Wątek: Pytanka  (Przeczytany 417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pytanka
« 07 Sierpień, 2018, 20:19:29 »
0
1-Czy mogę przyzwać Potwora z effektem , i nie  używać jego efektu.A np po 2 turach mogę go użyć ,CZy jak wystawię i nie użyję to wszystko przepada .
2-Czy Mogę przyzwać odrazy potwora z efektem albo bez odrazu w pozycji face up defens? czy muszę go setować i potem w face up defens..?
3-Czy efektu karty"KEY man the key warrior"mogę uzyć w tej samej turze co do przyzwałem ?
4-Takie samo pytanie czy mogę użyć efektu tej karty w turze przyzwania go? ("FEEDBACK WARRIOR"
5-Skoro przyzywam poendulum w miejsce speli/trapów to mogę go zniszyć np "Mystical space Typhoon"?

Z góry dziękuje za odpowiedź. ;)
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2018, 20:32:00 nicNIErozumiem »

Odp: Pytanka
« #1 07 Sierpień, 2018, 20:27:53 »
+1
1-Czy mogę przyzwać Potwora z effektem , i nie  używać jego efektu.A np po 2 turach mogę go użyć ,CZy jak wystawię i nie użyję to wszystko przepada .
2-Czy Mogę przyzwać odrazy potwora z efektem albo bez odrazu w pozycji face up defens? czy muszę go setować i potem w face up defens..?
3-Czy efektu karty"KEY man the key warrior"mogę uzyć w tej samej turze co do przyzwałem ?
4-Takie samo pytanie czy mogę użyć efektu tej karty w turze przyzwania go? ("FEEDBACK WARRIOR"
Z góry dziękuje za odpowiedź. ;)
5-Skoro przyzywam poendulum w miejsce speli/trapów to mogę go zniszyć np "Mystical space Typhoon"?

1) Zależy od Efektu potwora. Niektóre mają efekty, że muszą odpalić efekt od razu jak wchodzą. np Trishula, Dragon of the Ice Barrier, Junk Synchron masz odpowiedni dopisek "when this card is summoned". Inne mają, że możesz je odpalić w dowolnej Twojej turze np raz na ture, Dark Rebellion Xyz Dragon np, a jeszcze inne mają "quick effect" tzn możesz go odpalić w swojej turze lub w turze przeciwnika np: Crystal Wing Synchro Dragon
2) nie możesz normal summonowąc, settowac monstera w face up defense. W przypadku special summonu możesz od razu przyzwać potwora w face up defense position, zależy to jeszcze z jakiego efektu przyzwałeś potwora. np Cyber Dragon możesz go ssować z jego efektu w face up defense position, ale jakbyś chciał go przyzwać przez tribute summon to tylko zasetowanego
3) Możesz
4) Możesz, ale w tym przypadku musisz zadeklarować efekt od razu po przyzwaniu.
5) Nie przyzywasz pendulumów w miejsce spelli/trapów, tylko aktywujesz ich efekt jako face-up continuous spell karty, ale odpowiadając na Twoje pytanie to tak, możesz je zniszczyć MST
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2018, 20:38:28 Vattghern »

Odp: Pytanka
« #2 07 Sierpień, 2018, 20:40:23 »
+1
Już pisałem ale Vattghern był szybszy więc dodam od siebie
5. Do kart używaj tagów czy tutaj czy na CFY [ygo]Nazwa karty[/ygo] lub łatwiej zacząć pisanie od @ i nazwa karty @Nazwa_karty_bez_spacji wtedy Ci automatycznie podpowie
Nie jest to obowiązkowe, ale wszystkim ułatwia; czy to podstawowe informacje o czym mowa, czy nawet samo to ze współgra to z listami want/have
Można też wstawić gotowy kod z poziomu edytora wysiwyg - ikonka karty

Odp: Pytanka
« #3 07 Sierpień, 2018, 20:48:37 »
0
AHA
Czyli jak Mam dopisek "When this card is Normal/Special summoned to muszę użyć efektu odrazu w danej turze ,a jak nie użyje to przepada.
A gdy nie ma tego dopisku to mogę użyć kiedy chcę .

A co do drugiego pytanie to średni zroumiałem:
Nie mogę normalnie summować w FACEUP defens bo normal summon to tylko faceup atak
Wieć muszę najpierw setować a w nastpenej turze przyzwać w face up defens?
Ponadto gdy setuje a potem faceupatak to jest flip.a gdy zrobie set->face up defens to nie jest flip?Tylko special czy normal?
Oczywiście rozuimem że są odstępstwa od reguł gdy każe tak efekt karty.
I że w special summon moge w faceup defens albo atak odrazu
A gdy robie special samon to moge setować?

