(https://i.imgur.com/160Udhv.png) | SKILL: Tribal Synergy 3x Amazoness Swords Woman 2x Amazoness Sage 2x Amazoness Chain Master 3x Harpie Lady 1 1x Birdface 3x Amazoness Heirloom 3x Amazoness Village 3x Windstorm of Etaqua Jedna z najmocniejszych talii w obecnej mecie. Połączenie Amazoness Swords Woman z Amazoness Heirloom jest chyba najlepszym dwu-kartowym combosem, jaki jest na ten moment dostępny formacie. Dzięki temu nie dość, że zadajemy przeciwnikowi obrażenia, to jeszcze niszczymy bez problemu mocniejsze stwory. Przy 4000 LP możemy bardzo szybko zakończyć rozgrywkę, zwłaszcza przeciwko taliom z bestiami pokroju Blue-Eyes White Dragon. Amazoness Village pozwala nam szybko wprowadzić odpowiednią do sytuacji Amazonkę na pole gry - nawet tą samą, którą przed chwilą straciliśmy. Windstorm of Etaqua nie tylko chroni nas do czasu przygotowania pola, ale też ułatwia skorzystanie z mocnego efektu Amazoness Sage, zaś Amazoness Chain Master pozwala zinfiltrować rękę przeciwnika i ukraść kluczowego dla play'ów oponenta potwora. Harpie Lady 1 w talii pozwala nam odpalić naszego Skilla, który potężnie (i to dwa razy!) pozwala nam uzupełnić rękę o nowe zasoby. Inną ciekawą kartą, którą można umieścić w talii i która w odpowiednich okolicznościach "zrobi nam grę" jest Amazoness Archers. |
(https://i.imgur.com/AXqlUPG.png) | SKILL: Dragon Caller 3x Blue-Eyes White Dragon 1x Red-Eyes Black Dragon 1x Tyrant Dragon 3x Lord of D. 3x Blue Dragon Summoner 2x The Flute of Summoning Dragon 2x Wonder Wand 3x Champion's Vigilance 3x Windstorm of Etaqua Talia, która niesamowicie zyskuje dzięki karcie, której nie uświadczymy w ADV - mowa tutaj oczywiście o Skillu Kaiby "Dragon Caller", który nie dość, że wyszukuje nam potrzebnego Combo Piece - The Flute of Summoning Dragon lub Lord of D., to dodatkowo robi to bez żadnego drawback'u, czyli mamy na czysto +1. Przywołanie Blue-Eyes White Dragon dzięki kombinacji powyższych kart (z dodatkową protekcją z efektu Lord of D.) oraz zasetowanie Champion's Vigilance w pierwszej turze potrafi nam zapewnić przewagę, której przeciwnik może już nie zniwelować. 3000 ATK i potężny efekt Tyrant Dragon przy 4000 LP sprawia, że możemy szybko wykończyć przeciwnika zwłaszcza po tym gdy znegujemy mu kluczową kartę. Blue Dragon Summoner (lub nadmiarowy Lord of D.) w połączeniu z Wonder Wand pozwala nam szybko dodać 3 karty (w tym jednego normal Dragona) w przypadku kiepskiej ręki startowej lub przeciągnięcia się gry. Z innych ciekawych kart, które potencjalnie mogą znaleźć się w innych wariantach talii należy wymienić Stamping Destruction lub Spirit Ryu z Dragon's Rebirth. |
(https://i.imgur.com/osbeiRn.png) | SKILL: Tribal Synergy lub Flight of the Harpies 3x Harpie Lady 1 3x Birdface 1x Harpie Lady Sisters 3x Amazoness Swords Woman 3x Harpies' Hunting Ground 2x Elegant Egotist 3x Wild Tornado 3x Windstorm of Etaqua Harpie również znalazły swoje miejsce w formacie. Efekt kilku Harpie Lady 1 w połączeniu z Harpies' Hunting Ground pozwala łatwo przejąć kontrolę nad boardem. Birdface i Elegant Egotist szybko uzupełniają nam rękę i pole. Jednym z mocniejszych combosów jest przywołanie Harpie przy jednoczesnej obecności Harpies' Hunting Ground i zasetowanego Wild Tornado - niszczymy własne Wild Tornado, co pozwala nam pozbyć się dowolnej karty przeciwnika. Amazoness Swords Woman pomaga nam utylizować plusy ze Skilla "Tribal Synergy" i ewentualnie wygrać grę, kiedy dostajemy baty od beatsticków, których nie jesteśmy w stanie obejść, a przeciwnik ma mało LP. Harpie bardzo dobrze radzą sobie z Amazonkami (potencjalnie małe obrażenia jakie możemy otrzymać od Amazoness Swords Woman w połączeniu z łatwością w usuwaniu Amazoness Heirloom), niestety mają problemy z taliami na Blue-Eyes White Dragon - removal spelli mało nam się przydaje, a efektem Wild Tornado nie możemy targetować smoków, kiedy Lord of D. jest na polu. |
