Eldlich to archetyp, który zadebiutował w Secret Slayers. Był od początku jednym z silniejszych archetypów w formacie, jednak ze względu na zaporową cenę karty
Eldlich the Golden Lord niewielu mogło sobie pozwolić na grę tym deckiem. Sytuacja nieco się zmieniła dzięki reprintowi w Maximum Gold, dzięki któremu karta jest łatwiej dostępna co przełożyło się na kolejne ewolucje decku.
Karty wspierające Złotego Władcę dzielimy na dwa typy. Eldlixiry, które skupiają się wokół wezwania Golden Lorda oraz Golden Land karty, które przeszkadzają naszemu przeciwnikowi w trakcie jego tury. Dodatkowo możemy banishować z naszego cmentarza karty, by odnowić swoje zasoby poprzez zasetowanie kart na polu. Eldlixiry setują nam konkwistadorów, zaś konkwistadorzy Eldlixiry co czyni deck naprawdę ciężkim do pokonania w grindgame, gdyż praktycznie co turę ma zasoby do dalszej gry.
Ważne karty:-
Eldlich the Golden Lord - najważniejsza karta w talii. Wymusza negacje swoim pierwszym efektem lub pozbywa się problematycznych kart, robiąc nam jednocześnie setup pod boarda. Dodatkowo może się wezwać z cmentarza i być solidnym beaterem 3500 ataku. Jest kluczowy, aby nasze karty miały dodatkowe efekty.
-
Cursed Eldland – nasza szukajka. Płacimy 800 LP i szukamy Conquistadora lub Huaquero lub Golden Lorda. Kiedy zamek zejdzie z pola senduje nam golden land kartę lub eldlich monstera.
-
Conquistador of the Golden Land – trap karta, która wzywa się na pole i jeśli posiadamy w trakcie rezolucji karty Golden Lorda w polu, niszczymy 1 face up kartę na polu bez targetu. Jeśli mamy Conquistadora na cmentarzu, możemy go zbanishować i setnąć Eldlixir w trakcie End Phase.
-
Huaquero of the Golden Land – analogicznie do konkwistadora, wzywa się na pole ale banishuje kartę z cmentarza jeśli posiadamy w polu golden lorda. Możemy również zbanishować Huaquero aby setnąć eldlixir w trakcie End Phase.
-
Eldlixir of Scarlet Sanguine – wzywa nam golden lorda z talii lub cmentarza. Możemy w dowolnym momencie zbanishować eldlixir z cmentarza i setnąć Golden Land kartę. Ważne, że aktywacja karty lockuje nas do special summonu zombie do końca tury. Dodatkowo jeśli mamy w polu eldlicha w trakcie aktywacji to możemy wezwać z cmentarza lub decku innego zombie.
-
Eldlixir of White Destiny – grany okazjonalnie w zależności od miejsca w decku. Wzywa nam Eldlicha z ręki/cmentarza lub jeśli mamy już go w polu to możemy wezwać zombie monstera. Również lockuje nas do zombie do końca tury i również możemy zbanishować kartę, aby setnąć Golden Land kartę.
-
Golden Land Forever! – counter trap, który rzadko jest grywany. Archetypowy solemn judgment, który wymaga poświęcenia zombie monstera na polu. Możemy aktywować tylko jeśli posiadamy eldlicha w polu.
W zależności od tego z czym zmieszamy Eldlicha, otrzymamy trochę inny win-condition. Ciężko tu mówić o konkretnych combo lub broken elementach, gdyż archetyp wymaga uważnej gry oraz kreatywnego podejścia do budowy talii. Sam Eldlich dobrze sobie radzi w wolniejszych formatach z wieloma kontrolkami, gdyż właśnie wtedy może spowolnić wszystkie decki za pomocą swoich kart pułapek oraz enginu, który gramy.
