Wątek: Harpie  (Przeczytany 1952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Soul

Harpie
« 21 Grudzień, 2013, 00:15:50 »
+5
Harpie

Harpie to bardzo stary archetyp, podniesiony do grywalnego poziomu dzięki kartom z Lord of the Tachyon Galaxy. To agresywna talia koncentrująca się na XYZ summonach i dewastowaniu Spell / Trap zone przeciwnika dzięki Harpies' Hunting Ground.

Talię "robią" tak naprawdę 4 karty. Pierwsza z nich to Harpie Channeler, tak naprawdę jedyny niezły potwór w całej talii. Kosztem jednej Harpii przyzywamy inną i robimy Rank 4 lub Rank 7 przy wzywaniu Harpie's Pet Dragona. Stąd też możliwe, iż to właśnie Harpie potrafią wstawić Mecha Phantom Beast Dracossacka w pierwszej turze z największą częstotliwością. Harpie to Windy i Winged-Beasty - daje to dostęp do mocnych Rank 4 jak Lightning Chidori czy dość często sięgającej 3000+ ataku Ice Beast Zerofyne. Ciekawa opcja to również Queen Dragun Djinn wskrzeszający Pet Dragona. Poza tym dochodzą standardowe Rank 4 do których łatwy dostęp znacząco wpływa na grywalności talii, przede wszystkim chodzi o te najnowsze, tj. Evilswarm Exciton KnightNumber 101: Silent Honor ARK.

Bezsprzecznie najlepszą kartą w talii jest Hysteric Sign. Nasze przegrane gry to głównie te w których nie uda nam się go zresolvować. Odrabia straty w kartach jakie ponosimy płacąc koszty, np. dla Channelera + daje gratisy. Odpalamy go zrzucając z ręki, np. efektem Summoner Monka, niszcząc własnym Hunting Groundem, albo pozwalamy przeciwnikowi zrobić największy minus swojego życia, gdy rzuci w zasetowanego Signa swoje Mystical Space Typhoon. Sign szuka również Elegant Egotist, co by nasze słabe Harpie móc szybko zamienić w niesłabe XYZy.

Karta numer trzy to wspomniany już Harpies' Hunting Ground, który anihuluje wszystkie talie opierające się na backrow + jeszcze 200 boosta dla naszych potworów. Tym mniej więcej niechainowalnych, tym lepiej dla nas, takie karty jak np. Mirror Force nie mają w matchupie z Harpiami prawa bytu. Fielda szuka Harpie Queen oraz Sign, tj. mamy do niego dostęp niemal zawsze. Uważajmy jednak, by nie niszczyć sobie własnych Spelli / Trapów, efekt Grounda jest mandatory! Mądry przeciwnik może to również wykorzystać przeciwko nam.

Ostatnia z "wielkiej czwórki" karta to Hysteric Party, tj. zezwolenie na masowy Special Summon i spam XYZami w late game. W early game często się przydaje do zrzucania Signa na grave.

Problemem Harpii jest fakt, iż talia Yu-Gi-Oh musi zawierać 40 kart Yu-Gi-Oh i brak dobrych Harpii potworów. Wszystkie karty z "wielkiej czwórki" wymagają grania sporej ilości Harpii w decku, co zmusza nas do grania totalnych badziewi jak np. Harpie Lady 1 czy Harpie Dancer, które wspaniale łączą ze sobą słaby atak ze słabym efektem (Dancera od biedy używamy w połączeniu z Fieldem do rozbrajania masowej ilości trapów). Harpie's Pet Dragon to również nie jest ulubiony widok na ręce, nadaje się wyłącznie do discardu. Nawet Channeler nie jest niczym specjalnym, jakby nie patrzeć to -1. Bez Hysteric Signa talia często sypie się jak domek z kart, przegramy nieraz z własnym deckiem gdy dobierzemy zestaw bezużytecznych Harpii na startową rękę. Talia potrzebuje jeszcze jednego grywalnego potwora.

