Wątek: Evilswarm  (Przeczytany 3182 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Soul

Evilswarm
« 31 Lipiec, 2013, 18:17:49 »
+3
Evilswarm

Evilswarm to jedna z najlepszych antymet w Yu-Gi-Oh. W całości opiera się na swoich własnych potworach XYZ, które należą do najsilniejszych w grze. Playstyle jest bardzo prosty: wpuścić swojego boss monstera, bronić go i wygrać, a ewentualne zapędy przeciwnika kontrolować dzięki Evilswarm Exciton Knight.

Evilswarm Ophion to karta, która w pojedynkę mówi "f**k you" całkiem sporej ilości talii i dopóki Evilswarm jest grywalny, sporej ilości talii jest przykro. Mam tu na myśli przede wszystkim takie talie jak chociażby Lightsworn, Karakuri, Hieratic, Shaddoll, Nekroz... O ile nie wstawią solidnego pola w pierwszej turze, marne ich szanse na zwycięstwo, gdyż Ophion nie pozwala grać kartami. Liczba odpowiedzi na Ophiona jest w tych deckach mocno ograniczona, Evilswarm player ma na to w dodatku kontry + nie ma większych problemów w składaniu nowych Ophionów co kolejkę, także o ile uda się zacząć Ophionem, duża szansa, że właśnie wygraliśmy bez większych stresów.

Częstotliwość pojawiania się Ophiona na polu w pierwszej turze jest całkiem spora, bowiem cały deck core jest pod wpuszczanie Ophiona dostosowany. Opcje to Rescue Rabbit po dwa Evilswarm Heliotrope, bądź Evilswarm Castor, którego w dodatku szuka Reinforcement of the Army. Daje nam to około 50% szans na otworzenie Ophionem w pierwszej kolejce. Jeśli idziemy drudzy, szanse się zwiększają dzięki Evilswarm Mandragora. Sam Ophion zapewnia sobie ochronę wyszukując Infestation Pandemic, także Spelle i Trapy będące odpowiedzią na jego atak są zwykle bezużyteczne.

A co jeśli gramy z czymś co nie opiera się na Special Summonie? Mamy większy problem, bo Ophion nie gwarantuje już nam darmowych wygranych. Nie można jednak lekceważyć jego 2550 ataku i szukania dla siebie osłon. Deck ma bardzo łatwy dostęp do wszystkich podstawowych Rank 4 XYZ. Najważniejszą kartą staje się Evilswarm Kerykeion, który w dalszej części gry staje się 1-kartowym XYZ, którego można w dodatku łatwo wyszukiwać dzięki Infestation Infection, którą z kolei wyszukuje Ophion. Praktycznie nic nie stoi na przeszkodzie, by wpuszczać Rank 4 co kolejkę. Poza Ophionem i standardowymi XYZ zwracamy uwagę zwłaszcza na Evilswarm Bahamuta oraz Number 66: Master Key Beetle, który w połączeniu ze wspomnianym już Safe Zone tworzy barierę nie do przejścia dla wielu talii. Oparcie gry na tym locku jest ciekawą alternatywą dla standardowego wpuszczania Ophionów. Poza tym granie Infestation Pandemic, tak jak już wspomniałem we wstępie, bardzo pomaga w przepuszczaniu Evilswarm Exciton Knighta przez trapy przeciwnika.

Obecnie deck zdecydowanie nie nadąża za power creepem jednak Ophion to dalej spory s******l, który jest w stanie uprzykrzyć życie shaddollom, nekrozom czy czasem qliphortom. Solidne t3 dla fanów kontrolnej gry.




Przykładowa decklista:

18
3 Evilswarm Heliotrope
1 Rescue Rabbit
3 Evilswarm Kerykeion
3 Evilswarm Castor
3 Evilswarm Mandragora
3 Evilswarm Thunderbird
2 Maxx "C"

12
3 Upstart Goblin
3 Mystical Space Typhoon
3 Infestation Pandemic
1 Book of Moon
1 Dark Hole
2 Reinforcement of the Army

10
3 Fiendish Chain
1 Infestation Infection
1 Compulsory Evacuation Device
1 Torrential Tribute
2 Vanity's Emptiness
1 Bottomless Trap Hole
1 Solemn Warning

Extra Deck:

3 Evilswarm Ophion
1 Evilswarm Ouroboros
1 Evilswarm Bahamut
2 Evilswarm Exciton Knight
1 Abyss Dweller
1 Castel, the Skyblaster Musketeer
1 Diamond Dire Wolf
1 Number 66: Master Key Beetle
1 Number 80: Rhapsody in Berserk
1 Number 82: Heartlandraco
1 Number 101: Silent Honor ARK
1 Number 103: Ragnazero

Inne grane karty:

