Wątek: [Tier 2] Thunder Dragon  (Przeczytany 226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lampart

[Tier 2] Thunder Dragon
« 26 Listopad, 2018, 02:38:14 »
+3

Karta Thunder Dragon oraz jej fuzja Twin-Headed Thunder Dragon wyszły w historycznym drugim secie metal riders. Ogólnie koncept tej kart polegał na przyzwaniu potężnej fuzji z dawniejszej wersji extra decku czyli fusion deck (który nie posiadał limitu kart ku uciesze wielu formowych malkontentów) przy użyciu tylko 2 kart zamiast standardowych 3.  W mecie była raczej niuansem, gościła czasem w deckach, które miały mnóstwo discardu jako koszt i łagodziły go przez swój bezużyteczny +1 Thunder Dragon.  Po ponad 16 latach jednak zdecydowano się wesprzeć sędziwego Thunder dragon i w tegorocznym soul fusion otrzymał on gigantyczne wsparcie.


Opis kart
Po za klasycznym Thunder dragonem. Zostało wydane 5 effect monsterów tego archetypu, dwie nowe fuzje, jedno zaklęcie oraz dwie pułapki(które i tak są nie istotne).

Mamy więc:
Cztery extendery, które mogą odpalić jeden z dwóch efektów albo przy discardzie albo przy zejściu z pola na cmentarz bądź jakimkolwiek banishu. Każda z tych kart może odpalić tylko jeden z dwóch efektów i tylko raz na turę.

Thunder Dragondark- przy zrzuceniu szuka samego siebie(jest to quick effect), a przy banishu bądź zejściu z pola na cmentarzysko szuka dowolnej Thunder dragon karty z decku.

Thunder Dragonroar- przy zrzuceniu bierze dowolną kartę Thunder dragon z cmentarzyska bądź usuniętą z poza gry i dodaje ją do ręki, a przy banishu bądź zejściu z pola na cmentarzysko przyzywa jednego Thunder dragon monstera w pozycji obronnej, który wraca na rękę pod koniec tury.

Thunder Dragonhawk- Przy zrzuceniu przyzywa Thunder dragon potwora z banishu bądź cmentarza na pole, a przy banishu bądź zejściu z pola na cmentarzysko bądź banishu pozwala nam wtasować dowolną ilość kart z ręki do decku i dociągnąć taką samą ilość pozbywając się potencjancyh martych kart.

Thunder Dragonmatrix- Przy zrzuceniu daje 500 punktów ataku Thunder potworowi, a przy zejściu z pola na cmentarzysko bądź banishu dobiera samego siebie z decku.

Jedno zaklęcie, które także służy jako extender:
Thunder Dragon Fusion-Pozwala przyzwać fuzyjnie Thunder mostery z extra decku poprzez wtasowanie składników z pola, cmentarza bądź banisha face-up. Drugi efekt pozwala w main chase po za turą w której ta karta spadła na cmentarz wyszukać dowolnego potwora o typie Thunder z decku. Każdego efektu można użyć tylko raz na turę.

Dwa Fuzyjne bossy tego decku:

Thunder Dragon Colossus- Może zostać tylko przyzwany fuzyjne bądź specjalne przez trybut Thunder non fusion monstera w turze w której użyliśmy Thunder monstera efektu z ręki. Na polu jest chodzącym Mistake, ale tylko jednostronnym bo zabrania szukać z decku tylko przeciwnikowi. Do tego jeżeli byłby zniszczony efektem bądź w bitwie to możemy usunąć jednego Thunder potwora z cmentarza po za grę by uniknąć zniszczenia.

Thunder Dragon Titan - Może być tylko przyzwany fuzyjnie bądź przez banish 1 fuzji Thunder monstera z pola oraz Thunder monstera z ręki. W momencie kiedy używany jest efekt Thunder monstera na ręce to można użyć efektu titana do zniszczenia jednej karty na polu. Do tego jeżeli byłby zniszczony efektem to możemy usunąć 2 dowolne karty z cmentarza po za grę by uniknąć zniszczenia.


