Wątek: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit  (Przeczytany 1885 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Proteus

Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« 29 Kwiecień, 2019, 03:20:58 »
0
Więc sprawa wygląda tak, podczas pojedynku z kumplem trafiliśmy na mały pat.

Dotyczył sytuacji w której (ja, w mojej turze) zniszczyłem mu Eternal Soul niestety miał drugiego tego samego trapa na polu, ja aktywowałem spela który specjalnie przyzywa na moje pole potworka (w tym przypadku przyzywałem (Ghost Ogre & Snow Rabbit, która posiada quick effect) następnie on aktywował tego drugiego Eternal Soul aby przyzwać paladyna, którego mu zniszczyłem więc aktywowałem efekt potwora wymienionego wyżej na co mój kumpel że nie mogę bo użył karty pułapki przed moim przyzwaniem potwora.

Panowie i panie co teraz? Czy mogłem zniszczyć tym efektem jego trapa czy nie?
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień, 2019, 13:57:46 Flasher »

Gizmo

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #1 29 Kwiecień, 2019, 11:40:38 »
0
Sprawa jest prosta, skoro przeciwnik użył efektu karty jako pierwszy a Ty doczepiasz się efektem Ogra jako drugi to efekty zaczynają działać od końca, czyli Ogr się odpala a potem pułapka :)

Icarus

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #2 29 Kwiecień, 2019, 12:05:58 »
+1
Spróbuj opisać sytuację mniej chaotycznie, bo ciężko się połapać. :)
Jeśli kolega podchainował Eternal Soul do aktywacji spella przyzywającego Ghost Ogre & Snow Rabbit, to nie możesz odpowiedzieć Ogrem z pola, ponieważ w momencie aktywacji efektu Eternal Soul ogra nie ma jeszcze na polu (Twój spell jeszcze się nie rozwiązał).

Natomiast jeśli kolega użył trapa bezpośrednio po rozwiązaniu się Twojego spella, czyli po tym jak Ogr "wszedł na stół", to już możesz ogra dochainować, pod warunkiem że trap był już wcześniej face-up na polu.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień, 2019, 12:07:58 Icarus »

MateMatyk

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #3 29 Kwiecień, 2019, 12:24:28 »
+1
Twój opis jest niejasny, wszystko zależy od dwóch czynników:
1. Istnieje różnica pomiędzy aktywacją Eternal Soul, a aktywacją efektu Eternal Soul.
Czy Eternal Soul został aktywowany wcześniej, a przeciwnik używał jego efektu po special summon swojego potwora kiedy Eternal Soul był już odwrócony, czy może aktywował trapa wraz z efektem po przyzwanie, jednocześnie? W tym drugim przypadku dochainowanie Ghost Ogre & Snow Rabbit nie jest możliwe, gdyż wymaga on aby spell/trap był w momencie aktywacji efektu już face-up na polu.

2. Czy przeciwnik dochainował Eternal Soul/efekt Eternal Soul do twojego spella przyzywającego Ghost Ogre & Snow Rabbit na pole, czy może zrobił to później, kiedy potwóra został już przyzwany? Jeśli dochainował go do aktywacji tego spella, Eternal Soul bądź jego efekt rozpatrzy się jako pierwszy, a Ghost Ogre & Snow Rabbit zostanie przyzwany jako następny (chain rozpatruje się "od końca").

Vattghern

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #4 29 Kwiecień, 2019, 12:59:04 »
0
Twój opis jest niejasny, wszystko zależy od dwóch czynników:
1. Istnieje różnica pomiędzy aktywacją Eternal Soul, a aktywacją efektu Eternal Soul.
Czy Eternal Soul został aktywowany wcześniej, a przeciwnik używał jego efektu po special summon swojego potwora kiedy Eternal Soul był już odwrócony, czy może aktywował trapa wraz z efektem po przyzwanie, jednocześnie? W tym drugim przypadku dochainowanie Ghost Ogre & Snow Rabbit nie jest możliwe, gdyż wymaga on aby spell/trap był w momencie aktywacji efektu już face-up na polu.

