Wątek: Battle Phase, którego nie znamy  (Przeczytany 5618 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Izorist

Battle Phase, którego nie znamy
« 05 Grudzień, 2013, 21:58:32 »
+19
Yu-Gi-Oh! ma to do siebie, że zawsze jest w stanie nas czymś zaskoczyć. Dla niektórych dziś właśnie jest taki moment. Jest to tekst kierowany do średnio zaawansowanych graczy. Nowi mogą nic nie zrozumieć, a starzy wyjadacze już to wiedzą (a może nie wszystko?).

(kliknij aby pokazać/ukryć)


Start Step
  • Punkt obowiązkowy (lecz często pomijany).
  • Jak powszechnie wiadomo, w YGO! często porozumiewamy się skrótami, więc jeśli twój przeciwnik deklaruje atak, to masz możliwość „wrócić” do tego kroku.


Battle Step
  • Punkt nieobowiązkowy (występuje tylko w przypadku deklaracji ataku; można przejść do Battle Phase i nie deklarując ataku z niego wyjść).
  • W całym Battle Step atak może zostać zanegowany poprzez efekty różnych kart.
  • Jeśli w którymkolwiek kroku Battle Step jeden ze stworów Non Turn Playera opuści pole albo na nie wejdzie to następuje Replay i Turn Player ma możliwość ponownego ataku tym samym stworem. Jeśli z takiej możliwości zrezygnuje to dany stwór nie może już później ponownie atakować i jest traktowany, jakby już w tej turze atakował.
  • Tutaj tak naprawdę nic się nie dzieje, ponieważ Battle Step zawiera w sobie 2 Substepy, i to w nich toczy się cała rozgrywka.


Substep 1: Attack Declaration
  • Deklaracja ataku. W praktyce bardzo często dopiero tu zaczyna się Battle Phase.
  • To jest ten moment, w którym Turn Player deklaruje atak a Non Turn Player odpowiada na niego kartami typu Mirror Force. Można oczywiście używać innych kart bądź efektów o Spell Speed 2 lub 3.
  • Występuje tylko jeden chain (jeśli żaden efekt nie wymusi powstania kolejnego).

Przykłady kart używanych w tym kroku: Mirror Force, Dimensional Prison, Number 39: Utopia, Battle Fader, Swift Scarecrow.


Substep 2: Before Damage Step
  • Krok pomiędzy Damage Step a Deklaracją ataku.
  • Zwany też właściwym Battle Stepem.

Przykłady kart używanych w tym kroku: Book of Moon, Compulsory Evacuation Device, Necro Gardna.


Damage Step
  • Występuje w duecie z Battle Step (nie ma Damage Stepu bez Battle Stepu).
  • W całym Damage Step poza efektami, które są Triggerami oraz FLIPami (które w pewnym sensie aktywują się same) można aktywować jedynie karty i efekty, które zmieniają statystyki ATK/DEF lub negują aktywację innych kart i efektów. Oprócz tego można też aktywować wszędobylskie Counter Trapy.
  • Tutaj tak naprawdę nic się nie dzieje, ponieważ Damage Step zawiera w sobie 5 Substepów, i to w nich toczy się cała rozgrywka.


Substep 1: Start of the Damage Step

Przykłady kart używanych w tym kroku: Ally of Justice Catastor, Neo-Spacian Grand Mole, Jain, Lightsworn Paladin.


Substep 2: Before Damage Calculation
  • Czyli krok, w którym obracamy stwora Non Turn Playera, by móc przeprowadzić z nim walkę.
  • Zwany też właściwym Damage Stepem.
  • Wszelkie efekty flipniętych stworów nie są tutaj jeszcze aktywowane.
  • W tym kroku zaczynają działać Continuous efekty flipniętych stworów.
  • Jest to ostatnia szansa, aby aktywować karty i efekty Spell Speed 2 zmieniające statystyki ATK/DEF.

Przykłady kart używanych w tym kroku: Forbidden Lance, Shrink, Horn of the Phantom Beast, Blackwing - Kalut the Moon Shadow, Honest.


Substep 3: Damage calculation
  • Krok, w którym są obliczane różnice w statystykach i jest zadawany Battle Damage.
  • Mogą tu być aktywowane karty i efekty negujące aktywację innych kart/efektów.
  • To też miejsce na karty, na których jest napisane, że mogą/muszą być aktywowane w Damage Calculation.
  • Występuje tylko jeden chain (jeśli żaden efekt nie wymusi powstania kolejnego).

Przykłady kart używanych w tym kroku: Bujingi Crane.


Substep 4: After Damage Calculation

Przykłady kart używanych w tym kroku: Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning, Tragoedia, Spirit Reaper, Man-Eater Bug, Snowman Eater, D.D. Warrior Lady.


Substep 5: End of the Damage Step
  • W tym kroku stwory zniszczone w walce są wysyłane na cmentarz (lub inne miejsca).
  • Aktywują się efekty związane z niszczeniem w walce i wysyłaniem na cmentarz (lub inne miejsca) zarówno kart niszczących i zniszczonych (np. Sangan, Crimson Blader).

Przykłady kart używanych w tym kroku: Sangan, Crimson Blader, Jurrac Guaiba.


End Step
  • Punkt obowiązkowy (lecz często pomijany).
  • Gdy już dokonaliśmy wszystkich ataków możemy przejść do końca Battle Phase, czyli End Stepu.
  • Aktywują się tu efekty takich kart jak np. Gladiator Beast Bestiari.
  • Może wystąpić wiele pojedynczych chainów.
  • Jak powszechnie wiadomo, w YGO! często porozumiewamy się skrótami, więc jeśli twój przeciwnik deklaruje akcję w Main Phase 2, to masz możliwość „wrócić” do tego kroku.