Dark Armed Dragon
Evilswarm O'lantern
Evilswarm Azzathoth
Forbidden Dress
Forbidden Chalice
Safe Zone
Eradicator Epidemic Virus

Kontry:

Xyz Encore
Black Horn of Heaven
Metaion, the Timelord
Rivalry of Warlords
Royal Decree
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec, 2016, 23:14:42 Izorist »

Soul

Odp: Evilswarm
« #1 31 Lipiec, 2013, 18:18:21 »
0
Tym grałem trochę na DN:
(kliknij aby pokazać/ukryć)
Spostrzeżenia:

Thunderbirdy sucks, ale nie ma nic lepszego. Azzathoth też sucks, praktycznie zawsze go normal summonowałem by z Castorem / Mandrago robić XYZ. Thunderbirda to samo. Wygrał ze 2 gry, bo wracanie Shiena czy Shininga dobra rzecz, tym bardziej, że mamy jak go szukać. W innych matchupach sucks, O'lantern też sucks... Niestety ten deck musi grać trochę więcej potworów, bo na początku bez dwóch zwykle nic nie jesteśmy w stanie zrobić, z kolei otwarcie z większą ilością nie jest takie straszne, bo dzięki Castorom i Mandragorom można robić po prostu bardziej aggro playe, albo extra moby zrzucać pod Bahamuta. A i dociąganie w late game potów jest nieraz bardzo ważne, bo hula Infekcja i wszystko zamienia się w Kerykeiony. Anyway, nie chciałbym grać extra syfów jak 3 Thunderbirdy.

Stąd też Upstart Gobliny, które wkładam ostatnio prawie że wszędzie... Fakt, że dodawanie oppowi LP sucks, ale właściwie nie ma kart, które chciałbym włożyć w ich miejsce, a Upstarty zwiększają jednak konsystencję, po side łatwiej się dokopać do kluczowych kart. Z Prophecy czy smokiem LP jest irrevelant. Albo masz Ophiona / Iron Walla / w/e, by wstrzymać aggro smoków, albo przegrałeś, z Prophecy zaczniesz z EEV albo Surgery, albo przegrałeś / albo Prophecy ma deady.

3 Maxxy są tu na zasadzie, bo nie wiem co innego. Jeden jest pierwszy do cutnięcia. Nawet na smokach nie robią jakiegoś specjalnego wrażenia, bo jak wiem, że gram z Evilami to idę w Master of Bladesa anyway i gdzieś mam twoje +2. A tak poza tym to albo są często 1 za 1, albo tona ekstra kart i tak nic nie daje, bo OTK albo setup nie do przełamania u oppa. Veilery to niby alternatywa, albo jakiś 1 extra trap.

2 Pandemici, bo jak idę 1st to nigdy nie chcę ich dobrać i basically nigdy nie chcę dobrać dwóch. Po to mogę ich szukać, żeby ich szukać, a nie z nimi otwierać. Ofc jakby się zrobił bardziej heavy backrow format jeszcze kiedyś (a nie sądzę) to można wrócić do 3.

Dark Hole to opcja za Maxx "C", bo Master of Blades to niezła pinda, tak samo Pleiades i setupy Prophecy. Tyle, że jak mam Ophiona w polu to na kij mi dziura. Sidowałem go.

2 Safe Zony, brak Dressów. Ze smokami gra jest na kostkę, deal with it. Zwykle 1 Ophion starcza by wygrać i wcale nie trzeba mainować 4-5 suboptymalnych kart, by go bronić przed random Blasterem. Grałem 2 Zony, 2 Dressy i dociąganie dwóch z nich sucks, beznadziejne topy, beznadziejne bez pota w polu, ogólnie Dressy strasznie underwhelming, Safe Zony albo MVP, albo deady (próbowałem grać na 3 Zony i było źle). Teraz doszedł Key Beetle, którego nie testowałem, także może i 3 można by spróbować.

Na początku nie grałem Infekcji, bo wg theory-oh to tragiczny opening xD. Byłem bardzo głupi, awesome karta. Dopóki znów wszyscy nie będą grać 3 MST.

DAD jest win-moar i dedzi. Dobry na rogue.

Ad Extra to strasznie ciasno, zdarzyło mi się chyba ze 2 razy zrobić 3 Ophiony i 2 Bahamuty, Nightmara zrobiłem raz i był irrevelant, wyjąłem za drugiego Key Beetla i w następnej grze przegrałem mirrora przez brak Nightmara, oh well ;p. Na mirrora i jakie Constellary może być. Diamond Dire Wolf MVP, po Ophionie XYZ którego najczęściej robiłem. Pearl awersome w mirror matchu. Abyss Dweller to mus, wygrywa gry ze smokiem po podwójnych Rejuvenation ;d.

