Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Deck Strategy => Yu-Gi-Oh! Teoria => Non-Meta Decks => Wątek zaczęty przez: Oma w 04 Luty, 2018, 21:30:49

Tytuł: Subterror
Wiadomość wysłana przez: Oma w 04 Luty, 2018, 21:30:49
Subterror
(https://i.imgur.com/vtQiQg5.png)
Ostateczna bitwa o The Hidden City została rozpoczęta!

O Subterrorach można usłyszeć od jakiegoś czasu. Archetyp miał swoją premierę w dodatku The Dark Illusion jako TCG Exclusive obok SPYRALa. Sama talia doczekała się rozgłosu w Maximum Crisis, gdzie wyszła Subterror Fiendess poprawiająca sytuację Archetypu. Obecnie talia oczekuje na wyjście Subterror Guru do TCG

Lore:
Ilustracje umieszczone na archetypowych Spellach i Trapach (Subterror Cave Clash, Subterror Behemoth Burrowing, Subterror Final Battle) przedstawiają walkę między dwoma częściami tego archetypu: Subterror Behemoth vs Subterror Nemesis. Wynik tej wojny zadecyduje o losach The Hidden City. Konflikt można zaobserwować również na ilustracjach Behemothów. Gdzie ścierają się w boju z wybranym Nemesis (czasami nawet kilkoma). W skład tali wchodzą potwory o wszystkich możliwych poziomach. Dodatkowo każdy z nich ma inny typ, wszystkie dzielą atrybut EARTH

Subterror Behemoth
Potwory o wysokim poziomie, po jednym na każdy level zaczynającym się od 5, a kończącym na 12 .Wszystkie (oprócz linka Subterror Behemoth Fiendess) mają wspólna część efektu:
When a face-up monster you control is flipped face-down, if you control no face-up monsters: You can Special Summon this card from your hand in Defense Position. Once per turn: You can change this card to face-down Defense Position.
Dodatkowo każdy z nich posiada swój własny Flip Effekt z limitem once per tern, nałożonym bezpośrednio na nazwę.

Subterror Nemesis
Niskolevelowe potworki, działające odmiennie niż archetypowe FLIPy. Pomagają w wystawianiu Behemothów oraz zapewniają im ochronę. Ich efekty podobnie jak Behemothów mają limit nałożony na nazwę.

CIEKAWOSTKA : Wyjątkiem od reguły jest Subterror Fiendess, która nie ma wpisane Nemesis w nazwę, mimo iż walczy z Behemothami. Jest to spowodowane jej przemianą w linka Subterror Behemoth Fiendess.


Styl gry:
Nie trudno się domyślić, że Subterror talią kontrolną. Pomimo tego faktu archetyp potrafi zrobić OTK już w drugiej turze gry. Pomimo zalety posiadania 6-tej karty talia powinna w większości przypadków zaczynać rozgrywkę. Spelle/Trapy mają za zadanie chronić nasze duże potwory, a także flipować je, wymuszając efekty Behemotów

Behemoth flip efekty (+ link)
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Nemesis efekty
(kliknij aby pokazać/ukryć)

spelle i trapy efekty
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Podstawowe zagrania:
1. Rozpoczęcie - W pierwszej turze jednym z lepszych zagrań jest Użycie flip efektu Subterror Behemoth Stalagmo przy pomocy The Hidden City. Dobranie Trapa znacząco utrudni przeciwnikowi gre.

2. Dodatkowy atak - Subterror Nemesis Warrior może wystawić Subterror monstera nawet w Battle Phase. W połączeniu z flipującym quick efektem (Subterror Final Battle lub Prediction Princess Tarotrei) istnieje możliwość dodatkowego atak dopiero co wystawionym potworem. Przy flipie można również przywołać gotowego do zadania obrażeń Subterror Nemesis Warrior.

3. True King - True King of All Calamities może być dość łatwo przywołany z pomocą Cloudcastle i Subterror Behemoth Voltelluric. Do wykonania tego Synchro summon najlepiej nadaje się Subterror Behemoth Phospheroglacier, który swoim efektem wysyła Glow-Up Bulb na GY.

Inne grane karty:
1. Pre-Preparation of Rites + Prediction Ritual + Prediction Princess Tarotrei - Pozwala na aktywację flip efektu Behemothów swoim quick efektem. W End Phase przywołuje dowolnego Flip potora z GY.

2. Instant Fusion + Invoked Raidjin - Aktywuje trigger efekty Behemothów, wystawia je na pole. Od Subterror Fiendess różni się tym, że nie potrzebuje normal summonu.

3. One for One - Wyciąga z talii na pole Subterror Fiendess, która może przywołać dowolnego Subterrora z ręki lub z GY (nawet tego który był kosztem aktywacji One for One).

4. Ghostrick Scare - Pozwala Aktywować Flip Effekty Subterrorów w turze przeciwnika.

5. Kinka-byo - W połączeniu z Subterror Fiendess umożliwia wystawienie Ghostrick Dullahan, a co za tym idzieGhostrick Angel of Mischief. Jej efekt dodaje Ghostrick Scare na rękę. Następnie kiedy Mischief idzie do GY aktywuje się efekt Dullahana - Ghostrick Scare do ręki (o ile jest w GY).

6. Predaplant Ophrys Scorpio + Predaplant Darlingtonia Cobra - Dodają Instant Fusion do ręki.

7. Speedroid Terrortop + Speedroid Taketomborg - W połączeniu z Subterror Nemesis Warrior pozwalają na rozpoczęcie gry przy braku Subterror Fiendess na ręce.

8. Imperial Iron Wall - Subterror ma ogromny atut, jest w stanie grać bez konieczności banowania kart. Nie wszystkie talie mają tyle szczęścia.

9. A/D Changer - Dostaje się na GY głównie z efektu Subterror Behemoth Phospheroglacier lub jako materiał do rytualnego przywołania. Pozwala zrobić combo bez marnowania quick efektów (Subterror Final Battle lub Prediction Princess Tarotrei), które bardzie przydadzą się w Battle Phase.

Przykładowe decklisty:
1. pierwsza
(kliknij aby pokazać/ukryć)

2. druga

Przykładowe karty do Side Deck
Subterror Behemoth Umastryx
Gameciel, the Sea Turtle Kaiju
Heavy Storm Duster
Gozen Match
Lost Wind
Torrential Tribute
Light-Imprisoning Mirror
Shadow-Imprisoning Mirror
Solemn Strike
Dark Hole
Instant Fusion w połączeniu z Invoked Raidjin oraz Sea Monster of Theseus

Ciekawym pomysłem przy sajdowaniu jest zastąpienie Pre-Preparation of Rites, Pre-Preparation of Rites, Prediction Princess Tarotrei trzema sztukami Instant Fusion. Daje to dodatkowe pięć miejsc na karty z Side Decku.

Kontry:
Skupiające się na Behemothach: Light of Intervention, Royal Command
Skupiające się na  The Hidden City: Anti-Spell Fragrance, Mystical Space Typhoon, Ash Blossom & Joyous Spring
Zniszczenie Subterror Fiendess w momencie aktywacji drugiego efektu (o ile targetuje samą siebie): Ghost Ogre & Snow Rabbit