(https://i.imgur.com/H3ZjJR8.png) | SKILL: Destiny Draw (Skill Card) 3x Relinquished 3x Copycat 2x Blue Dragon Summoner 2x Rogue Doll 3x Black Illusion Ritual 3x Wonder Wand 2x Windstorm of Etaqua 2x Kunai with Chain 1x The Golden Apples Relinquished, mimo iż nie możemy użyć pełni jego potencjału przez brak Main Phase 2, jest bardzo silną kartą w formacie. Z łatwością pozbywa się Amazoness Swords Woman, jak i większości innych zagrożeń. Odpalenie w odpowiednim momencie Kunai with Chain lub Windstorm of Etaqua pozwala nam ukraść kolejnego, mocniejsze potwora turę później. Blue Dragon Summoner w połączeniu z Wonder Wand nie tylko dodaje nam kolejne karty, ale wyszukuje Rogue Doll, którą zużywamy do rytuału. Copycat jest tu użyteczny pod wieloma względami - w połączeniu z Wonder Wand może przeskoczyć w ATK każdego stwora. The Golden Apples pozwala nam aktywować Skill Destiny Draw (Skill Card) po raz drugi w duelu. Talia, mimo, że mocna - nie może wdrapać się do T1 z dwóch powodów: zużywanie dużej ilości zasobów na summon Relinquished i brak możliwości wyszukania rytuału/rytualnego potwora. |
(https://i.imgur.com/2EtWlkV.png) | SKILL: Gravekeeper's Lot 1x Gravekeeper's Oracle 2x Gravekeeper's Chief 3x Gravekeeper's Recruiter 2x Gravekeeper's Priestess 2x Wonder Wand 2x Hidden Temples of Necrovalley 2x Gravekeeper's Stele 3x Rite of Spirit 3x Windstorm of Etaqua Talia, która bardzo szybko odzyskuje zasoby. Głównym play'em jest wstawienie Gravekeeper's Recruiter, który w połączeniu Rite of Spirit daje nam kolejnych strażników grobowca. Gravekeeper's Chief pozwala ponownie wstawić poświęconego na tribute summon Gravekeeper's Recruiter i wykorzystać jego efekt po raz kolejny. Przedłużając grę za pomocą Gravekeeper's Stele, Rite of Spirit i Windstorm of Etaqua możemy wstawić Gravekeeper's Oracle, dzięki któremu pozbędziemy się backrowu i przejedziemy po najmocniejszych potworach przeciwnika. Inną opcją na wygranie gry jest combo Gravekeeper's Priestess w połączeniu Hidden Temples of Necrovalley pozwalające na założenie lockdowna, którego niektóre talie mogą już nie obejść. Talia niestety, mimo searchu, ma czasem problemy z konsystencją i potrzebą dużej ilości konkretnych kart do wygrania gry. Jedno przerwanie może sprawić, że zejdziemy do defensywy i przegramy partię po 2-3 turach. |
(https://i.imgur.com/48iocsl.png) | SKILL: It's a Toon World! 1x Toon Summoned Skull 3x Toon Mermaid 3x Toon Masked Sorcerer 1x Rogue Doll 1x Blue Dragon Summoner 3x Toon Table of Contents 3x Wonder Wand 2x Mimicat 1x Toon Rollback 1x Toon World 2x Windstorm of Etaqua Bardzo ciekawa talia. Większość Toonów może bić directem, ale za karę - aby zaatakować musimy odczekać turę po summonie. Toon Table of Contents jest najlepszą wyszukiwarką w formacie - znajdzie nam odpowiedniego potwora, Toon Rollback (który potrafi być naszym winconem) lub Toon World (jeśli nasz startowy zostanie usunięty) w zależności od sytuacji. Talia ma dużo Special Summonu i jeśli przeciwnik nie rozmontuje szybko naszego pola, to w następnej turze możemy świętować zwycięstwo. Niestety talia ma dwa poważne problemy. Po pierwsze naszą piętą achillesową jest sam Toon World, której zniszczenie najczęściej kończy nam grę. Po drugie - chyba każdy gra Windstorm of Etaqua, który pozwala uniknąć OTK, a Toony źle znoszą przeciągająca się rozgrywkę. |
