Wątek: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019  (Przeczytany 1358 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Arashel

[Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« 14 Czerwiec, 2019, 15:02:16 »
+5
Hejka karciane świry :) Banlista zbliża się do nas dużymi krokami, o czym przypomniało nam dzisiaj OCG. Patrząc przez pryzmat ich banlisty myślę, że to czas najwyższy poznać wasze opinie, nadzieje i oczekiwania co do nadchodzącego formatu. Zapraszam do dyskusji.

Moje sugestie:
Na 0:
Mystic Mine - karta powinna gnić w sekcji Forbidden, tragiczny design, nieuczciwość karty i czekanie na out. Karta nie jest w najmniejszym stopniu zdrowa.
Imperial Order - durny sack, który nie powinien istnieć. Autowin button na spell decki, który nie wymaga niczego konkretnego.
Knightmare Mermaid - nie podoba mi się splashowalność Orcustów. Każdy deck, któremu po combo zostają dwa potwory może zrobić pełne pole. Durna sprawa.
Guardragon Elpy - engine robi głupie rzeczy z jednej karty, na które głównie pozwala Elpy.

Na 1:
Salamangreat Gazelle - wymusi to ścięcie z handtrapów na rzecz wszystkich consitency boosterow po 3. Może też utrudnić resource game.
Sky Striker Mecha Modules - Multirole - deck ma nadal dużo opcji na granie, trzeba ściąć z karty, która przytłacza przeciwnika.
Galatea, the Orcust Automaton - jeśli mermaid nie dostanie bana, to chciałbym chociaż Galatee zobaczyć na 1.
Saryuja Skull Dread - oczywisty hit, coś co gra więcej niż 3 Saryu tylko ją abusuje.
Thunder Dragonroar - zmniejsza konsystencje decku, nie zabija. Nie mam pojęcia co innego hitnąć w thunderze.
Astrograph Sorcerer - pendulum mógłby dostać małe wsparcie biorąc pod uwagę to, że średnio radzi sobie w mecie mimo supportu.
Double Iris Magician - jak wyżej.
Lavalval Chain - odważna decyzja, ale mógłby wprowadzić trochę diversity do formatu.
Harpie's Feather Duster - backrow decki grają tyle sacków, że fajnie by było raz zsackować backrow deck.

Na 2:
Cir, Malebranche of the Burning Abyss - głupio dobrać, BA i tak jest underwhelming.
Inzektor Dragonfly - nic nie zmieni.
Infernity Archfiend - też raczej mały wpływ na metę.
Zoodiac Ratpier - Zoo i tak nie ma co grać.

Na 3:
Zoodiac Drident - to bull jest problemem, ten destroy w dzisiejszej mecie irrelevant troszku.
Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End - mamy BLSa, ta karta jest gorsza.
inne bezsensowne rzeczy z banlisty pokroju Tribe-Infecting Virus

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #1 14 Czerwiec, 2019, 18:25:53 »
+1
Cóż ja widzę to tak, później dam wyjaśnienie.

Forbidden:

Mystic Mine - karta to autowin na combodecki. Jesli nie grają S/T removalu w postaci spella trapa to przegrywają. Głupi design, głupi artwork. Osoba która to projektowała pewnie grała Bujinem i zatęskniła za kaiserem. Powinno się projektanta wywalić na zbity ryj za to. [email protected]$%^ kaski na 100%.

Imperial Order - nieuczciwy flood. Po co nam to? Dostało erratę i nic nie zmieniło się. Nadal jest głupi.

Guardragon Elpy - w sumie ciekawy hit. Ja bym zabrał się za agerpaina, bo wstawia negację bez niczego ale tak też można. Wtedy zmusza się do gry Pitsy.

Knightmare Mermaid - orcust jest zbyt splashowalny. Bez mermaida nadal to będzie możliwe, ale tylko w deckach które jakoś są w stanie foolishować harpa.

Limited:

Chaos Dragon Levianeer - handloopowanie nie jest fajne. Zmniejszmy consistency tej karty.