« Ostatnia zmiana: 17 Marzec, 2018, 20:22:20 Izorist »

Lampart

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #1 05 Grudzień, 2013, 22:54:03 »
0
Czyli w start Stepie mogę zbomować Ancient Gear Gadjiltron Dragon?

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #2 05 Grudzień, 2013, 22:56:06 »
0
Dokładnie tak, chyba najlepszy sposób ;)

Lampart

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #3 05 Grudzień, 2013, 23:08:14 »
0
Dzięki kiedyś się ze mną Admin na dnie kłócił że odrazu jest deklaracja.
BTW.Masz jakieś źródło co by amerykańcom zapodawać?
« Ostatnia zmiana: 05 Grudzień, 2013, 23:38:36 Lampart »

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #4 05 Grudzień, 2013, 23:48:24 »
0
ciężko, źródło to interpretacja rulebooka i ogólnych interakcji między kartami

FeniX

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #5 06 Grudzień, 2013, 00:17:55 »
+1
Tak generalnie to to chyba będzie dobre jako przykład dla amerykańców:
http://yugioh.wikia.com/wiki/Attack
A tutaj jeszcze rozpiska Battle Phase z wykresem:
http://yugioh.wikia.com/wiki/Battle_Phase

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #6 06 Grudzień, 2013, 00:31:06 »
0
http://www.yugioh-card.com/en/rulebook/YGO_RuleBook_EN-v8.pdf
ślepy jestem, przecież strona 31 ;)
(dzięki FeniX za przypomnienie)

Blacks

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #7 06 Grudzień, 2013, 00:37:58 »
0
Ja tam zawsze mówię na deklaracje przejścia do BP i 95% amerykańców nie ma z tym problemu.

mundek

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #8 06 Grudzień, 2013, 17:08:51 »
0
Może wystąpić wiele pojedynczych chainów. Tzn, że jeśli w Substep 2: Before Damage Step odpalę CEDa, i dopiero PO jego resolvie a przed wejściem dalej mogę odpalić jeszcze boma? A jak i to nie pomoże to dopiero po tym coś jeszcze?

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #9 06 Grudzień, 2013, 17:26:43 »
0
Może wystąpić wiele pojedynczych chainów. Tzn, że jeśli w Substep 2: Before Damage Step odpalę CEDa, i dopiero PO jego resolvie a przed wejściem dalej mogę odpalić jeszcze boma? A jak i to nie pomoże to dopiero po tym coś jeszcze?
Tak ;)

grabczas

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #10 06 Grudzień, 2013, 21:36:45 »
0
Muszę zapytać bo wolę żeby śmiali się ze mnie że pytam niż żeby się śmiali na turnieju że nie ogarniam.

Jak poleci Honest czy karta jemu pochodna jest za późno na odpalanie Lanców, Dressów i innych Shrinków?

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #11 06 Grudzień, 2013, 21:57:18 »
0
Muszę zapytać bo wolę żeby śmiali się ze mnie że pytam niż żeby się śmiali na turnieju że nie ogarniam.

Jak poleci Honest czy karta jemu pochodna jest za późno na odpalanie Lanców, Dressów i innych Shrinków?
zależy kiedy poleci Honest. jeśli poleci w 3cim substepie (before damage calculation) to jeszcze można odpalać forbiddeny i shrinki, ale jeśli poleci w 4tym substepie (damage calculation) to już jest po ptokach i tylko karty negujące lub z dopiskiem "activate in damage step" mogą go powstrzymać.

Kiya

REINFORCEMENTS HAVE (finally) ARRIVED
« #12 09 Grudzień, 2013, 04:10:45 »
+2
omg w końcu te fail-podejście do tomu czarnej magii sie do czegoś przyda
(kliknij aby pokazać/ukryć)
WILKU/IZO ŁAPCIE ZA STERY xD
« Ostatnia zmiana: 09 Grudzień, 2013, 22:07:51 Kiya »

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #13 09 Grudzień, 2013, 16:05:24 »
0
Dzieki ;D czas, zeby to konkretnie ogarnac bede mial jakos za 1,5-2 tygodnie, bo troche mi sie teraz nagromadzilo ;x

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #14 02 Październik, 2015, 18:20:34 »
+2
Doczekaliśmy się i dzisiaj siadł dość spory update (oficjalny!) zasad dotyczących Battle Phase (konkretnie rozgrywania Damage Step). Póki co wrzucam nowe info tutaj, później wrzucę je w artykuł. Pierwszy post jest jak najbardziej poprawny, z wyjątkiem, że kilka kroków zostało scalonych. Co za tym idzie, będziemy trochę częściej korzystali z SEGOC'a.

Start of the Damage Step
(kliknij aby pokazać/ukryć)
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Before Damage Calculation
(kliknij aby pokazać/ukryć)
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Perform Damage Calculation
(kliknij aby pokazać/ukryć)
(kliknij aby pokazać/ukryć)

After Damage Calculation
(kliknij aby pokazać/ukryć)
(kliknij aby pokazać/ukryć)

End of the Damage Step
(kliknij aby pokazać/ukryć)
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Źródło: http://www.yugioh-card.com/uk/gameplay/damage.html

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« #15 23 Maj, 2016, 23:26:51 »
0
siadł w końcu drobny update z wprowadzeniem nowych zredukowanych stepów.
pamiętajcie, że kalut/honest już nie działają w damage calculation

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 07 Maj, 2014, 14:45:22
grabczas
Ostatnio 01 Lipiec, 2014, 14:29:47
j4
Ostatnio 29 Listopad, 2014, 17:03:11
Rock
Ostatnio 25 Kwiecień, 2017, 20:38:05
Rysnig
Ostatnio 22 Grudzień, 2017, 19:39:55
Izorist