Wątek: Dark Magician  (Przeczytany 297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dark Magician
« 13 Maj, 2019, 02:03:46 »
+4
Dark Magician
Dark Magician to główna karta protagonisty pierwszej serii Yu-Gi-Oh - Yugiego jak i jego alter ego, czyli duszy faraona Atema (Yami Yugi), zaklętej w Milenijnym Pasjansie. Jeśli chodzi o Lore Yu-Gi-Oh Dark Magician powstał jako Ka (energia duchowa, którą każdy posiada) przyjaciela, nadwornego maga i ochroniarza młodego egipskiego faraona. W starożytnym Egipcie za czasów panowania Atema funkcję tę pełnił Mahad, który również posiada swoje odzwierciedlenie w karcie - Palladium Oracle Mahad. W lore występuje również Dark Magician Girl, która jest Ka uczennicy Mahada - Many. Mana również ma swoje odzwierciedlenie w karciance, gdyż bardzo przypomina kartę Apprentice Illusion Magician, dodatkowo zapowiedziana została karta Palladium Oracle Mana Na dzień dzisiejszy występuje wiele kart, które wspierają "Cienia magii" i dziś można uznać go za cały archetyp. Karta pierwszy raz pojawiła się już w 2002 r., przy premierze pierwszego setu "Legend of Blue Eyes White Dragon", jak i w pierwszym strukturze - "Starter Deck: Yugi". Przez długi czas decki oparte na tej karcie opierały się na podstawowym supporcie do typu spellcasterów. Wiele zmieniło się dopiero przy wydaniu w 2016 r. dodatku The Dark Illusion, który bardzo usprawnił działanie deck'ów opartych na Dark Magicianie dodając takie karty jak: Magician's Robe, Magician's Rod, Magician of Dark Illusion, Dark Magical Circle, Illusion Magic, Dark Magic Expanded Magician Navigation. Dodatkowe ważne karty i reprinty były wydawane w takich setach jak: Legendary Deck I, Legendary Deck II, Legendary Dragon Decks, Structure Deck: Yugi Muto, Yu-Gi-Oh! The Dark Side of Dimensions Movie Pack, Duel Power. Ten deck nigdy nie był wysokim tierem w przeciwieństwie do głównego przeciwnika Yugiego, czyli Kaiby z jego Blue-Eyes White Dragon, ale do dziś cieszy się uznaniem wśród fanów, a przy premierze nowego supportu karty potrafią być bardzo drogie. Deck jest raczej czysto dla zabawy, ze względu na kilka czynników, o których oparta jest koncepcja gry, o czym poniżej.

