Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Deck Strategy => Yu-Gi-Oh! Teoria => Non-Meta Decks => Wątek zaczęty przez: Razmus w 19 Wrzesień, 2016, 21:23:30

Tytuł: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Razmus w 19 Wrzesień, 2016, 21:23:30
Blue-Eyes



Blue-Eyes. Tak, to ten sam archetyp bazujący na karcie wydanej w pierwszym dodatku jak i w pierwszym starterze, czyli Blue-Eyes White Dragon. Wszyscy pamiętają jak Kaiba nieustannie wygrywał walcząc swoimi smokami i teraz nadszedł czas w którym i my możemy grać BEWD nie będąc skazanym na metkę "casual player. Ta talia jest obecnie jedną z najmocniejszych w mecie i w tym artykule postaram się wam to przybliżyć.

Talia opiera się na wzywaniu light smoków lvl 8 i light tunerów lvl 1, więc gramy synchro 9 i rank 8. Naszym boss monsterem jest Blue-Eyes Spirit Dragon. Przeciwko pendulum deckom wolimy zostawić go na polu aby ograniczyć wysyp przeciwnika, a i drugi efekt też okazuje się przydatny. Dzięki ostatniemu efektowi nasz smok może uciec i wezwać kolejne synchro: Azure-Eyes Silver Dragon ochroni się przed zniszczeniem z efektu spirita i będzie nam wzywał smoki w SP takie jakie spirit, który będzie pozbywał się s/t; Black Rose Moonlight Dragon cofnie nam np. niewygodnego potwora z extra; Stardust Spark Dragon może sam siebie ochronić przed zniszczeniem ze spirita jak i może ochronić jednego z trapów. Gramy też też Ancient Fairy Dragon, który dzięki swojemu efektowi pozwoli nam wezwać Crystal Wing Synchro Dragon nawet jak już zużyliśmy nasz normal summon.

A teraz co do rank 8. Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy to kolejny flood jak Crystal; Galaxy-Eyes Cipher Dragon + Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon - zabieramy xyz przeciwnika i nakładamy na niego full armora, przez co zatrzymujemy jego potwora na zawsze; Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon - też go na nałożymy na jednego z naszych galaxy-eyes xyz i zrzuci nam smoki do wskrzeszenia bądź recyklingu blue-eysów z grave; Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis - mamy dość dużo potworów czy to na polu czy w ręku, a przed atakiem czasem warto wyczyścić pole.

A teraz 3, specyficzne karty w extra. Blue-Eyes Twin Burst Dragon, którego robimy z oryginalnego Blue-Eyes White Dragon i Blue-Eyes Alternative White Dragon. Najbardziej przydaje się w mirror meczu na Azure-Eyes Silver Dragon. A ostatnie dwie karty to Cloudcastle + Phantom Fortress Enterblathnir - castle zapewnia nam dostęp do rank 9, a blathnir pozbywa się karty z dowolnego miejsca nie targetując, a to bywa przydatne.

No to extra zostało przedstawione, ale te potwory muszą być wezwane za pomocą innych, prawda? Tunery, które gramy to: Sage with Eyes of Blue - search każdego innego tunera w talii, ożywia martwe Cards of Consonance, szuka nam handtrapa + jest też opcja na smoka, który pozbywa się s/t, czyli spirita, jeśli nie ma sposobu na jego inne wezwanie; The White Stone of Ancients - karta pod Cards of Consonance, zapewnia nam smoka w EP jak i recykling smoka z grave; The White Stone of Legend - searcher; Effect Veiler - przydatny handtrap, a zawsze chcemy iść drudzy; The Fabled Catsith - out na denerwujące karty jak Necrovalley czy Vanity's Fiend. Poza tunerami gramy też Maxx "C" gdyż blokuje nam przeciwnika i dokopuje nam się do kolejnych kart.

