Wątek: Proste pytania  (Przeczytany 768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Proste pytania
« 09 Grudzień, 2018, 13:13:22 »
0
Hej mam kilka prostych pytań do was, od razu dziękuję za odpowiedzi.

1.Ile potworów mogę przywołać typu Normal Summon? (chodzi mi ile potworów podczas mojej tury mogę położyć z ręki na pole, tych do 4 levelu).
2.Jak jest moja tura, to czy mogę zrobić tak, że przywołam z ręki Normal Summon potwora i odrazu go poświęcę aby przywołać potwora poziomu 5-6?
3.Jeśli można to zrobić co pisze w punkcie 2, to czy jak przywołam tego potwora Normal Summon, mogę zaatakować i go poświęcić aby przywołać potwora 5-6 i tym potworem znowu zaatakować?
4.Jeśli mam już 6 kart w ręce a muszę dobrać kartę z tali, bo zaczęła się moja tura to mam mieć 7 kart w ręce czy odrzucić jakąś z ręki aby mieć ciągle 6?
5.Czy mogę wysyłać karty na cmentarz samowolnie z pola. Np. mam 5 potworów na polu i uważam że zajmują mi miejsce na polu, to wyślę je sobie na cmentarz i  z ręki przywołam potwora Normal Summon? To samo chodzi mi o Trap i Spelle.
6.Jak mam Trapa co każe wysłać potwora przeciwnika na wierzch talii, to jeśli wybiorę mu potwora np. SYNCHRO, XYZ to idzie na wierzch talii czy extra deck?
 
Wiem, że to są noobowe pytania dla was ale dopiero się uczę, więc proszę o wyrozumiałość  ;D
Pozdrawiam

Odp: Proste pytania
« #1 09 Grudzień, 2018, 13:36:56 »
+3
1 Jednego na Twoją turę, chyba, że aktywujesz kartę, która daje Ci więcej np Double Summon
2 Nie możesz, chyba, że aktywujesz kartę typu Double Summon Itp. Ewentualnie jakiś monster może Ci pozwalać na dodatkowy summon. Tribute i normal summon masz jeden na turę (i jest to jedna forma summonu). Special summonować możesz nieskończoną ilość razy na ture, chyba, że pojawi się jakaś restrykcja.
3 W Battle phase nie masz możliwości normal summonu, ale rozpisując sytuację o którą pytasz to - Możesz zaatakować Elemental HERO Shadow Mist odpalić Mask Change, przyzwać Masked HERO Anki i dalej atakować w tym samym battle phase, jednak to jest Special summon. Mask Change, możesz aktywować w fazie walki gdyż jest to quick-spell
4 w ręce na KONIEC TURY możesz mieć maksymalnie 6 kart. W trakcie Twojej tury możesz mieć i 30 kart na rękach, ważne by na koniec swojej tury mieć 6, nadmiar discardujesz na grave w end phase.
5 Nie możesz samowolnie wyrzucać spelli/trapów i monsterów z pola.
6 Idzie na extra deck.

Hunt

Odp: Proste pytania
« #2 09 Grudzień, 2018, 13:43:53 »
+3
Polecam przeczytać rulebook (większość nowych graczy tego nie robi). Zdecydowanie powinieneś od tego zacząć, bo znajdziesz tam odpowiedź na każde z powyższych i ewentualnych przyszłych pytań.

Odp: Proste pytania
« #3 09 Grudzień, 2018, 13:52:33 »
+2
No to zaczynamy:

1. Możesz wykonać jeden Normal Summon na turę. Są karty które pozwalają wykonać dodatkowy Normal Summon, ale głównie mamy jeden Normal Summon.

2. Nie możesz tak zrobić, ponieważ poświęcenie jest traktowane jak Normal Summon czyli również raz na turę. Tutaj również zależy co jest napisane na kartach.