Niech za przykład posłuży chociażby Evil Twins, który jest enginem nastawionym na grind oraz generowanie +1 w bardzo konsystentny sposób. Mieszając to z eldlichem, otrzymujemy kontrolkę która nie tylko może mieć interakcję z przeciwnikiem poprzez Evil Twin Lil-La lub generować nam +1 z Evil Twin Ki-Sikil, ale również przeciwnik musi grać na nasz backrow, z którego wpuszczamy Conquistadorów oraz Golden Lorda.
Eldlich jest jednym z archetypów, który nagradza dobrego gracza za zainwestowany czas w budowanie talii oraz ogólne jej ogranie. Pozwala również w bardzo łatwy sposób skleić ze sobą kilka enginów, które razem będą współgrać jako jeden deck. Ważna jest tutaj również znajomość decków w mecie, aby skutecznie móc je punktować za pomocą swoich interakcji. Sam deck również ma dosyć sporo miejsca w extra na ewentualne targety pod super poly lub granie nowego
Pot of Prosperity, aby łatwiej dokopać się do drugiego enginu. Pozwala również grać sporą ilość handtrapów, aby móc zatrzymać przeciwnika przed ustawieniem pola.
Sugestie Enginów:1. Zoodiac – bardzo konsystentny engine, który daje nam łatwy dostęp do
Zoodiac Drident lub nawet
Divine Arsenal AA-ZEUS - Sky Thunder.
2. Evil Twins – daje nam dostęp do generowania sobie plusów kosztem normal summonu, aby ustawić sobie linki. Pozwala nam również banalnie łatwo wejść w
Unchained Abomination lub
Accesscode Talker. Również mamy dostęp do
Divine Arsenal AA-ZEUS - Sky Thunder poprzez
Sky Cavalry Centaurea.
3. Dogmatika – archetyp daje dostęp do spot removalu w postaci
Elder Entity N'tss zrzucanego z
Nadir Servant lub do
El Shaddoll Winda oraz interakcji z użyciem
Dogmatika Punishment.
4. Dragoon – kosztem 3
Red-Eyes Fusion, 3
Red-Eyes Insight oraz 2 bricków, możemy konsystentnie wstawiać bardzo opresywnego boss monstera będącego omninegacją na nóżkach.
5. Numeron – jeden z mniej popularnych enginów, który daje dostęp do
Number S0: Utopic ZEXAL oraz OTK w going 2nd.
6. Invoked – również mniej popularny archetyp, który umożliwia granie fuzjami invokeda i kontrolowanie pola za pomocą
Invoked Mechaba lub łatwe OTK z
Invoked Purgatrio.
Przykładowa lista z Evil Twins:Kontry: -
Artifact Lancea - Bossy odporne na targetowanie
-
Necrovalley-
Dimension Shifter-
Macro Cosmos-
Dimensional Fissure- Brick
-
There Can Be Only One (jeśli nie ma lorda na ręce)
-
Cosmic Cyclone-
Evenly Matched- Ash w Sanguine
-
D.D. Crow w golden lorda
Tipy:1. Możemy aktywować Konkwistadora lub Huaquero, a potem jako chainlink 2 odpalić Eldlixir, aby wezwać golden lorda. Z racji, że chainy rozwiązują się od końca, wezwiemy eldlicha na pole co sprawi, że na rezolucji nasze Huaquero lub Konkwistadorzy będą mieli swoje drugie efekty.
2. Istnieje interakcja z nibiru, bardzo podobna do orcusta. Odpalamy w chainlink 1 nibiru, zaś w chainlink 2 odpalamy Scarlet Sanguine lub White Destiny, dzięki czemu wzywamy na pole monstera, ale jednocześnie nie pozwalamy by nibiru się wezwał. Jako, że kosmiczny kamień został już odpalony to rozwiązujemy tyle efektu ile możemy, więc poświęcamy pole po obu stronach, zaś głaz zostaje w naszej ręce z racji że nie może się wezwać przez efekt eldlixiru.