Atem wraz ze swoim Ace monsterem Dark Magician'em

Koncepcja gry
Talii tej trudno osiągnąć status tiera ze względu na ilość kart potrzebnych do wykonania podstawowego combo. Gracz tego decku powinien dążyć przede wszystkim do sytuacji posiadania 3 kart na polu czyli Dark Magician Eternal SoulDark Magical Circle. Główną koncepcją jest próba Banishu kart przeciwnika poprzez przyzwanie Mrocznego Maga z grave lub z ręki za pomocą Eternal Soul i używania efektu Dark Magical Circle, który raz na turę pozwala na banish jednej karty przeciwnika po przyzwaniu DM na pole. Trójkąt wzajemności opiera się dodatkowo na tym, że dzięki trapowi Dark Magiciany na polu są odporni na wszelkie efekty kart przeciwnika. Mimo wszystko jest to bardzo utrudnione ze względu, na ilość kart, które potrzeba mieć w ręce startowej. Głównym searcherem decku jest Magician's Rod, który niestety szuka kart jedynie przy normal summonie. Główną wadą talii jest jej jednocześnie jedna z najlepszych kart czyli Eternal Soul, w przypadku kiedy jest niszczony to gracz traci wszystkie swoje potwory na polu. Było to bardzo długo problemem, użytkowników talii, którzy często musieli grać karty chroniące przed eternalem, jak np. Starlight Road. Odpowiedzią na to stał się jednak Dark Magician the Dragon Knight, który jest Dark Magicianem na polu, ale dzięki swojemu efektowi chroni nasze przydatne Continues spell i trap karty. Problemem jednak stało się jego przyzwanie, gdyż jest to monster z extra decku i wymaga połączenie ze smokiem. Z tego powodu trzeba znaleźć miejsce w talii na The Eye of Timaeus lub też bardziej popularnego na dzień dzisiejszy Keeper of Dragon Magic. Skoro potrzeba tak wielu kart do stworzenia mocnego pola, to przydałyby się karty, które pomagają w searchu. Poza wspomnianą różdżką tę rolę pełnią Apprentice Illusion Magician jak i Dark Magic Inheritance. Niestety dalej jest to za mało, dlatego gra się różnego rodzaju engine nakierowane na draw. Najpopularniejsze aktualnie polegają na używaniu Pot of Extravagance. Inne możliwości to granie spellbook engine'u: Spellbook Magician of Prophecy, Spellbook of Secrets, Spellbook of Knowledge. Jeszcze inną możliwością jest granie Allure of Darkness, Pot of Duality, Pot of Desires. Nie widziałem buildów z Dangerami!, ale wydaje się, że też mogą być ciekawą opcją. W momencie kiedy mamy na polu naszą fuzję, Eternala i Circle'a mamy dość dobrą sytuację. Po wydaniu Duel Power dobrą opcją stało się granie Dark Magician Girl, którą wzywamy z Bond Between Teacher and Student i setujemy sobie z tego Dark Burning Magic. Deck nie opiera się mocno na extra decku, ale przydatnymi kartami są Ebon Illusion Magician, który daje nam możliwość kolejnego banisha w naszej turze, jak i Number 11: Big Eye, podbierający potwory przeciwnika. Niestety talia opiera się tylko na tej jednej taktyce, czyli banishowaniu kart przeciwnika i próbie wbicia jak najwięcej Damage'a. Stanowi też formę kontrolki, ze względu, że Circle banishuje również w turze przeciwnika, Magician Navigation, gdy jest w grave to pozwala zanegować jednego spella, trapa. Dark Burning Magic jest quickiem, więc też można go odpalić w turze przeciwnika.


Przykładowe decklisty:
Spoiler




Inne przydatne karty niewymienione przez autorów decklist, ale na które można zwrócić uwagę
Spoiler
Magician's Robe - czasami stosowane, ale raczej za wolne. Dalej wolimy marnować normal summon na Roda
Dark Magician of Chaos + Dedication through Light and Darkness - raczej za wolne, ale ciekawa opcja
Silent Magician + Silent Magician LV8 - Przez chwilę się grało tę parę, ale dużego szumu to nie zrobiło.
Chocolate Magician Girl - pozwala na podniesienie Dark Magiciana z grave, i draw, kiedyś się grało x3, ale aktualnie szkoda marnować na normal summon, wolimy wstawić różdżkę, lub keepera
Thousand Knives - możliwe dobranie z Eternal Soul, ale raczej wolimy wysearchować Dark Magic Attack
Magical Dimension - kiedyś na pewno bardzo fajne, dziś raczej za wolne, ale nie najgorsze.
Dark Magic Veil - momentami użyteczne, ale jednak częściej podnosimy Dark Magiciana z Eternal Soul
Secret Village of the Spellcasters - dobra opcja na side na decki oparte na spellach, wtedy gramy też Metaverse, Terraforming
Dark Renewal - pozbycie się monstera przeciwnika od razu po przyzwaniu.