Jeśli chodzi o matchupy to jak pisałem smok jest na kostkę i deal with it. Mainowe Iron Walle czy Deck Lockdowny zrobią naprawdę niewielką różnicę w g1. Normalnie opp nie powinien wiedzieć czym grasz, także jak kostka w plecy to jest jeszcze szansa, że się ukradnie grę, bo odpalałem Maxxa i ziomki myślą zwykle, że to mirror także pasują z 1 smokiem na polu, albo nawet jak nie ma tego maxxa to zostawiają tylko Redoxa, bo to często również dobry play, zamiast iść na pałę w Ssacki i Bladesa, co jest najlepszą opcją na Evile. W PL zawsze wszyscy wiedzą kto czym gra, więc nie przejdzie xD. Ogólnie ze smokiem miałem na pewno do przodu, w każdym razie poczułem na własnej skórze to o czym mówili Jarek i Lampart na MP xD. Te emocje... Jest Ophion, albo go nie ma... Nie ma!? k***a xD.

Z Prophecy matchup bardzo słaby, na zachodzie mogą sobie mainować te EEV i Iron Walle, imo to fail move, wolę poświęcić jeden matchup i wwalić na niego pół side niż potem dobierać deady na inne matchupy. Grałem 4 mecze z Prophecy i nie przegrałem żadnego (1 powinienem, ale gość kaleczył xD), także z sidem da się, g1 można przyfarcić xD.

Mirrory są strasznie do bani xD.

Wtopy z jakimiś Infernity, Bubble Beatami i innymi rogue są irytujące, a zdarzają się, bo trudno o jakiś wybitny side na nie, a same Evile nie mają tyle mocy, by przechodzić takie shity all the time.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipiec, 2013, 18:50:59 Soul »

Soul

Odp: Evilswarm
« #2 31 Lipiec, 2013, 18:31:01 »
0


+



Zabawa: jak to obejść w poszczególnych deckach xD:

Smok: ?
Evile: Ouroboros, coś jeszcze?
etc.

Chce wiedzieć jakie to broken xD.

DOSTANIECIE RESPECT POINTSY
« Ostatnia zmiana: 31 Lipiec, 2013, 18:39:13 Soul »

Entelarmer

Odp: Evilswarm
« #3 31 Lipiec, 2013, 18:55:20 »
0
Grasz Inzektor Exa-Beetle? Modlisz się że masz go jak przyzwać. xD Nie masz jak go przyzwać? Number 85: Crazy Box i módl się, że trafisz w 5 lub 4  :D Innych opcji względnie sensownych nie stwierdzono (skill drain xD).

@DOWN: fuj, zapomniałem o mermailach i wszystkim co z nim związane. ;( masz +1. xD
« Ostatnia zmiana: 31 Lipiec, 2013, 19:10:46 Entelarmer »

Frey

Odp: Evilswarm
« #4 31 Lipiec, 2013, 18:56:45 »
+2
Głupie pytanie, czy Mermail Abyssgaios nie neguje efektu żuczka? I wtedy można zniszczyć safe zone i z locka nici w smokach?

Izorist

Odp: Evilswarm
« #5 31 Lipiec, 2013, 19:14:00 »
0
pomijając kontry zapobiegawcze typu Veiler to dobrą opcją jest Ice Beast Zerofyne, tylko że jej nie ma w top tierach, czyli Harpie mają do przodu. Prophecy użyje Spellbook of Fate.

Soul

Odp: Evilswarm
« #6 31 Lipiec, 2013, 19:36:27 »
0
Fate albo jakiś Pleiades to obviousy. Jak gram jakimś Fistem, Karakuri, Gadgetem czy jakiś innym randomem i widzę Beetla z Zonem to mam scoopnąć xD?

Izorist

Odp: Evilswarm
« #7 31 Lipiec, 2013, 19:52:15 »
+2
FF ma Kardynała. Jest jeszcze Chidori (którego skleci nawet głupi CB). Jak nie masz waterów to robisz Gaię i piercing. Jak grasz Lighty to Omega i w M7. Jakiś Skill Drain. Ale najłatwiej jest przeciwdziałać. Jeśli nie masz kontry w deck w ogóle to jesteś cienias, jeśli nie masz w danym momencie to yugioh!

Entelarmer

Odp: Evilswarm
« #8 31 Lipiec, 2013, 19:53:20 »
0
 Fire fist ma przecież Tiger Kinga i Kardynała, które mówią żuczkowi "Nope". xD

Kali

Odp: Evilswarm
« #9 31 Lipiec, 2013, 19:59:48 »
0
jak dla mnie zone dostanie limit/bana bo mimo ze są outy to często jest to nie do przejścia

Soul

Odp: Evilswarm
« #10 31 Lipiec, 2013, 20:09:12 »
0
Dobra, czyli smok ma 1 out, który nie tak łatwo skleić. Prophecy, Fist i Constellar mają luz. Mermail też Gaios więc luz. Evile poza Ouroborem nic nie widzę.

