Wątek: Timelord  (Przeczytany 782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Habas

Timelord
« 20 Luty, 2020, 00:18:13 »
+9
Timelord




Wstęp:


Timelord to bardzo ciekawy i osobliwie zaprojektowany archetyp. Niezwykła jest w nim nie tylko mechanika, ale też sama lore’owa otoczka. Głównymi jego strategiami są stallowanie, burnowanie oraz kontrolowanie pola przeciwnika. Wszystkie potwory z tej rodziny mają typ Fairy i 10. poziom. Różnią się za to atrybutami występującymi we wszystkich odmianach. Main deckowe Timelordy osobiście dzielę na małe (0 ATK/DEF) i duże (4000 ATK/DEF). Jako ciekawostkę można potraktować to, że w kreskówce Władcy Czasu o wysokich statystykach byli zazwyczaj przedstawiani jako faktycznie więksi od pozostałych krewnych. Mniejsze wróżki posiadają kilka wspólnych efektów oraz tylko jeden unikatowy (z małymi wyjątkami). W zamyśle talia stworzona jest do zaczynania duelu jako druga, lecz istnieje także jej wariant, który woli iść pierwszy. Najwcześniejszą kartą z omawianego zbioru był Metaion, the Timelord. Zadebiutował na początku ery Yu-Gi-Oh! Zexal, czyli pod koniec 2011 roku. Mniej więcej 6 miesięcy później premierę miał ponownie monster z serii - Sephylon, the Ultimate Timelord. Na następne podobne stwory Konami kazało nam czekać 5 długich lat... Wtedy to do sklepów trafił pamiętny set Battles of Legend: Light's Revenge dodający kilku nowych lordów i genialną dedykowaną szukajkę. Jednak to wciąż było za mało, by móc zbudować z nich samodzielną talię. Na szczęście wszystko zmienił (wydany w 2018 roku) kolejny zestaw z cyklu BoL. Znowu wleciał soczysty support – tym razem dający nam win condition i wreszcie możliwość złożenia grywalnej kompozycji. Z usług naszych bohaterów w anime Yu-Gi-Oh! 5D's korzystał Z-one będący finałowym antagonistą sagi. Także postać Eve w mandze Yu-Gi-Oh! ARC-V używa pojedynczej kreatury z tej familii. Za to same monstra powiązane są z archaniołami znanymi z różnych wyznań i bazują na sefirach tworzących wspólnie w kabale Drzewo Życia – swoistą mapę, która według wierzeń pozwala dotrzeć do własnej duszy.


Małe Timelordy dzielą te oto właściwości:

- Cannot be Special Summoned from the Deck.
- If you control no monsters, you can Normal Summon this card without Tributing.
- Cannot be destroyed by battle or card effects.
- You take no battle damage from attacks involving this card.
- At the end of the Battle Phase, if this card battled: (unikalny efekt).
- Once per turn, during your Standby Phase: Shuffle this card into the Deck.

Czyli w skrócie i uproszczeniu: mając swój pierwszy rząd pusty Normal Summonujemy je bez trybutu, nie mogą być zniszczone, nie otrzymujemy obrażeń atakując danym potkiem, jeśli walczyły to pod koniec BP odpala się unikatowy efekt a w SP wtasowujemy je do talii. Dodatkowo Lazion oraz Zaphion mają dodatkowe i niepowtarzalne efekty niezwiązane z Fazą Walki.


Unikatowe efekty dziewięciu małych Timelordów i krótki komentarz:

Michion, the Timelord - ucina w pół LP przeciwnika. Warto grać 3 sztuki, ponieważ chcemy widzieć go jak najczęściej w otwierającej ręce kiedy opp ma jeszcze dużo życia, a my przez to zadamy więcej obrażeń. Innym argumentem za graniem trzech sztuk jest to, iż jest starterem kilku podstawowych OTK combo.

Raphion, the Timelord - zabiera przeciwnikowi LP równe ATK karty, z którą walczył. Przez niektórych karta uważana za must have w kompozycji, przez innych za zbyt sytuacyjną. Moim zdaniem prawda leży gdzieś pośrodku. W wariancie talii z Kaiju rzadko będzie brickować, poza tym sytuacja, w której opp kończy turę bez potwora 2000+ ATK zdarza się sporadycznie. Grać 2-3 sztuki.

