Wątek: Ancient Gear  (Przeczytany 942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nimrod

Ancient Gear
« 18 Wrzesień, 2017, 17:59:27 »
+6
Ancient Gear


As I open my heart,
My feelings become more solemn,
My true love is a monster,
Named
Ancient Gear Golem


Ancient Geary swoje pięć minut miały już dawno temu (w 2008), kiedy w The Duelist Genesis pojawiło się Geartown, niewątpliwie centralna karta dla całego archetypu, bez której byłby on wciąż tylko źródłem nostalgii związanej z czasami Yugioh! GX. Deck miał jednak dwie podstawowe wady; po pierwsze, trzeba było jakoś ją zniszczyć - chociaż w tamtych czasach aktywowanie nowego fielda przez któregokolwiek gracza automatycznie niszczyło poprzedni, to z drugiej strony S/T removal ograniczał się do zlimitowanych Mystical Space TyphoonHeavy Storm (stąd też niektórzy grali dziadka obecnych twtw, czyli Twistera); po drugie, Geartown nie pozwalało summonować najlepszej karty archetypu, czyli sławnego Ancient Gear Golema, zatem trzeba było zadowolić się Ancient Gear Gadjiltron Dragonem, który miał znacznie gorszy efekt i słabszą obronę. Nie osiągnęły żadnego większego sukcesu i na długi czas przestały otrzymywać jakiekolwiek nowe karty.

Sytuacja zmieniła się na początku tego roku, kiedy wyszedł booster Raging Tempest, a do tego zapowiedziano wypuszczenie nowego structure decka, opartego właśnie na Ancient Gearach. Osobiście sądzę, że teraz też miałyby swoje 5 minut (oczywiście nic wielkiego, skoro wcisnęły się pomiędzy Zoodiaki a True Draco), gdyby nie to, że ich struktur wyszedł równocześnie z, nie ma co ukrywać, znacznie lepszym deckiem do dinozaurów. Co zatem przyniosły te dwa produkty? Machine Reactor Structure Deck dał Ancient Gearom dużo potrzebnej konsystencji (Ancient Gear Catapult, Ancient Gear Wyvern, reprint Ancient Gear Box), zaś Raging Tempest dobre fuzje (Chaos Ancient Gear GiantAncient Gear Howitzer) i opcję na wzywanie ich bez tracenia miejsca w decku na polimerę (Ancient Gear Hunting Hound). Po kolei jednak:

(kliknij aby pokazać/ukryć)

(kliknij aby pokazać/ukryć)

(kliknij aby pokazać/ukryć)

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Oprócz wszelakich AG kart w talii warto trzymać Gold Gadgety i Silver Gadgety, które dobrze działają z Wyverną i potrafią znaleźć zastosowanie dla dociągniętych, ku naszej rozpaczy, w normalny sposób Boxa czy AG Gadgeta, pełniąc tu podobną rolę, co w ABC, czyli szybkiego rank 4 xyza. Gofu jest obowiązkowy, ale podobnie jak Reborn gryzie się z katapultą, więc raczej wystarczy jedna sztuka. Overload Fusion jest bardzo przydatne, ponieważ łatwiej uzbierać 4 Ancient Geary na cmentarzu, niż na ręce i w polu (trzeba jednak pamiętać, że wzywa tylko DARK Machine-type, zatem Howitzera i Ultimate Golema w ten sposób nie zmajstrujemy), zaś Power Bond (niech Konami będą dzięki za ten ruling) działa na fuzje z RATE, zatem śmiało wstawiajmy ptysia z 9000 ATK. Głównym zagrożeniem dla tej talii są zasetowane i odpalane w twojej turze Cosmic Cyclone, które banishują Geartown, a także różne, niszczące/wracające do ręki efekty potworów. O ile na Cyclone'a ciężko coś poradzić, tak konieczność bronienia Reactora, Golemów i CAGGa przed efektami skłania nas do grania przyzwoitej ilości negacji, w czym pomaga świeży reprint Solemn Strike'a oraz wydane w COTD Recall. Należy też mieć na uwadze, że Ancient Geary nie są odporne na efekty S/T, które aktywują się podczas ataku innych twoich potworów, zatem Mirror Force odpalone na atak twojej Missus Radiant lub jakiegoś xyza zniszczy także twoje Reactory i resztę potworów (oczywiście poza fuzjami z RATE). Gdybym miał powiedzieć, czego brakuje temu deckowi do bycia tierem (poza wspomnianym już problemem związanym z tym, że główna karta decku nie należy do archetypu, albo że Hunting Hound ma trzeci poziom, więc nie działa z metalicznymi gadżetami), to prawdopodobnie byłby to niemal zupełny brak kart umożliwiających działanie w turze przeciwnika. Jedyny efekt o Spell Speed 2 w całym archetypie to Reborn, którego przydatność jest przeciętna. Aby zdziałać cokolwiek poza swoją turą musimy polegać na hand trapach i counter trapach, a kiedy one nie podejdą, to możemy tylko liczyć na to, że przeciwnik nie dociągnie odpowiedniej kontry i dotrwamy do naszej następnej tury.


