Wątek: [TCG/OCG][August 2016] Gdy uczysz się w Hogwarcie, ale wolałbyś być smokiem  (Przeczytany 1458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regis

2xOdd-Eyes Pendulum Dragon
3xAstrograph Sorcerer
2xDouble Iris Magician
2xPurple Poison Magician
2xWhite Wing Magician
2xBlack Fang Magician
3xHarmonizing Magician
1xWisdom-Eye Magician
1xPerformapal Skullcrobat Joker
3xSupreme King Dragon Darkwurm
2xSupreme King Gate Zero
2xSupreme King Gate Infinity
1xTuning Magician
1xTimebreaker Magician

3xStar Pendulumgraph
1xPendulum Call
1xUpstart Goblin
1xOdd-Eyes Fusion
3xSky Iris
2xTerraforming

3xTime Pendulumgraph

2xSupreme King Z-ARC
1xOdd-Eyes Vortex Dragon
1xStarving Venom Fusion Dragon
1xClear Wing Synchro Dragon
1xCrystal Wing Synchro Dragon
1xIgnister Prominence, the Blasting Dracoslayer
1xOdd-Eyes Meteorburst Dragon
1xOdd-Eyes Absolute Dragon
1xDark Rebellion Xyz Dragon
1xOdd-Eyes Raging Dragon
1xPerformage Trapeze Magician
1xMajester Paladin, the Ascending Dracoslayer
2xTimestar Magician


Od kilku tygodni znamy finalnego bossa serii, finalny SD serii, oraz finalny główny booster pack serii. Poskładałem trochę tego do kupy, pobawić się i oto efekty.

Główny win condition- ofc wstawienie Zarca. Co prawda nie umywa się on do swojego anime pierwowzoru i jak na mnóstwo nowotworów, które przewinęły się przez tą grę to wydaje się on być... dość zbalansowany? Jest on głównie finisherem- z przysłowiowej d**y nie można sobie go wstawiać, bo ma sporo kontr w postaci czy to Kaiju, czy to Number S39: Utopia the Lightning, czy to chociażby jego młodszego brata Crystal Wing Synchro Dragona, który jest popularny w wielu deckach. W dodatku jest to Nomi potek, więc tym trzeba go szanować na polu gdy już uda nam się go wstawić. Na pendulum zoneach raczej nie chcemy go zbyt często widywać. Wbrew pozorom, nie jest on wcale taki trudny do wstawienia i tutaj z pomocą przychodzą nam 4 cosplay magiciany pod batutą Astrograph Sorcerera. Ww Magiciany są naprawdę rigczowe- z powodzeniem zastępują nam niemal w całości stary engine z Master of Pendulum, mają bardzo dobre skale i wspólny pendulum efekt, który przy użyciu ich indywidualnego efektu z automatu je niszczy co pozwala aktywować ich indywidualny monster effect i przez to rozkręcać playsy. Najfajniejszy z całej czwórki jest koleżka przebrany za Odd-Eyesa- Double Iris Magician. Jego pendulum efekt wchodzi niemal zawsze, bo rzadko kiedy jest on jedynym Magicianem, którego w danej chwili kontrolujemy, a spadając pozwala nam dodać jedno z dwójki Star Pendulumgraph- nasza główna szukajka, szczególnie pożądana w early game, świetnie współgrająca z pendulum efektami Magicianów, lub Time Pendulumgraph- nasza niszczarka, która w dodatku pozwala pozbywać nam się wielu floodów poprzez swój drugi efekt (dla przykładu Pendulum Call-aktywujemy Spacetime, targetujemy chronionego potka na naszej skali i flooda u przeciwnika i robimy mu send to the grave). Iris (zresztą w sumie pozostała trójka też) bardzo fajnie współgra z Sky Iris, które dodatkowo pozwala nam niszcząc go na dociagnięcie Odd-Eyesa, lub Odd-Eyes Fusion po szybkiego Vortexa, lub Starving Venoma (w przypadku tego drugiego jesli oczywiście mamy potrzebne materiały na polu).  Drugim jeśli chodzi o użyteczność jest Purple Poison Magician- fajna niszczarka. Spadając na grave może zniszczyć potka, lub tisa (szczególnie piję tu do wszelkiego rodzaju Continuous trapów, lub fieldów), więc jak najbardziej jest to pożądane. Black Fang Magician ma fajny pendulum efekt, bo jednak obciecie jakiemuś klocowi ataku o połowę jest zawsze spoko, a spadając robi nam za wskrzeszarkę magików. Najsłabsza z tej czwórki jest zdecydowanie Clear Wingowa dziewucha White Wing Magician, bo i pendulum efekt jest sredniawy i sytuacyjny, a paradoksalnie będąc tunerem to ostatnia rzeczą jaką chcemy z niej robić to synchro summon, by nie obcinać sobie zasobów pod Zarca (ten jej monster efekt, to bardziej powinien się nazywać anty-efekt -.-). Gdy cała czwórka jest na polu, łapie bądź gravie to wspomniany wyżej Sorcerer aktywowany na polu pozwala nam wezwać Zarca (z góry juz mówię, że Chronograph Sorcerer jest praktycznie niepotrzebny bo i efekt ma gorszy niż Astrograph i lvl ssie i nie ma sensu go pakować do decku chybaże gra się z dodatkowym stuffem w postaci Stargazer Magiciana i Timegazer Magiciana, co osobiscie moim zdaniem mija się  z celem, bo karty nie powalają, a main deck jest i tak wystarczająco ciasny). By jeszcze łatwiej zgromadzić całą potrzebną czwórkę+ Astrographa z pomocą przychodzi parę karcioch min. Harmonizing Magician, który jest jednokartowym-najważniejszym w tym decku- rank 4 Timestar Magician pozwalającym nam swobodnie dodawać wszystko czego nie mamy by wywołać króla smoków. Oczywiście starzy polimitowani znajomi w osobach Skullcrobata, Wisdom-Eye'a i Pendulum Call również nam w tym pomagają. Tuning Magician i Timebreaker są tu wrzucone dla beki i możliwości Clear Winga po Crystal Winga

