołanie judga jeśli masz pewność że przeciwnik ma kartę o której mówisz, a przeciwnik nie chce jej zrzucić(bo np ture przed z Pot of Duality wziął sobie coś)
4. Jedynie karty które mają w efekcie, mogą pozwolić na sprawdzenie kart w ręce/extra/setcie - show to your opponent your hand/your extra deck, jak np. Ghost Reaper & Winter Cherries
3. jak coś wyszukujesz zawsze pokazujes przeciwnikowi, i przeciwnik może przeczytać kartę itp.
« Ostatnia zmiana: 20 Luty, 2020, 10:59:54 Drzymorda »

FoureM

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #7 20 Luty, 2020, 11:03:03 »
0
1. przeciwnik nie może aktywować shaddol fusion kiedy nie ma materiałów pod niego

Ale mógł aktywować, żeby wysłać materiał bezpośrednio z decku. Tylko ja usunąłem w chainie mojego monstera ss z extra

Drzymorda

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #8 20 Luty, 2020, 11:05:59 »
0
1. przeciwnik nie może aktywować shaddol fusion kiedy nie ma materiałów pod niego

Ale mógł aktywować, żeby wysłać materiał bezpośrednio z decku. Tylko ja usunąłem w chainie mojego monstera ss z extra

to wybiera inną fuzje do wezwania a jeśli nie ma legalnych targetów, to nie przyzywa - jeśli może je mieć w ręce to wołasz judga by potwierdził

MateMatyk

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #9 20 Luty, 2020, 11:18:57 »
+2
To jest stosunkowo świeża zmiana zasad, ale teraz przeciwnik nie musi Ci udowadniać w żaden sposób że nie może już rozpatrzyć poprawnie karty przez pokazywanie ręki, talii czy talii dodatkowej. Jak wspomniał Drzymorda, jeśli masz uzasadnione podejrzenia że oszukuje (np. dodawał coś turę wcześniej na rękę i wiesz że powinien móc rozpatrzyć kartę), to możesz zawołać sędziego.

Jeśli grasz na DuelingBooku i miała miejsce taka sytuacja, to obejrzyj sobie replay - jeśli okaże się że przeciwnik oszukiwał możesz to zgłosić, są za to bany.

Tutaj masz temat z dyskusją o tych zmianach.
« Ostatnia zmiana: 20 Luty, 2020, 11:26:41 MateMatyk »

Arashel

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #10 20 Luty, 2020, 11:43:27 »
+3
nigdy nie wolasz judge zeby potwierdzic czy przeciwnik mial legalny target pod cos czy nie swoja droga

hidan

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #11 20 Luty, 2020, 17:17:41 »
0
nigdy nie wolasz judge zeby potwierdzic czy przeciwnik mial legalny target pod cos czy nie swoja droga
Chyba że masz uzasadniony powód

Nimrod

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #12 20 Luty, 2020, 19:43:01 »
0
nigdy nie wolasz judge zeby potwierdzic czy przeciwnik mial legalny target pod cos czy nie swoja droga
Chyba że masz uzasadniony powód

Cokolwiek to praktyce znaczy

FoureM

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #13 22 Luty, 2020, 15:48:00 »
0
kolejne pytania:
-czy można z shaddol core i innego DARK shaddolla sklecić fuzją Shadoll Apkallone?
- co prawda nie chodzi teraz o shaddoll, ale nie bedę specjalnie na to wątku nowego robił: czy "Ego Boost" można aktywować w dmg stepie?

Yano

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #14 22 Luty, 2020, 16:49:02 »
+1
Tak, możesz skleić apkallone ale tylko jeśli Core było wezwane na pole, gdyż liczy się tylko na polu jako monster. A na drugie nie. Masz na karcie napisane, że to na deklaracje ataku musisz odpalić.

FoureM

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #15 07 Kwiecień, 2020, 16:27:25 »
0
kolejne pytanko, już nie do shaddolla, ale nie będę osobnego wątku zakładał;

mekk-knight crusadia avramax vs honest, a sytacja jest taka:

stawiam na pole chronomaly nebra disk (1800 atk), wchodzę w bp, atakuję avramaxa. jest moja tura, więc pierwszy rzucam w dmg stepie honesta. W związku z tym, avramax dostaje +1800 i ma 4800, ja natomiast +4800 i mam 6600 atk. na co przeciwnik, że honest i avramax się nie chainują, bo na honeście jest napisane dmg step a na avramaxie dmg calculation. W rulingu jest napisane, że dmg calc to część dmg stepu. kto ma rację ?

Izorist

Odp: wróciłem do ygo i mam problem z shaddollem
« #16 07 Kwiecień, 2020, 20:42:05 »
+1
Kiedyś tak było, ale jakiś czas temu przeredagowali na nowo damage step i karty, które mają napisane "during damage step" nie mogą się już aktywować w damage calculation (które jest szczególną częścią damage stepu). Więc tak, Honest musi teraz całkowicie rozwiązać zanim Mekk-Knight Crusadia Avramax się w ogóle aktywuje ;)

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 21 Czerwiec, 2015, 19:59:48
KoU
Ostatnio 26 Marzec, 2016, 13:45:43
PapoKamieniak
Ostatnio 16 Styczeń, 2018, 21:43:23
Entelarmer
Ostatnio 03 Czerwiec, 2018, 13:48:47
Izorist
Animatsuri problem

Zaczęty przez KoU Offtop

Ostatnio 16 Lipiec, 2018, 21:42:02
KoU