Najwyższa pora na nasze smoki. Dragon Spirit of White - możemy go wezwać z Silver's Cry, Azure-Eyes Silver Dragon jak i The White Stone of Ancients po czym pozbywamy się s/t oppa, Blue-Eyes Alternative White Dragon - bardzo prosty do wezwania i pozbędzie się jedno potwora oppa, Blue-Eyes White Dragon - potrzebny aby wezwać Blue-Eyes Alternative White Dragon, możemy go wezwać tak samo jak Dragon Spirit of White.

W tej talii gramy też masę spelli i duża część przekopuje nam się przez talięi zrzuca odpowiednie karty do grobu. Trade-In pozbywa się smoków i kopie; Cards of Consonance pozbywa się jajek i kopie; Upstart Goblin - kopie; Pot of Desires - gramy tyle kart w 2/3 sztukach, że po wyszkaniu czego trzeba kopiemy w poszukiwaniu trapów, handtrapów i wskrzeszających spelli; The Melody of Awakening Dragon pozwala nam wyszukać i wezwać Blue-Eyes Alternative White Dragon; Silver's Cry i Return of the Dragon Lords to nasze karty wskrzeszające smoki, a ta druga jeszcze je chroni; Dragon Shrine - recykling (The White Stone of Ancients) /search (The White Stone of Legend)  i zbieranie targetów do wskrzeszenia, zwłaszcza Blue-Eyes Spirit Dragon, Twin Twisters do pozbywania się niewygodnych trapów. A na koniec Soul Charge - zapewnia nam pole Crystal Wing Synchro Dragon, Blue-Eyes Spirit Dragon i Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy, więc jego resolve oznacza najczęściej automatyczną wygraną. Trapów jest niewiele, czyli 2. Vanity's Emptiness to automatyczna wygrana w wielu przypadkach oraz Solemn Warning.

Inne grane karty
- Arkbrave Dragon/Divine Dragon Lord Felgrand - kolejny smok do zrzutu z Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon, przy czym ten pierwszy już może nam pomóc za samo bycie zrzuconym
- Galaxy Soldier + Cyber Dragon Infinity - dodatkowy play, pozwala nam na wstawienie dodatkowej negacji
- Gameciel, the Sea Turtle Kaiju - pozbywanie się flooda na nóżkach jak i target pod Trade-In
- Koa'ki Meiru Drago + Hi-Speedroid Chanbara - lock przeciwnika, a synchro aby siebie samego odblokować jak już mamy wygrać
- Master with Eyes of Blue - recykling lvl 1 z grave
- Royal Decree - aby bezpiecznie sobie grać i nie przejmować się backrowem
- Divine Dragon Knight Felgrand - albo coś ochroni, albo coś przeciwnikowi zaneguje
- Number 46: Dragluon - w mirrorze kradnie nam smoki oppa

Przykładowa decklista
TOP32 / YCS BOCHUM / Aug2016 / Khan Jadoon
Main Deck [ 40 ] [ 18 / 17 / 5 ]

3 Blue-Eyes Alternative White Dragon
3 Blue-Eyes White Dragon
2 Dragon Spirit of White
1 Effect Veiler
2 Maxx "C"
3 Sage with Eyes of Blue
3 The White Stone of Ancients
1 The White Stone of Legend

1 Cards of Consonance
2 Dragon Shrine
2 Pot of Desires
3 Return of the Dragon Lords
1 Silver's Cry
1 Soul Charge
3 The Melody of Awakening Dragon
3 Trade-In
1 Upstart Goblin

2 Dimensional Barrier
2 Phoenix Wing Wind Blast
1 Vanity's Emptiness
Extra Deck [ 15 ]

2 Azure-Eyes Silver Dragon
1 Black Rose Moonlight Dragon
2 Blue-Eyes Spirit Dragon
1 Crystal Wing Synchro Dragon
1 Stardust Spark Dragon
1 Alsei, the Sylvan High Protector
1 Divine Dragon Knight Felgrand
1 Galaxy-Eyes Cipher Dragon
1 Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon
1 Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy
1 Number 46: Dragluon
1 Number 62: Galaxy-Eyes Prime Photon Dragon
1 Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon

