Wątek: STATE OF THE GAME  (Przeczytany 93636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chichotek

Odp: STATE OF THE GAME
« #100 23 Czerwiec, 2014, 18:54:31 »
0
Jest wiele kart magicznych, pułapek czy nawet potworów, które podnoszą morale w postaci ATK i DEF danego potwora czy skutecznie uniemożliwiają przeciwnikowi wykonanie danego ruchu z korzyścią dla nas. 

Przeczytałem to, później twój podpis koło avatara... i wszystko zrozumiałem. To masz quest'a zagraj z kimś kto gra HAT'em, Geargią, Infernity (ale żeby umiał wykorzystać potencjał deck'u) ... wtedy wszystko zrozumiesz.

Ps. Efekty >>> Podnoszenie atk/def

Geralt

Odp: STATE OF THE GAME
« #101 23 Czerwiec, 2014, 19:03:54 »
0
Może i ja jestem początkującym graczem, ale na swoim koncie mam już wiele wygranych w różnych pojedynkach nie tylko na DN, ale i na YGOPro. Widziałem różne decki nawet takie, w których się karty kupy nie trzymały. I co? Odpowiednio dobrana talia, szczęście i przede wszystkim umiejętność dobrego wykorzystywania efektów kart potworów, kart magicznych i pułapek ochroniły mnie przed druzgocącą klęską na oczach 15 obserwatorów meczu. Pamiętam to dobrze, bo był to jeden z najtrudniejszych pojedynków w całej mojej przygodzie z DN i YGOPro.  Wiadomo, że ktoś może sobie złożyć najbardziej skomplikowany deck, który będzie trudny do pokonania nawet dla mistrzów, ale nie ma takiej karty, której nie można by pokonać.
Dzisiejsze yugioh się tak rozwinęło, że można nawet mirror forc'a i jego efekt zablokować, można przyzwać za pomocą jednego potwora 3 inne niekoniecznie używając kart PENDULUM, także moje stwierdzenie co do potei X-Saberów jest jak najbardziej słuszne, dlatego, że w połączeniu z kartami o mocy małej, ale efekcie dobrym może zakończyć się tym, że przeciwnik zostanie z liczbą 0 LP.
     

grabczas

Odp: STATE OF THE GAME
« #102 23 Czerwiec, 2014, 19:22:43 »
+4
Tak gwoli streszczenia, XX-Sabery są zbyt wolne. Powyższe decki zbyt dobrze blokują im możliwość sprawnego rozstawienia się jakby tego było mało więc zanim będziesz w stanie wprowadzić beatery czy XX-Saber Gottoms żeby pozbyć się ręki przeciwnika to przeciwnik dobrze więcej trapów czy speli typowo defensywnych (których notabene często więcej mieszczą niż Ty w Saberach) plus zdążą Cię zwyczajnie zabić do tego czasu ;) A zablokować gottomsa to nie jest duży problem żeby później wcisnąć Ci Arkę i go zabrać zwyczajnie. ^^ Ewentualnie w przypadku innych meta decków zablokują special summon i na samym normalu Cię wykończą (nie przejdziesz 3x Arsenal na stole niczym z szabelek co możesz normal summonować, bolesna prawda) zanim zdążysz rozstawić stół ;)

Inna sprawa że takie budynie mogą spokojnie grać z ręką zrzuconą na grave :P

Generalnie jesteś typem gracza z ideą a nie z suchą kalkulacją stąd uprzedzam że jeżeli dotrzemy do momentu że Pendulum Decki będą topami to w przypadku wielu graczy tutaj nie będzie brany argument "Bo to dla noobów/ bo sobie grę ułatwiasz/ wstaw cokolwiek innego" bo skoro działa to czemu ktoś ma sobie wiązać ręce żeby wygrać turniej. Więc o ile nikt nie twierdzi że szabelki to totalne dno i że zupełnie nie da się tym grać o tyle nie jest to deck który będzie teraz tierem jakimkolwiek. W pierwszym poście masz zresztą podkreślone słowo WIELE co chodzi o decki grywalne i gwarantuję Ci że są bardziej zakurzone archetypy którymi przy dobrym dobraniu kart też można dalej innym taliom krzywdę zrobić skutecznie ale nikt nie będzie tego wszystkiego próbował zliczyć zwłaszcza że nowym graczom którzy mają zapędy turniejowe to namąci tylko bardziej w głowie i utrudni życie bo coś spodoba im się na DNie i będą chcieli zbierać i nagle d**a zbita bo coś jest tak stare że nawet w USA znaleźć w jednym sklepie się nie da singli o naszej stronie Odry nie wspominając ...

