Wątek: [TCG/OCG][January 2018] Lair Of Darkness  (Przeczytany 8973 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TheWarlordus

[TCG/OCG][January 2018] Lair Of Darkness
« 01 Maj, 2018, 17:38:53 »
0
Nie mogłem nigdzie znaleźć tematu odnośnie Lair of Darkness więc zakładam nowy. Na ten moment wiem że do tego decku warto dokupić kolejne 2 zestawy tegoż structure decku i chciałbym byście mi doradzili jakie karty wymienić (bo sam zestaw zawiera 41 kart czyli tyle ile powinien i nie wiem nawet które karty powinienem wymienić na dodatkowe kopie innych kart)

Main Deck [ 39 ] [ 21 / 8 / 10 ]

1 Absolute King Back Jack
1 Archfiend Cavalry
1 Archfiend Emperor, the First Lord of Horror
1 Ahrima, the Wicked Warden
1 Caius the Mega Monarch
1 Darkest Diabolos, Lord of the Lair
1 Diabolos, King of the Abyss
1 Fiendish Rhino Warrior
1 Infernal Dragon
1 Kuribandit
1 Legendary Maju Garzett
1 Lich Lord, King of the Underworld
1 Lilith, Lady of Lament
1 Mist Archfiend
1 Phantom of Chaos
1 Plague Wolf
1 Prometheus, King of the Shadows
1 Relinkuriboh
1 Stygian Street Patrol
1 Tour Guide From the Underworld
1 Vanity's Fiend

1 Allure of Darkness
1 Boogie Trap
1 Fires of Doomsday
1 Foolish Burial Goods
1 Hand Destruction
1 Lair of Darkness
1 Recurring Nightmare
1 Veil of Darkness

1 Crush Card Virus
1 Curse of Darkness
1 Darklight
1 Deck Devastation Virus
1 Eradicator Epidemic Virus
1 Full Force Virus
1 Mind Crush
1 Rise to Full Height
1 Sinister Yorishiro
1 Trap of Darkness

Extra Deck [ 0 ]


Jak coś zrobiłem źle to napiszcie to poprawie. Jestem kompletnie nowy w świecie tej gry ;)

edit: widzę że deck constructor zjadł mi jeszcze 2 karty które postaram sie wrzucić zaraz
« Ostatnia zmiana: 19 Lipiec, 2018, 02:20:46 Izorist »

Icarus

Odp: [TCG/OCG] Lair Of Darkness
« #1 01 Maj, 2018, 18:04:32 »
+1
Hej,
Najważniejsze są te świecące, czyli Darkest Diabolos, Lord of the Lair, Lilith, Lady of Lament, Ahrima, the Wicked Warden, Lair of Darkness, i je powinieneś wymaksować do 3 sztuk. Generalnie deck polega na poświęcaniu potworów przeciwnika dla własnych efektów. Duke Shade, the Sinister Shadow Lord też jest fajny i warty rozważenia grania. Zostaw w decku jedną Tour Guide From the Underworld by wyciągać Lilith (więcej nie możesz grać, bo karta jest na banliście w sekcji limited). Allure of Darkness też powinieneś grać, w takiej ilości jaka będzie Ci najlepiej działać. Wybierz sobie też jakieś virusy, ewentualnie Darklight'y  albo Mind Crush'e. Reszte myślę że możesz odłożyć do pudełka :P

Osobno warto zaopatrzeć się do tego decku w 3 sztuki Back to the Front, bo dobrze działa z Lilith. Powinieneś też ogarnąć sobie 3 sztuki Terraforming, bo deck bardzo polega na fieldzie. Ewentualnie myślę że warto pomyśleć nad Torrential Tribute, bo to dobry trap do wyszukania z lilith, Scarm, Malebranche of the Burning Abyss, bo szuka lilith, czy Pot of Desires, Pot of Duality. Ludzie widziałem grają też Armageddon Knight'y wraz z Destrudo the Lost Dragon's Frisson, czy Dragon Shrine'y wraz z Supreme King Dragon Darkwurm. Ewentualnie spoko kartami są Enemy Controller czy Monster Gate, zwłaszcza to drugie.

Yano

Odp: [TCG/OCG] Lair Of Darkness
« #2 01 Maj, 2018, 18:27:27 »
+3
Mój obecny build wygląda tak (to nie ten, którym ostatnio grałem. Troszkę inny). Jest to wersja pure, dosyć budżetowa nie licząc stapli.

