Wątek: Kaina vs Longirsu  (Przeczytany 421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MateMatyk

Kaina vs Longirsu
« 03 Październik, 2019, 19:02:03 »
0
Longirsu, the Orcust Orchestrator gracza A używa swojego efektu i zsyła zlinkowanego moba gracza B na cmentarz. Gracz B używa w tej samej turze efektu Sky Striker Ace - Raye i wzywa z extra decku Sky Striker Ace - Kaina. Chce użyć jej efektu, wybierając Longirsu, the Orcust Orchestrator gracza A.

Wydaje mi się że to legalne, gdyż efekt Sky Striker Ace - Kaina nakłada "surowszą" restrykcję, czy mam rację?


I pytanie czysto teoretyczne jako bonus:
Czy gdyby efekt Kainy blokował ataki tylko do końca tury, a nie do końca tury przeciwnika, to czy target Longirsu po użyciu przez przeciwnika jej efektu byłby legalny?

jenning

Odp: Kaina vs Longirsu
« #1 03 Październik, 2019, 20:07:17 »
0
Nie rozumiem dlaczego miałoby być nielegalne. Longirsu może być targetowany, a Kaina targetuje jako koszt aktywacji. Nie znam zasady która miałaby ograniczać ilość efektów / restrykcji pod którymi znajduje się jakakolwiek karta. Traktowałbym to tak jakby Longirsu był pod dwoma ograniczeniami:
- swojego własnego efektu
- efekty Kainy
To że efekty różnią się tylko w zasadzie czasem trwania to przypadek i z perspektywy rozgrywki wygląda to faktycznie jakby był tylko pod restrykcją Kainy.

Co prawda sędzią nie jestem i z chęcią poznam fachową opinię w tej kwestii :p

Add bonus:
Używając powyższej logiki to target dalej jest legalny, tylko z perspektywy rozgrywki różnica żadna

MateMatyk

Odp: Kaina vs Longirsu
« #2 03 Październik, 2019, 20:48:45 »
0
Cytuj
targetuje jako koszt aktywacji.

Target to technicznie nie jest koszt, znajduje się razem z nim przed ; w tekście karty, ale nim nie jest, jest targetem. Taka dygresja.

Wydaje mi się że jesteś w błędzie. Nie można aktywować karty/efektu, który by nic nie zrobił. Nie można aktywować Raigeki, jeśli przeciwnik nie ma potworów. Nie można aktywować Sky Striker Mecha - Widow Anchor na potworze, który już ma zanegowane efekty. Tym tropem, nie można aktywować efektu, który zabroniłby atakować potworowi, który atakować już i tak nie może.

Dlatego też zakładam, że Kainę aktywować można, bo jej restrykcja jest surowsza - czyli coś robi. I zakładam, że gdyby surowsza nie była, nie byłoby to legalne.


jenning

Odp: Kaina vs Longirsu
« #3 03 Październik, 2019, 21:39:11 »
0
Nie można aktywować Raigeki, jeśli przeciwnik nie ma potworów.

O, nie zdawałem sobie z tego sprawy. Aktywacja karty w takiej sytuacji wydawała mi się absurdalna, ale nie niedozwolona. Jeśli faktycznie tak jest to Twoja teoria staje się bardziej prawdopodobna.

Btw. Gdzie mogę znaleźć jakieś oficjalne rulingi dla konkretnych kart? Chodzi mi tu na przykład o Raigeki - o ile doszukałem się informacji o "activation condition" to wydaje mi się że ta karta go nie ma. Dodatkowo znalazłem na https://yugioh.fandom.com/wiki/Card_Rulings:Raigeki informację o tym, że faktycznie kiedyś nie można były aktywować Raigeki jak przeciwnik nie miał potworów na polu, ale są uznane za nieoficjalne przez Konami.

Dzięki za dygresję.

Panda

Odp: Kaina vs Longirsu
« #4 03 Październik, 2019, 21:49:27 »
+1
Dlatego też zakładam, że Kainę aktywować można, bo jej restrykcja jest surowsza - czyli coś robi.
Ale co robi? Obie skończą się w tym samym momencie i obie nie pozwalają atakować. Chyba, że ja czegoś nie widze.

MateMatyk

Odp: Kaina vs Longirsu
« #5 03 Październik, 2019, 22:03:14 »
0
Dlatego też zakładam, że Kainę aktywować można, bo jej restrykcja jest surowsza - czyli coś robi.
Ale co robi? Obie skończą się w tym samym momencie i obie nie pozwalają atakować. Chyba, że ja czegoś nie widze.