Uff ale się rozpisałem x)

j4

Odp: STATE OF THE GAME
« #103 23 Czerwiec, 2014, 19:30:02 »
+3
Hakuło, szczerze powiem że nie wiem do czego dążysz albo o czym próbujesz nas przekonać.

Skoro sam przyznajesz że jesteś początkujący, to zapraszam do przeczytania artykułu, a w szczególności do myśli zawartych w krótkim, przedostatnim segmencie ("jeszcze o deckbuildingu"):
http://yugioh.pl/dla-poczatkujacych/poradnik-dla-poczatkujacych-git-gud-czyli-jak-myslec-zeby-ogarniac-gre/

Soul

Odp: STATE OF THE GAME
« #104 23 Czerwiec, 2014, 19:41:06 »
0
Wymieniłeś Scapegoat i Magnum Shield.

Magnum Shield

Sabera można na luzie wypisać w "tym da się grać", takich decków jest milion, bo gra jest dziś dużo bardziej wyrównana niż kiedyś. Wygrana kostka i dobry opening i Szable z T1 też wygrają, tak jak i wiele innych decków. Tym bardziej, że mogą abusować Soul Charge.

Ale skończmy już o nich pisać pls!
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwiec, 2014, 19:46:17 Soul »

j4

Odp: STATE OF THE GAME
« #105 30 Czerwiec, 2014, 00:29:18 »
+1
top64 ME:
13 Geargia
10 H/A/T variants
8 Lightsworn
8 Mermail
4 Bujin
4 Dragon Ruler
4 Spellbook
3 Madolche
3 Sylvan
3 Evilswarm
1 Chain Burn
1 Artifact
1 Watt
1 Infernity
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwiec, 2014, 00:30:55 j4 »

Chichotek

Odp: STATE OF THE GAME
« #106 30 Czerwiec, 2014, 00:34:38 »
0
Fajna metka, sporo decków. Chciałbym zobaczyć decklistę Watta

j4

Odp: STATE OF THE GAME
« #107 30 Czerwiec, 2014, 00:39:45 »
0
top16 ARG Philadelphia:

5 Geargia (w tym jeden Karakuri, grał 5 tunerów i 1 Sanctum + 1 Moralltach, idk what is real)
2 Madolche
2 Lightsworn
1 Bujin
1 FF AT
1 Inzektor Artifact
1 Evilswarm
1 Sylvan
1 Mythic Ruler

1 brakuje, coś przeoczyłem albo nie dali

Regis

Odp: STATE OF THE GAME
« #108 01 Lipiec, 2014, 11:13:50 »
0
Cytuj
1 Inzektor Artifact



Belizariusz

Odp: STATE OF THE GAME
« #109 16 Lipiec, 2014, 21:59:06 »
+3
56/64 z NAWCQ znane

12 Geargia
7 FHAT (różnych wersji AT łącznie = 16)
6 Sylvan
6 Madolche
5 HAT
4 Artifact Traptrix
3 Infernity
3 Bujin
2 Dragon Ruler
2 Mermail
2 Lightsworn
1 Prophecy
2 Hieratic
1 Frog OTK

pełno wersji HATów, amerykanie tak je lubią? W ogóle FHAT, rly? Co jeszcze tam wrzucą :)) niemniej FF engine to dobre karty a wszystkie dobre karty prędzej czy później lądują w Hacie :)) co mnie dziwi dosc to sporo Madolchy i naprawdę mało LSów jak na cały hajp otaczający ten deck. No i to jak odmienne stosunki w topach w porównaniu z ME. Zapraszam do dyskusji i jak ktoś ma top64 z ME to niech wrzuci :)

@j4 - rzeczywiście, sorry, jakieś głupie obrazki mi zasłoniły. no to spore różnice w tych topkach są
« Ostatnia zmiana: 16 Lipiec, 2014, 22:07:42 Belizariusz »

j4

Odp: STATE OF THE GAME
« #110 16 Lipiec, 2014, 22:01:42 »
0
i jak ktoś ma top64 z ME to niech wrzuci :)
już wrzucałem, masz parę postów wyżej

Soul

Odp: STATE OF THE GAME
« #111 20 Lipiec, 2014, 14:54:30 »
0
Mały up 1st posta.

