Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Yu-Gi-Oh! Teoria => Deck Strategy => Wątek zaczęty przez: wsmbwsmb w 30 Kwiecień, 2019, 16:12:15

Tytuł: [Tier 2] Guru Control (Subterror)
Wiadomość wysłana przez: wsmbwsmb w 30 Kwiecień, 2019, 16:12:15
Guru Control (Subterror)

(https://i.imgur.com/FprgQaN.png)

Subterror jako talia zadebiutował w The Dark Illusion. Bazował na Flip potworach z wysokimi statystykami i wysokim lvl. Szybko została zjedzona przez Power Creep. Dopiero wydanie Subterror Guru w Savage Strike dało talii nowe możliwości rozwoju. Obecnie jest to Main Deck'owa, dobrze prosperująca talia kontrolna.

Koncepcja Talii:
Guru Control, jak wcześniej wspomniane, nie jest w stanie zabić w pierwszej turze. Celem talii jest zdobycie kontroli nad polem. W tym celu używa się efektów potworów. Oraz aktywuje się continuous trap cards, które blokują przeciwnika, a samemu Guro Control nie przeszkadzają. Talia cieszy się dobrą konsystencją i możliwością powrotu do gry z dosłownie jednej karty.

Subterror Guru - Flip efekt: search po Subterror karte.
Gracz może wybrać (target) face-up potwora na polu; zakrywa go i tę kartę, jeśli gracz kontroluje face-up Subterror kartę to jest Quick Effect.

Subterror Fiendess - archetypowy hand trap negujący aktywację dowolnej karty, bez niszczenia (destroy). Efektu negującego można użyć kiedy ta karta znajduje się na polu lub w ręce, efekt wymaga wybrania (target) innego Subterror potwora i zakrycia go face-down.
Raz na rurę gracz może wybrać face-up potwora pod swoja kontrolą; zakrywa go do pozycji obrony face-down i jeśli to zrobi przywołuje Subterror potwora z ręki lub GY, w pozycji obrony (face-up lub face-down).

Subterror Nemesis Archer - Kiedy atakuje potwora w face-down Defense Position wraca go do talii, efekt ten wymaga kontrolowania innego face-up Subterror potwora. Kiedy ta  karta będąc na polu jest niszczona i wysłana do GY (graveyard): Gracz może przywołać Subterror potwora z talii w pozycji obrony (face-up lub face-down).

Subterror Behemoth Umastryx Flip Efekt: wybiera (target) potwora pod kontrolą przeciwnika; banuje go.
Dodatkowa ma efekt, który jest wspólny dla wszystkich Subterror Behemoth'ów:
When a face-up monster you control is flipped face-down, if you control no face-up monsters: You can Special Summon this card from your hand in Defense Position. Once per turn: You can change this card to face-down Defense Position.

Wszystkie efekty potworów są Once per turn z restrykcją na nazwę (za wyjątkiem wspólnego efektu dla Subterror Behemotów).

Subterror Cave Clash - Subterror potwory dostaja 500 ATK i DEF za każdego Face-down potwora na polu.
Raz na turę, kiedy Subterror potwór zada obrażenia przeciwnikowi: gracz możne wybrać (target) Subterror karte w GY; dodaje ją do reki.

The Hidden City - na aktywacji search po Subterror potwora. Raz na turę odkrywa Subterror potwora face-up (do obrony lub ataku), wykorzystywane do aktywacji flip efektów. Raz na turę kiedy przeciwnik deklaruje atak: gracz może odkryć Subterror potwora face-up (do obrony lub ataku) i zanegować atak. Można aktywować tylko 1 The Hidden City na turę.

Subterror Final Battle - karta ma 4 efekty, po aktywacji pozostaje face-down na polu i można jej użyć w następnych turach.

Inne grane karyt:
poprawa konsystencji: Pot of Duality, Pot of Extravagance, Terraforming.
zablokowanie zagrań przecinka: Summon Limit, There Can Be Only One, Super Polymerization.

Podstawowe Combosy:
1. Aktywacja The Hidden City, search po Subterror Guru. Set Subterror Guru i odkrycie go z efektu The Hidden City. Search po Subterror Fiendess, jest ona gotowa do użycia (negacja aktywacji karty przeciwnika).

2. Kiedy w turze przeciwnika masz  face-up Subterror Guru na polu. Możesz aktywować Subterror Final Battle (najlepiej czwarty efekt). To sprawia, że na polu jest face-up Subterror karta, drugi efekt Guru staje się Quick Effect.

3. Wspólny efekt Subterror Behemoth'ów Once per turn: You can change this card to face-down Defense Position, może być używany bez ograniczeń. Kiedy face-down potwór jest odkrywany face-up, liczy się jako nowa karta i jego efekty once per turn (bez restrykcji na nazwę) mogą być jeszcze raz użyte.


Przykładowa Deck Lista:

Spoiler
(https://i.imgur.com/setCMkM.jpg)
W Main Decku wszyscy grają dokładnie takie same karty, tylko w różnych proporcjach (np. Summon Limit na 2 sztuki lub 3 sztuki). Solemn Strike czasami jest zastępowany przez Solemn Warning lub Solemn Judgment

Kontry: