Koncepcja Talii:Guru Control, jak wcześniej wspomniane, nie jest w stanie zabić w pierwszej turze. Celem talii jest zdobycie kontroli nad polem. W tym celu używa się efektów potworów. Oraz aktywuje się continuous trap cards, które blokują przeciwnika, a samemu Guro Control nie przeszkadzają. Talia cieszy się dobrą konsystencją i możliwością powrotu do gry z dosłownie jednej karty.
Subterror Guru - Flip efekt: search po Subterror karte.
Gracz może wybrać (target) face-up potwora na polu; zakrywa go i tę kartę, jeśli gracz kontroluje face-up Subterror kartę to jest Quick Effect.
Subterror Fiendess - archetypowy hand trap negujący aktywację dowolnej karty, bez niszczenia (destroy). Efektu negującego można użyć kiedy ta karta znajduje się na polu lub w ręce, efekt wymaga wybrania (target) innego Subterror potwora i zakrycia go face-down.
Raz na rurę gracz może wybrać face-up potwora pod swoja kontrolą; zakrywa go do pozycji obrony face-down i jeśli to zrobi przywołuje Subterror potwora z ręki lub GY, w pozycji obrony (face-up lub face-down).
Subterror Nemesis Archer - Kiedy atakuje potwora w face-down Defense Position wraca go do talii, efekt ten wymaga kontrolowania innego face-up Subterror potwora. Kiedy ta karta będąc na polu jest niszczona i wysłana do GY (graveyard): Gracz może przywołać Subterror potwora z talii w pozycji obrony (face-up lub face-down).
Subterror Behemoth Umastryx Flip Efekt: wybiera (target) potwora pod kontrolą przeciwnika; banuje go.
Dodatkowa ma efekt, który jest wspólny dla wszystkich Subterror Behemoth'ów:
When a face-up monster you control is flipped face-down, if you control no face-up monsters: You can Special Summon this card from your hand in Defense Position. Once per turn: You can change this card to face-down Defense Position.Wszystkie efekty potworów są Once per turn z restrykcją na nazwę (za wyjątkiem wspólnego efektu dla Subterror Behemotów).Subterror Cave Clash - Subterror potwory dostaja 500 ATK i DEF za każdego Face-down potwora na polu.
Raz na turę, kiedy Subterror potwór zada obrażenia przeciwnikowi: gracz możne wybrać (target) Subterror karte w GY; dodaje ją do reki.
The Hidden City - na aktywacji search po Subterror potwora. Raz na turę odkrywa Subterror potwora face-up (do obrony lub ataku), wykorzystywane do aktywacji flip efektów. Raz na turę kiedy przeciwnik deklaruje atak: gracz może odkryć Subterror potwora face-up (do obrony lub ataku) i zanegować atak. Można aktywować tylko 1
The Hidden City na turę.
Subterror Final Battle - karta ma 4 efekty, po aktywacji pozostaje face-down na polu i można jej użyć w następnych turach.
- Odkrycie zakrytego Subterrora do pozycji ataku (aktywacja flip efektów).
- Zakrycie face-up Subterrora (w obrnoie lub ataku) do pozycji obrony face-down.
- Połączenie oryginalnego Ataku i oryginalnej Obrony Subterror potwora do końca tury.
- Podczas tej tury aktywowane efekty subterrorów nie mogą być zanegowane.
Inne grane karyt:poprawa konsystencji:
Pot of Duality,
Pot of Extravagance,
Terraforming.
zablokowanie zagrań przecinka:
Summon Limit,
There Can Be Only One,
Super Polymerization.
Podstawowe Combosy:1. Aktywacja
The Hidden City, search po
Subterror Guru. Set
Subterror Guru i odkrycie go z efektu
The Hidden City. Search po
Subterror Fiendess, jest ona gotowa do użycia (negacja aktywacji karty przeciwnika).
2. Kiedy w turze przeciwnika masz face-up
Subterror Guru na polu. Możesz aktywować
Subterror Final Battle (najlepiej czwarty efekt). To sprawia, że na polu jest face-up Subterror karta, drugi efekt Guru staje się Quick Effect.
3. Wspólny efekt Subterror Behemoth'ów
Once per turn: You can change this card to face-down Defense Position, może być używany bez ograniczeń. Kiedy face-down potwór jest odkrywany face-up, liczy się jako nowa karta i jego efekty once per turn (bez restrykcji na nazwę) mogą być jeszcze raz użyte.