I chcę jednocześnie stwierdzić, że gdyby do wyjścia Shadolli był jakiś YCS na który miałbym jechać, to moim pickiem byłaby Geargia, uważam, że byłby to najlepszy wybór na taki event. Dlaczego?

HAT był najlepszym deckiem na natsach USA i ma słaby matchup z Gearami. Geary dostały hita i w teorii byłyby mniej popularne. Mniejsza popularność Geargii = mniej hejtu w Side na Geargie oraz rośnie populacja decków, które z Gearami mają słaby matchup, tj. HAT. HAT byłby zapewne najpopularniejszym deckchoicem. Jednocześnie zmniejsza się ilość talii, która ma w teorii dobry matchup z Gearami, tj. Mermail i Sylvan (aczkolwiek Machina wariantem nie mam z Sylvanem jakichś kłopotów). Mermail odpada tym bardziej, bo matchup z HATem jest katastrofalny.

Geary straciły tylko GGG. GGG dawało przede wszystkim free winy jak szło się 1st i come backi gdy szło się 2nd. Deck jest nadal bardzo solidny jak idzie 1st, ma 9 solidnych opening playów (mówię o Machina wersji) + jakieś inne typu Accel + Accel. Gdy idzie drugi ma łatwiej niż kiedyś anyway, bo mniejsza szansa, że opp zasetupuje się like crazy i pozostanie tylko scoop phase, bo 5 kart na start i mniejsza szansa, że przebije Armora w 3 turze. Deck imo stracił bardzo mało na nowych zasadach, w każdym razie mniej niż wszystkie combo decki.

Nadal ma dobry matchup z HAT. Nadal ma dobry matchup z LSem, bo lolCycle Reader. Z Machina enginem i nowymi rulami ma imo lepszy matchup z Sylvanem niż na poprzedniej liście. Geary mogą grać floodgaty, ja trzymam chociażby 3 Rivalry. Mniejsza popularność Gearów i większa popularność HATów -> Black Horn of Heaven mainowo staje się średnim pomysłem, tym bardziej iż nie zachwyca ani na LSa ani na Sylvana.

tl;dr: Wydawać by się mogło, że Geary jako jedyne dostały solidny hit na liście, a nie jest on wcale aż tak znaczący a przewidywany metashift i nowe zasady sprzyjają graniu Gearami.

Soul

Odp: STATE OF THE GAME
« #112 25 Sierpień, 2014, 21:52:23 »
0
O Burning Abyssach ktoś coś krótko i zwięźle, aby było pls?

Belizariusz

Odp: STATE OF THE GAME
« #113 25 Sierpień, 2014, 21:55:12 »
+1
top 16 ARG

6 Shaddol(bodaj 4 artifact 2 dragon wersje)
4 Sattelle
4 BA
1 Bujin
1 Prophency

czyli totalna zmiana meta widoczna na pierwszy rzut oka niemniej jakieś głębsze analizy powinny imo poczekac na YCSa bo ARG to tylko turniej na 250 osób, tyle, że streamowany :)) Zobaczymy czy dalej BA będzie topowac jak ludzie ogarną jak z tym grac i jak kontrowac.

Soul

Odp: STATE OF THE GAME
« #114 25 Sierpień, 2014, 22:02:49 »
0
j/w + warto dodać parcie ludzi na nowy dodatek, bo są znudzeni starymi archetypami, także DUEA.decks stanowiły tam pewnie wielką część mety.

A jeśli chodzi o BA to PONOĆ ma dobry matchup z Shaddollami, stąd są grane. Nie grałem tym ani razu, więc nie wiem, mnie ten deck od początku nie jarał, bo cały floodgate hejt na Shaddolle wchodzi również na BA + ludzie jeszcze ogarną Chain Disy, także gl post side.

Entelarmer

Odp: STATE OF THE GAME
« #115 25 Sierpień, 2014, 22:13:02 »
0
Jakoś tego "dobrego matchupu" nie widzę, jak masz te PWWB albo/i Supply Squad i opp ci ich nie zdejmie to rzeczywiście, w innym przypadku ten deck praktycznie nie ma dobrych playów które nie wymagałyby dwóch ssów na turę (tyle co BLS), także yeah... Midrash FTW.

