Wątek: Timelord  (Przeczytany 1236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Habas

Timelord
« 20 Luty, 2020, 00:18:13 »
+9
Timelord




Wstęp:


Timelord to bardzo ciekawy i osobliwie zaprojektowany archetyp. Niezwykła jest w nim nie tylko mechanika, ale też sama lore’owa otoczka. Głównymi jego strategiami są stallowanie, burnowanie oraz kontrolowanie pola przeciwnika. Wszystkie potwory z tej rodziny mają typ Fairy i 10. poziom. Różnią się za to atrybutami występującymi we wszystkich wariantach. Main deckowe Timelordy osobiście dzielę na małe (0 ATK/DEF) i duże (4000 ATK/DEF). Jako ciekawostkę można potraktować to, iż w kreskówce Władcy Czasu o wysokich statystykach byli zazwyczaj przedstawiani jako faktycznie więksi od pozostałych krewnych. Mniejsze wróżki posiadają kilka wspólnych efektów oraz tylko jeden unikatowy (z małymi wyjątkami). W zamyśle talia stworzona jest do zaczynania duelu jako druga, lecz istnieje także jej wariant, który woli iść pierwszy. Najwcześniejszą kartą z omawianego zbioru był Metaion, the Timelord. W TCG zadebiutował na początku ery Yu-Gi-Oh! Zexal, czyli pod koniec 2011 roku. Mniej więcej 6 miesięcy później premierę miał ponownie monster z serii - Sephylon, the Ultimate Timelord. Na następne podobne stwory Konami kazało nam czekać 5 długich lat... Wtedy to do sklepów trafił pamiętny set Battles of Legend: Light's Revenge dodający kilku nowych lordów i genialną dedykowaną szukajkę. Jednak to wciąż było za mało, by móc zbudować z nich samodzielną talię. Na szczęście wszystko zmienił (wydany w 2018 roku) kolejny zestaw z cyklu BoL. Znowu wleciał soczysty support – tym razem dający nam win condition i wreszcie możliwość złożenia grywalnej kompozycji. Z usług naszych bohaterów w anime Yu-Gi-Oh! 5D's korzystał Z-one będący finałowym antagonistą sagi. Także postać Eve w mandze Yu-Gi-Oh! ARC-V używa pojedynczej kreatury z tej familii. Za to same monstra powiązane są z archaniołami znanymi z różnych wyznań i bazują na sefirach tworzących wspólnie w kabale Drzewo Życia – swoistą mapę, która według wierzeń pozwala dotrzeć do własnej duszy.


Małe Timelordy dzielą te oto właściwości:

- Cannot be Special Summoned from the Deck.
- If you control no monsters, you can Normal Summon this card without Tributing.
- Cannot be destroyed by battle or card effects.
- You take no battle damage from attacks involving this card.
- At the end of the Battle Phase, if this card battled: (unikalny efekt).
- Once per turn, during your Standby Phase: Shuffle this card into the Deck.

Czyli w skrócie i uproszczeniu: mając swój pierwszy rząd pusty Normal Summonujemy je bez trybutu, nie mogą być zniszczone, nie otrzymujemy obrażeń atakując danym potkiem, jeśli walczyły to pod koniec BP odpala się unikatowy efekt a w SP wtasowujemy je do talii. Dodatkowo Lazion oraz Zaphion mają dodatkowe i niepowtarzalne efekty niezwiązane z Fazą Walki.


Unikatowe efekty dziewięciu małych Timelordów:

Michion, the Timelord - ucina w pół LP przeciwnika. Warto grać 3 sztuki, ponieważ chcemy widzieć go jak najczęściej w otwierającej ręce kiedy opp ma jeszcze dużo życia, a my przez to zadamy więcej obrażeń. Innym argumentem za graniem trzech sztuk jest to, iż jest starterem kilku podstawowych OTK combo.