3. Atakujemy tylko w jednej fazie, zatem:

Przypadek 1: Jeżeli przyzwałeś coś Normalnie i zaatakowałeś tym to nie wykonasz poświęcenia w Fazie 2 (patrz pytanie 2)
Przypadek 2: Jeżeli już jakiś potwór był na polu i zaatakowałeś nim to po fazie walki możesz poświęcić tego potwora ale już nowo przyzwanym nie zaatakujesz, ponieważ faza bitwy już minęła.
W obu przypadkach nie brałem pod uwagę efektów kart, bo jak wiadomo zależy co jest napisane na kartach :D

4. Kart w ręce możesz mieć ile chcesz ale jeżeli kończy się Twoja tura to wtedy możesz mieć maksymalnie 6 kart, więc nadmiar wyrzucasz do grobu.

5. Sami z siebie nie możemy pozbyć się kart z pola. Muszą one zostać, albo zniszczone, albo wykorzystane, zależnie co jest napisane na karcie.

6. Jeżeli wybierasz potwora który pochodzi z Extra Decku to on wraca własnie tam, a nie do głównej talii.

Mam nadzieję że pomogłem :)
Jeżeli coś jest źle to proszę o poprawienie.

Odp: Proste pytania
« #4 10 Grudzień, 2018, 22:58:04 »
0
Bardzo dziękuję wam za odpowiedzi :) Bardzo mi już to dużo pomogło poznać trochę podstaw tej gry. Natomiast mam jeszcze kilka pytań:

7.Sytuacja: Atakuję potworem, powiedzmy idzie na cmentarz, wyciągam go stamtąd przez jakiś efekt, to znowu mogę nim zaatakować w tej samej turze?
8.Czy potwór synchro/xyz i te które są w extra deck jeśli zginą, to mogą ponownie być przywołane skoro nie są na cmentarzu?


Odp: Proste pytania
« #5 10 Grudzień, 2018, 23:15:43 »
+1
7. Jeśli potwór opuści pole i zostanie przyzwany ponownie, gra "nie pamięta" że to ten sam potwór. Może więc zaatakować.
8. Twoje pytanie jest bardzo nieprecyzyjne. Dlaczego nie są na cmentarzu? W jaki sposób przyzwane ponownie?

Odp: Proste pytania
« #6 11 Grudzień, 2018, 10:03:28 »
+2
8. Potwory z extra decku kiedy zginą idą na cmentarz, więc możesz je przyzwać jakimś efektem, zależnym od kart. Taki potwór powstaje na Main Monster Zone zamiast Extra Monster Zone.

Jacollo

Odp: Proste pytania
« #7 11 Grudzień, 2018, 17:19:58 »
+3
Usystematyzujmy to co powiedzieli moi poprzednicy w przypadku pytania nr 8.

1) niestety, pytanie jest niedoprecyzowane, przez co odpowiedź będzie długa i może wydać się zniechęcają

2) Potwory wezwanie z Extra Decku można wezwać ponownie z Cmentarza/Banisha, chyba, że mechanika mówi inaczej, patrz synchro/Pendulum. Jest jedno małe, ale istotne, ale....

Ale) Potwory z Extra Decku są potworami typu Special summon-only, potocznie zwane semi-nomi. Jest to istotna właściwość, bo takie potwory MUSZĄ być pierwotnie wezwanie dzięki danej mechanice by można je było wzywać ponownie, np z Cmentarza. Zdarza się, że karta mówi inaczej, np. Elemental HERO Flame Wingman, i w takim przypadku nie wezwiesz potwora z Cmentarza.

Istnieją rowniez karty którą wzywają potwory z Extra Decku bez potrzeby użycia odpowiedniej mechaniki, patrz Starlight Road. Co wtedy? Jak wspomniałem wcześniej, te potwory muszą być wezwane z użyciem odpowiedniej mechaniki by można je było wzywać ponownie. Tak więc, jako że mechanika nie została użyta, nie można ponownie wezwać potwora. Ten mechanizm działania obejmuje również przypadek wysłania potwora z Extra Decku na cmentarz.