To jakie decki nie mają żadnych outów? Hero poza Super Poly coś ma? Infernity coś ma? Gram z w miarę dobrym deckiem, kiedy robię Beetla i mówię, że wygrałem ;p?

Entelarmer

Odp: Evilswarm
« #11 31 Lipiec, 2013, 20:16:26 »
0
Hero musi zabić wcześniej albo Super Poly, Infernity w wersji XYZ raczej nic, w synchro tylko Mist Wurm i Psyhemuth (których nie ma jak wpuścić, ale oh well!).

Izorist

Odp: Evilswarm
« #12 31 Lipiec, 2013, 20:40:39 »
0
Krecik ;D

Ale często jak już to zrobisz to GG, to chyba nic dziwnego, zrobiłeś broken setup bo opp był głupi/yugioh!

Lampart

Odp: Evilswarm
« #13 31 Lipiec, 2013, 21:25:22 »
0
Lol przez wszędzie grane compulsorki cięzko będzie zrobić lock'a xD Compulsory best trap Formatu

Entelarmer

Odp: Evilswarm
« #14 31 Lipiec, 2013, 23:28:05 »
0
Zrobią ci locka w first turn i zostaniesz z martwym cedem. xD

Soul

Odp: Evilswarm
« #15 02 Wrzesień, 2013, 18:59:04 »
0
Top32 Toronto:

Monsters (20)
3 Evilswarm Kerykeion
3 Evilswarm Castor
3 Evilswarm Thunderbird
3 Evilswarm Mandragora
3 Evilswarm Heliotrope
1 Evilswarm Hraesvelg
1 Dark Armed Dragon
1 Rescue Rabbits
2 Effect Veiler
 
Spells (8)
3 Mystical Space Typhoon
2 Infestation Pandemic
1 Reinforcement of the Army
1 Book of Moon
1 Dark Hole
 
Traps (12)
1 Solemn Warning
1 Trap Hole
1 Bottomless Trap Hole
1 Xyz Reborn
1 Infestation Infection
1 Torrential Tribute
2 Safe Zone
2 Mirror Force
2 Fiendish Chain
 
Side (15)
3 Maxx "C"
1 Gorz the Emissary of Darkness
1 Dimensional Fissure
2 Smashing Ground
2 Light-Imprisoning Mirror
2 Deck Lowkdown
2 Gozen Match
2 Mind Crush
 
Extra Deck (15)
3 Evilswarm Ophion
1 Evilswarm Bahamut
1 Evilswarm Ouroboros
1 Photon Papilloperative
1 Number 66 : Master Key Beetle
1 Number 50 : Blackship of Corn
1 Daigusto Emeral
1 Diamond Dire Wolf
1 Maestroke the Symphony Djinn
1 Abyss Dweller
1 Gagaga Cowboy
1 Armades, Keeper of Boundaries
1 Ally of Justice Catastor

Top 32 Victor Lee (Evilswarm)
 
Monsters (20)
3 Evilswarm Heliotrope
3 Evilswarm Kerykeion
3 Evilswarm Castor
3 Evilswarm Thunderbird
3 Evilswarm Mandragora
1 Dark Armed Dragon
1 Rescue Rabbit
3 Maxx "C"
 
Spells (7)
2 Mystical Space Typhoon
2 Infestation Pandemic
1 Reinforcement of the Army
1 Book of Moon
1 Dark Hole
 
Traps (13)
2 Safe Zone
2 Mirror Force
3 Fiendish Chain
1 Vanity's Emptiness
1 Solemn Warning
1 Bottomless Trap Hole
1 Infestation Infection
1 Torrential Tribute
1 Compulsory Evacuation Device
 
Side Deck (15)
1 Mystical Space Typhoon
1 Dimensional Fissure
1 Trap Hole
1 Dimensional Prison
1 Soul Taker
1 Thunder King rai-Oh
1 Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning
2 Forbidden Lance
2 Vanity's Emptiness
2 Deep Dark Trap Hole
2 Spiritualism
 
Extra Deck (15)
3 Evilswarm Ophion
2 Evilswarm Bahamut
1 Evilswarm Ouroboros
1 Evilswarm Nightmare
1 Evilswarm Thanatos
1 Number 66: Master Key Beetle
1 Number 50: Blackship of Corn
1 Diamond Dire Wolf
1 Maestroke the Symphony Djinn
1 Gem-Knight Pearl
1 Gagaga Cowboy
1 Abyss Dweller
« Ostatnia zmiana: 02 Wrzesień, 2013, 19:06:19 Soul »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 24 Grudzień, 2013, 00:14:54
Izorist
Ostatnio 07 Sierpień, 2014, 13:28:35
j4