Tak, do tego się to sprowadza, dlatego zapisałem surowsza w cudzysłowie, bo w tym przykładzie wychodzi na jedno i to samo. I do tego sprowadza się moje pytanie, czy inny zapis i potencjał bycia "surowsza" w innych sytuacjach pozwala na użycie jej na longirsu.

kuros

Odp: Kaina vs Longirsu
« #6 03 Październik, 2019, 22:07:37 »
0
chodzi o to Panda że, jest na polu Orcustrated Babel
Longirsu, the Orcust Orchestrator używa tego jako quick effektu w turze oppa , przez to nie może atakować tylko w aktualnej turze a przez kaine nie może atakować również w swojej . Oczywiście później i tak złoży z tego borrelsworda po gre z dingiem ale taka zagwozdka

odpowiedz powinna być jasna , czyli można użyć kainy nawet jak robi to samo
np raigeki możesz użyć jak opp ma pota pod Sky Striker Mecha - Eagle Booster , żeby go spalić i mieć 3 spelle pod engage :D
możesz podbić attak forbidden chalicem pod skill drainem
z anchorem jest coś innego bo tu potwór musi mieć effekt żeby aktywować w ogóle karte
« Ostatnia zmiana: 03 Październik, 2019, 22:12:43 kuros »

MateMatyk

Odp: Kaina vs Longirsu
« #7 03 Październik, 2019, 22:13:54 »
0
Wcale nie o to chodzi.
W Twoim przypadku zdecydowanie nie robi tego samego.
Nie widzę analogii z sytuacją z Raigeki.

EDIT/ żeby więcej wątpliwości nie było, bo faktycznie nie sprecyzowałem - gracz A to turn player.
Odpowiedź przy sytuacji przedstawionej przez kurosa była dla mnie oczywista.
« Ostatnia zmiana: 03 Październik, 2019, 22:15:30 MateMatyk »

kuros

Odp: Kaina vs Longirsu
« #8 03 Październik, 2019, 22:30:06 »
0
aha , faktycznie , w takim razie co daje nałożenie 2ch efektów z identycznym skutkiem finalnym?
chyba że jest karta która zamienia oppa bp w twoje bp

MateMatyk

Odp: Kaina vs Longirsu
« #9 03 Październik, 2019, 22:31:38 »
0
aha , faktycznie , w takim razie co daje nałożenie 2ch efektów z identycznym skutkiem finalnym?
chyba że jest karta która zamienia oppa bp w twoje bp

O czym ty mówisz? Przecież w przedstawionej przez Ciebie sytuacji skutek finalny nie jest taki sam, bo efekt Kainy blokuje ataki także na następną turę.

kuros

Odp: Kaina vs Longirsu
« #10 03 Październik, 2019, 22:43:34 »
0
w mojej tak , ale mówimy o Twojej sprecyzowanej sytuacji.  Orcustowej turze

MateMatyk

Odp: Kaina vs Longirsu
« #11 03 Październik, 2019, 23:15:48 »
0
Wytłumacz do czego zmierzasz, bo ja się już zgubiłem.

kuros

Odp: Kaina vs Longirsu
« #12 03 Październik, 2019, 23:25:12 »
0
zmierzam do tego , że teoretycznie robi to samo według Twojej wersji , ale może wyjść karta która np zmienia bp , takie coś jak np u valkirii tylko że np : spell countinious : if this card on the field all battle phases is yours :)
a nawet daleko nie trzeba szukać jak użyje anchora na longu z samym jego effektem to zaatakuje Ciebie a jak dostał z kainy to już niestety nie :D

Arashel

Odp: Kaina vs Longirsu
« #13 03 Październik, 2019, 23:26:16 »
+1
nie zaatakujesz

kuros

Odp: Kaina vs Longirsu
« #14 03 Październik, 2019, 23:47:28 »
0
dlaczego nie zaatakuje ?

Arashel

Odp: Kaina vs Longirsu
« #15 03 Październik, 2019, 23:52:34 »
0
bo nie mozesz zanegowac efektu ktory sie juz zresolvowal?

Arashel

Odp: Kaina vs Longirsu
« #16 03 Październik, 2019, 23:52:51 »
+1
to pytanie na powaznie czy zartujesz teraz

kuros

Odp: Kaina vs Longirsu
« #17 04 Październik, 2019, 00:05:22 »
0
Chyba o czymś innym piszemy . Longirsu po użyciu efektu w swojej turze nie może atakować w turze aktywacji .W  mojej może.  Dostaje anchora w mojej i wciskam mu otk. Jeśli odpale kaina wtedy nie może atakować i w turze B   . Wiec na nic mi strategia kotwicy .

Izorist

Odp: Kaina vs Longirsu
« #18 04 Październik, 2019, 00:14:48 »
+1
Longirsu, the Orcust Orchestrator gracza A używa swojego efektu i zsyła zlinkowanego moba gracza B na cmentarz. Gracz B używa w tej samej turze efektu Sky Striker Ace - Raye i wzywa z extra decku Sky Striker Ace - Kaina. Chce użyć jej efektu, wybierając Longirsu, the Orcust Orchestrator gracza A.

Wydaje mi się że to legalne, gdyż efekt Sky Striker Ace - Kaina nakłada "surowszą" restrykcję, czy mam rację?


I pytanie czysto teoretyczne jako bonus:
Czy gdyby efekt Kainy blokował ataki tylko do końca tury, a nie do końca tury przeciwnika, to czy target Longirsu po użyciu przez przeciwnika jej efektu byłby legalny?
Może być aktywowany w każdej z sytuacji. Gamestate nie sprawdza aż tak głęboko w chwili aktywacji kart - czy dane karty nie mają restrykcji na atak z innych efektów (podobnie jak nie sprawdza, czy w chwili aktywacji dowolnego efektu potwór nie jest przypadkiem unaffected). Sprawdza jednak jak już się wielokrotnie przekonaliśmy, czy w danej turze posiadamy Battle Phase :)

Link sponsorowany