Volcanic jest archetypem
Pyro monsterów o atrybucie
FIRE, który długi czas od swojego wyjścia był uznawany jedynie za 4fun. Pierwsze karty, które wyszły z dodatkiem
Force of the Breaker początkowo miały zastosowanie bardziej jako engine’y do innych talii niż samodzielnie działający deck. Wraz z nadejściem roku 2014 roku i wydaniem
Blaze Accelerator Reload, brakującego elementu do konsystencji i działania wielu monsterów, archetyp ujrzał topy na YCSie, co wzbudziło zainteresowanie wielu graczy. Deck należy do prostych, dużej filozofii spodziewać się nie trzeba, jednak w dobrych rękach umie napsuć krwi.
Wspomniany we wstępie
Blaze Accelerator Reload jest tym, co zaczyna naszą zabawę z przeciwnikiem. Efekty proste : zrzut Volcanic monstera i draw karty bądź banish tego trapa z grave’a i zrzut archetypowego stworka na cmentarz w każdym MP. Naszą amunicją pod akcelerator są
Volcanic Shell oraz
Volcanic Scattershot. Pierwszy z nich generuje nam draw co turę dzięki swemu efektowi, zaś drugi to burn -1500 LP z wbudowanym
Raigeki, co przy obecnej mecie i wysypie potworów jest kluczowym elementem. Aby mieć pewność, że będziemy korzystać z tych zagrywek jak najwcześniej i najczęściej gramy tutaj
Volcanic Rocket – searchera do Reloada i jego recyklera z grave. Sam swoimi statami pozwala przebić się przez wiele upierdliwych kart, którymi zamierza zagrać nasz przeciwnik. Ostatni i najmniej przydatny z całej rodziny jest
Volcanic Counter. Grany w jednej sztuce max potwór wymusza oppa do gry wokół niego, aby uniknąć przegranej przez wypalenie punktów życia. Talia jest w całości złożona z Pyro-monsterów, a zagrywkę ze Scattershotami chcemy wprowadzać jak najczęściej. Jest to możliwe dzięki
Royal Firestorm Guards, który prócz recyklingu naszych Volcaniców daje nam dodatkowe dwie karty, a także (dzięki możliwości wtasowywania kopii samego siebie) nie pozwala na łatwy deckout i loopowanie.
Biorąc pod uwagę ilość Continuous Trapów trzymanych w mainie (i dodatkową ilość graną w Sidzie) granie trzech sztuk
Magic Planter jest koniecznością (głównie dla zrzutu Reloada i aktywacji drugiego efektu). Dodatkowo wyjście
Elder Entity Norden zwiększyło możliwości talii i szybkość wstawianych Rank 4 (które do tej pory były trzymane jako dodatek). Grany w jednej sztuce
Jar of Avarice zapewnia nam alternatywny recykling z zachowaniem Card Advantage’a w momencie przełamania loopa z Guardami.
Extra deck to zbiór Rank 4 monsterów, Nordeny jako targety pod
Instant Fusion oraz Rank 5 możliwe do wstawienia poprzez użycie efektu Ptolemaeusa. Koniecznością jest granie
Daigusto Emeral jako dodatkowa karta zdolna do recyklingu.
Inne znane/grane karty :
Summoner Monk – Karta używana w celu szybszego wyciągania Rakiety z talii, a tym samym doboru Reloada. Wyparta z gry turniejowej ze względu na łatwą kontrę.
Fossil Dyna Pachycephalo – Opcja na blokadę Special Summonu i łatwą kontrolę gry. Decydujący się na granie tej opcji : grany w 3 sztukach.
Volcanic Doomfire – Beater 3000 ataku oraz alternatywny sposób wysłania Acceleratora na grave. Częsty dead na ręku. Grany w 1 sztuce jako dodatek.
Traptrix Myrmeleo & dodatkowe Trap Hole karty – Zwiększenie możliwości defensywnych talii i pozbywania się wkurzających monsterów oppa. Target do wzywania z COTHa. Grany w 2 sztukach.
Wild Fire – Kolejna alternatywa posłania Reloada na Grave wraz z efektem Dark Hole z bonusowym tokenem w cenie 500 punktów życia. Ciekawostka grana w 1 sztuce.
Lose 1 Turn – Continuous Trap zapewniający blokadę możliwości oppa związanych z ciężkim graniem na efektach. Grane w 2-3 sztukach.
Kontry :
Banish z grave (głównie Scattershotów) :
D.D. Crow,
Macro Cosmos,
Dimensional Fissure,
Masked HERO Dark Law,
Number 80: Rhapsody in BerserkBlokada grave :
NecrovalleyNegacja Trapów/Monsterów :
Breakthrough Skill,
Fiendish Chain,
Trap Stun,
Royal Decree etc.
Przykładowa decklista :