Na extra proponuje Ci
Divine Dragon Knight Felgrand (ochrona pola),
Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon (darmowe zniszczenie jednej karty bo po nim i tak idziesz w 95),
Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon (świetny mill i 4k na polu),
Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis (czyni brick handy użytecznymi i czyści pole).
Hot Red Dragon Archfiend zamieniłbym na
Scarlight Red Dragon Archfiend. Dlaczego? Jego efekt robi praktycznie to samo, bo obecna meta to w 99% special summon, a na dodatek zadajesz 500 dmg za każdą zniszczoną kartę. Co do reszty, zależy jaki masz budżet bo możesz ewentualnie
Galaxy-Eyes Cipher Dragon wrzucić. Ja jestem z kombinacji 107 > Full armor > efekt > number 95 i millowania Arkbrave, felgranda i jakiegoś smoka dosyć zadowolony.
Nie myślałeś może by zamiast lightswornów, dragon knightów i tych dwóch samotnych blue-eyes po prostu grać silnik Niebieskookich? Np. 2
The White Stone of Ancients i 2
Dragon Spirit of White? Wtedy jeśli by Cię było stać to możesz grać 3
Sage with Eyes of Blue żeby wyszukiwać Kamień albo robić z effect monstera
Dragon Spirit of White. Możesz nim też szukać np.
Effect Veiler, który pomaga zatrzymać niektóre combo.
Ogólnie deck jest spoko jak na casual chociaż ja bym sideował
Ruins of the Divine Dragon Lords. Dlaczego? Bo nie zawsze się przydaje. Fakt czasami może nam dać tę 1 turę ale zazwyczaj bardziej ogarnięty przeciwnik najpierw się tego pozbędzie albo wrzuci nam Kaiju żeby pozbyć się efektu. Wstawiłbym za to
Vanity's Emptiness (karta tania. 10 zł, da się ogarnąć a jest dosyć użyteczna) i 1
Terraforming (głównie po to żebyś miał szybciej Ravine, a w razie czego i tak możesz terra discardować do efektu ravine). Dodatkowo grałbym jeszcze jednego
Trade-In bo ten deck ma dużą szanse na brickowanie. Gram obecnie Felgrandem i najgorsze co może mnie spotkać to brak Trade-in kiedy mam level 8 w ręce. Dziwi mnie, że nie masz też żadnej obrony jak na przykład
Solemn Warning albo
Bottomless Trap Hole. Nawet 2
Quaking Mirror Force byłoby spoko, bo daje Ci to zawsze szansę na powrót do gry jeśli przeciwnik się na to natnie.
Amorphage Goliath na pewno bym zostawił w main decku, bo to jest zabójstwo na wszelkie ABC, XYZ, Synchro i Pendulum. Bez Kaiju albo Raigeki te decki nie mają jak usunąć tej karty z pola.
Charge of the Light Brigade też jest bardzo ryzykowane. Co jeśli zmillujesz
Dragon Shrine,
Return of the Dragon Lords i np.
Dragon Ravine? Stracisz elementy combo, które dałoby znacznie większy plus niż wyciągnięcie jakiegoś lighstworna z decku.
Teraz kwestia
Dragon Shrine. Jak masz
Dragon Spirit of Whitezamiast tych dwóch blue-eyesów to jego też możesz zrzucić, a potem następną kartę gdyż w grave Spirit liczy się jako normal monster więc efekt Shrine działa. Jest to zdecydowanie lepsze wyjście w momencie kiedy grasz
The White Stone of Ancients, które fajnie działa z Numerem 95. Zrzucasz kamyk, arkbrave i felgranda co daje całe combo, a przeciwnik musi banishować 3 potworki ze swojego decka jeśli nie ma nic by zatrzymać efekt 95.
Ciekawą opcją jest również wrzucenie dwóch
Galaxy Soldier. Wszystko w tym decku to light monstery, a soldier sam siebie szuka potem. Dzięki temu możesz wystawić
Cyber Dragon Infinity, które jest spoko kartą bo neguje efekty i kradnie potwory. W połączeniu z Harbringerem możesz bardzo uprzykrzyć komuś życie zwłaszcza jak z Soldierów zrzucisz Arkbrave i Felgranda co daje dodatkowego potworka na polu.
Jeśli zdecydowałbyś się grać silnikiem Blue-eyes to musiałbyś się pozbyć tych rank 4 oraz synchro level 7, które nie są LIGHT. Dlaczego?
Blue-Eyes Spirit Dragon pozwalałbym Ci zrzucać na pole inne smoki, które są light atribute prosto z extra decka. Dodatkowo on blokuje wielokrotne special summony i może zanegować jeden efekt w grave co jest bardzo przydatne na obecną mete. Potem z niego możesz zrobić
Azure-Eyes Silver Dragon, który uczyni smoki nietykalnymi przez efekty a na dodatek możesz z grave wyciągnąć
Dragon Spirit of White w swoim standby i pozbyć się backrow dzięki temu. Wiadomo, że również powinieneś znaleźć miejsce na
Maxx "C" i
Twin Twisters. Ten deck nienawidzi backrow prawie tak bardzo jak każdy gracz brick handu. Maxx pomaga Ci z dobieraniem, a Twister nie dość, że niszczy backrow to jeszcze ma synergię z akrbrave albo kamykiem. No i wiadomo jak masz
Crystal Wing Synchro Dragon to możesz go grać w tym decku bo zrobisz go albo z Sage + Black Rose albo Kamyk + Black rose. Możesz też użyć Michaela plus jakiś tuner.
Co do samego
Red-Eyes Darkness Metal Dragon to słabo się tutaj komponuje z kilku powodów. Pierwszym jest summonowanie. Musisz go millować w tym decku i użyć call of haunted albo zbanishować sobie jakiegoś smoka z pola. Ok, dragon knight może tu być przydatny ale potem jest ciężko z samym recyklingiem Red-eyesa. Poza tym nie masz go też jak zrzucić z ręki w wypadku brick handa bo trade-in nie zadziała i to jest drugi powód.