Wątek: Ojamagic vs Dark Coffin  (Przeczytany 298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MateMatyk

Ojamagic vs Dark Coffin
« 27 Sierpień, 2022, 02:10:51 »
0
Siemka, natknąłem się na taki bardzo stary rulling do karty Ojamagic:

Cytuj
Since a Spell Speed 1 effect cannot be chained to a Spell Speed 2 effect, and "Ojamagic" is a Normal Spell Card, if "Ojamagic" is sent to the Graveyard simultaneously with a Spell Speed 2 card that activates in the Graveyard, like "Statue of the Wicked" or "Dark Coffin", then "Ojamagic" is the first chain link, and the Trap Cards will be the second and third chain links.

W mojej głowie takie trigger-like efekty Spelli i Trapów działały dokładnie tak samo jak w przypadku triggerów u monsterów i w dokładnie ten sam sposób tworzyły chain w przypadku SEGOC, i to czy karta jest quickiem czy nie nie miało żadnego znaczenia, jako że to efekt jest na triggerze czyli niejako i tak Speed Spell 1, ale w sumie nie umiem nigdzie znaleźć potwierdzenia że tak jest, może tutaj ktoś mądrzejszy się znajdzie.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpień, 2022, 02:13:37 MateMatyk »

Aligatur

Odp: Ojamagic vs Dark Coffin
« #1 27 Sierpień, 2022, 11:52:52 »
0
Jeżeli to był stary ruling typu UDE, to bym się tym nie kierował. No też mi się zdaje, że niezależnie czy spell czy trap, trigger to trigger i możesz budować chain dowolnie.

rockendrol

Odp: Ojamagic vs Dark Coffin
« #2 27 Sierpień, 2022, 12:09:36 »
0
Jak tak sobie poczytałem te karty, to wszystkie te efekty są mandatory po spełnieniu się condition do ich aktywacji. Dzisiaj jeśli kilka mandatory efektów miałoby odpalić się w jednym chainie, to zawsze któryś z nich musi być cl 1, ale ustawienie ich kolejności odpalania się zależy od gracza. Na ojamagic patrzyłbym właśnie jako na mandatory eff będący w tym przypadku w chainie z innymi mandatory efektami nie zwracając uwagi na to że jest normal spellem przez co miałby być spell speed 1.

jona

Odp: Ojamagic vs Dark Coffin
« #3 27 Sierpień, 2022, 16:07:03 »
0
Tearlaments Sulliek albo nawet Shaddoll Core triggerują się dokładnie tak jak efekty potworów, więc chyba po prostu jakiś stary rulling wykopałeś.

Izorist

Odp: Ojamagic vs Dark Coffin
« #4 28 Sierpień, 2022, 18:43:56 »
+2
To stara globalna zasada która była i w TCG i w OCG. Już nieaktualna, usunęli ją chyba razem z early triggerem w 2017 ;)

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 26 Styczeń, 2014, 22:44:34
Kuzuryu Daimyojin
Ostatnio 05 Wrzesień, 2014, 21:15:21
Lampart
Dark Knights

Zaczęty przez Rock Teamy

Ostatnio 11 Wrzesień, 2015, 21:53:16
Rock
Ostatnio 20 Styczeń, 2019, 14:13:50
Razmus
Ostatnio 15 Maj, 2019, 13:21:03
Andrzej Siwon