Wątek: Masked HERO Dark Law na hand trapy  (Przeczytany 266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PrzemBoy

Masked HERO Dark Law na hand trapy
« 01 Luty, 2020, 00:27:53 »
0
Miałem dzisiaj sytuacje podczas gry w której kontrolowałem Dark Law, przeciwnik grał Subterrory. Searchował poza draw phase na co ja użyłem efektu Dark Law, on w odpowiedzi użył Subterror Fiendess chcąc negate'ować efekt Dark Law. Zapomniał o efekcie który mówi że wszystkie karty które zostałyby wysłane do gy są banishowane zamiast tego i wysłał Fiendess do gy. Poprawiłem go mówiąc że powinna zostać zbanishowana na co on zabrał ją do ręki z powrotem mówiąc że jednak nie mógł użyć jej efektu bo tak działa mechanika gry i gdy hand trap ma warunek mówiący że musi trafić do gy a ja mam Dark Law który wszystko banishuje to jego hand trap nie może opuścić ręki.
Według mnie to bzdury, hand trapy mające warunek który mówi że jeżeli coś sie stanie (summon, aktywacja efektu itp), możesz wysłać tą karte z ręki do gy żeby np negate'ować ten efekt, mogą opuścić ręke gdyż warunek użycia efektu został użyty, jednak ponieważ przez efekt Dark Law nie trafia ona do gy, nie spełnia ona warunków do negate'owania efektu. Tak samo by działało z Ash, Honest Neosem czy innymi. Ich efekty działają dopiero po trafieniu do gy. Przynajmniej tak to rozumiem ale poprawcie mnie jeśli się myle.

Odp: Masked HERO Dark Law na hand trapy
« #1 01 Luty, 2020, 00:44:48 »
0
 Ash nie musi isc na GY

Odp: Masked HERO Dark Law na hand trapy
« #2 01 Luty, 2020, 01:08:23 »
+4
Masked HERO Dark Law
Ash Blossom & Joyous Spring
Subterror Fiendess
Elemental HERO Honest Neos


Koszty zawsze muszą zostać zapłacone dokładnie. Jeśli koszt karty nakazuje wysłanie jej na gy, tak jak w przypadku Fiendess, to Dark Law uniemożliwia jej aktywację - nie da się zapłacić kosztu.

Natomiast Ash Blossom nie mówi nic o wysyłaniu na gy - karta zdiscardowana z mechaniki gry normalnie trafia na cmentarz, ale to że pod Dark Lawem zostanie zbanishowana nie zmieni faktu, że została zdiscardowana. Koszt zostanie więc zapłacony, a jej efekt negujący jak najbardziej zadziała. Podobnie sytuacja ma się z Honest Neosem.
« Ostatnia zmiana: 01 Luty, 2020, 01:10:11 MateMatyk »

Yano

Odp: Masked HERO Dark Law na hand trapy
« #3 01 Luty, 2020, 08:30:28 »
0
Tak samo nie odpalisz desires będąc pod Artifact Lancea, gdyż nie jesteś w stanie zapłacić kosztu ;D Natomiast jest fajny ruling z Allure of darkness i dochainowaniem do tego Lancy albo Imperial Iron Wall. Dobiera się wtedy dwie karty, ale z racji że nie można nic zbanishować pod lancą i ścianą, to pokazujemy że mamy target który moglibyśmy zbanishować. Jeśli nie mamy żadnego darka by pokazać to zrzucamy całość ręki.
« Ostatnia zmiana: 01 Luty, 2020, 10:00:14 Yano »

brzezik

Odp: Masked HERO Dark Law na hand trapy
« #4 01 Luty, 2020, 16:50:05 »
+1
Co to za ciekawy ruling xd? Karta rezolwuje sie tyle ile moze. Koszt tak jak Matma napisal ma byc dokladny i dzieje sie w tym momencie jakim odpalasz dana interakcje. Wall czy Lanca do allury to zadna ciekawostka to normalna rzecz, ze jezeli juz jest w polu to nie odpalisz allury tym bardziej wspomniany desires nie ma tutaj sensu, w sytuacji gdy bym przytoczony :)

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 27 Październik, 2013, 13:28:50
Izorist
Ostatnio 01 Maj, 2016, 22:59:37
Izorist
Ostatnio 26 Sierpień, 2016, 10:07:25
Illidan
Ostatnio 21 Luty, 2018, 19:34:50
Misalwa
Ostatnio 19 Sierpień, 2018, 18:03:56
Izorist