Monstery: 20
2x Darkest Diabolos, Lord of the Lair
3x Lilith, Lady of Lament
3x Ahrima, the Wicked Warden
2x Ghost Ogre & Snow Rabbit
2x Ghost Reaper & Winter Cherries
1x Tour Guide From the Underworld
1x Armageddon Knight
1x Destrudo the Lost Dragon's Frisson
1x Supreme King Dragon Darkwurm
1x Duke Shade, the Sinister Shadow Lord
1x Blackwing - Steam the Cloak
1x Scarm, Malebranche of the Burning Abyss
1x Juragedo

Spelle: 13
1x Dragon Shrine
1x Foolish Burial
2x Terraforming
3x Lair of Darkness
3x Allure of Darkness
1x Dragon Ravine
1x Monster Reborn
1x Monster Gate

Trapy: 7
2x Full Force Virus
2x Torrential Tribute
1x Eradicator Epidemic Virus
2x Back to the Front

Extra: 15
1x Dark Strike Fighter
2x Link Spider
1x Underclock Taker
1x Topologic Bomber Dragon
1x Borreload Dragon
1x Black Rose Dragon
1x Ancient Fairy Dragon
1x Akashic Magician
1x Decode Talker
1x The Phantom Knights of Break Sword
1x Saryuja Skull Dread
1x Number 41: Bagooska the Terribly Tired Tapir
1x Proxy Dragon
1x Heavymetalfoes Electrumite

Ogólnie to ja jestem zdania, że diabolos sam z siebie na ręku jest brickiem i lepiej mieć metody zrzucenia go na grave w jakiś sposób, niż go dobrać. Czasami też przydaje się na ręce, ale jest to ten typ karty który chcesz w niej raz na jakiś czas zobaczyć dlatego przyciąłem go do dwóch. Zwłaszcza, że jego summon i tak możesz robić once per turn. Oczywiście standardowo po 3 lilith i ahrimy, gdyż jest to engine. Duke jest tu, by w razie czego móc aktywować efekt Full Force Virus, tak samo samotnego scarma możemy pod to tributować w turze oppa. Duke jednak gdy mamy Lair na polu, działa jak kaiju i pozwala nam poświęcać bardziej problematyczne karty oppa. Scarm zaś searchuje nam Tour Guide albo Lilith. Z Tour Guide możemy wezwać Lilith, poświęcić coś i mimo, że nic nie zasetujemy to nadal nastąpił tribute, więc pojawi się diabolos.
Moim zdaniem powinno się tu grać 2 terraformingi, gdyż i tak możesz zrzucać ahrime by wyszukać laira, a drugi grasz po Dragon Ravine, by z ręki zrzucić dark wurma, a z decka destrudo bądź diabolosa w zależności od potrzeb. Foolish Burial również pozwala nam ładnie ustawić sobie grave. Nawet jeśli mamy już wszystko to nadal zawsze możemy z tego zrzucić scarma i mieć na koniec tury search Lilith albo Tour Guide.
Allure obowiązkowo na 3. Deck ma problemy z konsystencją i cegli niemiłosiernie, więc każdy draw engine jest tu potrzebny, a skoro gramy sporo darków to mamy również targety.
Co do handtrapów to ogr i ja wybrałem reaperkę. Ogr bo na pendulum magika i wiele innych decków świetnie się sprawdza, a reaperka może być skuteczna na jakieś ABC lub jak w powyższym pozbawienie magika jego combo startera. Zawsze możemy dodatkową potem zrzucić z allury.
Deck polega na tributowaniu kart oppa i robieniu mu minusów, podczas gdy sami nie generujemy sobie plusów za bardzo. Tak ten deck po prostu działa. Jest to dosyć fajna kontrolka, ale w tym buildzie mamy również elementy aggro w postaci chociażby Juragedo, którego możemy przyzwać podczas ataku potworem i dostać dodatkowe 1700 ataku na board. Potem możemy poświęcić Juragedo i zwiększyć atak innej karcie, a skoro doszło do poświęcenia to możemy również wezwać diabolosa.
Kolejną wartą uwagi tech kartą jest Blackwing - Steam the Cloak. Umożliwia nam synchro playe, jednak najważniejsza jego umiejętność to generowanie tego tokena po zejściu z pola. Idealnie pod link spidera i szybkie linki. Potem gdy mamy laira możemy poświęcić potwora przeciwnika i przyzwać steama z grave, by użyć go do link summon ponownie generując sobie tokena.
Jeśli zaś chodzi o trapy to gram po dwie sztuki ze względu na to, że bardzo słabo jest otworzyć samymi trapami. Full force jest chyba najlepszym z wirusów, gdyż uderza w najwięcej targetów w mecie. Możemy go chociażby odpalić w Astrograph Sorcerera przeciwnika gdy mamy Lair of Darkness na polu. Gwarantuje, że po handzie pendulum magika nie będzie co zbierać z racji, że ma niewiele kart, których def przekracza 1500 a karty zniszczone w ręce idą na graveyard, nie na extra deck. Torrential Tribute to board wipe na rzeczy, które nie boją się naszych wirusów zaś Back to the Front jak kolega Icarus pisał, ma świetną synergię z Lilith.
Jeżeli chodzi o extra deck to dosyć standardowe linki w nim gram. Nasz deck generuje masę tokenów, które możemy wykorzystać do link summonu. Spidery, bo tokeny to normal monstery, zaś Saryuja potrafi wygenerować nam masowe plusy i zakończyć grę tak naprawdę. Borreload pozwala walczyć z problematycznymi kartami typu Master Peace, zaś Topologic jest elementem OTK w połączeniu z Underclock Takerem. Działa to tak, że wzywamy takera i mamy strzałkę w stronę np. naszego diabolosa. Załóżmy, że Opp ma jednego potwora 2000 ataku. Takerem zmniejszamy jego atak dzięki efektowi, a potem z takera i dwóch kart robimy Topologica, którym atakujemy potwora. Zadajemy 3000 + 2000 z efektu Topologic Bomber Dragon. Fajnym techem w decku jest również Dark Strike Fighter. Pozwala nam w Main Phase 1 poświęcić kartę na polu i zadać dmg równy jej levelowi x 200. Oczywiście jeśli mamy Lair of Darkness to możemy to zrobić na potworze oppa.

