Wątek: Noble Knights  (Przeczytany 206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Illidan

Noble Knights
« 17 Listopad, 2018, 19:39:26 »
0
Z racji że dwóch sędziów zapodało mi sprzeczną opinie to daje tutaj

Opis sytuacji:

Pole
Artorigus, King of the Noble Knights + 3 dowolne army z opcją re-equip np Noble Arms - Gallatin

Cmentarz:
Noble Arms - Excaliburn
 

Aktywuje efekt Excalibura by summonować:
Sacred Noble Knight of King Artorigus


Związku z tym spadają z pola army i wpada king na pole, w tym momencie triggerują się zarówno efekty armów  jak i kinga. Jak dobrze rozumiem SEGOC  to mogę ułożyć te 4 karty jak chcę w chainie obecnie bo wszystkie karty w efekcie zawierają "can"?

np King jak c1 a army jako c2 do c4  lub c1 jeden z armów king c2 a pozostałe army c3 i c4

Prośba o klaryfikacje czy coś mylę   


Rullingi

If a monster equipped with "Noble Arms - Gallatin" is used as Xyz Material for an Xyz Summon, used as Synchro Material Monster for a Synchro Summon, or Tributed for a Tribute Summon, the "If this face-up card on the field is destroyed and sent to the Graveyard: You can target 1 face-up Warrior-Type "Noble Knight" monster you control; equip this card to that target" effect of "Noble Arms - Gallatin" can be activated after the successful Summon.[5]

http://yugioh.wikia.com/wiki/Simultaneous_Effects_Go_On_Chain
http://yugioh.wikia.com/wiki/Optional_effect
http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Noble_Arms_-_Gallatin

« Ostatnia zmiana: 17 Listopad, 2018, 19:43:02 Illidan »

Odp: Noble Knights
« #1 17 Listopad, 2018, 20:32:24 »
0
Podpinam się pod to pytanie, miałem ostatnio podobną rozmine czy equipy muszą mieć target na polu przed resolvem chainów, żeby efekt reequipa mógł się aktywować ? (np efekt c-crush wyyvern musi mieć target w ręce w momencie deklaracji efektu)

Illidan

Odp: Noble Knights
« #2 17 Listopad, 2018, 20:48:37 »
0
Podpinam się pod to pytanie, miałem ostatnio podobną rozmine czy equipy muszą mieć target na polu przed resolvem chainów, żeby efekt re-equipa mógł się aktywować ? (np efekt c-crush wyyvern musi mieć target w ręce w momencie deklaracji efektu)

to niestety jest inne pytanie niż moje i na nie znam odpowiedź

Tak musisz mieć target, aby aktywować  efekt requipujacy, dlatego jak spadnie sacred King z pola z equipami i nie miałeś po za nim nic na polu to nie możesz aktywować re-equipa w chainie do efektu floatujacego Kinga. 

W moim pytaniu chodzi o kolejność aktywacji względem 1 efektu Scared Kinga bo target jest na polu w postaci Sacred Kinga, a możliwość ustawiania chaina często pozwala ochronić karty przed kontrami
 
« Ostatnia zmiana: 17 Listopad, 2018, 20:51:50 Illidan »

Kanashimi Tomo

Odp: Noble Knights
« #3 18 Listopad, 2018, 11:24:40 »
0
https://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/segoc-rownoczesna-aktywacja-kilku-efektow/

Tak, z wejściem Master Rule 4 odchodzi zasada pierwszeństwa kart, które napotkały swój trigger najwcześniej, czyli teraz można ustawiać efekty opcjonalne według własnego uznania. Wszystkie miecze (z tego co zauważyłem, poza niepowracalnym Excaliburnem) są opcjonalnym "if...you can", więc ustawianie re-equipu przeplatanego z efektem nowego Kinga jest możliwe.

Illidan

Odp: Noble Knights
« #4 18 Listopad, 2018, 19:25:09 »
+1
Związku z tym że potwierdzenie też dostałem od Izorista

"tak, możesz je ustawić w dowolny sposób, bo wszystkie są opcjonalne a nie mamy już zasady "early trigger", która mówiła, ze karty które szybciej napotkały trigger muszą być wcześniej w chainie"


Przedstawie zagranie które chroni jak mniema Izolde przed Ashką na pierwszy efekt lub solemn strikiem na efekt 1:

Wystarczy użyć pod Izolde jako materiał dowolnego Warriora z podczepionym armem i ułożyć Chain  w postaci C1 Izolda a C2 Arm, związku z czym nie może odpowiedzieć Solem Strikiem na 1 efekt lub Ashką bo obie karty musza jak pamiętam być kolejnym chain linkiem   

Karty
Isolde, Two Tales of the Noble Knights
Ash Blossom & Joyous Spring
Solemn Strike
 
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad, 2018, 19:27:49 Illidan »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 21 Listopad, 2014, 12:07:11
Sergio
Ostatnio 23 Listopad, 2014, 22:36:42
Kanashimi Tomo
Dark Knights

Zaczęty przez Rock Teamy

Ostatnio 11 Wrzesień, 2015, 21:53:16
Rock
Ostatnio 29 Czerwiec, 2017, 18:39:57
Kanashimi Tomo
Ostatnio 20 Grudzień, 2017, 22:35:49
settokaiba