Metaion, the Timelord - cofa do ręki wszystkie potwory na polu (poza sobą samym) i za każdego zadaje oppowi 300 dmg. Tutaj mały wyjątek - nie dostajemy battle damage tylko w pozycji ataku. Jest to raczej efekt tego, że był on pierwszą kartą z serii i nie było jeszcze ogólnego konceptu talii. Grany zwykle w 1-2 sztukach.

Zaphion, the Timelord - wtasowuje do talii backrow (+ Field) przeciwnika. Dodatkowy efekt: jeśli jest wysłany z pola do GY to pobieramy 1 kartę. Bardzo skuteczny przeciwko heavy backrow deckom. Podobnie jak Metaion używany maksymalnie w dwóch kopiach.

Lazion, the Timelord - wtasowuje do talii GY przeciwnika. Dodatkowy efekt: raz na turę kiedy opp dobiera kartę zadaje mu 1000 dmg. Nasza najlepsza opcja jeśli przeciwnik zmusi nas do zaczynania gry. Potrafi też napsuć krwi przeciwnikowi jeśli ten wcześniej ustawił sobie Graveyard. Grać 1-2 sztuki.

Gabrion, the Timelord - wtasowuje do talii oppa wszystkie karty, które on kontroluje i za każdą wtasowaną do Maina opp dobiera jedną kartę. Bardzo dobra opcja jeśli gramy przeciwko talii, która kończy turę z masą potworów z Extra Decku. Zasadność tej karty zależy od formatu. Grać 0-1 (najlepiej w Side Decku).

Kamion, the Timelord - wtasowuje jedną kartę przeciwnika do decku i zadaje 500 obrażeń. Efekt ten to tzw. Spell Speed 4 Effect czyli nikt nie może na niego odpowiedzieć niczym (nawet Counter Trapem). Na pewno warto grać przynajmniej jedną sztukę, jeśli mamy na nią miejsce w talii. W wariancie z Shaddollami granie przynajmniej dwóch kopii to mus (potrzebny potwór EARTH żeby zrobić El Shaddoll Shekhinaga).

Hailon, the Timelord - zadaje obrażenia równe różnicy w LP pomiędzy nami a oppem (jeśli mamy ich mniej). W przypadku Raphiona można się spierać jeśli chodzi o sytuacyjność - tutaj jest ona bezsprzeczna. Teoretycznie można grać 1 sztukę na takie przypadki, bo efekt jest bardzo mocny (rekompensuje siłą częstą nieprzydatność), ale to w ostateczności. Z reguły nie ma miejsca w talii na takie eksperymenty.

Sadion, the Timelord - sprawia, że nasze punkty życia wzrastają do 4000 jeśli mamy ich jeszcze mniej. Zdecydowanie najsłabszy mały Timelord i jedyny całkowicie nieprzydatny. Aż szkoda czasu na tłumaczenie dlaczego. Tak zwana do nothing card.


Duże Timelordy:

Sandaion, the Timelord - bardzo dobra karta. W przeciwieństwie do małych Władców Czasu niewrażliwy tak bardzo na negację efektów (4000 ATK). Powody, dla których powinno się grać 3 sztuki to: jest niesearchowalny w tym decku, wraz z Michionem są głównymi kartami burnującymi (win con) oraz współtworzy główne comba OTK. Konstrukcja jego efektu jest podobna do małych sefir, ale posiada parę ważnych różnic. Możemy kontrolować tylko jednego Sandaiona. Mamy możliwość NS go bez trybutu tylko jeśli to opponent jako jedyny kontroluje potwory na polu. Żaden z graczy nie otrzymuje obrażeń wynikających z bitwy prowadzonej przez tę kartę. Na koniec tury jeśli ta karta walczyła przeciwnik obrywa 2000 LP. Efekty związane z SS z decku oraz wtasowywaniem do talii w SP identyczne jak w małych Władcach Czasu.

Sephylon, the Ultimate Timelord - prawie w ogóle nie pasuje do zamysłu reszty archetypu, ponieważ nasze Timelordy rzadko trafiają do GY. Nawet gdyby się uprzeć i budować talię pod niego, to nie będzie to opłacalne. Grać 0 sztuk.


