Performapal Dracoslayer![Click to enlarge]()
Wiele razy było to ukazane w praktyce : Misz-masze w Yu-Gi-Oh! umieją być zabójcze. Plant Synchron, H.A.T czy też Clown Blade są tego doskonałym przykładem. Rok 2016 przyniósł kolejnego przedstawiciela w pełni wpasowującego się w tą grupę decków, który już od pierwszych 3 tygodni gry od wyjścia dodatku Breakers of Shadow dominował bezkonkurencyjnie na stołach wszelkich turniejów. Pomimo dużych ciosów, które zadała Adjusted lista (
TUTAJ) talia cieszy się dużą popularnością i zajmuje znaczącą ilość topów na ważniejszych eventach.
Deck wykorzystuje dwa archetypy mające inny aspekt działania. Jeden uzupełnia drugi, przez co całokształt ma duże pole do popisu, co w połączeniu z pełnym wykorzystaniem potencjału mechaniki Pendulum Summonu pozwala na generowanie card advantage z jednoczesnym wysypem dużych potworów, a także tworzenia setupów ciężkich do obejścia dla większości talii.
Dominującą częścią decku stanowią Performapale, których możliwości searchu i drawu kart niwelują koszta niesione przez ustawianie skali oraz klejenia Extra Deckowych potworów. Do takich zaliczamy :
Performapal Skullcrobat Joker – Stratos decku
Performapal Monkeyboard – tzw. jednokarciana skala
Performapal Secondonkey - z limitem Jokera nadrabia ubytki konsystencji
Performapal Guitartle - Draw
Performapal Lizardraw – Draw, target pod King of the Feral Imps
Performapal Pendulum Sorcerer – deckthinning, napełnianie Extra Decku zniszczonymi Pendulum kartami oraz searcher.
Dodatkowo niektóre z nich dają bonus do ataku, co pozwala na przebicie się przez wiele problematycznych kloców, a także wbijanie OTK kiedy tylko jest to możliwe.
Performapal PartnagaPerformapal Silver ClawPerformapal Pendulum SorcererDrugą częścią decku jest Draco engine, na który składają się przedstawiciele Dracoslayerów i Dracoverlordów. Searchowalne przez
Draco Face-Off, te karty są odpowiedzialne za większość naszych zagrań z Extra Deckiem. Pierwszym (i zarazem MVP) jest Luster Pendulum, the Dracoslayer, jeden z nielicznych przedstawicieli Pendulum Tunerów. To jego będziemy chcieli widzieć jak najczęściej zarówno z racji bycia materiałem pod nasze Synchro, ale także efektu pendulum (napełnianie Extra Decku pod przyszły spam potworami). Pozostałymi kartami z naszego engine'u są Normal Monstery -
Master Pendulum, the Dracoslayer i
Vector Pendulum, the Dracoverlord. Limit Lustera wymusza granie 3 Masterów pod maksymalny spam i działanie Extra Deckowych Dracoslayerów, zaś Vector jest elementem blokującym efekty kart w skali przeciwnika. Prócz wspomnianego
Draco Face-Off są one targetami pod naszego spella
Painful Decision poprawiającego konsystencję talii.
Spell line prócz wspomnianych powyżej kart zawiera także zbiór tzw. „dobrych kart Yu-Gi-Oh!”, do których zaliczyć można :
Instant Fusion – Instant Rank 4 z użyciem
Elder Entity NordenWavering Eyes – Searcher pod pendulumy, napełnianie Extra Decku, element kontrujący w Mirror Matchach.
Twin Twisters – Niszczenie problematycznych S/T (np.
Domain of the True Monarchs) zdolnych zatrzymać bądź uniemożliwić nasz wysyp.
Do innych kart spoza archetypów powyżej, wybieranych przez graczy należą :
*Darkowy Toolbox (
Armageddon Knight +
Blackwing - Zephyros the Elite +
Shaddoll Dragon) - pozwala na ponowne użycie Monkeyboarda oraz łatwiejszy dostęp do S/T Removalu.
*Counter Trap Toolbox (
Guiding Ariadne +
Solemn Strike +
Solemn Warning) – Ustawienie setupu cięższego do przebicia poprzez trigger Ariadne naszymi kartami (np. Pendulum Sorcererem).
*
Rescue Rabbit – Jednokartowe Rank 4 z użyciem Normal Draco kart.
*„Trap Hole” karty – zbiór kart używanych pod efekt
Traptrix Rafflesia.
Przykładowe Kontry :
Blokada Special Summonu :
Vanity's Emptiness,
Vanity's FiendNiszczenie Skali :
Twin Twisters,
Mystical Space TyphoonNegacja Summonu/Eliminacja spamu :
Solemn Warning,
Solemn Strike,
Grand Horn of Heaven,
Bottomless Trap Hole,
Time-Space Trap HoleBlokada Searchu :
Droll & Lock Bird,
Mistake,
Mistaken ArrestPrzykładowe Decklisty :
Przykładowe Combo :
Lampart.exe DLC zostanie dodane do piątku do godziny 16:00 w formie filmu na Youtube, Gameplayu z DevPro