Wątek: Darklord  (Przeczytany 720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanashimi Tomo

Darklord
« 27 Grudzień, 2016, 23:23:36 »
+4
Darklord


Darklord jest przykładem tego, jak po latach da się wypuścić support tak, aby cały archetyp przestał nim być. Wcześniej traktowany jako wsparcie dla decków Fairy-Type, teraz samodzielny deck o stricte założonej mechanice. Pomimo braku siły do wybicia się do tieru 1, Darklordy w dalszym ciągu są warte uwagi jako solidne T2.

Historia
Darklord (znany w OCG jako "Fallen Angel") jest archetypem złożonym z potworów typu DARK-Fairy. Pierwsi członkowie archetypu Darklordów zostali wypuszczeni w 2008 roku jako V-Jumpowe nagrody, a także (w niektórych przypadkach) karty promocyjne do mangi Yu-Gi-Oh! GX i jednej z gier wydanych na Nintendo DSa (Darklord Desire oraz Darklord Nurse Reficule). Przez 8 lat archetyp nie otrzymywał żadnego supportu, a karty zostały zaobserwowane jedynie jako alternatywa dla "The Agent" decku. W 2016 dodatek Destiny Soldiers dał dla Darklordów nowe karty, które jasno ukształtowały mechanikę i strategię decku, a także uniezależniły je, stawiając jako pełnoprawny deck.

Mechanika
Karty z 2008 roku były rozbite pomiędzy wieloma efektami, jednak głównie supportowały mechanikę wysyłania na grave (Darklord AsmodeusDarklord Zerato) bądź opierały się o nieopłacalny Tribute Summon (Darklord DesireDarklord Edeh Arae). Pomimo wprowadzonej nowości jest to, ironicznie, rozbudowana forma poprzedniego zamiaru : Send, Swarm, Kill. W tym wypadku upiększono to o elementy wysyłania archetypowych kart (więc Spelle i Trapy też są w to wliczane), Swarm z możliwościami nie zabijającymi konsystencji talii (jak to było dotychczas), a także dobicie przeciwnika poprzez zakłócanie zagrywek przeciwnika. Jak to wszystko wygląda?

Każdy z nowych Darklord monsterów posiada 2 rzeczy wspólne, o których należy wspomnieć. Cytując tekst kart:

  • "You can only Special Summon "Darklord ___(s)" once per turn."

  • "During either player's turn: You can pay 1000 LP, then target 1 "Darklord" Spell/Trap Card in your Graveyard; this effect becomes that target's effect when that card is activated, then shuffle that target into the Deck."

Tłumaczyć dużo nie trzeba. Pierwsza rzecz nakłada na nas swarm odpowiednie limity i powstrzymuje od szybkich Xyz Summonów z użyciem tego samego potwora w wielu kopiach, zaś druga pomaga nam w niwelowaniu minusów/wad kart, którymi zagrywamy.

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Każdy archetypowy S/T ma możliwą aktywację karty "Once Per Turn" na nazwę. Co więcej, trapy wymagają do aktywacji (i jako koszt) wysłania Darklord monstera na cmentarz. Czemu więc te drugie są grane? Otóż same efekty są silne i zakłócają grę przeciwnikowi, zaś koszt nadrukowany na karcie da się obejść. Darklord monstery aktywujące efekt trapa w grave pomijają koszta wspomniane na karcie, co oznacza, że jedyną ceną takiej akcji jest 1000 LP. Co więcej, niwelowana jest wtedy fraza "Once per turn", dzięki czemu jeden Darklordowy S/T, w 2-3 kopiach na grave, może być użyty dowolną ilość razy.

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Jak wiadomo, każdy deck musi grać karty, które poprawią siłę. Przy obecnej mecie nastawionej na masywny Special Summon ważne jest zablokowanie tej opcji (Archlord Kristya, Vanity's Fiend oraz Vanity's Emptiness) bądź skontrowanie jej w sposób niosący korzyści (Maxx "C"). Deck gra massive draw power (Allure of Darkness, Trade-In, Pot of Desires), a także korzysta z innych opcji na odzyskiwanie monsterów z grave ( Call of the Haunted, Oasis of Dragon Souls, Soul Charge).

Inne Deck Choice'y
Speedroid Engine  (Speedroid Terrortop + Speedroid Taketomborg - Dostęp do R3 (Dante, Traveler of the Burning Abyss), Tribute Fodder
Denko Sekka - z racji małej ilości używanych trapów
Lava Golem - brak Normal Summon monsterów w decku, dodatkowy target pod Trade-In

Przykładowa decklista
TOP32 / YCS ANAHEIM / Aug2016 / Alan Ernesto Olvera Mendoza
Main Deck [ 40 ] [ 19 / 16 / 5 ]

2 Archlord Kristya
2 Darklord Amdusc
3 Darklord Ixchel
1 Darklord Morningstar
3 Darklord Nasten
3 Darklord Superbia
1 Darklord Zerato
2 Maxx "C"
2 Vanity's Fiend

3 Allure of Darkness
3 Banishment of the Darklords
3 Darklord Contact
1 Soul Charge
3 Trade-In
2 Twin Twisters
1 Upstart Goblin

2 Darklord Enchantment
2 Darklord Rebellion
1 Vanity's Emptiness
Extra Deck [ 15 ]

1 Alsei, the Sylvan High Protector
1 Divine Dragon Knight Felgrand
1 Galaxy-Eyes Cipher Dragon
1 Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon
1 Number 11: Big Eye
1 Number 23: Lancelot, Dark Knight of the Underworld
1 Number 35: Ravenous Tarantula
1 Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy
1 Number 62: Galaxy-Eyes Prime Photon Dragon
1 Number 77: The Seven Sins
1 Number 81: Superdreadnought Rail Cannon Super Dora
1 Number 84: Pain Gainer
1 Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon
1 Red-Eyes Flare Metal Dragon
1 Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

Side Deck [ 15 ]

1 Darklord Tezcatlipoca
2 Denko Sekka
3 Lava Golem
1 Vanity's Fiend
2 Dark Hole
1 Raigeki
3 System Down
1 Twin Twisters
1 Eradicator Epidemic Virus

Kontry
Darklord pomimo dużej siły jest talią, która jest podatna na blokadę Special Summonu, przez co granie tą talią jest praktycznie niemożliwe. Co więcej, prócz znanych negacji efektów, talia nie znosi Banish Zone'u - zamykania opcji grania "z grave'a". Najmniej ważne, ale wciąż warte uwagi : talia szybko pozbywa się LPków, przez co terminacja jest największym wrogiem. Wszelaki burn może przyczynić się do przegranej.

« Ostatnia zmiana: 27 Czerwiec, 2017, 01:11:20 Izorist »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 09 Wrzesień, 2016, 18:01:15
Kanashimi Tomo