GEARGIA
W dodatku
Generation Force, światło dzienne ujrzał
Geargiano, co dało początek całemu archetypowi, który pierwszego konkretnego supportu doczekał się w
Return of the Duelist!
Geargie to archetyp składający się z potworów typu
Machine, czwartego lub trzeciego Levelu. Założeniem samych
Geargii jest robienie sobie plusów
Geargiarmor, oraz szybkie wstawianie XYZ Rank4 i sporadycznie Rank3. Jednak w połączeniu z innymi enginami Geargie potrafią zamienić się w stabilny deck wyprowadzający szybkie OTK (
Karakuri) lub też w jeszcze bardziej plusujący, też bardzo ofensywny deck, wszystko dzięki dodaniu
Machina enginu. Z racji tego, że obecnie Geargia Karakuri jest najlepszym wariantem, skupimy się na nim!
Geargia Karakuri
Cały deck polega na wprowadzaniu OTK za pomocą
Geargiarmor lub też
Geargiagear oraz
4 Machine Tunerów, które gramy w naszej talii.
1. Monster Line-Up:
Monster Line-Up to przedewszystkim 3 główne silniki decku;
a) Geargia level 4 engine:
3
Geargiarmor2/3
Geargiaccelerator2/3
GeargiarsenalChcemy zawsze zaczynać
Geargiarmor, gdyż to od niego zaczyna się większość naszych OTK, dlatego 3 kopie są grane dosłownie zawsze.
Geargiarsenal działa jako 4/5/6 kopie Geargiarmor, lub też zwykły beatstick (przydatne w przebijaniu się przez
Thunder King Rai-Oh).
Geargiaccelerator jest natomiast motorem napędowym naszych combo zagrań. Ratio zarówno Acceleratora jak i Arsenala zależy od preferencji gracza, można spotkać zarówno buildy grające po 3 sztuki, natomiast gracze często rezygnują z 1
Geargiarmor lub
Geargiaccelerator, lecz nigdy z obu.
b) Karakuri Engine + Birdman:
2
Karakuri Watchdog mdl 313 "Saizan"1
Karakuri Strategist mdl 248 "Nishipachi"1
Genex Ally BirdmanSą to nasze Tunery. Karakuri napędzają wszystkie combosy, a Birdman bardzo często je zaczyna. Nie lubimy dobierać ich zbyt dużo, gdyż będzie nam to trochę komplikowało zagrania. Watchdogiem można fajnie blefować
Geargiarmor, natomiast Strategist zmienia jego pozycje, co daje nam dodatkowy search!
c) Geargia level 4 engine:
3
Geargiano Mk-II1
Geargiano które napędzają:
3
GeargiagearGeargianosy są jak normal monstery w kiedyś granym Macro Rabbicie; nie chcemy ich dobierać, mimo że
Geargiano Mk-II ma całkiem solidny efekt. Są one po to by móc aktywować najbardziej przegiętą kartę w decku:
Geargiagear. Gear jest niczym
Rescue Rabbit dla Geargii, z tym że nie może dostać
Effect Veiler. Efekt zwykłego
Geargiano przydaje się w late game, gdy wyzwiemy go MK-II, można go zamienić na Watchdoga i robić
Black Rose Dragon czy też
Bureia, jakby nie patrzeć z 1 karty.
Inne Monstery grane w Geargia Karakuri:
1
Redox, Dragon Ruler of Boulders1/2/3
Effect Veiler1/2/3
Maxx "C"2. Spell Line-Up:
Sam deck nie gra dużo Spelli, jednak prawie zawsze grane są:
3
Mystical Space Typhoon3
Upstart GoblinPopularnego "MST" nie trzeba chyba tłumaczyć, natomiast
Upstart Goblin dodaje więcej konsystencji do talii oraz pomaga nam dokopać się do
Geargiarmor.
Inne grane Spelle:
1
Book of Moon1
Dark Hole1
Limiter Removal1
Mind ControlWarto przedyskutować
Mind Control. Świetna karta na wszelkie decki skupiające się na level 4 monsterach, wygrywa
Mirror Matche. Sam trzymam ja w side decku, gdy idę drugi, polecam przetestować.
3. Trap Line-Up:
Do podstawowych trapów jak
Solemn Warning,
Bottomless Trap Hole,
Torrential Tribute,
Fiendish Chain dochodzą nasze
Geargiagear, razy 3 oczywiście. Oraz:
1/2
Seven Tools of the Bandit1/2
Trap Stun1/2
Call of the HauntedRatio tych kart to ponownie preferencje, niektórzy grają 2 Toolsy, niektórzy 2 Stuny, niektórzy po 1 Toolsie i 1 Stunie, a niektórzy po 2 Toolsy i 2 Stuny, dla pewności że ich OTK przejdą.
Call of the Haunted daje nam opcje kontrataku, przy przerwanym combo!
