Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Inne => Offtop => Wątek zaczęty przez: fervi w 11 Kwiecień, 2017, 00:41:39

Tytuł: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: fervi w 11 Kwiecień, 2017, 00:41:39
Pewnie i tak nikt nie wie, że pracuję potajemnie nad alternatywną wersję YGO, która miałaby mniej błędów i byłaby lepiej zbalansowana. Samo YGO jest dość dużym projektem, nawet DM / GX, ale niektórzy może mają swój punkt widzenia nt. starych wersji gry, co nie do końca pasowało i co lepiej można zrobić

Fervi
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: Regis w 11 Kwiecień, 2017, 06:27:27
https://m.youtube.com/watch?v=BBZ3i1GIWrE
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: fervi w 11 Kwiecień, 2017, 14:43:30
Mamy silnik (ygopro od Fluorohydride), mamy generator kart (co prawda nie wyglądają dokładnie jak te z YGO, ale chodzi o prawa autorskie), mamy generator bazy danych do YGOPro, podstawową dokumentację itd.

Chcemy zrobić tak karty, by był zachowany balans w miarę możliwy. Jak najwięcej matematyki, jak najmniej czarodziejstwa (nie jesteśmy Konami xd). Dlatego na przykład w naszej wersji Summoned Skull byłby słabszy (nawet o 100 pkt ataku, ale jednak) od Dark Magician, gdyż jest "matematyczna bariera".

Stąd ten temat, może ktoś się zastanawiał kiedyś co w YGO nie bangla (że tak powiem)

Fervi
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: Zeref w 11 Kwiecień, 2017, 15:11:29
Stąd ten temat, może ktoś się zastanawiał kiedyś co w YGO nie bangla (że tak powiem)

(kliknij aby pokazać/ukryć)

To teraz poprosimy o wstęp do tego wypracowania byśmy mogli jeszcze lepiej je skomentować ;DD
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: fervi w 11 Kwiecień, 2017, 16:34:31
Wypracowania nie ma, jest tylko informacja (wstępna, propozycje mile widziane) jak nadawać gwiazdki (poziom) potworom

https://github.com/fervi/OpenYGO/blob/master/docs/stars

Fervi
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: Regis w 11 Kwiecień, 2017, 16:47:21
Dalej nie łapie jaki by to miało mieć sens. Szczególnie, że cały ten balans tyczy się pkt ataków i obrony, które w obecnym yugioh są rzeczami totalnie względnymi, oraz lvlami, które i tak służą głównie extra deckowi. Już pomijam fakt nazewnictwa "pozytywny", lub "negatywny" efekt xD masz karte, która aktywując się wysyła na grave siebie i moba oppka- to mam efekt pozytywny czy negatywny? xD
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: fervi w 11 Kwiecień, 2017, 16:49:25
Sama gra skupia się przede wszystkim na DM / GX, w których większości dzisiejszych głupot nie ma. Stąd pytanie o balans DM / GX, a nie 5DS itd.

Chcemy tak to rozplanować, by opłacało się w miarę możliwości grać każdą kartą, a nie tylko konkretnymi (a teraz to już praktycznie konkretne Decki)

Fervi
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: Nimrod w 11 Kwiecień, 2017, 16:51:18
Imho efekt jest pozytywny, tylko z kosztem.

Fervi, z grubsza łapię o co ci chodzi, ale nie prościej byłoby trochę bardziej pomajstrować przy zasadach i w ten sposób mieć wolną rękę do zrobienia własnej karcianki, zamiast robić YGO! v2.0? Jakie by ci to nie wyszło, to i tak na różne rozwiązania będzie narzekało co najmniej tyle samo osób, co teraz narzeka na inne rozwiązania w yuga.
Tytuł: Odp: Yu-Gi-Oh - Balans kart DM / GX
Wiadomość wysłana przez: fervi w 11 Kwiecień, 2017, 21:40:35
Robię włąsną karciankę, ale bardzo dużo osób na YGOPro jest wkurzona Konami. Postanowiłem rozwiązać ten problem robiąc grę, która jest fair.

A ogólnie dlatego zbieram informację, czy projekt ma sens (chociaż nie wiem czy już na tym etapie warto porzucać xd) i ew. jak powinien wyglądać

Fervi