Co do builda z 3 strukturek to polecam ten build:   do 30 dolarów całość jak w tytule.
« Ostatnia zmiana: 01 Maj, 2018, 18:51:53 Yano »

Izorist

Odp: [TCG/OCG] Lair Of Darkness
« #3 02 Maj, 2018, 01:15:49 »
+2
Też ostatnio to testowałem, więc wrzucę do czego doszedłem. Oczywiście potestuj zarówno moją wersję jak i wersję kolegi wyżej. Nie musisz też od razu kupować wszystkich kart (np. Linki mogą być sporym i wcale nie najważniejszym wydatkiem na start). Większość kart jest jednak dość tania. Jeśli miałbyś jakiekolwiek pytania odnośnie naszych wyborów (poza tym co już napisaliśmy) to wal śmiało w tym temacie ;)

Main Deck [ 40 ] [ 19 / 14 / 7 ]

3 Ahrima, the Wicked Warden
3 Armageddon Knight
1 Blackwing - Steam the Cloak
3 Darkest Diabolos, Lord of the Lair
1 Destrudo the Lost Dragon's Frisson
3 Duke Shade, the Sinister Shadow Lord
1 Grinder Golem
3 Lilith, Lady of Lament
1 Supreme King Dragon Darkwurm

2 Dragon Shrine
1 Foolish Burial
3 Lair of Darkness
1 Monster Reborn
3 Pot of Desires
1 Reinforcement of the Army
1 Soul Charge
1 Terraforming
1 Upstart Goblin

3 Crush Card Virus
1 Eradicator Epidemic Virus
3 Full Force Virus

Extra Deck [ 15 ]

1 Herald of the Arc Light
1 Ancient Fairy Dragon
1 Ancient Pixie Dragon
1 Black Rose Dragon
1 Dark Strike Fighter
1 Dark Rebellion Xyz Dragon
1 Evilswarm Nightmare
1 Number 41: Bagooska the Terribly Tired Tapir
3 Link Spider
1 Akashic Magician
1 Curious, the Lightsworn Dominion
1 Decode Talker
1 Saryuja Skull Dread

Build wciąż niedopracowany, bo m.in. nie udało mi się tego bardziej ścisnąć żeby zmieścić np. hand trapy (stwierdziłem, że będę je sideował jakbym chciał iść drugi). Na początku testów niebardzo działało mi Dragon Ravine, ale gdybym dalej tym grał to spróbowałbym tej karty ponownie.

Armageddon Knight jest chyba najlepszą kartą w decku - wyciąga zarówno Darkest Diabolos, Lord of the Lair jak i opcję na trybut, żeby go wstawić jeśli go dobraliśmy. Najlepiej jest zrzucić Blackwing - Steam the Cloak, co daje natychmiastowy dostęp do trybutu, trochę gorszą (bo kosztującą 4000LP i potwora w stole) jest Destrudo the Lost Dragon's Frisson i synchro w Dark Strike Fighter.