Saryuja Skull Dread - wstawianie 3 w jednej turze to patologia. Zwłaszcza, że to nie ma hard opt.

Thunder Dragon Colossus - jest zbyt opresyjnym bossem, którego niebywale ciężko wyoutować. Protekcja, która daje plusy oraz mistake jednostronny. Niech chociaż pójdzie na 1 by nie zabierać win condition, ale by nie wstawiać 3 colosów na twarz oppowi.

Sky Striker Mecha Modules - Multirole - najwiekszy problem rolla to spell speed 4 oraz setowanie rzeczy. Nawet jeśli ogrujesz rolla to i tak w następnej turze będzie miał następnego. Najlepszy start to roll + area zero więc zmniejszy się consistency tego playa.

Galatea, the Orcust Automaton - jeśli mermaid zostaje to przynajmniej combo będzie trudniejsze. Orcust będzie musiał wtedy skończyć na longirsu by nie zostać z dingiem na polu.

Harpie's Feather Duster - popieram walenie w miękkiego pupola wszystkie backrow decki, które grają floody. Skoro one mogą mieć sacka w postaci floodgate to niech my dostaniemy opcję złamania tego jednym sackiem. Zmusi to backrowy do grania takich techów jak waking the dragon lub kart defensywnych. Przy czym wakinga nie mozna tak lekkomyślnie używać jeśli gra się Pot of Extravagance (bo mozemy stracić dobre targety).

Trap Trick - dodatkowe kopie artifact sanctum lub Reinkarnacji. Not cool at all.

Denglong, First of the Yang Zing - można oddać na 1. Lepiej z tego będzie korzystać pendulum niż Dino, którego czas już minął.

Performapal Skullcrobat Joker - dajmy pendom trochę miłości. Może nie astrographa, ale joker jak najbardziej byłby ok.

Semi:
Salamangreat Gazelle - lekki hit w konsystencję decku.

Sky Striker Mobilize - Engage! - hit w consistency.

Sky Striker Mecha - Widow Anchor - za dobra karta. Budujesz pole a potem on ci je zabiera i dostajesz otk na twarz. Nie tak działają kontrolki.

Unlimited:

Tribe-Infecting Virus - nic nie zrobi na 3.

That Grass Looks Greener - Skoro nie mamy snow, to dajmy grassa na 3. Te decki były fajne i kreatywne pod względem splashowania enginów.

Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End - na 3 nic nie zmieni. Po erracie ssie.

El Shaddoll Construct - na 3 również nic nie zmieni.

Zoodiac Drident - na 3. Nic to nie zmieni. Zoo bez broadbulla nie gra.
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwiec, 2019, 18:36:15 Yano »

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #2 14 Czerwiec, 2019, 19:05:15 »
+1
Na moje oko przydałyby się limity MetaverseTerraformingu. Obecne field spelle są na tyle silne, że przydałoby się ograniczyć dostęp do nich. IMO hit będzie dobry na teraz (np. Mystic Mine) i na przyszłość (kto wie, jak pogięte fieldy dostaniemy w przyszłości). Dodatkowo limit Metawersji uniemożliwi wyciaganie jej z Trap Tricka i utrudni z Lilith, Lady of Lament. Mine czy Secret Village of the Spellcasters odpalone przez oppa w naszej turze nie są zdrowe. O właśnie, Mine na 0. Saryuja Skull Dread na 1 z wiadomych przyczyn, Thunder Dragon Colossus na 1, coby gracze ThD nie spamowali trzema na jednym stole. Sky Striker Mecha Modules - Multirole na 1 - niemożliwość chainowania się do spelli przeciwnika nie jest zbyt uczciwa.
I Self-Destruct Button na 1 xD

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #3 14 Czerwiec, 2019, 19:13:59 »
+1
Zapomniałbym o moim faworycie Divine Sword - Phoenix Blade na 0. Tak co by dark warrior z isoldą nie szaleli za bardzo.

thamil

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #4 14 Czerwiec, 2019, 22:01:58 »
0
Imperial Order ma wyjść ponownie w Structure Revolver Deck. Dlatego do 9 sierpnia go nie zablokują... 

