FIRE FIST
Ogniste pięści zagościły w świadomości graczy wraz z wyjściem Crimson Blazara i właściwie od pierwszego dodatku zostały uznane za grywalny i solidny deck. Początkowe buildy z
Rescue Rabbitem współrządziły wraz z Mermailem w mecie przed smokami. Na przestrzeni 3 kojelnych boosterów Fist był kolejno uzupełniany i wzmacniany, jednak pozostawał przyczajonym Tygrysem ukrytym Smokiem mety, tylko czasem pokazując pazury (2 miejsce na ARG Circuit St. Louis).
Ogólnym założeniem talii jest wrzucanie Fire Fistów i wspieranie ich Fire Formacjami, które jednocześnie służą za dopałki do siły, jak i paliwo napędzające efekty naszych stworów.
Talia przez ten cały czas ewoluowała, tworząc różne odmiany, generalnie wyróżniamy teraz trzy typy Fire Fista:
3-Axis – oparty na potworach lvl 3 (
Brotherhood of the Fire Fist - Rooster,
Brotherhood of the Fire Fist - Spirit i
Brotherhood of the Fire Fist - Leopard)
4-Axis – oparty na potworach lvl 4 (
Brotherhood of the Fire Fist - Bear,
Brotherhood of the Fire Fist - Dragon,
Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla)
Dual Axis – połączenie dwóch powyższych
W dużym skrócie 3 i 4-Axis to zupełnie dwie różne talie. Trójka opiera się głównie na abuse
Brotherhood of the Fire Fist - Horse Prince I szybkim wysypywaniu się na stół. Kosztem tak wysokiego tempa deck jest cholernie niestabilny. Raz robi OTK bez problemu, a raz dławi się sam sobą, do tego możemy dorzucić ogromną wrażliwość na hand trapy (
Maxx "C" rzucony w odpowiednim momencie zabija) i schematyczność. Czwórka dla odmiany jest obecnie najstabilniejszym deckiem mety. Konsystencją przypomina trochę Six Samuraia, tutaj praktycznie niemożliwe jest słabe rozpoczęcie, zawsze jest parę playów do gry. Nie jest może wybitnie szybka, ale jest praktycznie niekontrowalna (ciężko znaleźć twardą kontrę na ten deck, niby
Overworked, ale to też trochę sytuacyjne) i jednocześnie może side’ować wszystkie bardziej bezczelne floodgate karty bez większego uszczerbku na stabilności. Dual Axis natomiast jest próbą zaimplementowania wybuchowości 3-ki w idealnie działający mechanizm 4-ki. Moim zdaniem jeszcze nie udało się znaleźć złotego środka, dlatego w poniższej analizie skupimy się na obecnie najlepszym buildzie – 4-Axisie.
JAK TO DZIAŁA
Naszą bazę wypadową tworzy skromny, ale niesamowicie solidny line-up stworów. Zaczynamy od podpory naszej talii, dwóch braci działających niemal identycznie: (
Brotherhood of the Fire Fist - Bear i
Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla. Niedźwiedź odpowiedzialny jest za anihilację stworów, Goryl sprząta niechciany przez nas backrow, w dodatku obaj mają możliwość stosunkowo łatwego wyciągania spelli formacji w stół. Tę dwójkę wspieramy tunerem
Brotherhood of the Fire Fist - Boar, który jest floaterem na kształt
Mystic Tomato i dodatkowo czasem da nam dodatkową formację. Do tego wszystkiego wkładamy obecnie dwie (moim zdaniem) najsilniejsze karty w tej talli. Pierwszą z nich jest
Brotherhood of the Fire Fist - Dragon. Solidne 1800 ATK, dające bardzo łatwy dostęp do trap formacji I najważniejsze – za poświęcenie dwóch formacji mamy wbudowanego
Monster Reborna dla FFów, co pozwala nam kręcić łatwe Rank 4. Drugą jest
Coach Soldier Wolfbark, którego wyjście dało 4-Axisowi potężnego kopa mocy. Ten pan nie dość, że wskrzesza nam jednego 4 poziomowego Beast-Warriora, to jeszcze robi to CO TURĘ. Wprawdzie w obronie i bez efektu, ale CO TURĘ. Jeżeli umiejętnie go bronimy, Wolfbark staje się naszą najbardziej zabójczą bronią.
Jak sama nazwa wskazuje 4-Axis opiera się na lvl 4 i Rank 4 mosterach. W naszym Extra Decku zatem znajdą się staple typu
Gagaga Cowboy jak i zbliżające się dwa chore potwory, tj.
Evilswarm Exciton Knight i
Number 101: Silent Honor ARK. Jednak to co traktuje o sile Fista, to jego tematyczne XYZ. W czwórce grywane są dwa.