Regis

Odp: STATE OF THE GAME
« #116 25 Sierpień, 2014, 22:16:14 »
0
Ja do tej pory nie mogę wyjść z podziwu, że BA tak dobrze się sprawowały, tym bardziej, że w ich przypadku najprawdopodobniej czeka nas tasiemiec na wzór NK jesli chodzi o support o.O

Chichotek

Odp: STATE OF THE GAME
« #117 25 Sierpień, 2014, 22:22:59 »
+1
Jakoś tego "dobrego matchupu" nie widzę, jak masz te PWWB albo/i Supply Squad i opp ci ich nie zdejmie to rzeczywiście, w innym przypadku ten deck praktycznie nie ma dobrych playów które nie wymagałyby dwóch ssów na turę (tyle co BLS), także yeah... Midrash FTW.

Karma Cut

Soul

Odp: STATE OF THE GAME
« #118 25 Sierpień, 2014, 22:36:33 »
0
Jeff Jones on BA:
Cytuj
All of the decks from the arg event were terrible and going forward past Toronto the burning abyss decks will look completely different.

Tak, jestem fanboyem JJ, też człowiek ma łeb do robienia decków i jeśli topnie gdzieś z BA, to wszyscy zlamią jego build, który, nie mam wątpliwości, będzie lepszy niż te z ARG.

<wiem tylko, że nie gra Supply Squadów>

A jak już jestem świeżo po czytaniu dgz deck discussion to powtórzę słuszne imo twierdzenie, że Raigeki Break > Karma Cut, bo masz extra MST post side na tonę floodgatów.

Zrób ktoś BA temat :P.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpień, 2014, 22:39:18 Soul »

Aerveor

Odp: STATE OF THE GAME
« #119 25 Sierpień, 2014, 22:48:40 »
0
Soul a on przypadkiem nie topnął jakis regio w Ohio na 400 osób? Tak mi się wydawało. Strasznie chcę zobaczyć jego listę bez Supply Squadów.

Chichotek

Odp: STATE OF THE GAME
« #120 26 Sierpień, 2014, 12:03:05 »
0
Jeff Jones on BA:
Cytuj
All of the decks from the arg event were terrible and going forward past Toronto the burning abyss decks will look completely different.

Tak, jestem fanboyem JJ, też człowiek ma łeb do robienia decków i jeśli topnie gdzieś z BA, to wszyscy zlamią jego build, który, nie mam wątpliwości, będzie lepszy niż te z ARG.

<wiem tylko, że nie gra Supply Squadów>

A jak już jestem świeżo po czytaniu dgz deck discussion to powtórzę słuszne imo twierdzenie, że Raigeki Break > Karma Cut, bo masz extra MST post side na tonę floodgatów.

Zrób ktoś BA temat :P.

Co i tak nie zmienia faktu Karma Cut >>> Raigeki Break vs Shaddoll, tzn. wg. mnie.

Soul

Odp: STATE OF THE GAME
« #121 07 Wrzesień, 2014, 12:55:15 »
+1
YCS MADRID
TOP32:

16 Shaddoll (wariant z BA tutaj dałem)
6 Satellarknight
4 Burning Abyss
1 Artifact
1 Infernity
1 Mermail
1 Burn
1 Stun
1 Prophecy

111/460 decków to Shaddoll, tj 24,13%, 50% w topach
Satelle 13% w stawce,  18,75% w topach.

*dużo decków było unknown (bodajże ponad 100) i powątpiewam jakoś czy wszytko to random, więc te statystki to też może być fail.

Gret8

Odp: STATE OF THE GAME
« #122 07 Wrzesień, 2014, 13:35:22 »
0
Burn
Wat?

Regis

Odp: STATE OF THE GAME
« #123 07 Wrzesień, 2014, 14:23:44 »
+1
Mermail nie do zdarcia :) <3

Belizariusz

Odp: STATE OF THE GAME
« #124 07 Wrzesień, 2014, 19:44:48 »
+1
Top32 Toronto o wiele bardziej wyklarowane i ładne, 0 random decków :))

16 Shaddolli
9 BA
7 Sattelli

Witamy w formacie wielkiej trójki! :)) (żartuje, Shaddoll format :D )

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 05 Styczeń, 2014, 22:25:31
Hiruma
Ostatnio 13 Marzec, 2014, 20:31:15
Rysnig
Ostatnio 17 Maj, 2014, 19:41:52
Chichotek
Ostatnio 28 Lipiec, 2014, 21:38:35
Geralt
Ostatnio 18 Sierpień, 2014, 20:37:32
Bard