Odp: Pytanka
« #4 07 Sierpień, 2018, 21:05:03 »
0
ad 2.
Normal/Tribute summon - Kolejno: set (face-down defence), flip do face-up attack position, zmiana do face-up defence,
więc 3 tury. Chyba że przeciwnik zaatakuje tego stwora w międzyczasie wtedy z seta przechodzi do face-up defence

Special summon pozwala Ci na przyzwanie stwora wyłącznie face-up, to czy w pozycji ataku czy obrony zależy od Ciebie, ale może być też narzucone przez kartę.

Special summon face-down to raczej wyjątek
Przykłady

Odp: Pytanka
« #5 07 Sierpień, 2018, 21:23:13 »
0
to po set nie moge w face up defens?

Kali

Odp: Pytanka
« #6 08 Sierpień, 2018, 00:05:30 »
0

nie, masz tylko parę opcji summonu:

Normal Summon - to przyzwanie monstera z ręki nie wymagającego trybutu, musisz w face-up ataku to zrobić
Tribute Summon - Normal Summon moba z 5+ levelem, też musisz w face-up ataku, najpierw poświęcając potwory
Set - setnięcie w face down defie
Flip Summon - przyzwanie potwora z setnięcia, musisz go odflipować do face up ataku, nie możesz oflipować do defa, jest odflipowany do face up defa po tym jak ktoś w niego zaatakuje, albo umrze, albo zostanie w tej pozycji jeśli ma więcej obrony
Special Summon - tu masz dużo opcji, Synchro, Xyz, Pendulum, Fusion, one wchodzą z extra decku po spełnieniu kondycji summonu i możesz wybrać w jakiej pozycji chcesz wezwać danego potwora, nie można w defie przyzywać tylko linkow, ponieważ zamiast defa mają link rating, przez co zasady pozwalają wstawiać je tylko w ataku. Są też potwory typu Chaos Sorcerer, Cyber Dragon, Dark Armed Dragon, które nie leżą w extra decku tylko są normalnie w talii, ale nie możesz ich normal/trybut summonować, tylko musisz je special summonować z ręki, robiąc taki summon możesz też wybrać pozycję.

Co do takich rzeczy radzę przeczytać rulebooka bo są to podstawowe sprawy, wszystkie opisane w poradniku dla początkującego, znajdziesz w każdym starter/structure decku, ale też luźno gdzieś jest online, pewnie na ygo wikii

Izorist

Odp: Pytanka
« #7 08 Sierpień, 2018, 02:00:18 »
0
Co do takich rzeczy radzę przeczytać rulebooka bo są to podstawowe sprawy, wszystkie opisane w poradniku dla początkującego, znajdziesz w każdym starter/structure decku, ale też luźno gdzieś jest online, pewnie na ygo wikii
albo w przypiętym temacie w tym dziale, w ogóle polecam przeczytać przypięte tutaj tematy, bo mam wrażenie, że kolega je pominął

poza tym - tribute można wykonać też w wariacji tribute set, czyli face-down defense position

Odp: Pytanka
« #8 08 Sierpień, 2018, 20:15:52 »
0
Dobra,a gdy setuje potwora  z flip efektem,i ktoś mi do zaatakuje ,wtedy on sie odkryje to liczy sie jego flip efekt? czy FLIP TO TYLKO i WYŁĄCZNIE z set do faceup attack .?.takie samo pytanie ze zwykłym potworem z efektem ,czy jak ktoś mi go zaatakuje podczas gdy był w setcie to po odkryciu w face  up defens to jego efekt sie liczy .




Poza tym czy wy jak uczyliście się grać to siedliście przed kompem porzeczytaliście wszystkie tematy na forum i rulebooki po angielsku? Czy może graliście przy tym ucząc sie i  podpytywaliście na forum?  ;D


Jeszcze jedno gdy ustawie takiego trapa przypuścimy @imperial order to mogę jakoś przerwać jego efekt ,wywalić go do grobu czy coś?
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpień, 2018, 20:32:26 nicNIErozumiem »

Kali

Odp: Pytanka
« #9 08 Sierpień, 2018, 21:36:57 »
+3
Dobra,a gdy setuje potwora  z flip efektem,i ktoś mi do zaatakuje ,wtedy on sie odkryje to liczy sie jego flip efekt? czy FLIP TO TYLKO i WYŁĄCZNIE z set do faceup attack .?.takie samo pytanie ze zwykłym potworem z efektem ,czy jak ktoś mi go zaatakuje podczas gdy był w setcie to po odkryciu w face  up defens to jego efekt sie liczy .