Extra-deckowy Timelord:

Timelord Progenitor Vorpgate


Bezpośredni support:

Time Maiden - IMO jeden z najlepszych searcherów w całej grze. Mając przedni rząd pusty możemy ją Special Summonować na pole i od razu trybutować by dodać do ręki z decka jednego małego Timelorda. Może być potraktowany jako podwójny trybut dla potworów z jego archetypu (ta właściwość jest akurat mało przydatna). Kiedy spoczywa w GY możemy ją zbanishować, żeby wezwać specjalnie z talii małego Timelorda ignorując jego warunki przyzwania, ale nie w turze kiedy użyliśmy pierwszego efektu TM z uwagi na zapis, że nie możemy Special Summonować w tej turze innych potworów. Jedyna wada tej karty jest taka, że nie searchuje dużych Władców Czasu.

Empty Machine 3 lub 0

Infinite Machine 1 lub 0

Infinite Light 1 lub 0

Pośredni support:

Exodius the Ultimate Forbidden Lord - łatwy SS z ręki LV 10 monstera, ale czasem ciężko o potwora w GY. Time Maiden z reguły wykorzystać banishując ją a same Timelordy wtasowują się do talii i są niezniszczalne. Dzisiaj już raczej nie jest grana.

Celestial Transformation - bardzo ważna karta, która jest częścią kilku ważnych combo (wytłumaczenie w dalszej części posta). Grać zawsze 3.

Mound of the Bound Creator - ochrania nasze potwory na 10 LV, dodatkowo tworzy combo OTK (wytłumaczenie w dalszej części posta).

TA.I. Strike - tworzy combo OTK.

One for One - searcher do naszego searchera. Grać maksymalną dozwoloną ilość.

Foolish Burial - searcher do naszego searchera. Grać maksymalną dozwoloną ilość.

Light of Redemption - tech. W metowym buildzie pod OTK nie ma sensu grać tej karty, ale w innych wolniejszych odmianach talii bardzo fajna opcja w mid i late game.

Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max - składnik większości combosów OTK. Grać minimum 1 lub 3 jeśli gramy Pot of Extravagance.

Superdreadnought Rail Cannon Juggernaut Liebe - bardzo dobry jeśli na polu oppa znajdują się przynajmniej 2 potwory w pozycji ataku. Sam z siebie robi OTK zazwyczaj. Grać 1-2 lub 3 jeśli gramy Pot of Extravagance.



Combosy:


Wszystkie comba są bardzo proste, ale mają bardzo dużo wariacji. Studiując je pamiętajmy, że mając Time Maiden w ręce/na polu możemy zamienić ją w każdego małego Timelorda.


Combo nr 1:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Michion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

Normal Summon Sandaion, the Timelord, następnie aktywacja Celestial Transformation i Special Summon Michion, the Timelord (zawsze lepiej z CT Special Summonować małego Timelorda bo nie straci on połowy ataku). Przechodzimy do Battle Phase i atakujemy obydwoma potworami (kolejność dowolna). Kolejny krok to aktywacja najpierw (!!!) efektu Michion, the Timelord a potem efektu Sandaion, the Timelord. Po aktywacji właściwości naszych kart w tej kolejności, oppowi pozostaje 2000 LP. W M2 nasze potki składamy w Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max i aktywujemy jego efekt. GG


Combo nr 2:

wymagane karty w ręku: 2x Michion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- nie możemy kontrolować żadnego potwora

Postępujemy analogicznie jak w punkcie numer 1, ale kolejność aktywacji efektów Timelordów nie ma w tym przypadku znaczenia.


Combo nr 3:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + Mound of the Bound Creator

inne potrzebne karty: Jizukiru, the Star Destroying Kaiju, dowolny inny Kaiju, Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi pozostać tylko Kaiju

Zagrywamy Mound of the Bound Creator żeby od razu chronić nasze potki, potem Normal Summon Sandaion, the Timelord i aktywacja Interrupted Kaiju Slumber. Wzywamy Jizukiru, the Star Destroying Kaiju na nasze pole oraz dowolnego Kaiju na pole oppa. Przechodzimy do BP i atakując Timelordem niszczymy Kaiju oppa. Bezpośrednio po tej akcji przeciwnik obrywa -1000 LP z efektu pola. Następnie atakujemy bespośrednio naszym Kaiju zadając 3300 obrażeń. Przechodzimy do końca BP i odpala się efekt naszego Władcy Czasu (-2000 LP). Przeciwnik jest teraz na 1700 LP. Tworzymy Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max i aktywując jego efekt wykańczamy przeciwnika.