4. Extra Deck:W
Geargia Karkuri extra jest baaaardzo ciasny
Bardzo. Potrzebujemy skromnej ilości Rank7 i Rank3 XYZ (najczęsciej po 1), solidnego wyboru Rank4, jak i Synchro 8 i 7. Zatem najpierw kart niezbędnych do funkcjonowania talii:
2
Gear Gigant X2/3
Karakuri Shogun mdl 00 "Burei"1
Karakuri Steel Shogun mdl 00X "Bureido"Geargigant X to boss monster Geargii z efektem szukającym, ale ma też zarówno efekt floatujacy, o którym nikt praktycznie nie wie. Nie jest jednak tak kluczowy jak w innych wariantach Geargii, jednak nadal bardzo potrzebnu.
Bureie gra się 2/3, najlepiej 3, lecz często miejsce w Extra na to nie pozwala. Do zrobienia comba wystarczają 2, lecz co gdy 1 w coś wpadnie? Wtedy przydaje się 3 kopia, lecz ciężko ją zmieścić.
Bureido zakańcza combo, dając nam dodatkowy draw.
Inne karty do Extra Decku:
Będzie tu wymienione sporo więcej niż się zmieści, tutaj uruchamia się myślenie; co wsadzić, gdyż mamy tylko 15 slotów. Wybór pozostawiam Wam, a oto opcje do reszty Extra Decku:
Rank7 XYZ:Obie karty się przydają w różnych sytuacjach, bardzo ciężki wybór. Najlepiej zmieścić obie karty.
Rank4 XYZ:Tutaj warto przedyskutować jedynie zastosowanie
Daigusto Emeral. W late game pozwala nam ożywić martwe
Geargiagear cofając nasze Gearianosy do decku, przy okazji możemy sobie dobrać dodatkową kartę. Resztę kart i ich zastosowanie każdy ogarnia.
Rank 3 XYZ:Level 8 Synchro:Level 7 Synchro:Level 10/11 Synchro:Eater i Leo to karty, które są warte zauważenia w wariantach z Redoxem, gdyż Redox/Burei + Strategist/Saizan = Leo/Eater.
Przykładowa Decklista:Opis podstawowych OTK:1.
Geargiarmor +
Karakuri Watchdog mdl 313 "Saizan":
1. Flipujemy Geargiarmor, szukamy i special summonujemy Geargiaccelerator.
2. Normal summon Watchdoga.
3. Setujemy Armora jego Efektem.
4. Synchro Accelerator + Watchdog w Karakuri Shogun mdl 00 "Burei", special Karakuri Strategist mdl 248 "Nishipachi"
5. Effect Strategista na Armora, bierzemy i SS kolejnego Acceleratora. Synchro Accelerator + Strategist w kolejnego Bureia, po Watchdoga.
6. Watchdog + Armor w Bureido (jeżeli chcemy dobrać kartę, to summonujemy Bureia w obronie i gdy Bureido będzie na polu eff Bureia przestawi sam siebie do ataku, mamy plusa) lub w Scrapa/Crimson Bladera.
2600 + 2600 + 2800 = 8000.
2.
Geargiarmor +
Karakuri Strategist mdl 248 "Nishipachi"1. Flip armora i szukamy i SSujemy Acceleratora.
2. Flip armora efektem Face-Down.
3. NS Strategista, flip Armora, szukamy drugiego Acceleratora, SS.
4. Burei i jedziemy jak w poprzednim.
3.
Geargiarmor +
Geargiaccelerator /
Geargiano Mk-II1. Armorem szukamy albo Acceleratora albo Geargiano (z założenia mamy 1 już na ręce, szukamy brakującego elementu).
2. Special Acceleratora.
3. XYZ w Gear Gigant X, efektem szukamy Genex Ally Birdman - DETACHUJEMY Geargiaccelerator!!!
4. Normal Summon Geargiano MK-II, wzywamy Acceleratora.
5. Cofamy Birdmanem Acceleratora, Birdman w pole, SS Acceleratora.
6. Birdman + Accelerator = Burei, efekt po Watchdoga.
7. MK-II + Watchdog = Burei, special Strategista/drugiego Watchdoga
8. Opcjonalnie: robimy Star Eater Watchdogiem + Bureiem (2600+600 = 3200, tyle ile Star Eater, czyli nadal mamy 8k w polu).
2300 + 2600 + 3200 = 8100.
4.
Geargiarmor +
Genex Ally Birdman1. Flipujemy Armora, szukamy i SS Acceleratora.
2. Cofamy Acceleratora, SS Birdman, SS Accelerator.
3. Setujemy Armora.
4. Birdman + Accel = Burei, po Strategista, strategust na Armora, szukamy i SS Acceleratora.
5. Accelerator + Strategist = Burei, po Watchdoga.
6. Watchdog + Armor = Scrap, Bureido, Blader.
2800 + 2600 + 2600 = 8000.
5.
Geargiagear +
Geargiaccelerator:
1. Geargiagear = byle jakie 2 Geargianosy. SS Acceleratora.
2. XYZ w GGX (zostawiamy jednego MK-II na polu), szukamy Birdmana.
3. Cofamy MK-II Birdmanem, SS Birdmana.
4. Normal MK-II po Acceleratora.
5. Birdman + Accelerator = Burei, po Watchdoga.
6. Watchdog + MK-II = Burei, po Watchdoga.
2300 + 2600 + 2600 + 600 = 8100.
Pozdrawiam, Afrykański Czarodziej