Raphion, the Timelord - zabiera przeciwnikowi LP równe ATK karty, z którą walczył. Przez niektórych karta uważana za must have w kompozycji, przez innych za zbyt sytuacyjną. Moim zdaniem prawda leży gdzieś pośrodku. W wariancie talii z Kaiju rzadko będzie brickować, poza tym sytuacja, w której opp kończy turę bez potwora 2000+ ATK zdarza się sporadycznie. Grać 2-3 sztuki.

Metaion, the Timelord - cofa do ręki wszystkie potwory na polu (poza sobą samym) i za każdego zadaje oppowi 300 dmg. Tutaj mały wyjątek - nie dostajemy battle damage tylko w pozycji ataku. Jest to raczej efekt tego, że był on pierwszą kartą z serii i nie było jeszcze ogólnego konceptu talii. Grany zwykle w 1-2 sztukach.

Zaphion, the Timelord - wtasowuje do talii backrow (+ Field) przeciwnika. Dodatkowy efekt: jeśli jest wysłany z pola do GY to pobieramy 1 kartę. Bardzo skuteczny przeciwko heavy backrow deckom. Podobnie jak Metaion używany maksymalnie w dwóch kopiach.

Lazion, the Timelord - wtasowuje do talii GY przeciwnika. Dodatkowy efekt: raz na turę kiedy opp dobiera kartę zadaje mu 1000 dmg. Nasza najlepsza opcja jeśli przeciwnik zmusi nas do zaczynania gry. Potrafi też napsuć krwi przeciwnikowi jeśli ten wcześniej ustawił sobie Graveyard. Grać 1-2 sztuki.

Gabrion, the Timelord - wtasowuje do talii oppa wszystkie karty, które on kontroluje i za każdą wtasowaną do Maina opp dobiera jedną kartę. Bardzo dobra opcja jeśli gramy przeciwko talii, która kończy turę z masą potworów z Extra Decku. Zasadność tej karty zależy od formatu. Grać 0-1 (najlepiej w Side Decku).

Kamion, the Timelord - wtasowuje jedną kartę przeciwnika do decku i zadaje 500 obrażeń. Efekt ten to tzw. Spell Speed 4 Effect czyli nikt nie może na niego odpowiedzieć niczym (nawet Counter Trapem). Na pewno warto grać przynajmniej jedną sztukę, jeśli mamy na nią miejsce w talii. W wariancie z Shaddollami granie przynajmniej dwóch kopii to mus (potrzebny potwór EARTH żeby zrobić El Shaddoll Shekhinaga).

Hailon, the Timelord - zadaje obrażenia równe różnicy w LP pomiędzy nami a oppem (jeśli mamy ich mniej). W przypadku Raphiona można się spierać jeśli chodzi o sytuacyjność - tutaj jest ona bezsprzeczna. Teoretycznie można grać 1 sztukę na takie przypadki, bo efekt jest bardzo mocny (rekompensuje siłą częstą nieprzydatność), ale to w ostateczności. Z reguły nie ma miejsca w talii na takie eksperymenty.

Sadion, the Timelord - sprawia, że nasze punkty życia wzrastają do 4000 jeśli mamy ich jeszcze mniej. Zdecydowanie najsłabszy mały Timelord i jedyny całkowicie nieprzydatny. Aż szkoda czasu na tłumaczenie dlaczego. Tak zwana "do nothing card".


Duże Timelordy:

Sandaion, the Timelord - bardzo dobra karta. W przeciwieństwie do małych Władców Czasu niewrażliwy tak bardzo na negację efektów (4000 ATK). Powody, dla których powinno się grać 3 sztuki to: jest niesearchowalny w tym decku, wraz z Michionem są głównymi kartami burnującymi (win con) oraz współtworzy główne comba OTK. Konstrukcja jego efektu jest podobna do małych sefir, ale posiada parę ważnych różnic. Możemy kontrolować tylko jednego Sandaiona. Mamy możliwość NS go bez trybutu tylko jeśli to opponent jako jedyny kontroluje potwory na polu. Żaden z graczy nie otrzymuje obrażeń wynikających z bitwy prowadzonej przez tę kartę. Na koniec tury jeśli ta karta walczyła przeciwnik obrywa 2000 LP. Efekty związane z SS z decku oraz wtasowywaniem do talii w SP identyczne jak w małych Władcach Czasu.