2. Czy przeciwnik dochainował Eternal Soul/efekt Eternal Soul do twojego spella przyzywającego Ghost Ogre & Snow Rabbit na pole, czy może zrobił to później, kiedy potwóra został już przyzwany? Jeśli dochainował go do aktywacji tego spella, Eternal Soul bądź jego efekt rozpatrzy się jako pierwszy, a Ghost Ogre & Snow Rabbit zostanie przyzwany jako następny (chain rozpatruje się "od końca").

Wydaje mi się, że chodzi o 2 przypadek ale też nie do końca. W wiadomości kolegi jest, że jego przeciwnik aktywował efekt przyzywający z grave. Sama aktywacja Eternala nie daje możliwości przyzwania. Wydaje mi się, że chodzi o moment, w którym opp Dochainował efekt eternala do efektu jego spella i pytanie jest czy Proteus może wtedy dochainować efekt ogra z ręki (wydaje mi się, że może) i Chainy się rozwiążą następująco - Ogr poprzez discard zniszczy Eternala, spell nie będzie miał już targetu by coś przyzwać więc po prostu spadnie (zależy czy ma jeszcze legalny target i ogółem jak ten spell jest napisany)

Proteus

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #5 29 Kwiecień, 2019, 13:34:46 »
0
Już śpieszę z wyjaśnieniami. Zacznijmy od tego: po przemyśleniu sprawy wykryłem poważny błąd, który uniemożliwił mi przyzwanie tego potwora jednak to bardzo ciekawa sytuacja dlatego chciałbym dowiedzieć się jak to niby działa bo w takim razie mechanika jest niepoważna.
Przykład: Przeciwnik używa Mystical Space Typhoon na spella w mojej turze (są to śpiące owce) ja aktywuje je (oba efekty quick ale liczone jest od końca) więc owce są przyzwane Mystical Space Typhoon idzię się jeba* tak?

Były 2 karty pułapki face up (Eternal Soul) jedną zniszczyłem dzięki czemu wszystkie potwory wroga spadły do GY następnie aktywowałem normal spell (pomińmy fakt że nie mogłem go użyć ale gdybym jednak mógł) spell przyzywa mi  Ghost Ogre & Snow Rabbit a mój przeciwnik aktywuje efekt drugiego Eternal Soul, który jest na polu (Przywołuje Dark Magician the Dragon Knight) więc quick effekt mojego potwora działa i niszczy drugiego Eternal soul zanim przyzwie Dark Magician?
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień, 2019, 13:39:21 Proteus »

MateMatyk

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #6 29 Kwiecień, 2019, 13:45:48 »
0
Cytuj
W wiadomości kolegi jest, że jego przeciwnik aktywował efekt przyzywający z grave.

Cytuj
następnie on aktywował tego drugiego eternal soul aby przyzwać paladyna,

Jasno jest napisane, że aktywowana została karta z efektem summonującym, czyli że Eternal Soul był wcześniej face-down. Jako że jednak widzę, że osoba opisująca problem jest nowa i może nie wiedzieć czym różni się aktywacja efektu od aktywacji karty, dlatego dopytuję i przedstawiłem różne scenariusze (być może trochę pokrętnie).

Cytuj
Sama aktywacja Eternala nie daje możliwości przyzwania.
Jeśli continous trap ma "quick-like" effect, to jak najbardziej można go odpalać jednocześnie z aktywacją karty (i w ten sposób np. uniknąć Ghost Ogre & Snow Rabbit).


OK, a teraz odpowiajadając na nowe pytania.

1) Jak najbardziej 4 goat Tokeny zostaną przyzwane na pole. Zwróć jednak uwagę, że gdyby to Mystical Space Typhoon został dochainowany do owiec, stałoby się zupełnie to samo - najpierw Scapegoat zostałby zniszczony, a potem rozpatrzyłby się jego efekt przyzywający 4 owce. Mystical Space Typhoon nie neguje.