Duke Shade, the Sinister Shadow Lord jest dobrą kartą, mimo, że mało kto go gra w większej ilości. Pozwala wezwać Diabolosa w stół w pierwszej turze znacznie częściej, co daje nam od razu dostęp do jego efektu.

Grinder Golem robi całkiem sporo, szczególnie jeśli w lipcu dostaniemy Linkuriboh. 2 Grinder Tokeny w 2 Link Spider, one w Akashic Magician, cofnięcie Golema do ręki i ponowny summon. Jeden token w Linkuriboh i na koniec kuriboh + token + akashic w Curious, the Lightsworn Dominion. Można też dorzucić Supreme King Dragon Darkwurm, którego akurat mamy na grave i mamy Saryuja Skull Dread, która daje special summon z ręki rekompensujący brak normal summonu z Grinder Golema oraz draw 4ech nowych kart.

Foolish BurialDragon Shrine to kolejne sztuki Diabolosa, którego chcemy wstawić jak najszybciej. Monster RebornSoul Charge dają natychmiastowy dostęp do Diabolosa bez zbędnych ceregieli. Pot of Desires powiększa ilość zasobów na ręce, co pozwala łatwiej skompletować Diabolosa i trybut pod niego. Jednocześnie nie boli nas aż tak banish 10 kart, bo większości gramy po 3 sztuki. Można zamiast tego grać 3 Allure of Darkness, ale jeśli akurat dobraliśmy tylko takie darki, które chcemy zostawić (Diabolos i opcja na trybut) to zalega nam na ręce, więc w razie możliwości polecam wymienić na Desires.

Na koniec trapy, EEV i FFV to chyba najlepsze wirusy, FFV w 3ech sztukach, żeby z Lilith, Lady of Lament móc go wyciągnąć na 100%. 3 CCV są czymś czego nie byłem pewien. Można w tym miejscu grać Dimensional Barrier albo Torrential Tribute.

Ogólnie to ja jestem zdania, że diabolos sam z siebie na ręku jest brickiem i lepiej mieć metody zrzucenia go na grave w jakiś sposób, niż go dobrać.
Karty, które go zrzucają i nie dają nam nic poza tym, że tracimy jedną kartę, żeby umieścić Diabolosa na grave, równie dobrze możemy go trzymać na ręce.
Jeśli zaś chodzi o trapy to gram po dwie sztuki ze względu na to, że bardzo słabo jest otworzyć samymi trapami. Full force jest chyba najlepszym z wirusów, gdyż uderza w najwięcej targetów w mecie. Możemy go chociażby odpalić w Astrograph Sorcerera przeciwnika gdy mamy Lair of Darkness na polu. Gwarantuje, że po handzie pendulum magika nie będzie co zbierać z racji, że ma niewiele kart, których def przekracza 1500 a karty zniszczone w ręce idą na graveyard, nie na extra deck.
Po FFV na ręce zostają mu Astrograph Sorcerer, Chronograph Sorcerer (oba po resolve FFV mogą się ztriggerować) i Purple Poison Magician. Z kolei Black Fang Magician aktywuje swój efekt, żeby wezwać któreś ze zrzuconych magików. Grałem tym deckiem przeciwko dobremu magicianowi, niewiele jest w stanie poradzić poza tym, że Lilith szuka Dimensional Barrier.

Yano

Odp: [TCG/OCG] Lair Of Darkness
« #4 02 Maj, 2018, 08:46:47 »
0
Też ok build. W sumie zapomniałem o grinder golemie, bo z nim można fajne playe nakręcić w midgame. Twoja wersja Izo wydaje się bardziej przystępna, bo nie ma tak dużo drogich kart.

TheWarlordus

Odp: [TCG/OCG] Lair Of Darkness
« #5 07 Maj, 2018, 20:55:09 »
0
Dokupiłem drugi lair of darkness i zaczynam się bawić w modyfikowanie. Wiem ze i tak będę potrzebował jeszcze jeden ale już teraz chcę coś móc pograć ;)

Main Deck 41 [  ] [ 22 / 9 / 10 ]

1 Archfiend Cavalry
1 Archfiend Emperor, the First Lord of Horror
2 Ahrima, the Wicked Warden
1 Caius the Mega Monarch
2 Darkest Diabolos, Lord of the Lair
1 Duke Shade, the Sinister Shadow Lord
1 Infernal Dragon
1 Legendary Maju Garzett
1 Lich Lord, King of the Underworld
2 Lilith, Lady of Lament
1 Mist Archfiend
2 Phantom of Chaos
1 Prometheus, King of the Shadows
1 Relinkuriboh
2 Stygian Street Patrol
1 Tour Guide From the Underworld
1 Vanity's Fiend