Sephylon, the Ultimate Timelord - prawie w ogóle nie pasuje do zamysłu reszty archetypu, ponieważ nasze Timelordy rzadko trafiają do GY. Nawet gdyby się uprzeć i budować talię pod niego, to nie będzie to opłacalne. Grać 0 sztuk.


Extra-deckowy Timelord:

Timelord Progenitor Vorpgate


Bezpośredni support:

Time Maiden - IMO jeden z najlepszych searcherów w całej grze. Mając przedni rząd pusty możemy ją Special Summonować na pole i od razu trybutować by dodać do ręki z decka jednego małego Timelorda. Może być potraktowany jako podwójny trybut dla potworów z jego archetypu (ta właściwość jest akurat mało przydatna). Kiedy spoczywa w GY możemy ją zbanishować, żeby wezwać specjalnie z talii małego Timelorda ignorując jego warunki przyzwania, ale nie w turze kiedy użyliśmy pierwszego efektu TM z uwagi na zapis, że nie możemy Special Summonować w tej turze innych potworów. Jedyna wada tej karty jest taka, że nie searchuje dużych Władców Czasu.

Empty Machine 3 lub 0

Infinite Machine 1 lub 0

Infinite Light 1 lub 0

Pośredni support:

Konsystencja

Sangan - Wyszukuje każdego małego Timelorda. Dość wolna szukajka, ale przydatana w niektórych formatach.

Witch of the Black Forest - W przypadku tej talii działa identycznie jak Sangan.

Piri Reis Map - Searcher do naszych małych Timelordów. Zdecydowanie lepiej jest wyszukiwać bezpośrednio konkretne Timelordy, niż Time Maiden.

One for One - Szukajka do Time Maiden. Skraca talię i pozwala dobrać konkretnego małego Timelorda z jej efektu.

Pot of Extravagance - Nasza talia nie opiera się mocno na Extra Decku, więc warto rozważyć użycie tej karty. Wtedy oczywiście kluczowe potwory z ED gramy w ilości trzech sztuk.

Pot of Desires - Kluczowe Timelordy w naszym decku gramy zwykle po trzy sztuki, więc można się pokusić o granie tej karty. Pójście na +1 jest bardzo ważne w talii, która co turę teoretycznie robi -1.

Pot of Duality - Jeśli zdecydujemy się grać wolniejszy wariant talii (typu Control/Stun), karta ta może okazać się wzmocnieniem.

Tokusano Shinkyojin - Trade-In dla naszej talii, który poprawia konsystencję. Dodatkowo zapełnia GY pod karty typu Infinite Light czy Stonehenge.

Advance Draw - Tokusano Shinkyojin po roku na Podlasiu... Problemem tej karty jest to, że jest Spell Speed 1 i nie możemy aktywować jej w DP przed wtasowanem się naszego Timelorda do talii. Jednak są formaty i sytuacje, w których się przydaje.

Magic Planter - Karta przydatna jeśli gramy dużo Continuous Trapów typu Empty Machine, Limit Reverse czy Lose 1 Turn.

Foolish Burial - Wysyłamy nim do GY głownie Time Maiden, aby aktywować jej efekt searchujący. Możemy także zapełnić Cmentarz pod Infinite Light czy karty typu Stonehenge.

Dark Factory of More Production - Aktywowana przykładowo w DP naszego ruchu pozwala zniwelować pójście na -1 spowodowane efektem wtasowywania się do talii naszego Timelorda. Dodatkowo zapełnia nam GY pod karty SS z niego.