Side Deck [ 15 ]

2 Denko Sekka
2 Ghost Ogre & Snow Rabbit
2 Lava Golem
3 Magical Spring
1 Raigeki
3 System Down
2 Twin Twisters

Kontry
- Ally of Justice Cycle Reader
- D.D. Crow
- Ghost Reaper & Winter Cherries
- Jowgen the Spiritualist/archetyp Barrier Statue
- Koa'ki Meiru Drago
- Maxx "C"
- Vanity's Fiend
- Necrovalley
- Light-Imprisoning Mirror
- Lose 1 Turn
- Vanity's Emptiness
- Abyss Dweller
- Steelswarm Roach
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Kali w 19 Wrzesień, 2016, 21:54:05
Wydaje mi się że chociaż na wzmiankę zasługuje build z galaxy soldierami, 2 miejsce na worldsach, dzisiaj jedyny bewd z top16 ccg grał wlasnie soldiery i 1 sztuke serpenta

(http://www.complexitycardgaming.com/wp-content/uploads/2016/09/mazzoleni-1-1024x768.jpg)

A gość nie jest randomem, to ten co z Soulem na streamie grał w top16 euro ;DD
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Razmus w 19 Wrzesień, 2016, 22:21:48
Dodałem wzmiankę o soldier+infinity, ale o brilliancie i serpencie pisać nie będę gdyż widzę to po raz pierwszy i 1 top to na  razie nic ;)
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Miki w 20 Wrzesień, 2016, 09:33:06
Brilliant Fusion Galaxy Serpent Stardust Charge Warrior To tech który juz wcześniej wypłynął. Więc to nie jest taka nowość. Daje Ci draw, nabija grave, wzywa Crystal Wing Synchro Dragon
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Bahamut w 20 Wrzesień, 2016, 11:24:57
Build jest spoko, ale osobiście grałbym ten wariant inaczej trochę.
I przeszkadza mi cholernie proporcja BEWD do BEAWD. BEWD jest najważniejszy w jego decku i osobiście grałbym 3. BEAWD grałbym co najwyżej 2. On jest bezużyteczny i nie do przyzwania bez BEWD, i trzeci zbyt często według mnie jest cegłą. Poza tym przez to że Melody jest grany to można zawsze BEAWD szybciej do ręki dodać.
PS: Coś czuję że o Dragon Ravine wartałoby wspomnieć, bo ta karta uzupełnia Felgrand silnik. Dragon Shrine nie wystarczy.
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Razmus w 20 Wrzesień, 2016, 11:29:58
Build jest spoko, ale osobiście grałbym ten wariant inaczej trochę.
I przeszkadza mi cholernie proporcja BEWD do BEAWD. BEWD jest najważniejszy w jego decku i osobiście grałbym 3. BEAWD grałbym co najwyżej 2. On jest bezużyteczny i nie do przyzwania bez BEWD, i trzeci zbyt często według mnie jest cegłą. Poza tym przez to że Melody jest grany to można zawsze BEAWD szybciej do ręki dodać.
PS: Coś czuję że o Dragon Ravine wartałoby wspomnieć, bo ta karta uzupełnia Felgrand silnik. Dragon Shrine nie wystarczy.

O ile komentarze Kaliego i Mikiego zrozumiem to ty już mówisz bez sensu. Ravine nie robi nic dla tego decku, mogę go dodać do innych granych kart, ale w sumie po co? A co do proporcji, nie wiem jak ty, ale dobieranie vanilli nie jest dobrą opcją, potrzebujesz bewd aby wzywać alternativy, a bardzo łatwo go możesz szukać, a alternative grasz 3 bo chcesz go wezwać po prostu i granie 2 jest bez sensu.
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Kali w 20 Wrzesień, 2016, 11:34:38
Build jest spoko, ale osobiście grałbym ten wariant inaczej trochę.
I przeszkadza mi cholernie proporcja BEWD do BEAWD. BEWD jest najważniejszy w jego decku i osobiście grałbym 3. BEAWD grałbym co najwyżej 2. On jest bezużyteczny i nie do przyzwania bez BEWD, i trzeci zbyt często według mnie jest cegłą. Poza tym przez to że Melody jest grany to można zawsze BEAWD szybciej do ręki dodać.
PS: Coś czuję że o Dragon Ravine wartałoby wspomnieć, bo ta karta uzupełnia Felgrand silnik. Dragon Shrine nie wystarczy.

