Cóż ja widzę to tak, później dam wyjaśnienie.
Forbidden:
Mystic Mine - karta to autowin na combodecki. Jesli nie grają S/T removalu w postaci spella trapa to przegrywają. Głupi design, głupi artwork. Osoba która to projektowała pewnie grała Bujinem i zatęskniła za kaiserem. Powinno się projektanta wywalić na zbity ryj za to. J@$%^ kaski na 100%.
Imperial Order - nieuczciwy flood. Po co nam to? Dostało erratę i nic nie zmieniło się. Nadal jest głupi.
Guardragon Elpy - w sumie ciekawy hit. Ja bym zabrał się za agerpaina, bo wstawia negację bez niczego ale tak też można. Wtedy zmusza się do gry Pitsy.
Knightmare Mermaid - orcust jest zbyt splashowalny. Bez mermaida nadal to będzie możliwe, ale tylko w deckach które jakoś są w stanie foolishować harpa.
Limited:
Chaos Dragon Levianeer - handloopowanie nie jest fajne. Zmniejszmy consistency tej karty.
Saryuja Skull Dread - wstawianie 3 w jednej turze to patologia. Zwłaszcza, że to nie ma hard opt.
Thunder Dragon Colossus - jest zbyt opresyjnym bossem, którego niebywale ciężko wyoutować. Protekcja, która daje plusy oraz mistake jednostronny. Niech chociaż pójdzie na 1 by nie zabierać win condition, ale by nie wstawiać 3 colosów na twarz oppowi.
Sky Striker Mecha Modules - Multirole - najwiekszy problem rolla to spell speed 4 oraz setowanie rzeczy. Nawet jeśli ogrujesz rolla to i tak w następnej turze będzie miał następnego. Najlepszy start to roll + area zero więc zmniejszy się consistency tego playa.
Galatea, the Orcust Automaton - jeśli mermaid zostaje to przynajmniej combo będzie trudniejsze. Orcust będzie musiał wtedy skończyć na longirsu by nie zostać z dingiem na polu.
Harpie's Feather Duster - popieram walenie w miękkiego pupola wszystkie backrow decki, które grają floody. Skoro one mogą mieć sacka w postaci floodgate to niech my dostaniemy opcję złamania tego jednym sackiem. Zmusi to backrowy do grania takich techów jak waking the dragon lub kart defensywnych. Przy czym wakinga nie mozna tak lekkomyślnie używać jeśli gra się
Pot of Extravagance (bo mozemy stracić dobre targety).
Trap Trick - dodatkowe kopie artifact sanctum lub Reinkarnacji. Not cool at all.
Denglong, First of the Yang Zing - można oddać na 1. Lepiej z tego będzie korzystać pendulum niż Dino, którego czas już minął.
Performapal Skullcrobat Joker - dajmy pendom trochę miłości. Może nie astrographa, ale joker jak najbardziej byłby ok.
Semi:
Salamangreat Gazelle - lekki hit w konsystencję decku.
Sky Striker Mobilize - Engage! - hit w consistency.
Sky Striker Mecha - Widow Anchor - za dobra karta. Budujesz pole a potem on ci je zabiera i dostajesz otk na twarz. Nie tak działają kontrolki.
Unlimited:
Tribe-Infecting Virus - nic nie zrobi na 3.
That Grass Looks Greener - Skoro nie mamy snow, to dajmy grassa na 3. Te decki były fajne i kreatywne pod względem splashowania enginów.
Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End - na 3 nic nie zmieni. Po erracie ssie.
El Shaddoll Construct - na 3 również nic nie zmieni.
Zoodiac Drident - na 3. Nic to nie zmieni. Zoo bez broadbulla nie gra.