2 Allure of Darkness
1 Fires of Doomsday
1 Foolish Burial Goods
1 Hand Destruction
2 Lair of Darkness
1 Recurring Nightmare
1 Veil of Darkness

1 Crush Card Virus
1 Darklight
1 Deck Devastation Virus
1 Eradicator Epidemic Virus
2 Full Force Virus
1 Rise to Full Height
1 Sinister Yorishiro
1 Trap of Darkness
1 Grinning Grave Virus

Extra Deck [ 0 ]


Po kilku partiach na ygopro (na boty bo dopiero uczę się grać i grałem gołym Lair of Darkness) nie jestem przekonany co do Lich Lord, King of the Underworld. Jakoś nie miałem możliwości go przywołać w żaden inny sposób niż zwykły tribute summoning (jest zombie a nie fiend). Poza tym co sądzicie o tych lekkich zmianach które wprowadziłem? Wiem że będę polował jeszcze na Ahrime, Lilith i Darkest Diabolosa (zamiast kupować kolejny zestaw po prostu) i nie wiem czy dobre karty wymieniłem na podwójne kopie. Wszelkie wskazówki mile widzane ;)

TheWarlordus

Odp: [TCG/OCG][January 2018] Lair Of Darkness
« #6 28 Maj, 2019, 17:38:00 »
0
Mam trzeci structure deck i złożyłem takie coś:

Main Deck 40 [  ] [ 20 / 13 / 7 ]

3 Darkest Diabolos, Lord of the Lair
3 Lilith, Lady of Lament
3 Ahrima, the Wicked Warden
3 Stygian Street Patrol
2 Duke Shade, the Sinister Shadow Lord
2 Phantom of Chaos
1 Legendary Maju Garzett
1 Prometheus, King of the Shadows
1 Tour Guide From the Underworld
1 Vanity's Fiend

3 Lair of Darkness
3 Allure of Darkness
3 Hand Destruction
2 Fires of Doomsday
2 Recurring Nightmare

3 Mind Crush
3 Darklight
1 Eradicator Epidemic Virus



Extra Deck [ 0 ]


Na ygo pro nie ma tragedii jak grałem (ale staram się grać for fun więc średnio na metowe decki grałem)ale myślę jakie spelle wymienić by wrzucić 2x Terraforming
« Ostatnia zmiana: 28 Maj, 2019, 17:40:06 TheWarlordus »

Yano

Odp: [TCG/OCG][January 2018] Lair Of Darkness
« #7 28 Maj, 2019, 18:19:45 »
0
Dla mnie w tym buildzie obecnie mógłbyś spróbować grać 3 CrackdownBallista Squad. No i 3 eradicatory skoro wróciły na unlimited. Może Artifact sanctum i artifact scythe.
« Ostatnia zmiana: 28 Maj, 2019, 23:53:30 Izorist »

TheWarlordus

Odp: [TCG/OCG][January 2018] Lair Of Darkness
« #8 30 Maj, 2019, 22:18:35 »
0
A jakieś sugestie co do extra decku? Co warto by wziąć co by ladnie się kombiło? W teorii boss monster diabolos jest w głównej talii i nie wiem czym mogę go uzupełnić

Yano

Odp: [TCG/OCG][January 2018] Lair Of Darkness
« #9 30 Maj, 2019, 23:16:21 »
0
Beat Cop from the Underworld, ale ten deck ma kłopoty z robieniem dużego pola. Lepiej mieć w extra targety pod Super Polymerization albo cherries i grać 3 Pot of Extravagance by mieć darmowe draw power. Ogólnie założenie tego decku jest takie, że nie musisz mieć dużo rzeczy w extra. Możesz grać trochę floodgateów. Dobrym pomysłem jest chociażby There Can Be Only One, bo przecież diabolos to smok a Lilith to fiend. Gozena też możesz grać chociaż TCBOO najmniej cię ogranicza i działa na więcej decków. Skill Drainto też dobra opcja, bo trybut to koszt więc nawet jeśli nic nie robi potwór to nadal poświęcasz potwora przeciwnika za koszt.
« Ostatnia zmiana: 30 Maj, 2019, 23:19:50 Yano »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 17 Kwiecień, 2018, 09:11:03
Razmus
Ostatnio 19 Kwiecień, 2018, 10:00:04
Raviael
Ostatnio 21 Kwiecień, 2018, 18:16:08
Mufinek
Ostatnio 22 Kwiecień, 2018, 10:00:01
Benger
Ostatnio 24 Lipiec, 2018, 20:30:05
Izorist