Wątek: [ARTYKUŁ] Engine, czyli jak poprawnie napędzić talię  (Przeczytany 9404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanashimi Tomo

+11
Engine, czyli jak poprawnie napędzić talię

Yu-Gi-Oh! Jest karcianką, której nie można zarzucić brak kreatywności. Zarówno ludzie grający dla zabawy, jak i ci dbający o swoje wyniki dokonują wszelkich starań, aby ich talia była jak najlepsza. Można to osiągnąć na wiele sposobów : poprawiając konsystencję, synergię między kartami, a także ustawienie tzw. „Planu B”. Dość dobrym zabiegiem, aby to uczynić, jest zaimplementowanie tzw „silnika” (bądź Engine’u, dla miłośników angielszczyzny).
Czym jest Engine i skąd zawdzięczamy tą nazwę? Gdy mówimy „silnik” mamy na myśli urządzenie napędzające maszynę bądź pojazd. Analogia jest tutaj bardzo trafna, gdyż definicją, jaką można swobodnie używać to :

Cytuj
Kombinacja kart współgrająca ze sobą, mająca na celu usprawnienie talii poprzez zwiększenie któregoś z podstawowych czynników : konsystencji/synergii bądź stworzenie planu B/silnika przyzwań.

Engine nie jest odgórnie dzielony czy ustalony przez grę, głównie jest to twór bądź zamysł graczy, mimo tego istnieją 3 umowne kategorie, które pomagają w klasyfikacjach i ewentualnych poszukiwaniach „potrzebnego” do własnej talii.

A)   Consistency/Draw Engine – Jak nazwa wskazuje celem jest poprawa konsystencji talii poprzez dobieranie potrzebnych kart, ograniczenie sytuacji otworzenie z tzw. Niewciągiem/brick handem.
Przykłady :


(kliknij aby pokazać/ukryć)

B)   Summoning Engine – Pomaga w przyzwaniu potworów na pole, przedłuża combo, ułatwia wyprowadzenie konkretnych kart z Extra decku
Przykłady :
(kliknij aby pokazać/ukryć)

C)   Disrupt Engine : Używany głównie w celu zatrzymywania pola manewru przeciwnika, wymusza granie niekorzystnych dla niego zagrań
Przykłady :
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Oczywiście pomimo tej klasyfikacji ciężko jest przypisać niektóre Engine’y do konkretnego typu, gdyż może on spełniać więcej niż jedno zadanie. Należy pamiętać o tym, że nie każdy silnik może być dla nas „dobry” ze względu na swoje ograniczenia bądź narażanie siebie na niewciąg/martwą rękę. Logiczną rzeczą więc są takie obserwacje :

-Mermail używający Windwitch engine'u - ŹLE
-Brilliant Engine w Majespecter decku - ŹLE
Powody : brak synergii z resztą kart w talii, nakładanie restrykcji spowalniających cały deck (odwrotny skutek niż zamierzony), narażanie siebie na martwe ręce

-Speedroid/Invoked grający Windwitch engine - DOBRZE
-Brilliant Engine grany w ABC bądź decku Rank 4 - DOBRZE
Powody : Synergia z kartami (windwitche działają z kartami granymi w tych deckach, Clown materiałem pod dalsze playe), brak inwazyjnych ograniczeń (Invoker ma dostęp do Wind fuzji), deck przyspiesza i ustawia lepsze zagrania (Crystal wing i fuzja, rank 4 + link potwory), brak ryzyka martwych rąk w większości przypadków (dobranie samych spelli/trapów wyjątkiem od reguły)

Jak widać dobór engine'u jest procesem, w którym to trzeba ocenić plusy i minusy naszej "maszyny napędzającej". Nie zawsze jednak to, co wygląda dobrze na papierze będzie też takim w praktyce. W dalszym ciągu pozostaje to kwestią testów, które mają ukazać czy talia rzeczywiście osiągnęła dany efekt z zaimplementowanym.


A skoro mowa o Engine’ach, należy też wspomnieć o pojęciu znanym jako „Toolbox”. Według definicji zaczerpniętej z forum :

Cytat: Entelarmer
„Jest to zbiór kart dostępny konkretnym searcherem, pozwalający na poradzenie sobie z różnymi sytuacjami, zazwyczaj w znaczeniu bycia splashowanym w talii o innym głównym archetypie (np. Tomato toolbox pozwalający dzięki Mystic Tomato wyszukać takie karty jak Don Zaloog albo Snipe Hunter). W nowoczesnym YGO często odnosi się do zawartości Extra Decku (np. rank 4 xyz toolbox).”

Co to oznacza w praktyce? Niektóre „silniki” same w sobie są pewnego rodzaju toolboxami. mogącymi tworzyć stricte silną synergię, które pod danym searcherem pozwalają na poprawne działanie talii. Przykłady :
a)   Fire Fist Engine grany w Beast-Warrior Deckach takich jak Yosenju/Bujin/Zoodiac etc.
b)   Reptile Engine, zawierający Kagetokage, Jigabyte bądź Gentlemander etc. Searcher :King of the Feral Imps
c)   Giant Rat, grany wraz z Exiled Force/D.D. Warrior w Gadget Decku
d)   Mystic Tomato, grany wraz z Sanganem/Witch of the Black Forest, Spirit Reaperem, Armageddon Knightem, Don Zaloogiem bądź Baobaboonem

Należy jednak pamiętać : Toolbox nie musi być ograniczony konkretnym archetypem, co daje większe pole manewru w stworzeniu swojej własnej "skrzynki z narzędziami"



Specjalne podziękowania dla Jacollo za udostępnienie i zgodę na użycie swej publikacji, będącej bazą dla tego artykułu.
« Ostatnia zmiana: 24 Lipiec, 2019, 18:39:51 Flasher »

Icarus

Dużo definicji na temat napędzania talii, mało o tym jak to zrobić poprawnie, co tytuł artykułu obiecuje...

Kanashimi Tomo

Dużo definicji na temat napędzania talii, mało o tym jak to zrobić poprawnie, co tytuł artykułu obiecuje...

Zapraszam na priv w celu pomocy ^^

Icarus

Dzień dobry, czy będzie aktualizacja? ;DD  8|  ???
Ja bym przypiął swoją drogą

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 11 Czerwiec, 2014, 11:39:00
j4
Ostatnio 20 Marzec, 2016, 19:30:53
Flasher
Ostatnio 25 Kwiecień, 2017, 20:38:05
Rysnig
Ostatnio 17 Czerwiec, 2017, 15:27:50
Rock
Ostatnio 14 Listopad, 2017, 13:08:47
Kanashimi Tomo