2) Jeśli aktywował efekt kiedy Ghost Ogre & Snow Rabbit był już na polu, to tak, jak najbardziej możesz chainować efekt Ghost Ogre & Snow Rabbit do aktywacji efektu Eternal Soul.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień, 2019, 13:57:47 MateMatyk »

Proteus

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #7 29 Kwiecień, 2019, 13:55:13 »
0
Przyzwana Ghost Ogre & Snow Rabbit była przyzywana z main deck kolega ma szybszy dostęp do GY dlatego postawił  Dark Magician the Dragon Knight szybciej niż ja ale chyba idzie wszystko po kolei jak to np w YGO PRO. Zaznaczam że obie karty pułapki Eternal Soul były face up.

Icarus

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #8 29 Kwiecień, 2019, 14:01:15 »
0
Rozchodzi się o to, w którym momencie dokładnie kolega użył efektu Eternal Soul. Czy jako odpowiedź do karty przyzywającej Ogra, czy też po tym jak przyzwałeś Ogra?

Chris Cornell

Odp: Szybka pomoc, proszę
« #9 29 Kwiecień, 2019, 14:10:48 »
0
kolega ma szybszy dostęp do GY
Przepraszam, ale WTF? Szybciej sięgnął ręką?

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #10 29 Kwiecień, 2019, 14:18:07 »
0
Kolega użył efektu Eternal Soul po moim spellu. Chris Cornell YYY No tak? Zanim ja wyjmę z talii "tą" kartę to kolega szybciej z grobu wziął na pole Dark Magician the Dragon Knight

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #11 29 Kwiecień, 2019, 14:21:33 »
0
Więc pierw powinien poczekać aż skończę używać efektu prawda?


Flasher

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #12 29 Kwiecień, 2019, 14:22:30 »
0
Ok. Jesli dobrze rozumiem to tutaj pojawia sie potrzeba powtornego przeczytania rulebooka, a konkretnie rozdzial o budowaniu lancucha efektow (chain).

https://www.yugioh-card.com/uk/rulebook/Rulebook_v9_en.pdf
Tutaj wiecej: https://yugioh.fandom.com/wiki/Chain
I jeszcze troche waznych informacji: https://www.reddit.com/r/yugioh/comments/1uq2mm/yugioh_players_need_to_know_what_chaining_means/

Wszystko w tej grze jest uporządkowane pod katem kolejnosci i czasu wykonywania. To nie jest tak, ze ktorys z graczy szybciej szuka to moze cos zrobic przed efektem kart przeciwnika...
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień, 2019, 14:25:54 Flasher »

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #13 29 Kwiecień, 2019, 14:26:19 »
0
Właśnie, kolega powoływał się na to że aktywował efekt Eternal Soul po moim spellu więc jego Dark Magician the Dragon Knight pojawia się przed moją  Ghost Ogre & Snow Rabbit

Vattghern

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #14 29 Kwiecień, 2019, 14:37:03 »
0
Właśnie, kolega powoływał się na to że aktywował efekt Eternal Soul po moim spellu więc jego Dark Magician the Dragon Knight pojawia się przed moją  Ghost Ogre & Snow Rabbit

Kolega może odpalić do Twojego spella (Możesz dać znać co to za spell) efekt Eternal Soul. Jeśli zrobił to po Tobie to chainy rozwiązują się od końca i faktycznie na polu najpierw pojawia się Dark Magician the Dragon Knight, a dopiero następnie Ghost Ogre & Snow Rabbit wcześniej myślałem, że chciałeś przzywać ogra z ręki i wtedy gdyby odpalił efekt Eternala to mógłbyś użyć efektu Ghost Ogre & Snow Rabbit z discardem

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #15 29 Kwiecień, 2019, 14:43:15 »
0
Nie istotne jaki spell ogólnie chodzi o zwykły spell, który działa tak: special summon z main deck na pole i potem jego trap special summon z GY na pole.  Więc, który potwór pierw wchodzi na pole?

