Wątek: Trochę pytań przed WCQ.  (Przeczytany 317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trochę pytań przed WCQ.
« 21 Marzec, 2018, 11:13:12 »
0
1. Called by the GraveMaster Peace, the True Dracoslaying King.

Jeśli przeciwnik kontroluje na swoim polu Master Peace, the True Dracoslaying King i ma jego kopie na cmentarzu. I gdy ten Master Peace, the True Dracoslaying King został zrobiony z trapa i monstera. Czy po zagraniu Designator From the Grave na rzeczonego Master Peace w cmentarzysku to ten na polu traci swoją niewrażliwość na efekty potworów i trapów? Czy tylko ten efekt, który mu pozwala niszczyć przeciwne karty? I czy nadal trwający efekt Designator'a zadziała na kolejną kopię Master Peace, który zostanie wezwany pod tribut np. spell i trap to jego niewrażliwość też mu przepadnie? I czy w ogóle może być wtedy wezwany?

2. Combo Astrograph SorcererHeavymetalfoes Electrumite

Astrograph Sorcerer może zostać wezwany na pole, gdy na swoim polu jakaś karta zostanie zniszczona. Najczęściej gracze pendulum wykorzystują ten fakt, wykorzystując
Heavymetalfoes Electrumite, gdy ten niszczy kartę pendulum i zwracając sobie Astrograph'a z extra decku. I tu moje małe niezadowolenie tym faktem, że po dodaniu Astrograph'a z Extra Decku do ręki zostaje on przyzwany automatycznie. Pokuszę się o stwierdzenie, że te combo jest jak dla mnie nielegalne. Dlaczego? Uważam, że Astrograph, który siedzi w Extra Decku nie może wiedzieć, że jakaś karta została zniszczona, skoro został dodany po dokonanym faktycznym zniszczeniu. Co innego niż by był na ręku. Ok może wejść śmiało. Tezę podpinam pod ruling pamięci kart np. S.S potwór z Exstra Decku po flipnięci nie pamięta, że był wzywany z extra, ale jest "flipnięty" czy też potwór z exstra zostaje wezwany ponownie na pole z cmentarza. Jeśli jestem w błędzie, proszę mi to wyjaśnić, czemu się tak dzieje ;)

Teraz dwa durniejsze.

3. Denko Sekka

Gdy wejdzie tylko i wyłącznie Counter Trapy mogą jeszcze zareagować i nic więcej. Czy jeszcze coś takiego jak Torrential Tribute ma jeszcze prawo się odpalić.

4. Grand Horn of Heaven

Według opisu (nie udało mi się to sprawdzić na percy) po aktywacji Horn'a mam rozumieć, że przeciwnik od razu z Main Phase 1 przechodzi do Battle Phase?
 

« Ostatnia zmiana: 21 Marzec, 2018, 14:59:50 Izorist »

Kanashimi Tomo

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #1 21 Marzec, 2018, 11:25:20 »
+1
Cytuj
1. Designator From the Grave a Master Peace, the True Dracoslaying King.

Jeśli przeciwnik kontroluje na swoim polu Master Peace, the True Dracoslaying King i ma jego kopie na cmentarzu. I gdy ten Master Peace, the True Dracoslaying King został zrobiony z trapa i monstera. Czy po zagraniu Designator From the Grave na rzeczonego Master Peace w cmentarzysku to ten na polu traci swoją niewrażliwość na efekty potworów i trapów? Czy tylko ten efekt, który mu pozwala niszczyć przeciwne karty? I czy nadal trwający efekt Designator'a zadziała na kolejną kopię Master Peace, który zostanie wezwany pod tribut np. spell i trap to jego niewrażliwość też mu przepadnie? I czy w ogóle może być wtedy wezwany?

Karta mówi o negowaniu wszelkich efektów karty, która została usunięta z gry, więc mowa też o Immunity od kart. Protekcja to eff Continuous i generalnie karta pamięta co było trybutowane pod jej summon, więc ochrona wraca wraz z zakończeniem się działania Designatora. Odnośnie kwestii "Wpierw Designator, potem Summon Peace'a" to jest analogia podobna do Skill Draina.
a) Designator pierwszy, potem summon - Peace nie ma protekcji (nawet jeżeli zrobiona jest ze spelli), ale ta wraca później
b) Wpierw Summon, potem Designator - Peace ma protekcję i go to nie rusza

Cytuj
3. Denko Sekka

Gdy wejdzie tylko i wyłącznie Counter Trapy mogą jeszcze zareagować i nic więcej. Czy jeszcze coś takiego jak Torrential Tribute ma jeszcze prawo się odpalić.