Mam nadzieję, że to rozjaśniło sprawę

Odp: Proste pytania
« #8 11 Grudzień, 2018, 23:20:05 »
+1
Jacollo bardzo dziękuję za rozjaśnienie tej kwestii, już rozumiem i fakt, źle zadałem pytanie xd

Im dłużej poznaje zasady tym mam coraz więcej pytań. Następne które mnie nurtują to:

9.Czy karty typu Quick Spell po aktywacji zostają na polu?
10.Sytuacja: Przeciwnik aktywuje Spell kartę podczas jego tury mówiącą np. że niszczy mi stwora. Ja aktywuję Trap kartę, mówiącą, że mogę zniszczyć jedną kartę na polu. Mogę wybrać wspomnianą wcześniej Spell kartę w tym momencie aby ją zniszczyć, a przeciwnik nie zniszczy mi potwora? Czy jednak można tak tylko Counter Trapami aby znegować efekt tej karty?
11.Jeśli mam na polu Continous Trap/Spell aktywowaną i przeciwnik ma jakiś efekt, że czar mojej karty jest negowany. Nie pisze że zniszczona tylko negowana. Co w takiej sytuacji? Continous idzie na cmentarz, czy bezsensownie zajmuje mi miejsce na polu?
12.Jeśli mam np. kartę Spell, i aby aktywować jej efekt, muszę poświęcić (Tribute pisze) potwora. Nie pisze skąd. To mogę go wybrać z ręki lub pola? Czy jednak tylko z pola?
13.Pytanie odnośnie karty Zombie World: pisze tam: "Neither player can Tribute Summon monsters, except Zombie monsters". To znaczy że nie można Tribut Summon żadnych oprócz zombie. Czyli zwykłe potwory do 4 lvl , przywoływane Normal Summon można normalnie przywoływać? Tak dla upewnienia.

Odp: Proste pytania
« #9 11 Grudzień, 2018, 23:28:27 »
+2
9. Po aktywacji -tak, zostają na polu na czas ewentualnego chaina, ale kiedy ich efekt się wypełni, to spadają na Graveyard.

10. Możesz wybrać spella przeciwnika, ale nic to nie da, bo zniszczenie aktywowanej karty nie neguje jej efektu, o ile nie jest to continuous trap, continuous spell, equip spell lub field spell, które muszą być na polu w momencie resolve'u (wypełniania się efektu). Poza tym, nie tylko Counter Trapami można negować, np. F.A. Dawn Dragster też to robi.

11. Jeżeli masz np. Orcustrated Einsatz, a przeciwnik aktywuje Imperial Order, to twój spell zostaje w polu i nic nie robi, ale jeśli Order zostanie usunięty, to znów zacznie działać jak przedtem.

12. Jeśli nie pisze nic szczegółowo, to musisz ze swojego pola.

13. Tak, bo Tribute Summon to szczególny rodzaj Normal Summonu, ale to nie znaczy, że każdy Normal Summon to Tribut Summon.

Odp: Proste pytania
« #10 11 Grudzień, 2018, 23:37:40 »
+1
9. Przede wszystkich małe sprostowanie - po aktywacji każdy spell zostaje na polu. Pozostaje on tam tak długo, aż rozwiązane zostaną efekty wszystkich kart w chainie (albo jeden z efektów w tym chainie sprawi, że spell ten opuści pole). Weźmy dla przykłady sytuację, w której aktywujesz Pot of Desires, a Twój przeciwnik dochainowuje Ash Blossom & Joyous Spring. Resolve'uje się Ash, potem z zanegowanym efektem resolve'uje sie Pot of Desires, i dopiero wtedy Desires trafia z pola na cmentarz.

Spelle, które pozostają na polu także po rezolucji, to Continous Spelle, np. Fire Formation - Tenki, lub spelle które jasno określają to w swoim efekcie ( Swords of Revealing Light) Quick-play Spelle różnią się od zwykłych tym, że w swojej turze możesz ich używać jako chain link 2 lub wyżej, dochainowując je z ręki, lub setować je i używać jak trapów w turze przeciwnika.

