Gouki feat. KnightmareGouki jest archetypem, który zawitał w "Code of the Duelist" jako jeden z pierwszych z serii Vrains. Początkowo nie odnosił on sukcesów, jednak sam potencjał floatowania był tym, co wykorzystano wraz z przyjściem nowego supportu. Ostatecznie wprowadzenie Knightmare'ów stworzył dla decku gaming plan, którego brakowało od początku. Archetyp korzysta z wielu starszych kart, wszystko aby przy pomocy jednej z wielu kombinacji robiącej Link spam stworzyć pole nie do obejścia. Kolos na glinianych nogach bądź tzw. "Glass Cannon", mimo to nie można lekceważyć gracza mającego ową talię, gdyż może to łatwo zadecydować o naszej przegranej.
W celu przykładowego działania talii przestawię materiał filmowy ukazujący jeden z najoptymalniejszych Combosów dla tej talii. Należy zwrócić tutaj uwagę, że najlepszym search targetem pod
Isolde, Two Tales of the Noble Knights zrzucanym dalej przez
Gouki Headbatta to karta, która już zrobiła nam search (w tym przypadku jest to
Gouki Twistcobra). Z dalszych wniosków to fakt, że deck wymaga perfekcyjnego ułożenia Chain Linków w celu chronienia naszego Combo przed Hand Trapami aktywującymi się bezpośrednio na naszą akcję, a także pilnowania zone'ów dla naszych Link monsterów.
Poniżej także przedstawiam inne przykładowe kombinacje prowadzące do innego rezultatu na polu :
Przyszłość :
W EU wraz z printem
Linkuriboh talia dostaje dopak w postaci stabilności dla wersji grającej
Curious, the Lightsworn Dominion, która ustawia nam potrzebną kartę na polu (w 90% przypadków mowa o
Imperial Order), gotową do odpalenia w turze przeciwnika.
Zalety :
Talia ma wiele tzw. deck choice'ów, które dostosowywane są zależności od tego jaki zamierzamy osiągnąć efekt końcowy bądź jakimi możliwościami chcemy dysponować. W tym miejscu warto wspomnieć o wariantach takich jak Gouki Predaplant, Regular Gouki, a także kreatywne Gouki HERO korzystające ze znanego wielu graczom Engine'u
Destiny HERO - Malicious. Deck jest z natury stabilny (możliwość otworzenia 2ma warriorami), a szansa na zrobienie Combo bardzo duża.
Wady :
Pomimo zdolności "chowania się" za Chain Linkami deck jest bardzo podatny na zagrane w odpowiednim momencie Hand Trapy. Talia wymaga grania mainowych
Called by the Grave w celu ochrony przed przerwaną kombinacją. Deck nie jest w stanie pozwolić sobie na granie main S/T Removalu bez ryzyka Brick Handa. Jakiekolwiek pozbycie się
Isolde, Two Tales of the Noble Knights bądź
Firewall Dragona z kombinacji jest solidnym ciosem, który kładzie deck na łopatki.
Przykładowe Kontry :
Blokada Searchu/Special Summonu -
Ash Blossom & Joyous Spring/
Droll & Lock Bird,
Ghost Belle & Haunted Mansion na
Gouki Re-MatchNegacja efektów w kluczowym momencie -
Effect Veiler,
Infinite ImpermanenceBezpośrednie pozbywanie się elementów Combo -
Ghost Reaper & Winter Cherries/
Ghost Ogre & Snow Rabbit na
Isolde, Two Tales of the Noble Knights bądź
Firewall Dragona
Monster Removal -
The Winged Dragon of Ra - Sphere Mode,
Evenly Matched, Kaiju
Pozbycie się
Divine Sword - Phoenix Blade poprzez usunięcie go z Grave
Disrupt monster efektów/Summonu -
Skill Drain, Solemn brygada
Grave Hate -
Called by the Grave,
Macro Cosmos,
Dimensional Fissure,
Masked HERO Dark LawPrzykładowe Decklisty :