Druga sprawa to "Supreme King" archetyp, który póki co jest tu wstawiony, natomiast nie wiem czy całkowicie z niego nie zrezygnuję, chybaże wyjdzie do niego jeszcze jakiś support (a patrząc na efekt Zarca można by się tego spodziewać). Supreme King Dragon Darkwurm jest bardzo fajny we wczesnej fazie gry i umożliwia nam szukanie bram. O ile brama Zero jest naprawdę spoko i bardzo chętnie chcemy ją na pendulum zoneach widzieć, o tyle brama Infinity ma bardzo dupiaty pendulum efekt i często lepiej jest spożytkować jej monster efekt na polu. Głupie jest, że dwie bramy niemal praktycznie zrobione pod Zarca tak naprawdę nie mogą go przywołać, ale w/e.

Extra deck również robiony na pałę, trochę pod stare Magiciany, dlatego Meteor Burst i Absolute są jednymi z pierwszych do potencjalnego odstrzału. Trapeze Magician jest fajny, bo jednak Zarc wbijający 8000 na czysto to dość przyjemna opcja.

Ogólnie to jest tylko szkielet trochę nastawiony na monoarchetypowość. Specjalnie nie wrzucałem Majonezów, bo jednak liczę na następną banie i wyrzucenie Unicorna. Również Pot of Desires przy tak sporej możliwości utraty zasobów i zamknięcia sobie opcji do Zarca nie wydaje się ultra dobrą opcją. Teraz mam trochę wolnego czasu więc będę się bawić z różnymi innymi opcjami.

Ogólnie fajny deck- szybki, łatwo nadrabiający straty gdy się jest do tyłu. Napewno w przyszłości będzie w mecie, bo już obecnie japońcy wrzucają Magician engine do chociażby Zodiaców, a jeszcze nie dostali Zarca, więc moze być śmiesznie. Dyskutujta jeśli chceta- pozdro!^^

Mufinek

Zakładając, że jest to deck teoretyczny, bo kart jeszcze nie ma, to od siebie zaproponowałbym:
-Duelist Alliance - wyszuka Odd-Eyes Pendulum Dragon Pendulum Call, Amazing Pendulum, Time Pendulumgraph, Star Pendulumgraph oraz Double Iris Magician (!)
-Oafdragon Magician do odzyskiwania Harmonizing Magician, wtedy można większy nacisk na synchro (7+) postawić
-Xiangke Magician - przyzwany z efektu Harmonizing Magician -> Star Eater, może być inna 7-ka, ale wydaje mi się, że on jest najlepszą opcją

