Blue-Eyes
Blue-Eyes. Tak, to ten sam archetyp bazujący na karcie wydanej w pierwszym dodatku jak i w pierwszym starterze, czyli
Blue-Eyes White Dragon. Wszyscy pamiętają jak Kaiba nieustannie wygrywał walcząc swoimi smokami i teraz nadszedł czas w którym i my możemy grać BEWD nie będąc skazanym na metkę "casual player. Ta talia jest obecnie jedną z najmocniejszych w mecie i w tym artykule postaram się wam to przybliżyć.
Talia opiera się na wzywaniu light smoków lvl 8 i light tunerów lvl 1, więc gramy synchro 9 i rank 8. Naszym boss monsterem jest
Blue-Eyes Spirit Dragon. Przeciwko pendulum deckom wolimy zostawić go na polu aby ograniczyć wysyp przeciwnika, a i drugi efekt też okazuje się przydatny. Dzięki ostatniemu efektowi nasz smok może uciec i wezwać kolejne synchro:
Azure-Eyes Silver Dragon ochroni się przed zniszczeniem z efektu spirita i będzie nam wzywał smoki w SP takie jakie spirit, który będzie pozbywał się s/t;
Black Rose Moonlight Dragon cofnie nam np. niewygodnego potwora z extra;
Stardust Spark Dragon może sam siebie ochronić przed zniszczeniem ze spirita jak i może ochronić jednego z trapów. Gramy też też
Ancient Fairy Dragon, który dzięki swojemu efektowi pozwoli nam wezwać
Crystal Wing Synchro Dragon nawet jak już zużyliśmy nasz normal summon.
A teraz co do rank 8.
Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy to kolejny flood jak Crystal;
Galaxy-Eyes Cipher Dragon +
Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon - zabieramy xyz przeciwnika i nakładamy na niego full armora, przez co zatrzymujemy jego potwora na zawsze;
Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon - też go na nałożymy na jednego z naszych galaxy-eyes xyz i zrzuci nam smoki do wskrzeszenia bądź recyklingu blue-eysów z grave;
Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis - mamy dość dużo potworów czy to na polu czy w ręku, a przed atakiem czasem warto wyczyścić pole.
A teraz 3, specyficzne karty w extra.
Blue-Eyes Twin Burst Dragon, którego robimy z oryginalnego
Blue-Eyes White Dragon i
Blue-Eyes Alternative White Dragon. Najbardziej przydaje się w mirror meczu na
Azure-Eyes Silver Dragon. A ostatnie dwie karty to
Cloudcastle +
Phantom Fortress Enterblathnir - castle zapewnia nam dostęp do rank 9, a blathnir pozbywa się karty z dowolnego miejsca nie targetując, a to bywa przydatne.
No to extra zostało przedstawione, ale te potwory muszą być wezwane za pomocą innych, prawda? Tunery, które gramy to:
Sage with Eyes of Blue - search każdego innego tunera w talii, ożywia martwe
Cards of Consonance, szuka nam handtrapa + jest też opcja na smoka, który pozbywa się s/t, czyli spirita, jeśli nie ma sposobu na jego inne wezwanie;
The White Stone of Ancients - karta pod
Cards of Consonance, zapewnia nam smoka w EP jak i recykling smoka z grave;
The White Stone of Legend - searcher;
Effect Veiler - przydatny handtrap, a zawsze chcemy iść drudzy;
The Fabled Catsith - out na denerwujące karty jak
Necrovalley czy
Vanity's Fiend. Poza tunerami gramy też
Maxx "C" gdyż blokuje nam przeciwnika i dokopuje nam się do kolejnych kart.
Najwyższa pora na nasze smoki.
Dragon Spirit of White - możemy go wezwać z
Silver's Cry,
Azure-Eyes Silver Dragon jak i
The White Stone of Ancients po czym pozbywamy się s/t oppa,
Blue-Eyes Alternative White Dragon - bardzo prosty do wezwania i pozbędzie się jedno potwora oppa,
Blue-Eyes White Dragon - potrzebny aby wezwać
Blue-Eyes Alternative White Dragon, możemy go wezwać tak samo jak
Dragon Spirit of White.
W tej talii gramy też masę spelli i duża część przekopuje nam się przez talięi zrzuca odpowiednie karty do grobu.
Trade-In pozbywa się smoków i kopie;
Cards of Consonance pozbywa się jajek i kopie;
Upstart Goblin - kopie;
Pot of Desires - gramy tyle kart w 2/3 sztukach, że po wyszkaniu czego trzeba kopiemy w poszukiwaniu trapów, handtrapów i wskrzeszających spelli;
The Melody of Awakening Dragon pozwala nam wyszukać i wezwać
Blue-Eyes Alternative White Dragon;
Silver's Cry i
Return of the Dragon Lords to nasze karty wskrzeszające smoki, a ta druga jeszcze je chroni;
Dragon Shrine - recykling (
The White Stone of Ancients) /search (
The White Stone of Legend) i zbieranie targetów do wskrzeszenia, zwłaszcza
Blue-Eyes Spirit Dragon,
Twin Twisters do pozbywania się niewygodnych trapów. A na koniec
Soul Charge - zapewnia nam pole
Crystal Wing Synchro Dragon,
Blue-Eyes Spirit Dragon i
Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy, więc jego resolve oznacza najczęściej automatyczną wygraną. Trapów jest niewiele, czyli 2.
Vanity's Emptiness to automatyczna wygrana w wielu przypadkach oraz
Solemn Warning.
Inne grane karty-
Arkbrave Dragon/
Divine Dragon Lord Felgrand - kolejny smok do zrzutu z
Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon, przy czym ten pierwszy już może nam pomóc za samo bycie zrzuconym
-
Galaxy Soldier +
Cyber Dragon Infinity - dodatkowy play, pozwala nam na wstawienie dodatkowej negacji
-
Gameciel, the Sea Turtle Kaiju - pozbywanie się flooda na nóżkach jak i target pod
Trade-In -
Koa'ki Meiru Drago +
Hi-Speedroid Chanbara - lock przeciwnika, a synchro aby siebie samego odblokować jak już mamy wygrać
-
Master with Eyes of Blue - recykling lvl 1 z grave
-
Royal Decree - aby bezpiecznie sobie grać i nie przejmować się backrowem
-
Divine Dragon Knight Felgrand - albo coś ochroni, albo coś przeciwnikowi zaneguje
-
Number 46: Dragluon - w mirrorze kradnie nam smoki oppa
Przykładowa decklistaTOP32 / YCS BOCHUM / Aug2016 / Khan Jadoon
Kontry-
Ally of Justice Cycle Reader-
D.D. Crow-
Ghost Reaper & Winter Cherries-
Jowgen the Spiritualist/archetyp Barrier Statue
-
Koa'ki Meiru Drago-
Maxx "C"-
Vanity's Fiend-
Necrovalley-
Light-Imprisoning Mirror-
Lose 1 Turn-
Vanity's Emptiness-
Abyss Dweller-
Steelswarm Roach