Nie, bo wtedy efekt Sekki już jest w grze :
-Monster nie jest przyzwany, działa na niego counter, który sprawia, że nie dotyka pola
-Po poprawnym przyzwaniu efekt Denko działa NATYCHMIASTOWO, czyli Torrential nie ma odpowiedniego "Timingu" (czasu aktywacyjnego).



Cytuj
4. Grand Horn of Heaven

Według opisu (nie udało mi się to sprawdzić na percy) po aktywacji Horn'a mam rozumieć, że przeciwnik od razu z Main Phase 1 przechodzi do Battle Phase?

-Percy nie jest oficjalnym źródłem, więc nie można się na to zbytnio powoływać
-Karta WYMUSZA przejście z Main Phase 1 do Battle Phase bądź do End Phase. Wybór Turn playera


Co do Pendulum Magika wolę, aby ktoś inny się wypowiedział
EDIT : I znalazł się :3
« Ostatnia zmiana: 21 Marzec, 2018, 11:29:29 Kanashimi Tomo »

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #2 21 Marzec, 2018, 12:07:20 »
+3
1. Designator From the Grave a Master Peace, the True Dracoslaying King.

Jeśli przeciwnik kontroluje na swoim polu Master Peace, the True Dracoslaying King i ma jego kopie na cmentarzu. I gdy ten Master Peace, the True Dracoslaying King został zrobiony z trapa i monstera. Czy po zagraniu Designator From the Grave na rzeczonego Master Peace w cmentarzysku to ten na polu traci swoją niewrażliwość na efekty potworów i trapów? Czy tylko ten efekt, który mu pozwala niszczyć przeciwne karty? I czy nadal trwający efekt Designator'a zadziała na kolejną kopię Master Peace, który zostanie wezwany pod tribut np. spell i trap to jego niewrażliwość też mu przepadnie? I czy w ogóle może być wtedy wezwany?

2. Combo Astrograph Sorcerer i Heavymetalfoes Electrumite

Astrograph Sorcerer może zostać wezwany na pole, gdy na swoim polu jakaś karta zostanie zniszczona. Najczęściej gracze pendulum wykorzystują ten fakt, wykorzystując
Heavymetalfoes Electrumite, gdy ten niszczy kartę pendulum i zwracając sobie Astrograph'a z extra decku. I tu moje małe niezadowolenie tym faktem, że po dodaniu Astrograph'a z Extra Decku do ręki zostaje on przyzwany automatycznie. Pokuszę się o stwierdzenie, że te combo jest jak dla mnie nielegalne. Dlaczego? Uważam, że Astrograph, który siedzi w Extra Decku nie może wiedzieć, że jakaś karta została zniszczona, skoro został dodany po dokonanym faktycznym zniszczeniu. Co innego niż by był na ręku. Ok może wejść śmiało. Tezę podpinam pod ruling pamięci kart np. S.S potwór z Exstra Decku po flipnięci nie pamięta, że był wzywany z extra, ale jest "flipnięty" czy też potwór z exstra zostaje wezwany ponownie na pole z cmentarza. Jeśli jestem w błędzie, proszę mi to wyjaśnić, czemu się tak dzieje ;)

Teraz dwa durniejsze.

3. Denko Sekka

Gdy wejdzie tylko i wyłącznie Counter Trapy mogą jeszcze zareagować i nic więcej. Czy jeszcze coś takiego jak Torrential Tribute ma jeszcze prawo się odpalić.

4. Grand Horn of Heaven

Według opisu (nie udało mi się to sprawdzić na percy) po aktywacji Horn'a mam rozumieć, że przeciwnik od razu z Main Phase 1 przechodzi do Battle Phase?


Przede wszystkim dobrze jest wklejać karty z użyciem funkcji forum YGO Called by the Grave. Jeśli masz problem z jakaś kartą to po pierwsze przeczytaj tą kartę, to nie jest dis tylko porada bo LUDZIE NIE CZYTAJA KART i jest to fakt. Nawet meta karty są nieczytane i ludzie myślą, że wiedza jak coś działa a tylko się domyślają a nigdy nie czytali.  W czasie czytania kart musisz zwrócić uwagę na kluczowe frazy i interpunkcje. Izo napisał nie długi i bardzo dobry artykuł jak czytać karty i na co zwracać uwagę http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/jak-czytac-karty-problem-solving-card-text/.  Co do chainów i rulingów tu masz drugi artykuł od IZO http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/jak-przebiega-rozgrywka-fast-effect-timing/ najważniejszy jest tam Flowchart . Jeśli dobrze zapoznasz się z tymi dwoma wpisami będzie Ci łatwiej rozwiązać problematyczne sytuacje.