Strategia
Głównym celem tego decku jest wstawienie fuzji które nie dość, że blokują serach oppa i nisczą karty na jego polu to do tego przez wbudowaną protekcje przed destrukcją są ciężkie do zdjęcia z pola.
Jak już wspomniałem nasze karty w większości mogą użyć tylko jeden z dwóch efektów i to raz na turę. Dlatego by wyciągnąć z decku jak najwięcej należy dopilnować by było możliwe odpalenie każdego z twoich potworów w turze a także użyć fuzji, która jest darmowym +1 w turze kolejnej. Dlatego naszym planem jest za pomocą użycia efektów tych potworów przyzwać jak największą ilość fuzji. Robimy to za pomocą przyzwania linka Some Summer Summoner który daje nam dwa dodatkowe pola na fuzje a później także sam może zostać przemieniony w Thunder Dragon Colossus. Uważny czytelnik zauważy, że opisałem wszystkie main deckowe karty na górze jako extendery. Czy się pomyliłem? Nic bardziej mylnego. Archetyp sam w sobie nie posiada startera i potrzebuje drobnego set-upu by móc używać swoich potężnych efektów.  Na szczęście jest sporo kart, które mogą pełnić rolę startera w tym decku. Po pierwsze Batteryman Solar zrzuca target pod Thunder Dragonhawk. Następnie Instant Fusion, które wrzuca Thunder fuzje co z Thunder Dragonroar/ Thunder Dragondark pozwala wezwać Thunder Dragon Titan i odpalić efekty wcześniej wymienionych mrocznych Thunder dragonów. Brilliant Fusion , która jest najlepszym starterem bo stanowi połączenie Instant FusionBatteryman Solar a więc działa ze wszystkimi extenderami a do tego nie zjada normal summonu. No i jest jeszcze Gold Sarcophagus który pozwala nam na odpalenie dowolnego efektu przy banishu.

Comba
Batteryman Solar+ Thunder Dragonhawk
Spoiler
1.Normal summon Batteryman Solar z efektu zrzuca Thunder Dragonroar
2. użycie efektu Thunder Dragonhawk przyzwanie Thunder Dragonroar z cmentarzyska oraz odpalenie efektu Batteryman Solar do przyzwanie tokena
3. Link summon z tokena oraz Thunder DragonroarSome Summer Summoner.
4.Użycie efektu Thunder Dragonroar by przyzwać Thunder Dragondark z decku.
5. Przyzwanie w main monster zone Thunder Dragon Colossus przez trybut Thunder Dragondark. Użycie efektu Thunder Dragondark by wyszukać Thunder Dragonmatrix
6. Użycie Thunder Dragon ColossusThunder Dragonmatrix by przyzwać Thunder Dragon Titan. Użycie Thunder Dragonmatrix by wyszukać drugiej kopii.
7. Przyzwanie kolejnego Thunder Dragon Colossus w main monster zone, oraz ostaniego w extra monster zone.
Efekt: 3 smoki fuzyjne w polu oraz 4 karty na ręcę w tym Thunder Dragonmatrix.
 
Instant Fusion+ Thunder Dragonroar
Spoiler
1.Użycie Instant Fusion przyzwanie Kaminari Attack
2.Przyzwanie Thunder Dragon Titan z użyciem Thunder Dragonroar.
3.Użycie efektu Thunder Dragonroar do przyzwania Thunder Dragondark
4.Link summon Some Summer Summoner oraz użycie efektu Thunder Dragondark by wyszukać Thunder Dragonhawk.
5.użycie efektu Thunder Dragonhawk by wezwać Thunder Dragonroar z banishu
6. przyzwanie 2 Thunder Dragon Colossus.
Efekt: 2 Thunder Dragon Colossus i 3 karty na ręcę. Dodatkowy extender bądź normal summon pozwoli nam przyzwać 3ciego smoka.

Warianty
Prue/Brilliant- różnią się tylko tym, że prue gra bez brillant fusionów co czyni go gorszym wariantem.

Chaos- Używa White Dragon WyverbursterBlack Dragon Collapserpent jako kart, które budują mocniejsze linki. Fun fact ten wariant potrafi zrobić Topologic Gumblar Dragon i zdiscardować 4 karty oppa.

Dino- o ile trzy poprzednie warianty są dosyć podobne w założeniach to Dino to zupełnie inny deck. Gra tylko 3 mainowe Thunder dragony. A za startery gra Souleating OviraptorArmageddon Knight które poprzez zrzucenie Overtex Qoatlus szukają Double Evolution Pill, który banishuje Thunder dragona z łapy i przyzywa mocnego bossa z main decku a potem Thunder Dragon Colossus z extra.

Invoked- to żart nikt tym nie gra.

Przykładowe decklisty
Spoiler






Kontry
-Altergiest cały archetyp
-floody typu Mind Drain, Vanity's Fiend/ Majesty's Fiend, There Can Be Only One
-nietargeujący removal Mind Control, Evenly Matched, Metaion, the Timelord
-hand trap w postaci Ghost Belle & Haunted Mansion
« Ostatnia zmiana: 26 Listopad, 2018, 08:39:52 Lampart »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Kozmo

Zaczęty przez Izorist Non-Meta Decks

Ostatnio 11 Kwiecień, 2017, 00:40:04
Izorist
Ostatnio 11 Kwiecień, 2017, 18:03:43
Izorist
Ostatnio 19 Październik, 2018, 21:33:21
Variuss
Ostatnio 23 Październik, 2018, 10:00:02
Variuss
Ostatnio 26 Listopad, 2018, 00:17:20
Vattghern