(https://i.imgur.com/2CsNXDW.png) | SKILL: Power of Dark lub Destiny Draw (Skill Card) 2x Dark Magician 3x Dark Magician Girl 3x Legion the Fiend Jester 3x Copycat 3x Sage's Stone 2x Tribute Doll 3x Wonder Wand 1x Dark Magic Attack 1x Thousand Knives Dark Magician może niekoniecznie jest talią T2, ale warto o niej wspomnieć, gdyż ma swoje momenty. Dzięki Legion the Fiend Jester szybko wstawiamy Dark Magician Girl i po aktywacji Sage's Stone lub Tribute Doll mamy już w polu Dark Magician. Niestety zużywa to sporo zasobów, a sam Mroczny Mag ma tylko 2500 ATK. Kart takich Thousand Knives czy Dark Magic Attack niestety nie mamy jak wyszukać i najczęściej albo nie dostajemy ich w potrzebnym momencie albo mamy je w otwierającej ręce i są martwymi kartami spowalniającymi nasze combo. Niektóre warianty zakładają używanie zamiast nich np. Riryoku i Champion's Vigilance, ale wtedy talia niewiele różni się od talii na Blue-Eyes White Dragon, która jest znacznie bardziej stabilna i której boss monster ma znacznie więcej ataku. |
(https://i.imgur.com/jLmBYM4.png) | Ciekawostką jest, że archetypy, które obecnie są w T1, raczej nie otrzymują tutaj mocnego dedykowanego supportu. Amazoness Spy, Blue-Eyes Ultimate Dragon, czy Harpie's Pet Dragon raczej nie są niesamowitymi przedrukami. Desert Twister może być ciekawostką dla mixów Harpii i Amazonek, a te drugie najpewniej skorzystają z Sword of Dragon's Soul, co może jeszcze bardziej pogłębić ich przewagę na smoki. Decki te z pewnością nadal będą wieść prym, ulepszone o wcześniej wymienione staple, ale być może zostaną dogonione przez inne talie. Wymieniony wcześniej Sphere Kuriboh oraz Senju of the Thousand Hands są idealnymi kartami naprawiającymi kilka dziur w taliach opartych na Relinquished, co może pomóc im dostać się w końcu do T1. Kolejną talią, która może powalczyć o więcej po premierze Arena of the Lost Souls, są Gravekeeperzy. Najnowszy Skill dla Ishizu - Tomb of the Pharaoh jest niesamowitą kartą dla tego archetypu. Oprócz boost'a 200 punktów ATK i DEF jest traktowana jako "Necrovalley", co ułatwia nam założenie wcześniej wspomnianego lockdowna z Hidden Temples of Necrovalley. The Shallow Grave oraz Gravekeeper's Ambusher mogą być tu kartami przydatnymi w przyszłości. Dla odmiany Dark Magician i Toon World znajduję się w gorszej sytuacji. Ten pierwszy otrzymał Magicians Unite oraz Diffusion Wave-Motion - nie są jednak karty, których potrzebuje w tym momencie, zaś Toony nie otrzymały żadnej nowej karty, co w połączeniu z wprowadzeniem Side Board oraz nowego S/T removalu. Z powyższych powodów obie talie mają małe szanse na odnalezienie się w nowej mecie. |
(https://i.imgur.com/znhukXL.png) | Arena of the Lost Souls wprowadza nam do gry nową postać - jest nią Bonz, który ma do wyboru aż 3 Skille, w tym ciekawe Call of the Haunted (Skill Card) i Ectoplasmic Fortification!, oraz całą hordę zombie, które... niestety raczej nie będą działać. Większość otrzymanych zombiaków to normal monstery z mocno średnimi statystykami, a Decayed Commander i Zombie Tiger nie robią szału. Jedyną sensowną karta, wokół której warto będzie spróbować zbudować działający deck, może być King of the Skull Servants, ale tego czy działa w tym formacie - najpewniej dowiemy się za jakiś czas. Nowy archetyp, który otrzymał mniej kart, a który z pewnością pojawi się na stołach, to karciani rycerze Yugi'ego - Skill Royal Flush, Queen's Knight, King's Knight, Jack's Knight oraz ich fuzja - Arcana Knight Joker będą tworzyć solidną talię. Niestety Arcana Knight Joker wymaga zużycia wielu konkretnych kart oraz Polymerization, więc po jego przywołaniu zostanie nam mało zasobów, żeby używać efektu i utrzymać go na polu. Z tych powodów talia raczej rozpocznie przygodę w Speed Duel jako T2. Ostatnią, trochę niespodziewaną, opcją może być wykrystalizowanie się talii na Skillu Joey'a - Pal-O'Mine-zation! na fuzjach normal monsterów. Konsystencję uzyskamy z pewnością dzięki kartom takim jak Common Charity czy White Elephant's Gift, a dzięki Skillowi z łatwością wrzucimy na stół potwory takie jak Meteor Black Dragon, Blue-Eyes Ultimate Dragon, czy też nieco słabsze Thousand Dragon i Great Mammoth of Goldfine. Czy będzie grało? Przekonamy się. |