Jeśli chodzi o odpowiedzi

AD1.
Karta mówi o negowaniu wszelkich efektów karty, która została usunięta z gry, więc mowa też o Immunity od kart. Protekcja to eff Continuous i generalnie karta pamięta co było trybutowane pod jej summon, więc ochrona wraca wraz z zakończeniem się działania Designatora. Odnośnie kwestii "Wpierw Designator, potem Summon Peace'a" to jest analogia podobna do Skill Draina.
a) Designator pierwszy, potem summon - Peace nie ma protekcji (nawet jeżeli zrobiona jest ze spelli), ale ta wraca później
b) Wpierw Summon, potem Designator - Peace ma protekcję i go to nie rusza
Dodatkowo żaden efekt negujący efekty nie neguje kondycji summonu np takiej jaką ma master.  Przypadek b u Tomo mówi oczywiście o summonie gdzie jeden z materiałow był spellem.

AD2.
2. Combo Astrograph Sorcerer i Heavymetalfoes Electrumite

Astrograph Sorcerer może zostać wezwany na pole, gdy na swoim polu jakaś karta zostanie zniszczona. Najczęściej gracze pendulum wykorzystują ten fakt, wykorzystując
Heavymetalfoes Electrumite, gdy ten niszczy kartę pendulum i zwracając sobie Astrograph'a z extra decku. I tu moje małe niezadowolenie tym faktem, że po dodaniu Astrograph'a z Extra Decku do ręki zostaje on przyzwany automatycznie. Pokuszę się o stwierdzenie, że te combo jest jak dla mnie nielegalne. Dlaczego? Uważam, że Astrograph, który siedzi w Extra Decku nie może wiedzieć, że jakaś karta została zniszczona, skoro został dodany po dokonanym faktycznym zniszczeniu. Co innego niż by był na ręku. Ok może wejść śmiało. Tezę podpinam pod ruling pamięci kart np. S.S potwór z Exstra Decku po flipnięci nie pamięta, że był wzywany z extra, ale jest "flipnięty" czy też potwór z exstra zostaje wezwany ponownie na pole z cmentarza. Jeśli jestem w błędzie, proszę mi to wyjaśnić, czemu się tak dzieje ;)
Astrograph Sorcerer Heavymetalfoes Electrumite

Astro ma IF czyli nie traci timingu. Zniszczenie nie musi być ostatnią rzeczą jak się wydarzy i dwa nie musi być jako CL1 tym zazwyczaj jest electrum. Żadna karta nie sprawdza/nie szuka swojego trigeru wczasie resolvu innego chaina, chyba ze ma tak napisane. Tak więc wszystkie karty "sprawdzają" czy był ich triger po resolvie każdego chaina jeśli był to można je odpalać.

AD3
Denko Sekka To jest efekt typu continuou czyli nie aktywuje się i nie zaczyna chainu jeśli summon karty nie został zanegowany to i gracz który kontroluje Denko nie ma setow efekt działa. To co możesz zrobić to zanegować summon Denko. Występuje tu też ciekawa interakcja tzn. Gracz A ma seta Torrential Tribute i summonuje Denko Sekka. Gracz B mam 5 potów i set Starlight Road i powiedzmy Dark Bribe. Gracz A jako turn player może zagrać do wezwania Denko Sekka swojego Torrential Tribute a gracz B nie może już dograć swoich setów.

AD4 Grand Horn of Heaven Tu masz brak znajomości faz gry i/lub czytania kart. Jeśli gracz A był W MP1 to po dostanie Grand Horn of Heaven przechodzi albo do Battle Phase (jeśli ma) lub do End Phase.
« Ostatnia zmiana: 22 Marzec, 2018, 20:17:44 Izorist »

Izorist

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #3 21 Marzec, 2018, 15:14:59 »
0
Podpisuję się obiema rękami pod wypowiedzią Mikiego. Poprawiłem tylko jedno słówko ("kondycji" na "continuous"), bo wkradł się błąd :)

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #4 22 Marzec, 2018, 20:08:04 »
0
Podbiję, bo wciąż mam pewną wątpliwość i najwyraźniej za dużo wolnego czasu :P

Mianowicie czy analogia ze Skill Drain jest aby na pewno właściwa? Skill Drain vs. Master Peace opiera się na zasadzie "kto pierwszy w polu, ten lepszy", która z kolei została wymyślona na potrzeby dylematu Jinzo vs. Skill Drain. Jednak Called by the Grave to quick spell z określonym na karcie, konkretnym czasem trwania efektu, zatem czy można mówić o tym, że "jest w polu", skoro karta spadła na Graveyard?