Brotherhood of the Fire Fist - Tiger King jest najczęściej robionym przez nas Rank 4. Przy wejściu daje nam darmową formację, a jego drugi efekt pozwala bez problemu objeżdżać najbardziej denerwujące karty typu
Wind-Up Zenmaines czy ostatnio
Battlin' Boxer Lead Yoke. Po powrocie
Fire Formation - Tenki na 3, banalnie łatwy do resolve jest również trzeci efekt, który przy ewentualnym zniszczeniu Tygrysa daje nam w stół np. dwa Wolfbarki, albo Wolfbarka + Beara, których już w tej samej turze można używać. O prawdziwej złośliwości i mocy tej talii świadczy jednak drugi XYZ –
Brotherhood of the Fire Fist - Cardinal. Jest trochę cięższy do zrobienia, bo potrzeba mu dwóch Fire Fistów (czyli jednego dobrze użytego efektu Dragona), ale odpłaca się doskonale. Recykling naszych jakże sennych formacji do talii + możliwość popsucia gry przeciwnikowi jest bezcenna. Przed wyjściem Wolfbarka ludzie chceli tym grać tylko ze względu na fakt, że Kardynał jest najzwyczajniej nieuczciwy.
W naszym spell line-up znajdą się przede wszystkim formacje. Wcześniej wspomniane
Fire Formation - Tenki jest główny searcherem i da nam dowolnego potwora, którego akurat z talii potrzebujemy.
Fire Formation - Tensu z kolei daje nam możliwość dodatkowego Normal Summonu w turze i przy dobrym zakręceniu talią otwiera drogę na wystawienie nawet 3 XYZ w turę. Do tego zestawu poleca się
Forbidden Lance, gdyż nasze Fisty są podatne na wszelkiego rodzaju trapy typu
Bottomless Trap Hole czy
Dimensional Prison. Reszta jest już kwestią osobistych preferencji.
Trapy to też właściwie preferencja. Jedyny obowiązek to grać 2-3 sztuki
Fire Formation - Tensen i staple typu
Bottomless Trap Hole czy
Solemn Warning. Niektóre wersje nie grają nawet
Torrential Tribute. Jeżeli maksujemy Lance w spellach i wciąż nam za mało ochrony można się zdecydować na drastyczne zagranie i włożyć
Fire Formation - Tenkena, który działa gorzej od Lancy, ale jest searchowalny.
PRZYKŁADOWA DECKLISTA
MAIN:
3 Coach Soldier Wolfbark
3 Brotherhood of the Fire Fist – Dragon
3 Brotherhood of the Fire Fist – Bear
3 Brotherhood of the Fire Fist – Gorilla
1 Brotherhood of the Fire Fist – Boar
2 Effect Veiler
3 Fire Formation – Tenki
3 Fire Formation – Tensu
3 Mystical Space Typhoon
2 Forbidden Lance
2 Pot of Duality
1 Book of Moon
1 Dark Hole
3 Fire Formation – Tensen
2 Fiendish Chain
2 Dimensional Prison
1 Bottomless Trap Hole
1 Torrential Tribute
1 Solem Warning
EXTRA:
3 Brotherhood of the Fire Fist – Tiger King
2 Brotherhood of the Fire Fist – Cardinal
1 Bujintei Kagutsuchi
1 Gagaga Cowboy
1 Maestroke the Symphony Djinn
1 Photon Papilloperative
1 Diamond Dire Wolf
1 Evilswarm Exciton Knight
2 Number 101: Silent Honors Ark Knight
1 Abyss Dweller
1 Crimson Blader
INNE GRANE KARTY
Brotherhood of the Fire Fist - BuffaloBrotherhood of the Fire Fist - RoosterBrotherhood of the Fire Fist - SwallowOnslaught of the Fire KingsMirror ForceFire Formation - TenkenFire Formation - YokoFire Formation - GyokkouBlaster, Dragon Ruler of InfernosKONTRY
Nie stwierdzono.
Nie no dobra, czasem działa
OverworkedA tak na poważnie to najgroźniejszymi dla tej talii są
Black Rose Dragon i
Evilswarm Exciton Knight.
BONUS
Przykładowe decklisty (sam Main Deck) 3-Axisa i Dual Axisa
3-Axis
3 Brotherhood of the Fire Fist - Leopard
3 Brotherhood of the Fire Fist - Rooster
2 Brotherhood of the Fire Fist - Bear
1 Brotherhood of the Fire Fist - Spirit
1 Brotherhood of the Fire Fist - Hawk
3 Crane Crane
2 Effect Veiler
1 Blaster, Dragon Ruler of Infernos
3 Fire Formation - Tenki
3 Fire Formation - Tensu
1 Fire Formation - Gyokkou
3 Upstart Goblin
3 Mystical Space Typhoon
2 Rekindling
1 Book of Moon
2 Phoenix Wing Wind Blast
2 Fiendish Chain
1 Fire Formation - Tensen
1 Bottomless Trap Hole
1 Solemn Warning
1 Torrential Tribute
Dual Axis
3 Coach Soldier Wolfbark
3 Brotherhood of the Fire Fist - Bear
2 Brotherhood of the Fire Fist - Dragon
2 Brotherhood of the Fire Fist - Leopard
2 Brotherhood of the Fire Fist - Rooster
1 Brotherhood of the Fire Fist - Spirit
1 Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla
2 Effect Veiler
3 Fire Formation - Tenki
3 Fire Formation - Tensu
1 Fire Formation - Gyokkou
3 Mystical Space Typhoon
2 Forbidden Lance
3 Fire Formation - Tensen
2 Fiendish Chain
2 Mirror Force
2 Dimensional Prison
1 Bottomless Trap Hole
1 Solemn Warning
1 Torrential Tribute