Blackwing
Blackwing to stosunkowo stary archetyp, swój początek miał w Crimson Crisis, należącym do ery 5D's (28.02.2009). Jest to jeden z najliczniejszych archetypów w całej naszej karciance. Monstery z tego archetypu to ptaki albo ludzie przebrani za ptaki. Imiona Blackwingów pochodzą od nazw wiatrów i legendarnych broni. Talia lata swojej świetności ma już za sobą (2009/10), ale dzięki nowemu supportowi, który właśnie otrzymaliśmy, może jeszcze pokazać szpony. Na potrzeby artykułu zamiast "Blackwing Monster" będę pisał "ptak".
Wśród ogromu kart archetypowych ilość kart, które faktycznie nadają się do gry (przynajmniej na chwilę obecną) jest niewielka. Talia skupia się przede wszystkim na kontrolnych zagraniach, choć potrafi też grać bardzo agresywnie. Wszystkie nasze potwory to Winged Beasty (z wyjątkiem
Blackwing Tamer - Obsidian Hawk Joe) o atrybucie DARK (z wyjątkiem
Blackwing - Aurora the Northern Lights).
Każda karta w naszej talii jest mniej lub bardziej zależna od innych, prawie żadna nie działa samodzielnie. Tak więc każda z ważniejszych zagrywek talii wiąże się z dobraniem pary kart.
Jednym z najważniejszych założeń decku jest generowanie zasobów za pomocą
Black Whirlwind. Daje nam ono jednego ptaka za każdy sukcesywny Normal Summon. Dzięki temu, w teorii, nasze zasoby się nie kończą. Bardzo pomocny jest tu
Blackwing - Kris the Crack of Dawn, który jest częściowo odporny na niszczenie. Do tego
Blackwing - Nothung the Starlight pozwala nam skorzystać z efektu Whirlwinda dwa razy w jednej turze.
Nasze ptaki nie są również samodzielne w obliczu zagrożenia. Główną formą obrony jest
Blackwing - Kalut the Moon Shadow, którego możemy z łatwością wyszukać. Innym sposobem na obronę ptaków podczas walki jest
Black Sonic - nietargetujący i nieniszczący mass removal.
A jeśli już o trapach mowa, to ptaki mają dostęp do jednego z najlepszych trapów w grze, a jest nim
Icarus Attack. Za cenę jednego Winged Beasta możemy zniszczyć 2 dowolne karty na polu. Icarus potrafi przerwać większość zagrań przeciwnika. Najczęściej staramy się wykorzystać dla jego kosztu ptaki, które i tak mieliśmy stracić, tak, aby upraszczać stan gry na naszą korzyść.
Są też inne sposoby na generowanie przewagi (tzw. plusów), np. efekt
Blackwing - Blizzard the Far North, który zapewnia nam odpowiedni field presence dla
Icarus Attack i
Black Sonic. Kolejnym przykładem są zagrania z
Blackwing - Zephyros the Elite - staramy się nim cofnąć
Fiendish Chain,
Blackwing - Kalut the Moon Shadow lub Blizzarda. Współpraca
Blackwing - Pinaki the Waxing Moon i Icarusa to dwie pieczenie na jednym ogniu. Można też zagrać
Delta Crow - Anti Reverse w End Phase przeciwnika na kilka świeżo zasetowanych S/T.
Ale nasz deck to nie tylko Main deck, posiadamy też Extra deck, a ten, jak przystało na talię z ery 5D's jest wypełniony białymi kartami. Głowny dostęp do synchro daje nam Blizzard. Jest to jednokartowe synchro poziomu 5 lub 6. Daje to całkiem przyzwoity wachlarz możliwości. Kolejnym tunerem jest
Blackwing - Gale the Whirlwind, który daje nam dostęp do poziomu 6 oraz 7. Gale jest też dobrą odpowiedzią na większość kłopotliwych potworów przeciwnika.
W extra trzymamy też podstawowe Xyz rank 4, ponieważ mamy do nich stosunkowo swobodny dostęp. Oprócz kart generycznych gramy tu
Ice Beast Zerofyne.
Przykładowy Build
Kontry
Przydatne rulingi