Mój problem z listą zaproponowoną przez Yano to okropna czystka, którą ze sobą niesie - spodziewam się i chcę hitów we wszystkie dominujące decki i nieuczciwe win-condition, ale jednocześnie chciałbym, żeby taki Sky Striker, Thunder Dragon czy Altergeist dalej były w topce, tylko z lekko podciętymi skrzydłami, aby inne decki miały z nimi uczciwą konkurencję,
Moje propozycje;
Bany, któe uważam że są konieczne:
Divine Sword - Phoenix Blade - w każdym decku opartym na
Isolde, Two Tales of the Noble Knights generuje nieskończone zasoby pod knightmare'y, aqua dolphina, gumblara. Wyjątkowo potrzebny hit, szczególnie jeśli
Topologic Gumblar Dragon zostanie z nami.
Number 42: Galaxy Tomahawk - z dwóch siódemek masz nagle 6 potworów pod linki, musi spaść,
Soul Charge - +4, potężny extender na początku gry, w późniejszej jej części umożliwia masowy comeback, z formatu na format coraz bardziej przegięty karton,
Imperial Order - auto win na decki oparte w większym stopniu na spellach,
Number 86: Heroic Champion - Rhongomyniad - strategia opierająca się na wstawieniu karty "nie możesz grać" w pierwszej turze nie powinna istnieć,
Bany, które chętnie bym zobaczył, ALE:
Summon Sorceress - bardzo silny extender robiący plusa z niczego i ostatecznie zobaczy bana, ALE bez
Firewall Dragon nie jest aż tak wielkim problem oraz pojawia się na jednej z nowych mat dla judge'ów, co mocno osłabia szanse na bana,
Topologic Gumblar Dragon - degenerate win condition który umożliwia, bardzo często jest to w praktyce FTK, ALE nie uderzyli go w OCG, w tym formacie widzi dużo mniej gry niż w poprzednim, ban
Divine Sword - Phoenix Blade trochę go osłabi więc czuję że na razie zostanie,
Grinder Golem - grany jest tylko w durnych deckach i nie wprowadza nic dobrego do gry, ALE, poza Danger Slash Draw FTK które można uderzyć od innej strony, nie jest większym problemem,
LIMITED:
Gold Sarcophagus - małe osłabienie ThD poprzez uderzenie w konsystencję, analogicznie do OCG,
Terraforming - raczej przewidywanie niż życzenie, dobrych fieldów w grze jest dużo, więc ten jeden mniej w decku będzie miał często znaczenie,
The Beginning of the End - na 1 jeśli nie na 0, Dangery to wciąż stosunkowo nowy deck i bezpośrednich hitów w engine bym się nie spodziewał, ale to jest karta które w niesamowity sposób napędzała zarówno DW FTK z poprzedniego formatu, jak i na Slash Draw z obecnego,
Saryuja Skull Dread - nie ma hard OPT, na tę chwilę jedyny competitive deck który robi 3 w ciągu tury to Dangr Slash Draw, ale to chyba najlepszy sposób ucięcia tego decku, bo jednocześnie zapewne bezpieczeństwo przed takimi strategiami w przyszłości,
SEMI:
Sky Striker Mobilize - Engage! I
Sky Striker Mecha - Widow Anchor - OCG miało taki format, i uważam że są to najlepsze możliwe propozycje - ucina odrobinę konsystencję i odrobinę moc, osłabiając deck, ale pozostawiając go dalej na wysokim poziomie,
Altergeist Multifaker - Multifaker jest kartą, która sprawia że deck ten w ogóle ma rację bytu. Zabranie dwóch sprawia, że deck staje się po prostu słaby, zabranie tylko jednego uderza w konsystencję, bardzo widocznie ograniczy częstość zagrywania komb pokroju
Infinite Impermanence/
Evenly Matched z nim, do tego sprawi że granie
Pot of Desires będzie dużo bardziej ryzykowne. Przy banie
Imperial Order deck i tak straciłby jednego ze swoich najmocniejszych trapów ;
Altergeist Meluseek - drugi najlepszy potwór, świetny starter dzięki linkuriboh, jak idziesz drugi robi przeciwnikowi -1 żeby potem zrobić +1 szukając fakera,
UNLI:
Upstart Goblin - nigdy nie powinien zejsć na 1 xD
Masa innych kart które nic by nie zmieniły:
Book of Moon,
Dark Hole,
Tribe-Infecting Virus,
Evilswarm Exciton Knight,
Pantheism of the Monarchs,
Wall of Revealing Light,
Inzektor Hornet i inne które mi akurat nie przyszły do głowy ;
I żeby skomentować propozycje, które padły i z którymi osobiście się nie do końca zgadzam:
Harpie's Feather Duster /
Heavy Storm - backrow gra się po to, żeby go setować. Mamy karty takie jak
Heavy Storm Duster czy
Twin Twisters, czyli uczciwy masowy removal S/T. No i jakby już coś miało wrócić, to zdecydowanie powinien ten drugi,
Pot of Avarice - niby w OCG nic nie robi, więc jak wróci jakoś szczególnie narzekać nie będę, ale i tak wolę żeby została gdzie jest, widzę w tym dosyć niezdrowy karton,
Metaverse - tutaj nie wiem czy to żart czy nie, ale karta jest dosyć wolna i rzadko widzi grę, nawet w topowych buildach Altergeista który z grania trapów czerpie advantage pojawia się rzadko, gorszy
Terraforming.