Warto wiedzieć, czyli podręczny zestaw rullingów:

(kliknij aby pokazać/ukryć)



Przykładowa decklista

3 Harpie Channeler
3 Harpie Queen
2 Harpie Dancer
1 Harpie Lady 1
1 Harpie's Pet Dragon
2 Cardcar D
2 Cyber Harpie Lady

3 Upstart Goblin
3 Harpie's Hunting Ground
3 Hysteric Sign
2 Elegant Egotist
2 Pot of Duality

3 Hysteric Party
3 Fiendish Chain
1 Torrential Tribute
1 Solemn Warning
1 Bottomless Trap Hole
1 Icarus Attack
3 Reckless Greed

Extra Deck:

2 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Number 11: Big Eye
2 Lightning Chidori
2 Ice Beast Zerofyne
1 Queen Dragun Djinn
2 Evilswarm Exciton Knight
2 Number 101: Silent Honors ARK
1 Gagaga Cowboy
1 Abyss Dweller
1 Harpie's Pet Phantasmal Dragon

Inne grane karty:
Blackwing - Zephryros the Ellite
Tempest, Dragon Ruler of Storms
Magical Hats + Geartown (combo z Hysteric Sign)

Kontry:
Szczerze powiedziawszy nie ma zbytnio efektywnych kontr. Effect Veiler i Maxx "C" w odpowiednim momencie na pewno się sprawdzą, w każdym razie lepiej niż będący jedzeniem dla Hunting Grounda backrow :).
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec, 2017, 11:03:39 Flasher »

jona

Odp: Harpie
« #1 21 Grudzień, 2013, 00:23:12 »
0
Czemu 2 Egotisty? Zwykle widuje się jednego

Soul

Odp: Harpie
« #2 21 Grudzień, 2013, 00:45:36 »
0
Grałem tylko dzisiaj parę godzin, tą listę trzeba by jeszcze przegrać. Często gra się tylko 1 Pet Dragona, jutro pewnie cutnę, bo Rank 4 są tu na tyle dobre, że chyba nie zależy mi aż tak na ciągłym dostępie do Ssacka, tym bardziej, że sporo kandydatów to topów ma dość łatwe outy, a przy założeniu, że Ark Knight już istnieje, jest jeszcze gorzej. Z drugiej strony to Harpie karta i ciągle leci pod koszty.

Dwa, nie wiem czy grać Cyber Harpie czy Lady 1, zależy jak się format ułoży, fakt, że 1800 przebija Fisty, a 1600 już niekoniecznie może być istotny.

Jeśli chodzi o Egotista to sprawa jest prosta, XYZy czwórki są jeszcze lepsze, a Hysteric Party jest fajne i tym szybciej mam Harpie w grave tym lepiej + zamienia totalne g*wno w coś czym da się grać. Na razie nie narzekam, można za Dark Hole czy cuś wymienić w każdej chwili :P.


Kiya

Odp: Harpie
« #3 21 Grudzień, 2013, 15:06:04 »
+3
Closed Forest do kontr?
prócz tego aż korci palnąć Poisonous Winds, ale jak wszystko inne fajne jest tisem >>'

Phenix

Odp: Harpie
« #4 22 Grudzień, 2013, 11:23:35 »
0
niej estem jeszcze doświadczonym graczem ale harpiami gram od miesiąca
i przy użyciu takich kart jak
- 2x Ancient Gear Dragon
- 2x Geartown
w połączeniu z magical hats można bez problemu przywołać albo 2x Ancient Gear dragona lub 1 dragona + Hysteric sign

Panda

Odp: Harpie
« #5 19 Styczeń, 2014, 21:22:19 »
+1

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 15 Maj, 2014, 08:24:42
Izorist
Ostatnio 18 Listopad, 2018, 12:35:52
Icarus