Arashel

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #5 14 Czerwiec, 2019, 22:16:01 »
0
order mial juz tyle reprintow ze to nic nie zmienia, to nie jest selling point tego struktura xd

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #6 14 Czerwiec, 2019, 23:09:20 »
+4
Mam nadzieje że mają na tyle rozumu żeby zbanować Mystic Mine, jedna z najdurniejszych kart od dawna. Saryuja Skull Dread na 1 na pewno. Nie chciałbym bana Knightmare Mermaid bo to raczej uśmierci orcusta, albo przynajmniej sprawi że znajdzie się poza listą topowych decków, hity jak Galatea, the Orcust Automaton na 1 albo ban The Phantom Knights of Rusty Bardiche przemawiająca do mnie bardziej.

ThD dobrze jakby dostało coś poza limited saryuji, nie wydaje mi się że chcieli uderzać w Guardragony tak szybko, ale kto to wie, ciężko cokolwiek przewidywać.

W Salamana chyba nie da się bić niestety inaczej niż w Salamangreat Gazelle, a szkoda, bo hity w consistency nie są fajne i mirrory często i tak sprowadzają się do tego kto otworzy z enginem a kto bez.

Pisałem już o tym pewnie nie raz, ale Harpie's Feather DusterHeavy Storm dobrze że gniją na banie, a argument że to backrow decki sackują, więc fajnie bedzie je sackować jest dla mnie po prostu słaby słaby. To karty jak Imperial Order powinny iść na bana. Ba, nawet ten Solemn Judgment mógłby iść na 0 i niech czasem losowo nie zabija on odpowiedzi jak Evenly Matched. Sackowanie ludzi nie jest skillowe, a obecność w grze Harpie's Feather Duster nie sprawi że backrow decki będą mniej setować, tak samo jak obecność 3 Evenly Matched tego nie sprawia, bo te decki nie mogą tego ograniczać. Poza tym, żaden backrow deck nie zacznie grać Waking the Dragon albo Dark Bribe ani czegokolwiek takiego bo Harpie's Feather Duster, szanse na to że przeciwnik to gra i że dobrał to jako 1of są za małe.
Mamy tyle odpowiedzi, mamy zajebiste i dużo uczciwsze Evenly Matched, mamy Twin Twisters, Cosmic Cyclone, jest generic Knightmare Phoenix na backrow. Na co wam w grze kolejna karta w stylu Imperial Order, czyli "dobrałem na deck, który ta karta gwałci, a przeciwnik nie dobrał odpowiedzi = wygrałem"?

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #7 15 Czerwiec, 2019, 08:28:22 »
0
Ban salamangreat violet chimera, by mirrory były mniej rakowe z racji braku targetu pod super poly? ;DD TCBOO wraz z antispellem (dla pendulumów for gods sake) też może na 0 polecieć wraz z rivalką i gozenem bo często odpalenie wygrywa grę jeśli opp nie dobrał outa. Floodgate powinien powstrzymywać lub spowalniać, a nie zatrzymywać całkowicie decków.
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwiec, 2019, 09:04:52 Yano »

Icarus

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #8 15 Czerwiec, 2019, 19:48:54 »
+2
Czy może się tak zrobić, żeby Thunder Dragon grał po bożemu, a nie chore combo wombo 5 generic negacji i rip 2 kart oppa dziękuję.

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #9 15 Czerwiec, 2019, 20:13:29 »
0
Ban elpy. Problem fixed ^

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #10 15 Czerwiec, 2019, 20:15:47 »
0
Czemu akurat Elpy, a nie Pisty czy Agarpain?

