Wątek: Efekty wpisane w aktywację Continuous Spelli i Trapów oraz Field Spelli.  (Przeczytany 143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MateMatyk

Charakterystycznym zapisem dla wielu kart Continuous jest:
When this card is activated:
Zapis ten posiadają najczęściej field spelle (Magical Meltdown, Trickstar Light Stage), ale także Continuous Spelle (Fire Formation - Tenki) i Trapy (Sea Stealth Attack). Często, zarówno na DB jak i przy grze na żywo po aktywacji takich kart słyszę od przeciwników deklarację „efekt”, lub w przypadku gdy to ja jestem osobą aktywującą pytanie „czy używasz efektu?”. Prawda jest jednak taka, że deklarować takich efektów nie trzeba.

Ale od początku...
Gdy aktywujemy normal, quick play lub ritual spella albo normal trapa, nie dorzucamy deklaracji „efekt”. Efekt takiej karty w pewien sposób wpisany jest już w jej aktywację, i nie ma potrzeby deklarowania czegoś, co zastało już zadeklarowane poprzez aktywację karty.
Na tym samym polega zapis When this card is activated:. Ewentualna opcjonalność takich efektów wymaga decyzji tylko i wyłącznie przy rezolucji, nie aktywacji.

Co to oznacza w praktyce?
Po pierwsze, efekt ten rezolwuje się w momencie rezolucji karty, i nie aktywuje się w żaden sposób gdy karta leży już na polu, więc Ghost Ogre & Snow Rabbit nie może zostać aktywowany w tej sytuacji. Jest to popularny rulling który zna prawie każdy, mało kto dokładnie rozumie z czego on wynika.
Po drugie, jeśli Field Spell z takim zapisem zostanie aktywowany poprzez Metaverse bądź Demise of the Land, to ten efekt wpisany w rezolucję nie będzie miał miejsca, gdyż taka aktywacja poprzez efekt w pewien sposób pomija rezolucję karty. Zaznaczam, że nie ma to nic wspólnego z missowaniem timingu, bo często widywałem takie tłumaczenie tego zagadnienia na różnych grupkach, a wszystkie mandatory efekty z tym zapisem, takie jak Toon Kingdom, również zostaną pominięte.
Po trzecie, jeśli efekt ten jest opcjonalnie searchujący (np. Magical Meltdown), to użycie Ash Blossom & Joyous Spring w odpowiedzi jest legalne, ale nie wymaga od gracza aktywującego fielda żadnej deklaracji. Ba, nawet gdy w decku nie ma żadnej karty, którą można by wyszukać tym efektem, to Ash Blossom może być dochainowana.
Po czwarte, nawet jeśli nie chcemy wykorzystywać opcjonalnego efektu, to Artifact Dagda będzie mogła być dochainowana do aktywacji karty z takim zapisem. Efekt ten jest wpisany w aktywację, więc aktywacja karty jest równoznaczna z aktywacją efektu. Nawet jeśli nie chcemy lub nie możemy go użyć, bo np. nie mamy w decku targetów.

Mam nadzieję, że ten krótki "artykuł" pozwoli wam zrozumieć zasady rządzące tą mechaniką gry. Dzięki dla Arashela za sprawdzenie.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpień, 2020, 21:41:21 MateMatyk »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 23 Listopad, 2014, 22:36:42
Kanashimi Tomo
Ostatnio 22 Styczeń, 2015, 21:31:58
Izorist
Ostatnio 05 Czerwiec, 2015, 01:04:21
Izorist
Ostatnio 13 Lipiec, 2018, 08:26:00
MarkBass
Ostatnio 21 Sierpień, 2019, 20:40:16
settokaiba