Spam

Finis Terrae, Tower of the Necroworld -

Exodius the Ultimate Forbidden Lord - Special Summon levelu 10 z ręki, choć niekiedy ciężko jest o potwora w GY w tym decku. Spowodowane jest to tym, że Time Maiden z reguły będziemy wykorzystać banishując ją z własnego efektu, a Timelordy są niezniszczalne i ochoczo wtasowywują się do talii.

Parry Knights -

Celestial Transformation - Bardzo ważna karta w wariancie OTK, ponieważ tworzy wiele takowych combosów.

Stonehenge - SS małego Władcy Czasu z GY lub Time Maiden, aby użyć jej efektu searchującego. Plusem jest to, że nie jest trapem i nie musimy czekać tury na możliwość aktywacji tej karty, ale minusem jest to, iż jest HOPT.

Water of Life -

Call of the Haunted - Re-use Timelorda

Limit Reverse -

Oasis of Dragon Souls -

Damage Gate -

Kontrola

Herald of Orange Light -

Book of Moon - Poza wszystkimi benefitami, które płyną z tej karty, możemy użyć jej aby zasetować naszego TL przed SP i zachować go na kolejną turę. Karta SWB (staples with benefits).

Savage Colosseum -

Battle Mania -

Torrential Tribute - Board wipe, który niedotyczy naszych Timelordów, które są niewrażliwe na zniszczenie.

Needle Ceiling -

Proof of Powerlessness -

Drowning Mirror Force -

Junk Sleep -

Floodgate'y

Quiet Life -

Summon Limit -

Lose 1 Turn -

There Can Be Only One -

Rivalry of Warlords -

Gozen Match -

Stall

Empress's Staff -

Burn

Combosy OTK:


Wszystkie comba są bardzo proste, ale mają bardzo dużo wariacji i wymagają różnych warunków na polu. Studiując je pamiętajmy, że mając Time Maiden w ręce, możemy zamienić ją w każdego małego Timelorda (Special Summonując ją i aktywując efekt szukający).

3-kartowe

X)

wymagane karty:

ręka -> Michion, the Timelord + Michion, the Timelord + Celestial Transformation
Extra Deck -> Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki do spełnienia:

- nie możemy kontrolować żadnego potwora

1. Normal Summon Michion, the Timelord.
2. Aktywacja Celestial Transformation.
3. Special Summon drugiego Michion, the Timelord z ręki.
4. Przechodzimy do Battle Phase i atakujemy obydwoma potworami.
5. Pod koniec BP aktywacja efektów Michion, the Timelord. Po aktywacji oppowi zostaje 2000 LP.
6. W M2 nasze potki składamy w Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max i aktywujemy jego efekt. GG

X)

wymagane karty:

ręka -> Michion, the Timelord + Sandaion, the Timelord + Celestial Transformation
Extra Deck -> Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki do spełnienia:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

1. Normal Summon Sandaion, the Timelord.
2. Aktywacja Celestial Transformation.
3. Special Summon Michion, the Timelord z ręki (zawsze z CT lepiej Special Summonować małego Timelorda, bo nie straci on połowy ataku).
4. Przechodzimy do Battle Phase i atakujemy obydwoma potworami (kolejność dowolna).
5. Pod koniec BP aktywacja NAJPIERW efektu Michion, the Timelord, a potem efektu Sandaion, the Timelord. Po aktywacji właściwości naszych kart w tej kolejności, oppowi pozostaje 2000 LP.
6. W M2 nasze potki składamy w Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max i aktywujemy jego efekt. GG





Combo nr 3:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + Mound of the Bound Creator

inne potrzebne karty: Jizukiru, the Star Destroying Kaiju, dowolny inny Kaiju, Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi pozostać tylko Kaiju