Arashel

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #11 15 Czerwiec, 2019, 20:30:18 »
0
bo elpy abusuje Eclipse Wyvern czy tez Omni Dragon Brotaur

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #12 15 Czerwiec, 2019, 20:32:58 »
0
żeby THD mógł grać normalnie ale nie jako degenerat to jednak colosy na 3 zostawić powinni(ewentualnie na 2 ale nasze konami pomału uśmierca dział z semi) a uwalić dangery, gurdragony i Saryuja na 1

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #13 15 Czerwiec, 2019, 22:32:45 »
0
To nie dangery są problemem w tym decku. Przed tinami na pewno ich nie hitną, tak samo THD bezpośrednio. Więc pewnie saryuja na 1, może hawk lub roar na 1 bo są tanie a będzie to cios w consistency oraz extendera. Colosus jest problematyczną kartą bo ma protekcję, 2600 ataku oraz jest jednostronnym floodem którego banalnie wstawić. Pewnie zaliczy limit po tinach. Jednak jeśli zbanujemy elpy, które jest darmowym extenderem abusującym brotaura czy eclipsa oraz zostawimy 1 saryuje to deck oberwie dosyć mocno i cały guardragon engine będzie praktycznie z 10 razy mniej użyteczny.

Dział semi jest potrzebny dla takich kart jak D-Hero Malicious, które na 3 robią patolkę ale na 2 są już zbalansowane względnie. Po takich hitach THD wróci do grania normalnym wariantem, gdyż bez elpy nie kopiesz się tak łatwo do extenderów. Masz wtedy dwa wyjścia - grać więcej garnetowatych kart które na ręce nic nie robią i liczyć że zrzucisz je z dangera lub zrezygnować z guardragon engine. W Agarpaina można bić, ale lepiej hitnąć elpy bo to ona czyni go znacznie łatwiejszym do wstawienia. Pitsy jest nieporównywalnie słabsza, bo wymaga setupu w grave.

Jeśli już bić po dangerach (w co wątpie na tej bani, bo tiny) to Królik na 1 lub snek na 1. Jeżeli zdecydują się zabić archetyp to dadzą pewnie królika na 1, wunsza na 1, nessie na 1.

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #14 15 Czerwiec, 2019, 23:42:49 »
0
Sam Guardragon engine przy saruji na 1 i jakimś banie THD i jakiegoś Dangera będzie zdrowy ,bardziej bym stawiał na Ban red-eyes darkness metal dragon on sporo robi w tym enginie.

Kali

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #15 15 Czerwiec, 2019, 23:52:33 »
+2
Sam Guardragon engine przy saruji na 1 i jakimś banie THD i jakiegoś Dangera będzie zdrowy ,bardziej bym stawiał na Ban red-eyes darkness metal dragon on sporo robi w tym enginie.

nie znam się ale się wypowiem XD Red Eyesa nawet się nie gra w tym decku

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #16 16 Czerwiec, 2019, 00:10:54 »
0
Red-Eyes tylko w crusadii gra z tego co wiem, a to nawet nie taki dominujący deck jak THD. Red jest dobry, ale to nie problem karta. Problemem jest Elpy, która jest extenderem oraz wstawia red-eyesa. Bijmy enablera, a nie inne karty.

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #17 16 Czerwiec, 2019, 11:49:57 »
0
Chodziło mi ogólnikowo o red-eyesa który z elpym robi kombo np. w crusadia/guardragon .Thd moża inaczej skrócić niż ban elpiego.Jak ukrócą THD to elpy będzie grać w niszowych Dragon deckach.Na aktualne standardy tej gry przy skróceniu THD elpy jest zdrową kartą a bez red-eyesa to nawet średnią , do tego saruja na 1 i naprawdę elpiego można zostawić w spokoju.