Alternative jest kartą która zrobiła różnicę i zrobiła z blue eyesa topowy deck, jest MUSEM granie go w 3 sztukach. Ravine nie jest optymalne, szkoda miejsca w decku na to, a co do 2 blue eyesów, wg mnie optymalne ratio to 3/3 BEWD i BEAWD, ale to że ludzie schodzą do 2 jest też zrozumiałe bo sam w sobie blue eyes jest tylko vanilllą bez efektu i jest bardzo łatwy do zdjęcia więc 2 sztuki są też akceptowalne i zrozumiałe.
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Bahamut w 20 Wrzesień, 2016, 13:45:37
Hey, mam prawo do swojej opinii. Sporo grałem BEWD'em z nowym supportem, pobawiłem się trochę proporcjami, i doszedłem do pewnych wniosków. Przy sposobie w jaki ja gram, moje BEWD'y wcześnie znajdują się już na stole albo w grave. Pod tym względem nie ma sensu dla mnie grać 3 BEAWD, i tyle.
PS: Dlaczego w sekcji dodatkowych kart nie ma Maiden?
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Kanashimi Tomo w 20 Wrzesień, 2016, 13:54:41
Hey, mam prawo do swojej opinii. Sporo grałem BEWD'em z nowym supportem, pobawiłem się trochę proporcjami, i doszedłem do pewnych wniosków. Przy sposobie w jaki ja gram, moje BEWD'y wcześnie znajdują się już na stole albo w grave. Pod tym względem nie ma sensu dla mnie grać 3 BEAWD, i tyle.
PS: Dlaczego w sekcji dodatkowych kart nie ma Maiden?

Hej, oni też mają prawo wyrazić opinię o twojej opinii ;DD Skoro decklista Razmusa jest oparta także o wyniki większych turniejow to coś znaczy, right? ;3

Co do Maiden : jest słaba. Czemu? Jest zbyt powolna i łatwa do ściągnięcia ze stołu. Nawet jeśli przyzwie tego smoka to zazwyczaj ten też długo nie pożyje. Dodatkowo generuje dead drawy, marnuje normal summon, który chce się poświęcić dla Sage'a. W skrócie : szkoda slotu w decku na nią.
Tytuł: Odp: Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: En4ry w 24 Październik, 2016, 12:05:40
Wiecej takich artykułów :)
Tytuł: Odp: [Tier 2] Blue-Eyes
Wiadomość wysłana przez: Yano w 04 Grudzień, 2016, 22:47:18
Maiden jedyne co może zrobić to combo z Sage w postaci wyłożenia dwóch BEWD. Karta jednak jest zdecydowanie za wolna i może zrobić cegłę, a praktycznie 90% decków gra Utopie, która Maidenkę ukatrupi i wklei w twarz 5k dmg. Nie warto na Maiden marnować slota bo jak nie dobierzesz Sage to ta karta ma zerową wartość na polu. Niby możesz z tych dwóch kart zrobić dwa lvl 8 i rank 8 strzelić ale po co skoro masz np. combo Alternative > trade-in BEWD > silvers cry/gospel by zrobić to samo zmniejszając ryzyko cegły? Wiele razy sam na maidence się naciąłem i koniec końców z niej zrezygnowałem.
Co do Dragon Ravine to tylko Felgrandy chyba to grają. Dla BEWD decku ta karta nie ma żadnego zastosowania chyba, że grasz jakąś sklejkę Felgrand Blue-Eyes która też cegłuje trochę.