Wątek: Meteor Flare - pytanie  (Przeczytany 437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

settokaiba

Meteor Flare - pytanie
« 08 Luty, 2020, 20:20:55 »
0
Mam pytanko.
Opp aktywuje Meteor Flare , żeby spełnić działalnośc karty musi discardować 2 karty z ręki.
Ja aktywuje Dark Bribe i kontruje owego trapa.
No i co dalej,
skoro mu kontruje dany trap musi zrzucić te 2 karty z ręki na grób czy nie musi ?

Aligatur

Odp: Meteor Flare - pytanie
« #1 08 Luty, 2020, 20:54:09 »
0
Z tego, co rozumiem, discard dwóch jest kosztem. Niezależnie od tego, czy efekt zostanie znegowany czy nie, koszt trzeba zapłacić - przeciwnik nadal odrzuca dwie.

settokaiba

Odp: Meteor Flare - pytanie
« #2 08 Luty, 2020, 21:20:53 »
0
No i ja też tak uważam. kumpel natomiast ostro się spiera że nie nie trzeba bo ja tego nie użyłem skoro ty mi skontrowałeś.
tylko aktywowałem, ale karta się nie użyła.

ten sam przykład w innej karcie.
Monster Reincarnation. wymaga discardu podczas aktywacji.
aktywuje, discarduje, ale ja mu bribem kontruje.
nie wskrzesza krity, ale discard przechodzi legalnie.
czyli wtenczas nic nie zyskuje a traci aż 2 karty.
w przypadku meteora aż 3.

brzmi logicznie, ale nie zawsze wszystko jest takie piękne na jakie wygląda.

Odp: Meteor Flare - pytanie
« #3 09 Luty, 2020, 11:52:16 »
+2
Cytuj
Opp aktywuje Meteor Flare , żeby spełnić działalnośc karty musi discardować 2 karty z ręki.

Discard i wysyłanie na cmentarz to nie jest to samo. Karta zdiscardowana zostaje wysłana na cmentarz, więc taki Night Assailant odpali się przy zdiscardowaniu, natomiast Meteor Flare nie discarduje tylko wysyła na cmentarz, więc efekt Danger! Bigfoot! nie będzie mógł w ten sposób zostać aktywowany.

Meteor Flare to karta sprzed ery PSCT i dlatego ten koszt jest tak dziwnie zapisany, ale taki zapis "Activate by..." raczej zawsze w przypadku starych kart sugeruje koszt (jakbym się mylił to poprawcie).

Pamiętaj, że koszt płacisz w momencie aktywacji karty, zanim przeciwnik będzie miał szansę odpowiedzieć.

Przykład z Monster Reincarnation jak najbardziej poprawny - discard jest kosztem, znajduje się przed ; , wiec nawet przy zanegowanej przez Dark Bribe aktywacji został on już zapłacony.

Kanashimi Tomo

Odp: Meteor Flare - pytanie
« #4 09 Luty, 2020, 15:52:57 »
0
Cytat: TCG Rulings
Sending 2 cards from your hand to the Graveyard is a cost.: Absolute Powerforce - Card Rulings (Version 1.0)

Tak w ramach przytaknięcia w kwestii przedostatniej linijki "Era pre-PSCT"
« Ostatnia zmiana: 09 Luty, 2020, 15:54:47 Kanashimi Tomo »

settokaiba

Odp: Meteor Flare - pytanie
« #5 09 Luty, 2020, 22:55:00 »
+1


Pamiętaj, że koszt płacisz w momencie aktywacji karty, zanim przeciwnik będzie miał szansę odpowiedzieć.

Przykład z Monster Reincarnation jak najbardziej poprawny - discard jest kosztem, znajduje się przed ; , wiec nawet przy zanegowanej przez Dark Bribe aktywacji został on już zapłacony.

no tak, czyli z meteorem jest tak samo. tam też discard jest kosztem zagrania tej karty.

ps. brawo kolego Kanashimi Tomo !!! :) za avatara Barachlatora patrona gier ujowych :D

« Ostatnia zmiana: 09 Luty, 2020, 22:58:14 settokaiba »

Odp: Meteor Flare - pytanie
« #6 09 Luty, 2020, 23:06:11 »
+1
no tak, czyli z meteorem jest tak samo. tam też discard jest kosztem zagrania tej karty.

Kosztem tej karty nie jest discard, tylko wysłanie kart na gy. Wytłumaczyłem, dlaczego ma to znaczenie w poprzednim poście. Jednakże tak, jest to koszt.

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 23 Marzec, 2014, 10:20:22
jona
Ostatnio 21 Maj, 2014, 15:40:09
Izorist
Ostatnio 26 Czerwiec, 2016, 21:46:05
Mufinek
Ostatnio 01 Lipiec, 2016, 23:12:40
KoU
Ostatnio 16 Czerwiec, 2017, 16:58:44
Icarus