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #18 16 Czerwiec, 2019, 12:03:57 »
0
najlepiej teraz dać tylko Saryuję na 1 i zobaczyć czy w następnej bańce trzeba będzie coś dalej hitnąć

Kali

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #19 16 Czerwiec, 2019, 14:44:42 »
+3
Moje propozycje:

Ban:
Guardragon Agarpain - żadna karta omijająca poprawne wezwanie karty z Extra nie jest chyba zbyt dobrze napisana, same małe Guardragony mogą imo. zostać i nakręcać jakieś średnie dragon decki i link climbing, jednak najgorszy jest reward pod koniec dający darmowy link material + wstawiający klocowatą negację w pole.
Super Polymerization - karta wg. mnie nie powinna istnieć, mogą zbanować i wydać nową wersję bez dopisku, o braku możliwości odpowiadania na ten karton
Divine Sword - Phoenix Blade - na wszelki wypadek, z moimi hitami w Orcusta, aby zapobiec powstaniu degenerate combosów
Mystic Mine - tu chyba zbyt dużo nie trzeba dodawać
Called by the Grave - to mój główny hit w Orcusty (dodatkowo terraforming na 1 i engage na 2, zabierając 2 sztuki najlepszych starterów. Same combo jest dosyć fragile. Called blokuje Lancee, blokuje hand trapy na Mermaid i generalnie pozwala przepychać srogie comba. Deck od bana rankupa ma czyste konto i na dobrą sprawę gra od wyjscia Dingirsu w DANE w tej wersji jaką znamy teraz, a nie pseudo ftk na azathocie. Na kolejnej liscie spodziewałbym się czegoś w stylu ban Mermaid lub Ban Rusty etc.

Limit:
Salamangreat Circle - consistency hit w Salada. Deck już jest w mecie dosyć długo, Konami zbyt dużo na nim nie zarobi. Jest Cynet Mining, na mojej liście Gazelle jest na 2. Tyle.
Terraforming - lekki pstryczek w Orcusta, karta jest na 1 w OCG, jak jest dobry field na 3 to 2/3 Terry daja bardzo duza konsystencje. Nie jestem fanem tego hitu, ale spodziewam się go też w tcg.
Saryuja Skull Dread - hit w Danger Thundera, wszystkie potencjalne FTK z Dangerami w przyszłości.

Semi Limit:
Salamangreat Gazelle - hit w konsystencję. Nie widze innych rzeczy, które mozna hitnąć w tym decku.
Sky Striker Mobilize - Engage! - Striker do stanu ocg
Sky Striker Mecha - Widow Anchor - Striker do stanu ocg

Nie wspomnę też o banach, które powinny miec miejsce dawno temu jak Imperial Order etc +wywalenie z listy gównianych kart jak TIV etc.
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec, 2019, 14:48:36 Kali »

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #20 16 Czerwiec, 2019, 15:05:50 »
+1
Sasuke, ale nie rozumiesz że tylko 1 deck gra reda i nie jest to nawet aż tak dobry deck? Brotaur imo jest z 10 razy lepszy, bo szuka ci fantazmeia potem. Należy się zabrać za elpy bądź agarpaina. Elpy bo jest enablerem wyciągającym z decku dobre dragony (brotaur, red, eclipse) lub agarpain który z d**y praktycznie za darmo daje klocowatą negację w postaci hot reda bądź crystala/vortexa. Bez elpy agarpain traci bardzo dużo na sile playa, zaś zostawiając elpy i pitsy oraz resztę rzeczy a banując agarpaina, zostawiamy przy życiu fajny engine dla smoków. Byłbym skłonny bardziej do hita w agarpaina, ponieważ karty wzywające z extra ZA DARMO są nieuczciwe.

Call też byłby dobrym banem, bo jak dostaniemy nowego noblemana to będziemy mieli 6 call by grave jak w ocg. Poza tym jeśli się tego pozbędziemy to combodecki będą mniej bezpieczne. Bo co z tego że mamy veilera na kluczowe zagranie, skoro on ma calla bądź delfina. Wolę chyba opcję z delfinem bo mimo wszystko musi zrobić normal summon connectora, na który może dostać ash.