Zagrywamy Mound of the Bound Creator żeby od razu chronić nasze potki, potem Normal Summon Sandaion, the Timelord i aktywacja Interrupted Kaiju Slumber. Wzywamy Jizukiru, the Star Destroying Kaiju na nasze pole oraz dowolnego Kaiju na pole oppa. Przechodzimy do BP i atakując Timelordem niszczymy Kaiju oppa. Bezpośrednio po tej akcji przeciwnik obrywa -1000 LP z efektu pola. Następnie atakujemy bespośrednio naszym Kaiju zadając 3300 obrażeń. Przechodzimy do końca BP i odpala się efekt naszego Władcy Czasu (-2000 LP). Przeciwnik jest teraz na 1700 LP. Tworzymy Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max i aktywując jego efekt wykańczamy przeciwnika.


Combo nr 4:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike

inne potrzebne karty: Jizukiru, the Star Destroying Kaiju, dowolny inny Kaiju, Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Michion, the Timelord, następnie aktywacja IKS (Jizukiru do nas, inny Kaiju do oppa). Przechodzimy do BP - Michionem atakujemy Kaiju oppa i w Damage Stepie aktywujemy TA.I. Strike. Michion niszczy Kaiju i zadaje oppowi 2200 punktów obrażeń a nasz Kaiju atakując bezpośrednio 3300 dmg. Przeciwnik jest na 2500 LP (zakladając, że daliśmy mu najsłabszego Kaiju w ATK). Pod koniec BP aktywujemy właściwość Michiona i opp na początku M2 ma 1250 LP. Wykańczamy go w tym samym ruchu Gustav Maxem.


Combo nr 5:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Raphion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 2000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

Combo wygląda identycznie jak w punkcie 1 - zamieniamy tylko Sandaiona z Raphionem. Najpierw odpalamy efekt Michiona!


Combo nr 6:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Raphion, the Timelord + Celestial Transformation + dowolny Kaiju

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

SS Kaiju na pole przeciwnika, NS Michiona, SS Raphiona z CT. Przechodzimy do BP. Kolejność ataków dowolna. W końcówce BP aktywujemy najpierw eff Michiona, potem Raphiona (minimum -2200 LP dla oppa). W tym momencie przeciwnik ma maksymalnie 1800 PŻ. Składamy Gustav Maxa po grę. GG


Combo nr 7:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike

inne potrzebne karty: Kaiju z 2700+ ATK

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi zostać tylko Kaiju

NS Sandaiona, aktywacja IKS GG, SS na Jizukiru na nasze pole oraz innego Kaiju 2700+ ATK na pole oppa. Przejście do BP, atak Timelordem i w Damage Stepie użycie Strike'a, Direct Attack drugim potworem. Pod koniec tury aktywacja efektu Sandaiona. GG


Combo nr 8:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike

inne potrzebne karty: Kaiju z 2600 lub mniej ATK, Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi zostać tylko Kaiju

NS Sandaiona, aktywacja IKS GG, SS na Jizukiru na nasze pole oraz innego Kaiju na pole oppa. Przejście do BP, atak Timelordem i w Damage Stepie użycie Strike'a, Direct Attack drugim potworem. Pod koniec BP aktywacja eff Sandaiona. Po BP opp zostaje na 500 LP. Składamy Gustav Maxa i GG.

To gorsza wersja combo nr 7.


Combo nr 9:

wymagane karty w ręku: Sandaion, the Timelord + Interrupted Kaiju Slumber + TA.I. Strike + Mound of the Bound Creator

inne potrzebne karty: Kaiju z 2600 lub mniej ATK

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować przynajmniej jednego potwora
- po aktywacji IKS na polu przeciwnika musi zostać tylko Kaiju

Aktywacja MotBC, NS Sandaiona, aktywacja IKS GG, SS na Jizukiru na nasze pole oraz Kaiju na pole oppa. Przejście do BP, atak Timelordem i w Damage Stepie użycie Strike'a (aktywuje się burnujący efekt pola), Direct Attack drugim potworem. Pod koniec tury aktywacja efektu Sandaiona. GG

To także gorsza wersja combo nr 7 jednak może się tak zdarzyć, że będzie to jedyna opcja na OTK (Kaiju 2700+ ATK w ręku).


