Trochę późno, ale może napisze coś od siebie, jako że te talię lubię i dużo ostatnio z tym kminię.
Mój obecny build. Generalnie idziesz pierwszy i masz dwa win condition. Przede wszystkim, najważniejsza rzecz którą musisz zrobić, to dobranie
Gateway of the Six. Gdy to się już uda, brakuje na dobrą sprawę tylko dwóch counterowych spelli (
Shien's Dojo lub
Six Samurai United) do posiadania loopa w polu, z którego można zrobić wiele paskudnych rzeczy. Aby do tego doprowadzić, zagrywasz
Saryuja Skull Dread. Wywalasz wszystkie niepotrzebne karty, najczęściej są to nadmiarowe samuraje, karta dobrana z
Isolde, Two Tales of the Noble Knights i zdarza się
Asceticism of the Six Samurai. Po jednej Saryujy wypada zagrać
Akashic Magician, wtasować Saryuję spowrotem i jeśli losi ci sprzyjał i z dodatkowego Special Summona udało zagrać się
Secret Six Samurai - Hatsume bądź też
Legendary Six Samurai - Shinai mając w ręku
Legendary Six Samurai - Mizuho (i na odwrót), możesz spokojnie zrobić drugą Saryuję, którą zagrywasz nad Akashiciem. Ciągniesz z Saryujy, drugi efekt Akashica po
Gateway of the Six jeśli jeszcze nie dobrałeś. Powinno zostać ci około 10 kart w decku, zależnie od wcześniejszych zagrań, a Gate prawdopodobnie jest już na twojej ręce.
Jedną z okropnych dla kolegi z naprzeciwka rzeczy jest zagranie w pierwszej turze kilku
Evilswarm Ouroboros (wywalasz nim przeciwnikowi kartę z ręki), jesteś w stanie spokojnie wrzucić pięć, jeśli na ręce masz
Exodius the Ultimate Forbidden Lord. Exodiusem można również wtasować Saryuje do talii, aby szukać potrzebnych combo pieców.
Jeśli nie udało ci się wystawić w pole dostatecznej ilości
Evilswarm Ouroboros , albo czujesz, że przeciwnik może jeszcze powrócić do gry, czas na zrobienie defensywnego pola. Jest to moment na zagranie takich kart jak
Legendary Six Samurai - Shi En,
Naturia Beast (obecnie przeze mnie nie grana, ale możliwe, że pojawi się w talii),
Knightmare Gryphon (dobrze by było, gdyby przy tym przeciwnik nie miał strzałek, aby podlinkować swoje potwory),
Abyss Dweller czy też, jeśli zdecydujesz się grać,
Tri-Gate Wizard.
Bardzo mocną kartą w talii, której na chwilę obecną się pozbyłem, jest
Hand of the Six Samurai. Razem z
Firewall Dragon i
Gateway of the Six potrafi dać ci w stole dostatecznie dużo zasobów, aby wyczyścić całe pole i wstawić własny stół, który będzie bardzo ciężko złamać.
Ciekawym techiem, który ostatnio testuje, jest
Amazoness Archer. Ta karta potrafi w połączeniu z
Gateway of the Six i innym counterkowym spellem dać ci FTK.
Twoje najważniejsze samuraje to przede wszystkim
Grandmaster of the Six Samurai(darmowy SS na pole, target pod
Asceticism of the Six Samurai z Kizanem),
Legendary Six Samurai - Kizan(również darmowy summon),
Secret Six Samurai - Hatsume(summon w pole po Saryujy, bardzo fajny combo extender, można przywołać z
Asceticism of the Six Samurai jeśli w polu mamy Mizuho i na odwrót) oraz
Secret Six Samurai - Fuma (kolejny target pod Asceticism, zagrywasz z niej
Legendary Six Samurai - Kageki), którą przyzywasz z Isoldy zrzucając
Cursed Bamboo Sword, co z kolei dobiera ci dowolny Bamboo Sword na rękę.
Na pewno jest masa innych buildów, ale myślę, że ten wstawiony powyżej ma bardzo duży sens. Potrafi potężnie karać przeciwnika za brak handtrapów, a idąc drugim, jeśli przeciwnik nie ma dużo przeszkadzajek w polu, ma ogromny potencjał na OTK.