10. Mystical Space Typhoon ani żadna inna karta bez słowa NEGATE nic nie neguje. Robią to np. wspomniane przez Ciebie counter trapy, jak Seven Tools of the Bandit. Zniszczenie spella/trapa czy potwora nie spowoduje negacji jego efektu. Pamiętaj jednak, że wyjątkiem są Continous, Equip i Field Spelle, które muszą być na polu w momencie rezolucji, aby się rozwiązać poprawnie. Dochainowanie Mystical Space Typhoon do wspomnianego już wcześniej Fire Formation - Tenki sprawi więc, że przeciwniik nie będzie mógł dodać karty z talii do swojej ręki z jej efektu.

11. Jeśli jest to negacja aktywacji, jak np. Seven Tools of the Bandit, trafia na cmentarz. Jeśli jest to negacja wyłącznie efektu, jak np. Imperial Order, pozostaje na polu.

12. Tribute oznacza wysłanie potwora z pola na cmentarz. Czasem efekty konkretnych kart pozwalają jednak tributować także karty z ręki (np. Black Luster Ritual.

13.  Tak,  można. Karta zabrania tylko i wyłącznie Tribute Summonu nie-zombie potworów, każdy inny summon jest dozwolony kiedy jest na polu.
« Ostatnia zmiana: 09 Marzec, 2019, 14:28:55 MateMatyk »

Odp: Proste pytania
« #11 12 Grudzień, 2018, 20:32:39 »
0
Dziękuję wam bardzo!

Moje następne pytanie to:

14.Co to jest chain? Czy ktoś mógłby mi to jakoś szerzej wyjaśnić albo dać linka do tematu o tym? Na czym polega itp itd

Hunt

Odp: Proste pytania
« #12 12 Grudzień, 2018, 20:37:47 »
+3
Polecam przeczytać rulebook (większość nowych graczy tego nie robi). Zdecydowanie powinieneś od tego zacząć, bo znajdziesz tam odpowiedź na każde z powyższych i ewentualnych przyszłych pytań.
:(

Odp: Proste pytania
« #13 12 Grudzień, 2018, 20:39:20 »
0
Hunt przeczytałem cały, ale o chainie nie znalazłem nic lub przeoczyłem jakoś

Hunt

Odp: Proste pytania
« #14 12 Grudzień, 2018, 20:43:45 »
+3
Zaczyna się na 44. stronie.

(ja z tym rulebookiem nie dlatego, że "ej weź przeczytaj rulebooka, a nie głupie pytania zadajesz", tylko serio warto to znać, bo później w grze nie masz problemów, a nawet na turniejach spotkasz sporo graczy, którzy tego nie czytali i potem nie ogarniają, jak działają niektóre interakcje)

Odp: Proste pytania
« #15 12 Grudzień, 2018, 22:53:05 »
+2
Hunt radzi bardzo dobrze. Nie przeczę, że przeczytałeś ten rulebook, ale jeśli zadajesz pytanie "co to jest chain?", w momencie kiedy 5 na 50 stron w nim jest tylko o tym, to znaczy że musiałeś przeczytać go po prostu niedokładnie. Pewne pojęcia są w tej grze podstawowe i wszechobecne, i ciężko jakkolwiek o tym jak działa mechanika gry rozmawiać bez ich znajomości.
Zadawaj pytanie jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, chętnie odpowiemy. Mimo to, zaznajomić się z rulebookiem dosyć dokładnie jest naprawdę warto.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudzień, 2018, 22:54:39 MateMatyk »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 31 Lipiec, 2013, 22:55:12
Izorist
Ostatnio 02 Wrzesień, 2013, 13:50:07
booxy
Ostatnio 16 Czerwiec, 2016, 21:24:06
Izorist
Ostatnio 15 Czerwiec, 2017, 02:22:07
Izorist
Ostatnio 13 Maj, 2019, 13:28:23
Icarus