Combo nr 4:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike

inne potrzebne karty: Jizukiru, the Star Destroying Kaiju, dowolny inny Kaiju, Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Michion, the Timelord, następnie aktywacja IKS (Jizukiru do nas, inny Kaiju do oppa). Przechodzimy do BP - Michionem atakujemy Kaiju oppa i w Damage Stepie aktywujemy TA.I. Strike. Michion niszczy Kaiju i zadaje oppowi 2200 punktów obrażeń a nasz Kaiju atakując bezpośrednio 3300 dmg. Przeciwnik jest na 2500 LP (zakladając, że daliśmy mu najsłabszego Kaiju w ATK). Pod koniec BP aktywujemy właściwość Michiona i opp na początku M2 ma 1250 LP. Wykańczamy go w tym samym ruchu Gustav Maxem.


Combo nr 5:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Raphion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 2000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

Combo wygląda identycznie jak w punkcie 1 - zamieniamy tylko Sandaiona z Raphionem. Najpierw odpalamy efekt Michiona!


Combo nr 6:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Raphion, the Timelord + Celestial Transformation + dowolny Kaiju

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

SS Kaiju na pole przeciwnika, NS Michiona, SS Raphiona z CT. Przechodzimy do BP. Kolejność ataków dowolna. W końcówce BP aktywujemy najpierw eff Michiona, potem Raphiona (minimum -2200 LP dla oppa). W tym momencie przeciwnik ma maksymalnie 1800 PŻ. Składamy Gustav Maxa po grę. GG


Combo nr 7:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike

inne potrzebne karty: Kaiju z 2700+ ATK

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi zostać tylko Kaiju

NS Sandaiona, aktywacja IKS GG, SS na Jizukiru na nasze pole oraz innego Kaiju 2700+ ATK na pole oppa. Przejście do BP, atak Timelordem i w Damage Stepie użycie Strike'a, Direct Attack drugim potworem. Pod koniec tury aktywacja efektu Sandaiona. GG


Combo nr 8:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike

inne potrzebne karty: Kaiju z 2600 lub mniej ATK, Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi zostać tylko Kaiju

NS Sandaiona, aktywacja IKS GG, SS na Jizukiru na nasze pole oraz innego Kaiju na pole oppa. Przejście do BP, atak Timelordem i w Damage Stepie użycie Strike'a, Direct Attack drugim potworem. Pod koniec BP aktywacja eff Sandaiona. Po BP opp zostaje na 500 LP. Składamy Gustav Maxa i GG.

To gorsza wersja combo nr 7.


Combo nr 9:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike + Mound of the Bound Creator

inne potrzebne karty: Kaiju z 2600 lub mniej ATK

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi zostać tylko Kaiju

Aktywacja MotBC, NS Sandaiona, aktywacja IKS GG, SS na Jizukiru na nasze pole oraz Kaiju na pole oppa. Przejście do BP, atak Timelordem i w Damage Stepie użycie Strike'a (aktywuje się burnujący efekt pola), Direct Attack drugim potworem. Pod koniec tury aktywacja efektu Sandaiona. GG

To także gorsza wersja combo nr 7 jednak może się tak zdarzyć, że będzie to jedyna opcja na OTK (Kaiju 2700+ ATK w ręku).


Combo nr 10:

wymagane karty w ręku: 2x Raphion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 3000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Raphion, z CT SS drugiego Raphiona, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty. W M2 składamy Gustav Maxa. GG.


Combo nr 11:

wymagane karty w ręku: Raphion, the Timelord + Foolish Burial/Time Maiden w GY

inne potrzebne karty: Raphion, the Timelord, Time Maiden jeśli nie ma jej w GY

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 4000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Raphion, FB po TM/użycie eff TM i SS drugiego Raphiona z Decka, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty. GG.


Combo nr 12:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord/Raphion, the Timelord + Foolish Burial/Time Maiden w GY

inne potrzebne karty: Raphion, the Timelord/Michion, the Timelord, Time Maiden jeśli nie ma jej w GY

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 4000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

wariant 1- NS Michiona, FB po TM/użycie eff TM i SS Raphiona z Decka, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona). GG.
wariant 2 - NS Raphiona, FB po TM/użycie eff TM i SS Michiona z Decka, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona). GG.


Combo nr 13:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Raphion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: brak

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 4000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Michion, z CT SS Raphiona, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona). GG.


Combo nr 14:

wymagane karty w ręku: 2x Michion, the Timelord + Sandaion, the Timelord + 2x Celestial Transformation

inne potrzebne karty: brak

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora

NS Sandaion, z dwóch CT SS 2x Michona, atak wszystkimi potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona x2, potem Sandaiona). GG.