Ale dobra, załóżmy że to jedno i to samo. Takie podejście rodzi jednak kolejne pytanie. CbtG, w przeciwieństwie do Skill Draina, neguje efekty danego potwora niezależnie od tego, gdzie ten potwór się znajduje. Zatem, skoro efekt Master Peace'a jest zanegowany jeszcze na ręce, to wówczas można wnioskować, że jego pierwszy efekt (odpornościowy) nigdy nie powróci, nawet po upływie czasu przewidzianego na karcie CbtG, ponieważ jego pojawienie się było uzależnione od momentu tribute summonu, w której to jego efekty były zanegowane, więc nie tyle sam efekt jest zanegowany, co zanegowana była klauzula mogąca go nim obdarzyć, i to w jedynym momencie, w jakim mogła się spełnić. Mówiąc krótko, Master peace potrzebuje swoich efektów w konkretnym momencie, aby nabyć swoje odporności, zatem jeśli ich nie nabędzie, bo jest zanegowany niezależnie od miejsca przebywania, to chociażby potem odzyskał swoje efekty, nie może już cofnąć się w czasie i "poprawnie" nabyć odporności. W efekcie MP summonowany w momencie, w którym aktywny był Called by the Grave, po ustaniu jego działania, będzie miał do dyspozycji jedynie efekt niszczący, niezależnie od tego, co poświęcono pod jego wezwanie.

Izorist

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #5 22 Marzec, 2018, 20:17:06 »
0
Tak, to jest to samo, bo zasada nie mówi tylko o efektach na polu, tylko o efektach aktywnych w grze.

Efekt Master Peace'a nie może być zanegowany na ręce, ponieważ Master Peace nie ma na ręce żadnego efektu. Efekt Master Peace'a, który daje mu odporność to Continuous, który nie ma początku działania. Może zacząć być aplikowany w dowolnym momencie - tak długo jak był nieprzerwanie Face-Up na polu od chwili Tribute Summonu. Z jego Summonem są związane wszelkie warunki, które wtedy zaszły, w tym typ kart, użytych do jego Tribute Summonu.
« Ostatnia zmiana: 22 Marzec, 2018, 20:25:59 Izorist »

kuros

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #6 22 Marzec, 2018, 20:45:06 »
0
A , to nie działa jak Fusilier Dragon, the Dual-Mode Beast + Skill Drain?
jak później dostał Skill Drain mst( nie w czasie aktywacji) Fusilier Dragon, the Dual-Mode Beast miał ciągle 2800 z przodu mimo nie trybutki...
Pytanie moje , dawno nie było kart misujących timing.
Saryuja Skull Dreadczy ta karta missuje timing ss 2 monsterów które są w miejscu strzałek i mają efekty when this card ss , albo poprostu effekty w tym samym czasie...?
« Ostatnia zmiana: 22 Marzec, 2018, 20:58:55 kuros »

Izorist

Odp: Trochę pytań przed WCQ.
« #7 22 Marzec, 2018, 21:29:05 »
0
Fusilier to trochę inna sprawa, on nie ma Continuous effectu, tylko sposób summonu, który ustawia mu statystyki na inne tylko w chwili summonu. Więc działa tak jak napisałeś.

Jeśli pytasz o efekt Saryuji, który zwiększa staty o 300 to nie (ten efekt ma "IF"), razem z innymi efektami, które aktywują się w chwili summonu tych potworów, utworzy chain link za pomocą SEGOC. Ale to pytanie już mogłeś zadać w nowym temacie, bo się trochę syf robi :P

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 28 Lipiec, 2013, 18:02:22
Izorist
Ostatnio 18 Grudzień, 2015, 19:50:50
Zimon
Ostatnio 24 Grudzień, 2015, 09:46:11
Cienisty
Ostatnio 13 Październik, 2016, 09:35:36
En4ry
Ostatnio 16 Czerwiec, 2017, 16:15:15
Izorist