Chris Cornell

Ja tam bawię się zupełnie inną wersją, ale nie wyobrażam sobie grania czegokowliek w tym stylu bez Oafdragon Magiciana - Harmonizing Magician to najlepsza karta talii, optymalnie jest mieć Oafadragona jako niską skalę i recyklujesz tunera co turę. Generalnie ja bym wiele rzeczy pozmieniał, bo kupa wyborów wydaje mi się nieoptymalna, ale nie chce mi się rozpisywać, pograsz tym, to pewnie sam dojdziesz do tego, co jest dobre, a co ssie - no i nie chciałbym Ci mieszać, bo pewnie doszedłbym do decku, który w ogóle nie wstawia Zarca (bo i po co?), a chyba nie o to Ci chodzi.

chaisab

A ja tylko przyczepię się do jednego. Moim zdaniem za dużo sky iris i terraformingów. Ok karta jest dobra, ale nie aż tak przegięta, ze musisz ja mieć na 120% bo wygrywa gry. Nie jest to też takie abc gdzie każda nowa aktywacja daje ci ++++
Poza tym nie masz za bardzo jak zrzucić nadprogramowych sztuk, jakimś monkiem (który i tak byłby meh tutaj pewnie) czy twtw (który jak rozumiem jest w side). W zamian wrzuciłbym po prostu 2 maxxy.

Kali



wybacz ale trochę słaba ta porada, liczy się konsystencja i zawsze chcesz otworzyć irisem, dlatego prędzej wrzuciłbym 3ci terraforming niż wyrzucił terry + wiesz ze twtw nie gra się w pendulum deckach? xD

Kanashimi Tomo

Raz, że jak już ma być coś grane to Archfiend Eccentrick (nie TwTw). Dwa to magików trzeba w jakiś sposób odpalać. Nie mamy Wavering Eyes, a sam PendulumTraph to za mało. Co więcej, Iris daje ochronę skali, której utrata to problem większości PenDecków.
« Ostatnia zmiana: 03 Styczeń, 2017, 16:01:06 Kanashimi Tomo »

Hacker

Pytanka:
1. Czemu iris i violet na 2 a nie na 3 ?
2. czemu chronograph sorcerera,  amazing pendulum i noble dragona nie ma ?
3. Na co ci te zarcowe poty ?
4. na co ci upstart ty powinieneś nie mieć na to miejsca.

Regis

Super, że dyskusja poszła :D Dziś po powrocie z pracy każdemu odpiszę!

Regis

Miałem szpitalne przygody przez niemal miesiąc, bez neta i w sumie dopiero teraz na spokojnie odpisac mogę xD to po kolei:

Cytat: Chris Cornell
Ja tam bawię się zupełnie inną wersją, ale nie wyobrażam sobie grania czegokowliek w tym stylu bez Oafdragon Magiciana - Tune Magician to najlepsza karta talii, optymalnie jest mieć Oafadragona jako niską skalę i recyklujesz tunera co turę. Generalnie ja bym wiele rzeczy pozmieniał, bo kupa wyborów wydaje mi się nieoptymalna, ale nie chce mi się rozpisywać, pograsz tym, to pewnie sam dojdziesz do tego, co jest dobre, a co ssie - no i nie chciałbym Ci mieszać, bo pewnie doszedłbym do decku, który w ogóle nie wstawia Zarca (bo i po co?), a chyba nie o to Ci chodzi.

Tutaj niewątpliwie racja- bawiąc się ta wersją pod Supreme'y (których oficjalnie nie ma sensu grać, bo póki co ssają) optymistycznie zakładałem, że Oaf nie będzie potrzebny, jednak recykling jest nieprzeceniony i to nie tylko pod Tune'y ale i pod same Sky Irisy-Odd-Eyesy, by nie uśmiercać tej karty zbyt wcześnie, co w przypadku tego buildu z początku jednak mocno mi doskwierało. Wywaliłem bramy i Darkwurmy dołożyłem 2 Oafy, Xiangke, po jednym dodatkowym cosplayerze dla Violeta, Irisa i Black Fanga (potem update zrobię). Jeżeli chodzi zaś o Zarca- wiem, że nie jest on konieczny by ten deck hulał i orał. Ba! Mało tego- wiem, że mimo japońskich list ten deck jest w stanie orać sam, bez supportu ze strony wszechobecnych Zodiaców, czy Eidolon Beastów z którymi w Japonii ten archetyp najczęściej łączą. Poprostu chciałem sobie zrobić deck konkretnie pod Zarca taki trochę fanboyowy. Daleko mu do ścisłej mety, ale całkiem przyjemnie się gra ;D

Cytat: chaisab
A ja tylko przyczepię się do jednego. Moim zdaniem za dużo sky iris i terraformingów. Ok karta jest dobra, ale nie aż tak przegięta, ze musisz ja mieć na 120% bo wygrywa gry. Nie jest to też takie abc gdzie każda nowa aktywacja daje ci ++++
Poza tym nie masz za bardzo jak zrzucić nadprogramowych sztuk, jakimś monkiem (który i tak byłby meh tutaj pewnie) czy twtw (który jak rozumiem jest w side). W zamian wrzuciłbym po prostu 2 maxxy.