Chris Cornell

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #16 29 Kwiecień, 2019, 15:04:35 »
0
Podstawowa zasada do zapamiętania: chainy idą od tyłu. Skoro jeszcze nie znasz bardziej skomplikowanych zasad, to na sam początek wystarczy Ci, że w łańcuchu efektów to, co odpaliło się ostatnie, działa pierwsze. (jest to bardzo duże uproszczenie) W tym przypadku faktycznie potwór przeciwnika pojawia się na polu zanim pojawi się tam Twój.

I tak, zdziwiłem się na komentarz o "szybszym dostępie", bo nie wiem, czy istnieje gdzieś karcianka, która kolejność wykonywania czegokolwiek sankcjonuje tym, kto ma szybszą rękę.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień, 2019, 15:08:26 Chris Cornell »

Izorist

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #17 29 Kwiecień, 2019, 15:05:23 »
0
aktywował efekt Eternal Soul po moim spellu
Co oznacza "po spellu"? aktywował efekt w chainie do tego spella czy po rozwiązaniu efektu tego spella? To są dwie drastycznie różne sytuacje. (patrz materiały podrzucone przez Flashera)

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #18 29 Kwiecień, 2019, 15:20:50 »
0
Ja aktywowałem spella więc on aktywował trapa czyli ok przyzywa się jego potwór pierwszy... To nie jest zbyt op? Eternal soul który daje niewrażliwość DM i DM the dragon knight, który sprawia że spele są nie do ruszenia. Co na to można zrobić? Mogłem wygrać nic nie robiąc i czekać aż skończą mu się karty w decku ale co to za zwycięstwo :/ (Bo on nie mógł nic zrobić mojemu elementsaber)

Chris Cornell

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #19 29 Kwiecień, 2019, 15:30:51 »
0
Skoro kwestię rullingu mamy rozwiązaną, to odpowiadając na drugie pytanie - problemem w Dark Magician the Dragon Knight + Eternal Soul jest to, że jest je trudno zebrać. Więc nie, to nie jest op, bo deck nic nie gra, nawet for fun. Jak z tym wygrać? Nie dopuścić, by Ci to wstawił na twarz, co wcale nie jest trudne przy poziomie mocy Dark Magicianów.

A chainy możesz wykorzystać też na swoją korzyść - gdy on odpala Eternal Soul Ty odpal w odpowiedzi Mystical Space Typhoon albo coś podobnego i nie tylko on niczego nie przywoła, ale też pozbędziesz się trapa.

Arashel

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #20 29 Kwiecień, 2019, 15:38:01 »
+1
tak, jest to jedna z najpotężniejszych kombinacji turniejowych bo żaden potwór nie jest w stanie przebić się przez 3000 ataku...

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #21 29 Kwiecień, 2019, 15:50:15 »
0
Mystical Space Typhoon Nie neguje efektu więc będzie mógł użyć efektu trapa a co do przyzwania DMTDK i Eternal soul to dla niego żaden problem bo ma ze 3 Eternal soul i Dark magicial circle

Chris Cornell

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #22 29 Kwiecień, 2019, 15:52:25 »
+1
Mystical Space Typhoon Nie neguje efektu więc będzie mógł użyć efektu trapa a co do przyzwania DMTDK
Rulebook - przeczytaj go. Nie piszę złośliwie, po prostu będzie Ci łatwiej i przyjemniej grać, bo na ten moment nie znasz niestety podstaw i taka gra jest bez sensu.

Proteus

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #23 29 Kwiecień, 2019, 15:59:47 »
0
Znam podstawy a Mystical Space Typhoon nie neguje masz gdzieś napisane że neguje? Pokaż...

Arashel

Odp: Eternal Soul i Ghost Ogre & Snow Rabbit
« #24 29 Kwiecień, 2019, 16:00:52 »
+1
gosciu ale po co ta arogancja jak ktos ci co tlumaczy?
continous trap musi pozostac na polu zeby zresolvowac efekt

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 22 Marzec, 2015, 14:06:51
kuros
Ostatnio 01 Marzec, 2016, 22:17:22
Razmus
Ostatnio 12 Kwiecień, 2016, 21:43:13
Lampart
Ostatnio 29 Sierpień, 2016, 16:06:52
Regis
Ostatnio 01 Listopad, 2017, 20:19:24
Izorist