Jeśli pozbędą się mine to nie trzeba przycinać metaversa, ale jeśli zostawią mine to metaverse musi na 1 iść. Tania karta, nic na tym konami nie straci a skończą się patologie z wyciąganiem jej za pomocą trap tricka bądź lilith. Terra na 1 to też spoko hit, bo field spelle są bardzo mocne obecnie.

Co bym oddał jeszcze?

Pantheism monarchom na 3, bo ten deck i tak nic nie zrobi. Upstarta na 3, skoro nie mamy terraformingów (jeśli pójdzie na 1). Grassa na 3, bo nie ma snow i znowu będzie można grać kreatywnym clusterfuckiem enginów. Daigusto emeral na 1, bo nic nie zrobi. Jest za wolny i extra obecnie są bardzo ciasne. Dark armed dragon na 3, bo posiadanie dwóch ojców obecnie to nic dziwnego, a trzech to pewnie w ogóle. Dinomight na 3, jeśli utną terraformingi. Ulti-cannanhawka, obecnie RB i tak nic nie zrobi bo każdy gra lance na orcusta.

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #21 16 Czerwiec, 2019, 15:45:36 »
0
Ok rozumiem crusadia/guardragon średni deck,Guardragony ograniczają się do smoków jeśli odpowiednio przykróci konami THD to nawet cały silnik guardragonów nie będzie tak bardzo OP a pozwoli pograć smoczym deckom na jakimś tam poziomie.Są bardziej rakowe rzeczy do zbanowania niż silnik Guardragona.

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #22 16 Czerwiec, 2019, 19:48:03 »
0
Guard dragon engine wszystko może grać co ma jakieś dragony w decku. Przykładowo pendulum i darkwurm, który jest o zgrozo dragonem i do tego searchowalnym z electrumita (może nie tyle search co łatwo go sobie ustawić, ale mniejsza!). Robisz standardowy board + jeszcze dowalasz oppowi sfery z których potem wstawiasz slotha. Nie dość że masz 5 negacji/przerwań to jeszcze masz potem blokadę na extradeck. Ban red eyesa lub czegokolwiek innego nie naprawi tego problemu. Musiałbyś walić potem w brotaura, destrudo, eclipsa. To nie thunder dragon tu jest problemem, a guard dragon agarpain oraz elpy i jedno musi odejść. Jeśli agarpain to wtedy elpy może zostać i masz fajny engine. W ogóle agarpain jest jeszcze bardziej przegięty bo wstawiasz od razu borrelsworda i otkujesz jeśli opp nie ma jak cię zatrzymać, więc Agar bardziej zasługuje na ban niż elpy.

« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec, 2019, 19:50:40 Yano »

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #23 16 Czerwiec, 2019, 19:51:15 »
+2
Jak wiemy gady mają łuski co sprawia, że ich obrona musi być spora no paczcie na takiego Shelrokket Dragon 2200 defa? Jak to przejść, przy obecnej mecie ledwo The Phantom Knights of Rusty Bardiche Daje sobie z takim kolosem radę przy marnym 2100 atk, co więcej to nie zwykłe gady one mają bronie! No jak taki gad z Quick Launch wystrzeli to co mu zrobisz? Dobrze, że atakować nie może bo to by już przegięcie było.

Double Iris Magician na 1 bo jest fajny.
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec, 2019, 19:54:11 Przymulony »

Illidan

Odp: [Dyskusja] Banlista lipiec-sierpień 2019
« #24 16 Czerwiec, 2019, 21:00:07 »
0
Dla osób które proponują jakieś karty na listę: https://www.pojo.biz/board/showthread.php?t=1307769

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 17 Czerwiec, 2014, 14:03:50
Regis
Ostatnio 21 Marzec, 2017, 18:34:48
Chris Cornell
Ostatnio 11 Sierpień, 2018, 18:37:16
Icarus
Ostatnio 21 Styczeń, 2019, 23:01:31
Nimrod
Ostatnio 15 Marzec, 2019, 14:16:43
Yano