Wątek: Mystic Swordman lv2 vs ceasefire  (Przeczytany 186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mystic Swordman lv2 vs ceasefire
« 08 Lipiec, 2019, 13:01:39 »
0
Mystic Swordsman LV2 gracza A atakuje zasetowanego monstera gracza B, niech będzie to Magician of Faith. Gracz B w odpowiedzi na deklarację aktywuje Ceasefire, zgodnie z jego efektem MoF zostaje odwrócona i gracz A otrzymuje obrażenia.
Atak trwa dalej. Czy efekt Mystic Swordsman LV2 odpali się na początku Damage Stepu? Wydaje mi się, że tak, gdyż trigger został napotkany, jednak MoF nie zostanie zniszczona, gdyż nie jest to już face-down monster. Czy mam rację?

Odp: Mystic Swordman lv2 vs ceasefire
« #1 08 Lipiec, 2019, 14:10:50 »
0
Wydaje mi się, że masz rację, bo efekt aktywuje się na początku damage stepu, sprawdzając przy tym stan pola z momentu deklaracji (tak sugeruje wording), a użycie "that monster" oznacza, że warunek (face-down potwór) musi zostać powtórzony przy resolvie, żeby efekt się wypełnił.

Czyli efekt MS LV2 aktywuje się, a potem resolvuje bez efektu

Izorist

Odp: Mystic Swordman lv2 vs ceasefire
« #2 08 Lipiec, 2019, 19:22:12 »
+1
Zacząłem szukać i okazuje się, że wording "At the start of the Damage Step, if this card attacked a..." jest bardzo rzadki, bo występuje tylko na 5ciu kartach:
Mystic Swordsman LV2
Mystic Swordsman LV4
Mystic Swordsman LV6
Heavy Knight of the Flame
The Six Samurai - Irou
z kolei wording "At the start of the Damage Step, if this card attacks a..." jest dużo częstszy (12 kart). W dodatku żadna z tych 5ciu kart nie ma żadnych rulingów wyjaśniających czy to się czymś różni ;/

Wydaje mi się, że masz rację, bo efekt aktywuje się na początku damage stepu, sprawdzając przy tym stan pola z momentu deklaracji (tak sugeruje wording), a użycie "that monster" oznacza, że warunek (face-down potwór) musi zostać powtórzony przy resolvie, żeby efekt się wypełnił.

Czyli efekt MS LV2 aktywuje się, a potem resolvuje bez efektu
"That monster" nie powtarza warunków, po prostu odnosi się do monstera, który przy aktywacji spełniał warunki, więc jeśli ten efekt się w ogóle aktywuje to nie "straci targetu".

Opis efektu MSLV2 w japońskiej bazie danych wyszczególnia jednak, że jeśli walczy on z face-downem to niszczy on "tego face-downa" (a nie po prostu tego monstera).

Obstawiam, że jest to niekonsekwencja w tekście i MSLV2 po prostu aktywuje się tylko na face-downie (co potwierdza YGOPro, lol), ale nie mam co do tego absolutnej pewności i zaraz zapytam na grupie sędziowskiej ;)

EDIT:
Ok, już mam pewność - tak są zapisane karty, które patrzą wstecz: Mirror Wall. MSLV2 nie ma wyszczególnionego dokładnie kiedy ten monster miał być face-down (czyli np. w chwili deklaracji ataku), więc sprawdza to w chwili swojej aktywacji.

(Jeśli gdzieś jest błąd logiczny to dajcie znać, bo mogłem nie ogarnąć xd)
« Ostatnia zmiana: 08 Lipiec, 2019, 19:36:02 Izorist »

Arashel

Odp: Mystic Swordman lv2 vs ceasefire
« #3 08 Lipiec, 2019, 19:39:03 »
0
a to z kolei jak ja myslalem xd dla mnie wording "attacked" jest kompletnie bez sensu, bo nie wiadomo czy odnosi sie do tego czy zadeklarowala atak, czy faktycznie do ataku doszlo...

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 18 Czerwiec, 2019, 14:48:28
Razmus