Combo może się przydać jeśli nie będziemy mieli w Extra Decku już Gustav Maxa (np. po użyciu Pot of Extravagance).



Przykładowe decklisty:

8th place - Omaha, NE Regional 09/2019 Taha Al-Baaj

Timelord Kaiju Shaddoll Train

Main Deck [40] [28/9/3]

3 Time Maiden
3 Sandaion, the Timelord
3 Michion, the Timelord
3 Raphion, the Timelord
2 Kamion, the Timelord
1 Metaion, the Timelord
1 Lazion, the Timelord
1 Zaphion, the Timelord
3 Exodius the Ultimate Forbidden Lord
3 Jizukiru, the Star Destroying Kaiju
2 Gameciel, the Sea Turtle Kaiju
1 Kumongous, the Sticky String Kaiju
1 Shaddoll Beast
1 Shaddoll Dragon

3 Interrupted Kaiju Slumber
3 Shaddoll Fusion
3 Celestial Transformation

3 Evenly Matched

Extra Deck [15]

2 Superdreadnought Rail Cannon Juggernaut Liebe
2 Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max
2 Number 81: Superdreadnought Rail Cannon Super Dora
1 Number 35: Ravenous Tarantula
1 Number 84: Pain Gainer
1 Number 77: The Seven Sins
1 El Shaddoll Shekhinaga
2 El Shaddoll Winda
1 Knightmare Mermaid
1 Double Headed Anger Knuckle
1 Underclock Taker

Side Deck [15]

3 Mystic Mine
3 Drowning Mirror Force
3 Torrential Tribute
3 Unending Nightmare
3 Red Reboot

Filmik z prezentacją talii:

Download: https://www.duelingbook.com/deck?id=4908390

Deck ten wymaga małych zmian, które wymusiły banlisty. Należy wymienić Knightmare Mermaid w Extra Decku oraz 2x Red Reboot w Side Decku.


4th place - 31st Yuu-ing Championship 10/2019

Timelord Kaiju Train

Main Deck [40] [22/18/0]

3 Time Maiden
3 Maxx "C"
2 Ash Blossom & Joyous Spring
1 Radian, the Multidimensional Kaiju
2 Jizukiru, the Star Destroying Kaiju
3 Sandaion, the Timelord
3 Michion, the Timelord
3 Raphion, the Timelord
2 Nibiru, the Primal Being
2 One for One
2 Interrupted Kaiju Slumber
3 Pot of Extravagance
3 TA.I. Strike
3 Celestial Transformation
2 Double-Edged Sword
3 Mound of the Bound Creator

Extra Deck [15]

2 Mudragon of the Swamp
2 Starving Venom Fusion Dragon
1 Predaplant Dragostapelia
1 Salamangreat Violet Chimera
1 Predaplant Triphyoverutum
1 Thunder Dragon Titan
3 Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max
2 Superdreadnought Rail Cannon Juggernaut Liebe
1 Crystron Halqifibrax
1 Topologic Gumblar Dragon

Side Deck [15]

1 Ghost Reaper & Winter Cherries
2 Dimension Shifter
1 Metaion, the Timelord
1 Lazion, the Timelord
1 Nibiru, the Primal Being
1 Harpie's Feather Duster
2 Lightning Storm
2 Super Polymerization
1 Double-Edged Sword
1 Mystic Mine
2 Red Reboot

Link do źródla: https://ygorganization.com/ocg-japan-decklists-10-21-2019/

Download: https://www.duelingbook.com/deck?id=4908569

Ta talia pochodzi z OCG więc również trzeba ją delikatnie przerobić.



Kontry:






Kilka słów od autora:

Mam nadzieje, że dotrwaliście do końca opracowania. Jest dość dużo czytania w tym artykule, ale według mnie tak powinno wyglądać porządne opracowanie. Art będzie jeszcze poprawiany i rozbudowany m.in. o kolejne (bardziej sytuacyjne) comba. Jeśli będzie dużo plusików przy tym poście wrzucę też swoją metową i aktualną decklistę. :D
« Ostatnia zmiana: 20 Lipiec, 2021, 06:43:51 Habas »

Habas

Odp: Timelord
« #1 23 Luty, 2020, 18:50:58 »
0
Up o 8 nowych combo. ;)

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 08 Wrzesień, 2017, 15:22:20
Chris Cornell