Poza tym czy wy jak uczyliście się grać to siedliście przed kompem porzeczytaliście wszystkie tematy na forum i rulebooki po angielsku? Czy może graliście przy tym ucząc sie i  podpytywaliście na forum?  ;D


Jeszcze jedno gdy ustawie takiego trapa przypuścimy @imperial order to mogę jakoś przerwać jego efekt ,wywalić go do grobu czy coś?

nie możesz, np. order jest na polu do czasu aż nie będziesz miał LP żeby płacić, inne continiousy możesz usunąć np. Mystical Space Typhoon własnym etc.

Tak, czytałem rulebooki bo to kompilacja wiedzy, oglądałem poradniki, pytanie o takie podstawy to zwykłe lenistwo, bo masz to wszystko skumulowane i zilustrowane w 1 miejscu, które celuje w początkujących. A angielski musisz choć trochę znać, żeby rozumieć własne karty, ygo nie ma trudnego języka tylko trzeba podłapać pewnie frazy, które też masz opisane w rulebookach.

Odp: Pytanka
« #10 09 Sierpień, 2018, 16:16:47 »
0
Dobra to powiedz mi gdzie w Poradnikach dla początkujących znajde odpowiedź na takie pytanie "gdy setuje potwora  z flip efektem,i ktoś mi do zaatakuje ,wtedy on sie odkryje to liczy sie jego flip efekt? czy FLIP TO TYLKO i WYŁĄCZNIE z set do faceup attack .?" NP,przy okazji nikt mi nie odpowiedział na to pytanie .Albo na smaczki takie że gdy jest dopisek to "WHEN THIS CARD IS S.." to musze uzyć effektu odrazy ,albo że potwory pendulum sammon to spell continous ?.


A  wgl to nie moja wina ,że źle zrozumieliście moje pytania.Bo jak spojrzysz do góry nigdzie nie pytałem was o flip ,special summon ,set ETC.bo to wiedziałem...Wsęsie nie o ogólne znaczenie tych rzeczy tylko ,zastosowanie tego w niejasnych sytułacjach

Entelarmer

Odp: Pytanka
« #11 09 Sierpień, 2018, 16:24:05 »
0
Zamykam do czasu przeczytania podstawowych źrodeł (rulebooka etc.) przez Nicnierozumiem, bo takie odpowiadanie na rzeczy, z których 80% jest w rulebooku, nie bardzo ma sens. Każdy następny temat świadczący o nieprzeczytaniu podstaw kasuję.

EDIT: Otwieram ponownie.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpień, 2018, 09:33:35 Entelarmer »

wsmbwsmb

Odp: Pytanka
« #12 13 Sierpień, 2018, 22:27:56 »
0
Moim zdaniem on chce nas zmanipulować i sobie pożartować. Jest doświadczonym graczem i dobrze zna zasady, w przeciwnym razie nie dał by rady wymyślić tak niedorzecznych pytań. Jego avatar wskazuje na to, że jest trollem. Nie spytał się o negujące MST bo ten żart się dawno przejadł.
Na poparcie swojego przypuszczenia chciałem zwrócić uwagę na jego interpunkcję:

Albo na smaczki takie że gdy jest dopisek to "WHEN THIS CARD IS S.." to musze uzyć effektu odrazy ,albo że potwory pendulum sammon to spell continous ?.
Na końcu zdania dał spacje, pytajnik i kropkę.

1-Czy mogę przyzwać Potwora z effektem , i nie  używać jego efektu.A np po 2 turach mogę go użyć ,CZy jak wystawię i nie użyję to wszystko przepada .
Miedzy wyrazami w zdaniu czasami daje dwie spacje, a czasami wcale.

Natężenie tych (i innych) błędów jest zbyt wielkie na przypadek.


Odp: Pytanka
« #13 14 Sierpień, 2018, 00:17:04 »
0
Natężenie tych (i innych) błędów jest zbyt wielkie na przypadek.

Dysleksja is a thing, to by mogło wyjaśniać też pytania xd

Ale masz rację, również wydaje mi się, że NicNieRozumiem to troll. W szczególności, że większość graczy mimo wszystko ustawia jakiekolwiek informacje w swoim profilu, w przeciwieństwie do tego "pana" ;)

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 07 Sierpień, 2018, 20:32:38
Izorist