To wynika z tego co wyżej napisałem. Proporcje Irisów i Terraformingów trochę na pałę zostawiłem jeszcze z czasów starych Magicianów, a własnie bez min. Oafa to dość mocno kulało. Natomiast bzdury opowiadasz, że to nie jest przegięta karta- z cosplay Magicianami jest bardziej przegięta niż w chwili wyjścia, bo w early game w połaczeniu z takimi Pendulumgraphami można jeszcze lepiej się ustawić. A co do wrzucania maxxów to od jakiegoś czasu wolę je sideować aniżeli mainować, bo imo trochę sie to z celem mija.

Cytuj
1. Czemu iris i violet na 2 a nie na 3 ?
2. czemu chronograph sorcerera,  amazing pendulum i noble dragona nie ma ?
3. Na co ci te zarcowe poty ?
4. na co ci upstart ty powinieneś nie mieć na to miejsca.

1. Iris i Violet po wywaleniu supremów są na 3. Niektórzy grają też 3 Black Fangi, ja jeszcze się zastanawiam nad tym

2. Może dlatego, że ssą? :V Noble Dragon w sumie może jakoś tam spożytkowany być. Chronograph to g***o jak już wcześniej pisałem, Amazing Pendulum nie wiem co miałoby w tym decku robić zważywszy na to, że na brak czegokolwiek w Pendulum Zone'ach nie mamy co liczyć w tym decku

3. Zarcowe poty wywaliłem (wtedy jeszcze nie było wiadome czy bedzie większy support do nich) przynajmniej na czas wyjścia Supreme Servant Dragonów z Extra. Może się tez okazać, że te Extradeckowe będą ssać tak bardzo, że w ogóle Supreme Zarci nie będą grane kiedykolwiek.

4. Upstarta zawsze mam. Tutaj Desires to samobójstwo jak już wcześniej pisałem. PoDy tu kompetnie nie pasją. Innych w miarę uniwersalnych drawerek póki co próżno szukać.

Cytat: Mufinek
Zakładając, że jest to deck teoretyczny, bo kart jeszcze nie ma, to od siebie zaproponowałbym:
-Duelist Advent - wyszuka Odd-Eyes Pendulum Dragon Pendulum Call, Amazing Pendulum, Pendulumgraph of Spacetime, Pendulumgraph of Ages oraz Iris Magician (!)
-Oafdragon Magician do odzyskiwania Tune Magician, wtedy można większy nacisk na synchro (7+) postawić
-Xiangke Magician - przyzwany z efektu Tune Magician -> Star Eater, może być inna 7-ka, ale wydaje mi się, że on jest najlepszą opcją

Duelist Advent to istotnie spoko opcja, która mnie odrazu zaciekawiła po swoim wyjściu, bo raz, że wyszukuje karty o których wspomniałeś, a dwa o czym nie wspomniałeś- że można to spożytkować przy dodaniu jakiegoś Dracoslayer Engine'a, którego też wyszukuje (kilka buildów japońskich z Lusterem było).


Tak tylko dodam- ja naprawdę wiem, że obecne Pendulum decki (patrząc przez pryzmat OCG) to hybrydy Zodiaców z Pendami i w ogóle próżno szukać czegoś w mecie co nie ma Zodiaców samych w sobie :P Moim założeniem było poprostu zrobienie sobie w miarę monoarchetypowego decku, by pokazać, że Cosplayerzy sami w sobie naprawdę są szybcy, potrafią srogo kombić i overall są solidnym enginem. Gdy w takim OCG prędzej czy później Zodiaci dostaną hity to myślę, że i same listy Magicianów, czy w ogóle Pendulum decków dość mocno się zweryfikują :P Peace!

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 09 Wrzesień, 2016, 18:01:15
Kanashimi Tomo
Ostatnio 09 Wrzesień, 2016, 12:41:07
OkazakiQq
Ostatnio 07 Styczeń, 2017, 01:28:55
Kanashimi Tomo
Ostatnio 15 Styczeń, 2017, 16:56:50
Kuzuryu Daimyojin
Ostatnio 26 Listopad, 2018, 07:56:07
Jacollo