Zagrania:

(kliknij aby pokazać/ukryć)

(kliknij aby pokazać/ukryć)

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Inne grane karty:

- True King Lithosagym, the Disaster - dość zrozumiałe, skoro niemal wszystko w decku to Earthy; wraz z Reactorem daje Calamities Lithos słusznie siedzi na banie, także raczej nie :P
- Barrier Statue of the Drought - jak wyżej
- chromatyczne gadżety (Red Gadget, Yellow GadgetGreen Gadget) - ich efekt odpala się także przy special summonie, więc można próbowac kombinować z metalicznymi gadżetami, ale nigdy nie uważałem tego za dobry wybór
- Photon Thrasher - naleciałość z ABC; w tym decku mniej przydatny, chyba że ktoś chce skoncentrować się na rank 4 xyzach
- Polymerization/Fusion Substitute - jeżeli już ktoś koniecznie chce się bawić z Golemami
- Machine Duplication - grane z 3 sztukami Ancient Gear Gadgeta, czasami może zaskoczyć
- Double Cyclone - kolejna metoda niszczenia Geartown, a przy okazji usuwająca backrow przeciwnika
- Iron Call - gdy brakuje jednego Ancient Geara w polu do zmontowania CAGGa
- Anti-Spell Fragrance - zaskakująco dobrze działa wraz z Reactorem; przy odpowiednim ustawieniu uniemożliwia przeciwnikowi używanie jakichkolwiek spelli poza quickami
- Rivalry of Warlords - nie na dzisiejszą metę, ale jest to opcja, bo gramy niemal same maszyny
- Lost Wind, Forbidden Chalice - kolejne opcje na ochronę CAGGa przed efektami potworów
- Skill Drain - jak wyżej, ale znacznie bardziej ryzykowna opcja; co prawda nie zaneguje efektów obydwu fuzji z RATE, ale wszystkich pozostałych już tak


Przykładowa decklista
Main Deck [ 40 ] [ 20 / 15 / 5 ]

2xAncient Gear Reactor Dragon
3xAncient Gear Wyvern
3xAncient Gear Hunting Hound
1xAncient Gear Box
2xAncient Gear Gadget
2xGold Gadget
2xSilver Gadget
1xMaxx "C"
1xBlackwing - Gofu the Vague Shadow
3xAsh Blossom & Joyous Spring

3xGeartown
3xTerraforming
3xAncient Gear Catapult
1xAncient Gear Fortress
1xOverload Fusion
1xPower Bond
1xLimiter Removal
2xTwin Twisters

1xSolemn Warning
3xSolemn Strike
1xRecall
Extra Deck [ 15 ] [ 5/ 0 / 7 / 3 ]

3xAncient Gear Howitzer
2xChaos Ancient Gear Giant
1xGear Gigant X
1xNumber 39: Utopia
1xNumber S39: Utopia the Lightning
1xTornado Dragon
1xAbyss Dweller
1xCastel, the Skyblaster Musketeer
1xTrue King of All Calamities
1xMissus Radiant
1xProxy Dragon
1xDecode Talker


Kontry:

- obowiązkowe hand trapy: Ash Blossom & Joyous Spring, Ghost Ogre & Snow Rabbit
- banish Geartown: Cosmic Cyclone, Macro Cosmos, Masked HERO Dark Law
- dobre efekty (najlepiej quick) na silnych potworach: Zoodiac Drident, Ultimate Conductor Tyranno, Master Peace, the True Dracoslaying King
- klasyczna kontra na maszyny: System Down (uwaga, nie zadziała na boss monstera)
« Ostatnia zmiana: 25 Październik, 2017, 22:39:49 Nimrod »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 01 Październik, 2021, 19:26:04
Kratos291
Ostatnio 03 Październik, 2021, 14:23:07
jona