Wątek: DDD  (Przeczytany 256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DDD
« 28 Styczeń, 2018, 21:12:07 »
0
Czy jeśli użyję Ghost Ogre & Snow Rabbit na aktywację efektu D/D/D Wave Oblivion King Caesar Ragnarok czy monster targetowany przez niego idzie na GY?

Odp: DDD
« #1 28 Styczeń, 2018, 22:06:24 »
0
IMHO nie, bo w momencie resolve'u efektu Ragnaroka jego już nie ma na polu, więc nie ma do czego podpiąć potwora przeciwnika, a więc nie spada na GY, bo nigdy nie był do niczego podpięty.

Izorist

Odp: DDD
« #2 28 Styczeń, 2018, 22:48:32 »
+2
Wg rulingu do Destiny HERO - Plasma jeśli podczas resolve'u efektu, który zamienia potwora w Equip Spella, potwór do którego ten equip miałby być podpięty (Caesar Ragnarok) nie jest już face-up na polu (czyli nie jest legalnym targetem dla Equip Spella) to targetowany potwór tak czy siak staje się Equip Spellem, ale z racji tego, że nie ma się do czego zaequipować - jest sendowany na grave przez mechanikę gry.

W skrócie - tak, idzie na grave.
« Ostatnia zmiana: 28 Styczeń, 2018, 23:26:24 Izorist »

Odp: DDD
« #3 28 Styczeń, 2018, 22:51:25 »
0
Dzięki wielkie!

Izorist

Odp: DDD
« #4 28 Styczeń, 2018, 23:25:48 »
+2
UPS, walnąłem babola, o którym uświadomił mnie Tomo. Jak się okazuje przeoczyłem fakt, że Ragnarok nie targetuje i wygląda na to, że to sporo zmienia! Ponieważ "cel", który stanie się Equipem jest wybierany w resolve, a nie przy aktywacji to w takiej sytuacji cel nie jest wybierany wcale (ponieważ gamestate nie dopuści do tego fragmentu efektu). W sytuacji gdzie byłby target przy aktywacji to gamestate musiałby coś zrobić z tym potworem - skoro już go zaznaczył.

Czyli jednak - nie spada na grave.

Ruling:
Cytuj
Question
「DDD怒濤壊薙王カエサル・ラグナロク」の『①:1ターンに1度、このカードが戦闘を行う攻撃宣言時に、このカード以外の自分フィールドの「DD」カードまたは「契約書」カード1枚を対象として発動できる。そのカードを持ち主の手札に戻し、このカードと戦闘を行うモンスター以外の相手フィールドの表側表示モンスター1体を選んで装備カード扱いとしてこのカードに装備する』効果の発動にチェーンして「月の書」や「強制脱出装置」が発動し、効果処理時に「DDD怒濤壊薙王カエサル・ラグナロク」自身がモンスターゾーンに表側表示で存在しなくなった場合、処理はどうなりますか?
Answer
質問の状況の場合でも、効果を発動する際に対象として選択した『このカード以外の自分フィールドの「DD」カードまたは「契約書」カード1枚』は持ち主の手札に戻りますが、「DDD怒濤壊薙王カエサル・ラグナロク」がモンスターゾーンに表側表示で存在しなくなっている場合には、装備カードを装備する事ができませんので、『このカードと戦闘を行うモンスター以外の相手フィールドの表側表示モンスター1体を選んで装備カード扱いとしてこのカードに装備する』処理は適用されません。

Odp: DDD
« #5 28 Styczeń, 2018, 23:46:34 »
0
To teraz mogę podziękować za dokłdne opisanie rulingu, wielkie dzięki raz jeszcze.

Odp: DDD
« #6 29 Styczeń, 2018, 11:29:50 »
0
Wg rulingu do Destiny HERO - Plasma jeśli podczas resolve'u efektu, który zamienia potwora w Equip Spella, potwór do którego ten equip miałby być podpięty (Caesar Ragnarok) nie jest już face-up na polu (czyli nie jest legalnym targetem dla Equip Spella) to targetowany potwór tak czy siak staje się Equip Spellem, ale z racji tego, że nie ma się do czego zaequipować - jest sendowany na grave przez mechanikę gry.

W skrócie - tak, idzie na grave.


Tak po prawdzie to ten ruling Plasmy nie ma najmniejszego sensu; potwór przeciwnika nie mógł zostać podpięty pod Plasmę, skoro w momencie resolvu już Plasmy nie było na polu. A skoro tak, to dlaczego miałby spaść? Efekt Plasmy mówi "Once per turn: You can target 1 monster your opponent controls; equip that target to this card (you can only equip 1 monster at a time to this card with this effect)." a nie "(...)target 1 monster your opponent controls; it is turned into Equip Spell card and then equipped to this card." więc dlaczego uznajemy, że potwór został przemieniony w equipa już w momencie stargetowania go przez Plasmę?

Izorist

Odp: DDD
« #7 29 Styczeń, 2018, 13:39:45 »
0
Nie w chwili stargetowania, a podczas resolve'u, ale fakt, że był targetowany sprawia, że gamestate musi coś z tym zrobić i "próbuje" go podpiąć (a jak wiadomo, equipy bez targetu są sendowane na grave).

Dlaczego tak się uznaje? Bo Konami tak oficjalnie powiedziało. Jeśli rulingu nie ma - wtedy sędziowie mają pole do popisu.

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 18 Styczeń, 2017, 22:21:26
Razmus
Ostatnio 01 Marzec, 2018, 22:02:55
Xari