Combo nr 10:

wymagane karty w ręku: 2x Raphion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 3000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Raphion, z CT SS drugiego Raphiona, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty. W M2 składamy Gustav Maxa. GG.


Combo nr 11:

wymagane karty w ręku: Raphion, the Timelord + Foolish Burial/Time Maiden w GY

inne potrzebne karty: Raphion, the Timelord, Time Maiden jeśli nie ma jej w GY

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 4000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Raphion, FB po TM/użycie eff TM i SS drugiego Raphiona z Decka, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty. GG.


Combo nr 12:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord/Raphion, the Timelord + Foolish Burial/Time Maiden w GY

inne potrzebne karty: Raphion, the Timelord/Michion, the Timelord, Time Maiden jeśli nie ma jej w GY

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 4000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

wariant 1- NS Michiona, FB po TM/użycie eff TM i SS Raphiona z Decka, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona). GG.
wariant 2 - NS Raphiona, FB po TM/użycie eff TM i SS Michiona z Decka, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona). GG.


Combo nr 13:

wymagane karty w ręku: Michion, the Timelord + Raphion, the Timelord + Celestial Transformation

inne potrzebne karty: brak

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora który ma 4000+ ATK
- nie możemy kontrolować żadnego potwora

NS Michion, z CT SS Raphiona, atak obydwoma potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona). GG.


Combo nr 14:

wymagane karty w ręku: 2x Michion, the Timelord + Sandaion, the Timelord + 2x Celestial Transformation

inne potrzebne karty: brak

warunki:

- przeciwnik musi kontrolować potwora

NS Sandaion, z dwóch CT SS 2x Michona, atak wszystkimi potworami i odpalamy ich efekty (najpierw Michiona x2, potem Sandaiona). GG.

Combo może się przydać jeśli nie będziemy mieli w Extra Decku już Gustav Maxa (np. po użyciu Pot of Extravagance).



Przykładowe decklisty (linki):

Timelord Control (format: Yu-Gi-Oh! Master Duel - N/R Rarity Festival 2022)


Build bardzo dobrze poradził sobie na festiwalu w 2022 roku. Win rate wyniósł 85% z 20 gier. Michion, the Timelord był na limicie, a Raphion, the Timelord na semi-limicie. Talia polega na kontrolowaniu pola i GY przeciwnika. Timelordy co turę robią -1 w SP, więc zanim się wtasują do talii, wysyłamy je do GY za pomocą Dark Factory of More Production i w ten sposób wychodzimy na zero. Sangan w tym formacie zastępuje nam Time Maiden (która jest rzadkości SR) i wyszukuje dowolnego Władcę Czasu. Nadmiarowe lub zużyte Continuous Trapy utylizujemy za pomocą Magic Planter.

Timelord OTK Turbo (format: Yu-Gi-Oh! Duel Links)


Zaraz po swojej premierze, na przełomie marca i kwietnia 2023, Timelordy były postrzegane jako pretendent do bycia metą. Szybko się jednak okazało, że talia jest solidnym rogue deckiem. Bez problemu można nią zdobywać najwyższe rangi.

Kontry:






Kilka słów od autora:

Mam nadzieje, że dotrwaliście do końca opracowania. Jest dość dużo czytania w tym artykule, ale według mnie tak powinno wyglądać porządne opracowanie. Art będzie jeszcze poprawiany i rozbudowany m.in. o kolejne (bardziej sytuacyjne) comba. Jeśli będzie dużo plusików przy tym poście wrzucę też swoją metową i aktualną decklistę. :D
« Ostatnia zmiana: 07 Kwiecień, 2024, 02:49:27 Habas »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 08 Wrzesień, 2017, 15:22:20
Chris Cornell