Comba
1) Tak jak wspominałem talia opiera się na jednym zagraniu - Posiadania w polu Eternal Soul, Dark Magical Circle i chroniący je Dark Magician the Dragon Knight jak również przyzywaniu Dark Magician z grave lub ręki (na grave łatwo mozna go posłać np tworząc z niego różne linki) rozszerzeniem tego comba jest wprowadzenie Ebon Illusion Magician
2) Dzięki Dark Magician Girl próba niszczenia wszystkiego przeciwnikowi za pomocą Dark Burning Magic
3) Po założeniu blokady można próbować palić oppa za pomocą Red-Eyes Flare Metal Dragon

Wady i kontry
1) Największą wadą decku jest efekt Eternal Soul Zniszcz go i użytkownika Dark Magiciana, bardzo to zaboli.
2) Deck strasznie cegli bo wymaga dużo kart do wykonania combosa
3) Wszelkiego rodzaju przerwania searchu Effect Veiler, Ash Blossom & Joyous Spring, Droll & Lock BirdInfinite Impermanence najlepiej rzucić je na różdżkę
4) przydałoby się więcej monsterów o levelach 1-4, które np przy special summonie coś robiły


Podsumowanie i przyszły support
Deck jest mocno for funowy i niestety nie nadaje się do gry turniejowej. Wymaga bardzo dużo szczęścia przy dobieraniu kart i ręce startowej. Dodatkowo praktycznie zawsze "zaczynamy grać" dopiero w turze oppa i praktycznie niemożliwe jest stworzenie negacji w naszej pierwszej turze. Aktualnie brak info o nowym supporcie. W TCG czekamy na wypuszczenie kart Palladium Oracle ManaMagi Magi ☆ Magician Gal, które raczej niewiele zmienią, jeśli chodzi o moc talii, ale być może będą w jakimś stopniu wykorzystywane. Pozytywem decku jest to, że nie opiera się w dużej mierze na extra decku i można grać Pot of Extravagance. Deck dzięki reprintom nie jest już drogi. Na pewno musem jest granie:
3Dark Magician
3Magician's Rod
3Apprentice Illusion Magician
3Dark Magical Circle
3Eternal Soul
3Magician Navigation
2Dark Magician the Dragon Knight - co za tym idzie różne próby jego przyzwania czyli albo niesearchowalny The Eye of Timaeus, albo Keeper of Dragon MagicPolymerization lub Fusion Substitute.
« Ostatnia zmiana: 13 Maj, 2019, 21:53:13 Vattghern »

Odp: Dark Magician
« #1 15 Maj, 2019, 12:16:39 »
0
Właśnie przeglądałem cardmarket.com/en/YuGiOh w poszukiwaniu kart do tego decku i ku mojemu zaskoczeniu nie mogłem znaleźć Magi Magi ☆ Magician Gal. Znalazłem informacje o tym, że karta ta była wydana jako dodatek do magazynu Shonen Jump w 2012 roku, oraz ten wątek.

Jestem raczej kolekcjonerem i nigdy nie zagłębiałem się w scenę turniejową, czy socjalną, więc poniższy cytat jest dla mnie trochę enigmatyczny.

Cytuj
W TCG czekamy na wypuszczenie kart Palladium Oracle ManaMagi Magi ☆ Magician Gal, które raczej niewiele zmienią, jeśli chodzi o moc talii, ale być może będą w jakimś stopniu wykorzystywane.

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić pojęcie "wypuszczenia w TCG"? Skoro karty nie są legalne turniejowo, to dlaczego pojawiają się w spisach?

Arashel

Odp: Dark Magician
« #2 15 Maj, 2019, 12:28:03 »
+2
karta nie istnieje w europie oraz amerykach, wydana zostala tylko w regionach OCG (azja i okolice)

Odp: Dark Magician
« #3 15 Maj, 2019, 13:21:03 »
+1
Dziękuję. Po lekturze yugioh.fandom.com/wiki/Yu-Gi-Oh!_Official_Card_Game wydaje mi się, że wiem o co chodzi. Niestety nie byłem w stanie znaleźć na forum informacji o regionach. Jeżeli rzeczywiście nie ma takiego wątku, to myślę, że dobrym pomysłem byłoby stworzenie takowego w materiałach dla początkujących.

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 01 Grudzień, 2015, 21:49:54
SaSuKe
Ostatnio 25 Marzec, 2016, 08:35:43
PapoKamieniak
Ostatnio 11 Maj, 2016, 13:19:39
Dunkoro
Ostatnio 12 Lipiec, 2016, 19:13:49
Izorist
Ostatnio 14 Lipiec, 2017, 13:12:24
Kanashimi Tomo